• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Darmowa reklama w mediach warta setki milionów

Maciej Naskręt
6 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Średnio jedna wzmianka o Gdańsku w mediach była wyceniania na kwotę 4,8 tys. zł. Średnio jedna wzmianka o Gdańsku w mediach była wyceniania na kwotę 4,8 tys. zł.

Gdyby Gdańsk i Gdynia musiały zapłacić za każdą publikację w mediach na swój temat, to w pierwszym kwartale tego roku kosztowałoby je to odpowiednio 697 i 120 mln zł.



Jak opisujesz Trójmiasto wśród bliskich z innych części kraju?

Poznańska firma Press-Service Monitoring Mediów regularnie publikuje badania, pokazujące ile warte są publikacje prasowe poświęcone największym polskim miastom. Najnowszy raport pojawi się 15 maja, ale dzięki uprzejmości jego autorów, wyniki prezentujemy wcześniej.

Ponieważ Press-Service uwzględnia wyłącznie publikacje dotyczące miast wojewódzkich, w raporcie mowa jedynie o Gdańsku. Prezentowane poniżej dane na temat Gdyni pochodzą z badań zamówionych przez gdyńskich urzędników.

Gdańsk: 127 tys. cytowań w mediach w trzy miesiące

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych z siedzibą w Polsce. Trzeba zaznaczyć, że w szacowaniu "ekwiwalentu" uwzględniane są także wpisy na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych, także u osób, które nie są związane z mediami.

W ciągu pierwszych 90 dni roku o Gdańsku wspominano 127 tys. razy, a więc 1,4 tys. razy dziennie. Pod tym względem miasto zajęło piąte miejsce w Polsce.

  • Liczba publikacji we wszystkich mediach.
  • Liczba publikacji w podziale na media.
A jak wyszło to w przeliczeniu na "wartość" publikowanych materiałów? I jak ją wyceniano?

Badacze informują, że wartość artykułów szacuje się na podstawie cennika reklamowego dotyczącego powierzchni, jaką zajmują poświęcone miastu publikacje. Artykuł na pół strony wyceniany jest więcej jak półstronicowa reklama miasta wykupiona przez samorząd.

- Analitycy nie rozróżniali materiału pozytywnego i negatywnego, a także takiego, który powstał z inspiracji samorządu oraz wyłącznie z inicjatywy autora - mówi Katarzyna Popławska, Kierownik Działu Marketingu i PR w Press-Service Monitoring Mediów.
Gdańsk uplasował się pod tym względem na szóstym miejscu z wynikiem 697 mln 714 tys. zł. Wyprzedziła go Łódź, Wrocław, Poznań, Kraków i Warszawa. Dla porównania ekwiwalent reklamowy publikacji dla stolicy Polski wynosi 3 mld 20 mln zł.

  • Wartość ekwiwalentu.
  • Suma wskaźników.
Gdynia i Sopot też analizują ekwiwalent reklamowy

Według danych pochodzących z Instytutu Monitorowania Mediów, w przypadku Gdyni ekwiwalent za pierwszy kwartał tego roku wyniósł 120 mln 672 tys. 297 zł.

- Trudno ten wynik porównywać do Gdańska ze względu na różne metody wyliczenia ekwiwalentu przez poszczególne firmy, liczbę tytułów jakie są śledzone oraz różne kategorie wytypowane do monitoringu - mówi Sebastian Drausal rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
W Sopocie wyliczenia ekwiwalentu reklamowego powstają okazjonalnie.

- My w cyklach miesięcznych czy kwartalnych nie zlecamy tego typu badań. Skupiamy się na dużych wydarzeniach, których wartość poddajemy wycenie - mówi Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
I tak na przykład Sopot wyceniał Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce. Natomiast spółka miejska Hipodrom robi taką wycenę Zawodów w Skokach przez Przeszkody CSIO, by później te dane wykorzystywać w raportach dla sponsorów.

Opinie (92) 3 zablokowane

  • Jest tu jedyny Prezydent miasta ktora ma 32 konta, kilkanacie mieszkań oraz zarzutów (2)

    Przyjeżdzaicie zobaczyc go

    • 12 12

    • 32 to chyba jak 4 już zlikwidował (1)

      • 5 1

      • Kaczyński ma 0 kont

        i to jest jeszcze bardziej podejrzane,
        przypadek?

        • 1 0

  • o Gdyni mówi się bardzo dużo bo miasto dużo wyjade na PR. (7)

    Rocznie to kilkanaście milionów, Sama reklama w mediach ogólnopolskich to jest ponad dwa miliony. Najgorzej ktoś się naoglada reklam a później przyjeżdża i zostawia zawieszenie a kiepskich drogach..

    • 20 7

    • (1)

      Kiepskie to one były 5 lat temu teraz są tragiczne

      • 13 5

      • pisanie kilu tysięcy postów dziennie jest tragiczne

        nie sądzisz ruska larwo skaczącego pasożyta głowy?

