• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dawna zajezdnia pełna nielegalnych reklam

Krzysztof Koprowski
20 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Marszałek Województwa promuje Pomorze jako atrakcyjne miejsce, jednocześnie tłem dla jego reklamy są zdewastowane zabytkowe budynki dawnej zajezdni tramwajowej. Obok reklamuje się deweloper Polnord.
  • Na płocie posesji znaleźć można też reklamę wyborczą kandydata do Sejmiku Województwa...
  • ... oraz sklepu z podsłuchami w Gdyni.
  • Płachta reklamowa centrum handlowego Riviera.
  • W niezamieszkałych budynkach po ostatniej interwencji konserwatora zamurowano okna i drzwi.

Stowarzyszenie Przyjaciół Oliwy chce, by zaniedbana dawna zajezdnia przy al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej przestała być śmietnikiem reklamowym. Konserwator zabytków obiecuje interwencję. Tymczasem na terenie działki promują się marszałek województwa pomorskiego oraz kandydat do sejmiku wojewódzkiego.



Popadająca w ruinę dawna zajezdnia tramwajowa na rogu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska od lat czeka na remont. I choć właściciel, firma Easy.pl (powiązana kilka lat temu z Krzysztofem Mielewczykiem, który w 2012 r. sprzedał w niej swoje udziały, a we wrześniu ub.r. zginął w wypadku lotniczym), deklaruje chęć zachowania budynków, to jednocześnie wciąż do wnętrz leje się woda, a teren działki został przekształcony w zbiorowisko reklam.

Ogłaszają się tutaj praktycznie przedstawiciele wszystkich branż - gdyńskie centrum handlowe Riviera, firma deweloperska Polnord, sklep budowlany i wyposażenia wnętrz Jula, organizator Koncertu Muzyki Filmowej w Ergo Arenie, telewizja Polsat i sieć komórkowa Plus. Do tego na płocie znaleźć można płachtę reklamową sklepu z podsłuchami w Gdyni oraz plakaty wyborcze kandydata do sejmiku województwa Jacka Bendykowskiego.

Perłą wśród łącznie ośmiu nośników reklamy jest wielki bilbord Województwa Pomorskiego z hasłem "Pomorskie - nasze miejsce na ziemi" i podpisem marszałka województwa Mieczysława Struka, skierowany na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Pomorską i Opacką.

Zdecydowana większość nośników z fundamentami należy do trójmiejskiej firmy Outdoor3Miasto. Reklamy na płocie to przypuszczalnie samowole, o których nie wie nawet właściciel dawnej zajezdni.

- Trzy miesiące temu złożyliśmy pismo do Pomorskiego Konserwatora Zabytków w sprawie nielegalnych reklam na budynku oraz terenie zabytkowej zajezdni tramwajów konnych w Oliwie oraz niezabezpieczenia budynków i doprowadzeniu do ich dalszej degradacji. W odpowiedzi urząd konserwatora wydał nakaz zabezpieczenia budynków oraz zdjęcia reklam i demontażu wolnostojących bilbordów. Zwróciliśmy się również do zastępcy prezydenta miasta, Macieja Lisickiego, o postawienie wachlarza zasłaniającego nielegalne reklamy - mówi Mariusz Andrzejczak, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Oliwy.

Czytaj też: Wachlarz zniechęci do nielegalnych reklam?

Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał jednak nie - jak opisuje to oliwskie stowarzyszenie - "nakaz", a jedynie "zalecenie pokontrolne" zabezpieczenia budynku w terminie do 30 czerwca przyszłego roku oraz usunięcia wszystkich reklam z terenu działki do końca tegorocznego listopada.

Czy mieszkańcy powinni bojkotować firmy, które umieszczają swoje reklamy na nielegalnych nośnikach?

To już kolejna interwencja konserwatorska w tym samym zakresie, bowiem podobne działania podjęto w lutym ubiegłego roku.

- Zgodnie z tamtą decyzją właściciel terenu częściowo tylko zabezpieczył budynek poprzez zamurowanie wejść i okien. Niestety, ze strony właściciela nie widać dobrej woli, a nasze wcześniejsze decyzje kwestionował pod względem formalnym - mówi Marcin Tymiński, rzecznik Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - Dopiero po niespełnieniu naszych zaleceń pokontrolnych wydamy odpowiedni nakaz, a gdy ten nie zostanie spełniony, właścicielowi grozi nałożenie kar finansowych do 50 tys. zł. Kara ta może być nakładana wielokrotnie.

Opisana przez rzecznika droga postępowania jest długa i zawiła, a do tego istnieje próba dalszego negowania wszystkich decyzji przez właściciela, stąd przestawienie Wachlarza Możliwości ze skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego zobacz na mapie Gdańska w rejon ul. Pomorskiej wydaje się pomysłem mogącym przyspieszyć działania właściciela dawnej zajezdni.

- Nie możemy zasłonić całego miasta wachlarzami, ale oczywiście nie wykluczamy podjęcia takich działań. Póki co, już kilka miesięcy temu zgłaszaliśmy do nadzoru budowlanego wniosek o usunięcie reklam. W efekcie właściciel przesunął nośniki reklamy znad pasa drogowego w głąb działki. Oczywiście będziemy dążyli, by wymusić na właścicielu całkowite usunięcie wszystkich nośników reklamy, a nie tylko ich przestawiania - zapowiada Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.

Miejsca

Opinie (115) 2 zablokowane

  • Nielegalne reklamy.....toz to norma u prawych i sprawiedliwych!!! (3)

    Najpierw podpalenia.....teraz lewe reklamy.......to sie nazywa przejrzystosc biznesu!!!!!!!!!.....Mielewczyk byl mezem Arciszewskiej - Mielewczyk ktora po nim dziedziczy majatek i teraz to ona odpowiada za te reklamy.....nic dodac nic ujac....oto senator PIS-u!

    • 7 2

    • ...odezwała się druga po Zenonie bida :) przeczytaj artykuł :) (2)

      odsprzedaaaaałłłłłł udziały !!! więc włascicielem jest nabywaca , a nie spadkobiercy. Siedzi taki nie rozumie prostych pojęć odsprzedał i dziedziczenie :)

      • 2 2

      • zgadza się, ale przez wiele lat to oni odpowiadali za zajezdnię i to za ich zgodą została doprowadzona do tego stanu! (1)

        Pani Arciszewska i jej śp. mąż moralnie za to odpowiadają.

        • 3 1

        • ręce opadaja , kiedy czytam takie bzdety....

          Człowieku tu nie tylko zajezdnia się wali tu się wali cały kraj, ale ty oczywiście uparcie chcesz ratować tylko zajezdnie :) Napisz do obecnego właściciela niech ratuje zabytek , albo do konserwatora :)
          To jest tak jak z tą reklamą , kiedy facet postawił w swoim ogrodzie to jest naganne i dawaj mu stawiac wachlarz, ale kiedy na innej prywatnej posesji stoi bilbord już z podpisem Marszałka to cisza ? i taki jak ty napiszesz, że nie ma problemu.....daj spokój ja takich ludzi nie trawie, jestem obiektywna i oczywiście naganne sa wszelkie formy łamania zasad, więc już powinien byc tam postawiony wachlarz , prawda ???

          • 1 3

  • no a co nato Dorotka ?...

    • 5 1

  • a reklamy siem nie palą? , przyca można spowodować jakieś samoistne powstanie

    nagłego niespodziewanego pożaru !...

    • 5 0

  • zabytek (2)

    Ta zajezdnia to ruina nie zabytek. Gdy jeszcze kiedys dalo sie tam wejsc bylem w srodku i jest tam jeszcze gorzej niz z zewnatrz. Ja rozumiem miasto chroni zabytki ale nie lepiej by bylo dac zezwolenie na np hotel w tym miejscu ktory byl by wybudowany wg identycznego projektu jak teraz wyglada. Miasto by zyskalo kolejny punkt ktory by nie straszyl a jednoczesnie oddawal co tam bylo kiedys...

    • 1 3

    • To nadal jest zabytek...

      • 0 0

    • Miasto odsprzedało zajezdnię w miarę dobrym stanie.Do ruiny doprowadzono po prywatyzacji. Zabytek, bo to co zostało z budynku, nadal nim jest, powinien zostać odebrany już pierwszemu właścicielowi, który w akcie zakupu zobowiązał się do jego remontu. To jest niewywiązanie się z warunków umowy!!! Gołym okiem widać, że kolejni kupujący nabywali teren w złej wierze pod developerkę. Może ktoś w końcu pogoni, pożal się boże konserwatora, który do zawalenia zabytku będzie pisał upomnienia......

      • 3 0

  • jestem przeciwna tym wszystkim reklamom a wszczególności przed wyborami bo po wyborach nie ma komu ich sprzątnąć i człowiek ogląda te paskudne buzie które kłamią aby dostać się do korytka

    • 9 0

  • Biedny właściciel nie wie co się dzieje na jego terenie! Ojej!

    Bezsilność naszego państwa jest porażająca.

    • 7 0

  • dobre

    Wy się ludźmi którzy tam mieszkają zainteresujcie a nie reklamami...
    Z dachów się leje jak przez sito, żadnych remontów przez ponad 20 lat i tylko czynsze potrafią podnosić...

    • 8 3

  • konkurncja dla tramwaju i dla solarisa

    https://www.youtube.com/watch?v=C18rdnk_zWY

    • 1 1

  • Zasłonić banerem

    Zasłonić banerem typu wachlarz obiekt zabytkowego młyna przy ul.Pomorskiej 96 gdyz pomimo monitów do konserwatora zabytków jest totalnie dewastowany przez meneli z Pomorskiej 94. Obecnie są wykradane okna . Dachu nikt nie naprawia. Tak jakby wszyscy o nim zapomnieli ,że zlokalizowany jest w centrum Oliwy. A plany jego zagospodarowania były tak piękne... jeszcze w Spółdzielni Mieszkaniowej można znaleźć dokumentację przekazania przez Gedanię tego budynku na osiedlową kawiarnię i pomieszczenia dla organizacji społecznych. I co z tego zostało,że nawiedzeni energoterapeuci blokują wszystko- patrz Radius

    • 6 0

  • wyborcza makulatura

    czy ktoś mnie może oświecić czy my mamy jakiś konkurs piękności? wszędzie numerki, wyfotoszopowane ryje i nazwiska

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane