- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (194 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (16 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-22 09:38
Rekordy (4)
Rekordy a gdzie bezpieczeństwo. Od dwóch dni przez całą dobę holowniki dopychały do kei statek oceaniczny. Cumy się zrywały ale to nic przeładunek musi być. Statek przesuwał się metr w lewo w prawo. Jestem ciekawy co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum i położył burtą suwnice STS. Myślę, że wszystkie suwnice położyły by się jak klocki domino. Zarządzie brawo za podejście do życia operatorów. A nadmienie, że teraz jest w DCT kampania chroniąca życie ludzkie.
- 37 2
-
2022-01-22 11:19
"co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum"
Poszukaj na YT...
Jest wiele takich obrazków...- 6 0
-
2022-01-22 22:02
Jakoś inni nie narzekali i pracowali cały czas (2)
Trzeba było przerwać pracę i iść do domu.Płomyk chętnie ciebie zmieni i dokończy to czey nie chciałeś zrobić.
- 6 3
-
2022-01-23 11:55
Taki cwany jesteś, ze publicznie ksywkami rzucasz? Zwróć się bezpośrednio do kolegi albo do przełożonych z ta uwaga wyrażona nie wprost.
- 4 2
-
2022-01-24 23:52
Chorych ludzi trzeba leczyć, bo mogą zrobić krzywdę sobie lub innym
- 3 0
-
2022-01-22 10:44
Dct PRaca (2)
Witam czy Dct poszukuje pracownikow obalugi ciagnikow?
- 8 0
-
2022-01-22 11:24
Jo
- 4 0
-
2022-01-22 11:33
Praca w dct
Przyjmują ale tylko szczypnietych
- 4 2
-
2022-01-22 11:30
Kolejny rekordowy wynik- może tym razem nagrodzicie pracowników? (1)
Kolejny raz chwalicie się rekordami - a co za to dostali pracownicy którzy na niego zapracowali? Kebaba /zupę?
Kiedy firma zrozumie,że te rekordy to zasługa ludzi i powinni dostawać za to uczciwe wynagrodzenia?
Odpowiedzialność za tą pracę jest duża a wynagrodzenia słabe ..
Dostosujcie wynagrodzenia i premie do rekordów przeładunkowych które osiągają Wasi pracownicy ciężka pracą a dopiero później chwalcie się rekordami- 27 3
-
2022-01-23 22:05
a jak to dostosowac?
- 0 0
-
2022-01-22 11:46
Spokojnine zaraz Orlen to wykupi
a siedzibę przeniosą do Torunia
- 4 4
-
2022-01-22 12:00
Donald to jest skandal jak mozna taka konkurencje robic Niemcom (1)
- 11 3
-
2022-01-22 12:36
jeszcze dlugo nie bedziemy konkurencja dla Niemiec
Dlugo... I nawet wcale...
To nie tylko miliony ton i pudel a przede wszystkim, kultura dzialan gospodarczych i umiejetnosc zarabiania na nich kasy...- 4 0
-
2022-01-22 12:41
A u nas w Gdyni ...... Toniemy. (4)
Ss
- 1 5
-
2022-01-22 13:38
Opinia wyróżniona
Gdynia (2)
powinna zapomnieć o rozbudowie swojej bazy kontenerowej. Gdansk ma idealne warunki do dalszego rozwoju. W Gdyni trzeba pomyśleć o inwestowaniu w morską turystykę i ruch pasażerski .
- 6 7
-
2022-01-22 14:43
i po co cały basen Morza Północnego utrzymuje swoje porty
skoro wystarczy Hamburg?
Takie trujące "pierdzenia" są powodem dusznej atmosfery na Wybrzeżu...
Centralizm już przerabialiśmy, a nauki żadnej nie wyciągnięto.
Szczególnie w Gdańsku...- 3 3
-
2022-01-24 15:43
Gdynia ma takie same, jeśli nie lepsze warunki hydrologiczne
To czego nie ma, to szczęścia do zarządców...
- 3 0
-
2022-01-22 18:49
to nie my...
W. Szczurek
- 2 0
-
2022-01-22 13:38
"dodatkowe nabrzeże dla największych statków świata" (4)
Największe mają zanurzenie 16,5m. Załadowane nie wejdą do Gdańska, bo... nie wejdą na Bałtyk (15m).
Czasy się zmieniają, a propaganda jakoś się niczego nie uczy...- 3 5
-
2022-01-22 14:49
Bo teraz przypływają tylko te najmniejsze (3)
- 1 2
-
2022-01-22 15:24
Opinia wyróżniona
przyplywaja (2)
Rozladowane...
I nigdy nie wezma do pelna...
Nie ma w tym nic zlego, ale nalezy miec tego swiadomosc i odpowiednio budowac przedsiewziecia.
Zamiast dac w traby propagandy...- 4 4
-
2022-01-23 22:06
Statek, który płynie prosto z Malezji płynie pusty tak? (1)
Bo takie sytuacje miały miejsce. Wiec ciekawe kto tutaj mówi nieprawdę.
- 0 0
-
2022-01-23 22:45
zależy czym wyładowany
Może malezyjskim powietrzem?
Fizyki, kolego, nie oszukasz.- 2 0
-
2022-01-22 16:51
Czy (2)
Potrzebują kierowców ?
- 1 1
-
2022-01-22 16:59
Tak... (1)
na wózki "Melex"
- 2 1
-
2022-01-22 17:42
Boisz
Sie ,że będę lepszy
- 2 1
-
2022-01-23 08:13
(2)
Zamknąć, zamknąć wszystko lub sprzedać, przecież w Niemczech wszystko jest.
- 7 0
-
2022-01-23 12:40
K6 li.
- 0 0
-
2022-01-24 10:18
Dlaczego dopuszcza sie durniow do glosu.
- 0 0
-
2022-01-23 18:11
Nie chce mi się pisać (3)
Powiem tylko po raz enty :to nie jest pisowska inwestycja ,ich jest Narodowy Rów z Wodą do portu którego nie ma. Może ktoś pamięta co wybudowali?
- 5 3
-
2022-01-24 12:01
już jest (2)
w 30%...
Od kilku lat.
Poza tym, zawsze jest to inwestycja takiego czy innego rządu. Problem w tym, że nie bardzo świadoma... Na całe szczęście, szczególnie w tym przypadku. Bo niespecjalnie szkodzono.- 2 0
-
2022-01-24 23:03
(1)
Tak ale to w normalnych warunkach ,teraz to Mateusz podstawia kopyta do kucia.
- 0 0
-
2022-01-25 10:00
w każdych warunkach
Porty to infrastruktura strategiczna, co do której decyzyjność zawsze jest po stronie rządu.
Jak wspomniałem, może być on niekompetentni i nieświadomy. W naszych warunkach to nic dziwnego. Na pewno PSL, który w czasach decyzji na temat DCT zarządzał tą działką, świadomy za bardzo nie był. I całe szczęście...
Wiec pozwolili się "bawić" Angolom na "polach ryżowych", wcześniej goniąc ich z Gdyni, bo tam już byli "poukładani".
Chociażby z powodu "ciągłości prawnej", podstawianie nogi do kucia jest uzasadnione. Tym bardziej, że przejęcie udziałów jest naprawą inicjalnych błędów, dzięki którym Angole z Australijczykami zrobili wyśmienity interes.
Ale może bez tego błędu nic by się nie wydarzyło?
Więc ten sukces jest w zasadzie przypadkowy.
Należy mieć nadzieję, że nie zostanie to zepsute przez partykularyzmy i plemienne waśnie.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.