        • 0 2

    • To niech jedzie obwodnica a nie przez Gdansk (3)

      Oszczędzi zawieszenie

      • 7 13

      • (2)

        Nie ćpa tyle. Drogi w Gdańsku są dużo lepsze niż w Gdyni

        • 13 6

        • buahaha

          naprawdę, proszę cię nie rozśmieszaj mnie
          bo mi zajady popękają

          • 0 0

        • tak, zwłaszcza te na zaspie, przymorzu i dolnym wrzeszczu, reszta rewelacja, kolejne 1000 lat nie trzeba nic robić

          • 5 5

    • no niestety

      cała Gdynia - tylko reklama, żadnych działań, ale już się wszyscy przyzwyczaili...

      • 3 2

  • (2)

    Jak ruszy kosmodromu to Gdańsk zostanie w tyle!

    • 20 8

    • o ile w pierwszej rakiecie w nieznane odleci szczurek :)! (1)

      Skończy się wtedy marazm

      • 11 1

      • żenujący upadek i bezsilny skowyt i ujadanie życiowego niedojdy

        żal mi ciebie robaku

        • 0 1

  • (3)

    Ja odradzam Gdańsk wszystkim turystom, skoro nie potrafią się zachować to niech tu nie przyjeżdżają.

    • 37 42

    • (2)

      Ty jednak bez problemu tu przyjechałes z Bartoszyc i zostałeś

      • 31 3

      • (1)

        nie wiem skąd on przyjechał ale turyści działają mi na nerwy więc najlepiej jakby omijali szerokim łukiem wybeirając osadę zza Sopotem
        jestem rodowitym gdańszczaninem kilka pokoleń wstecz

        • 1 6

        • debil albo co najwyżej kaczka

          to jest to czym możesz być

          • 1 0

  • NA TACZKE GO i won z Gdanska (Budynia)

    • 1 2

  • Budyń rujnuje Gdańsk.

    Kolesiostwo i problemy Budynia z policzeniem ile to już ma mieszkań ?
    Kiedyś tow. sekretarz PZPR pytał się rektora na UG na którym jest roku ?

    • 3 2

  • No tośmy fajnie przyoszczędzili.

    A teraz czas na zarobek. Niech przez najbliższe 3 miesiące nic o nas nie mówią i nie piszą, a w zamian za to wpłacą do kasy miejskiej te miliony.

    • 2 0

  • a co reklamują niebieskie chorągiewki z gwiazdkami wywieszone wzdłuż grunwaldzkiej? (3)

    • 8 2

    • Dobrze Wiesz co reklamują

      Jako sympatykowi PISIORÓW nie przeszkadzają mi flagi Europejskie ale na 3 go maja narodowych flag to za dużo nie było. A PROPOS : W SOPOCIE PIONOWE FLAGI SĄ ODWROTNIE ZAWIESZONE. Pro-europejski prezydent powinien to szybko zkorygować.

      • 1 1

    • chorągiewki, niebieskie z żółtymi gwiazdkami

      to chyba pan Budyń świętuje puchar Polski Arki

      • 6 1

    • Niebieskie chorągiewki chyba Targowica wywiesila?

      • 4 1

  • Kto płaci takim agencjom ?

    Odnoszę wrażenie, że to sztuka dla sztuki. Jak można pozytywnie oszacować wpisy o np. Warszawie skoro większość traktuje o aferze reprywatyzacyjnej ? Jaki jest z tego zysk dla miasta ? Każdy wie ,że inwestorów i turystów zyskuje się w bardziej ,,ludzki sposób'' Co do Gdańska , świetną reklamą było wprowadzenie płatnych parkingów przy plażach zamiast wprowadzenia porządnych kontenerowych toalet -nawet płatnych aby zrównoważyć koszt ich obsługi. Przypominam sobie jakie nadzieje miało miasto w związku z EURO 2012. Grecy i Hiszpanie jak zapłacili więcej za piwo musieli spać na trawnikach i w SKM a Niemcy pojechali na nocleg do....domu.
    Reasumując : strzeż nas Panie od instytutów monitorujących

    • 4 0

  • Będąc w wojsku - 1985 - pewnego dnia zalożyłem się z kolegą pochodzącym z Radomia

    o którym mieście wspomną w dzienniku telewizyjnym, był on obowiązkowym każdego wieczora...

    Niemal każdego wieczora mój kolega płacił mi dzisiejszy odpowiednik 20 zł i tak balowałem dzięki mojemu miastu przez wiele wiele dni aż kolega Tomasz Bil-ki poprosił o zakończenie naszego zakładu, na szczęście pochodził z bogatej rzemieślniczej rodziny a w wojsku był magazynierem...

    Niemal wszystko potrzebuje reklamy, albo chociaż wspominania w przekazach medialnych, potrzebują bardzo przypominaia o sobie , także miasta, zwłaszcza turystyczne, zapewniam was że wizerunek przekłada się na pieniądze, pośrednio i bezpośrednio i dotyczy to także miast, zwłaszcza takich jak Gdańsk.
    100%

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane