- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Dawna zajezdnia pełna nielegalnych reklam
Stowarzyszenie Przyjaciół Oliwy chce, by zaniedbana dawna zajezdnia przy al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej przestała być śmietnikiem reklamowym. Konserwator zabytków obiecuje interwencję. Tymczasem na terenie działki promują się marszałek województwa pomorskiego oraz kandydat do sejmiku wojewódzkiego.
Ogłaszają się tutaj praktycznie przedstawiciele wszystkich branż - gdyńskie centrum handlowe Riviera, firma deweloperska Polnord, sklep budowlany i wyposażenia wnętrz Jula, organizator Koncertu Muzyki Filmowej w Ergo Arenie, telewizja Polsat i sieć komórkowa Plus. Do tego na płocie znaleźć można płachtę reklamową sklepu z podsłuchami w Gdyni oraz plakaty wyborcze kandydata do sejmiku województwa Jacka Bendykowskiego.
Perłą wśród łącznie ośmiu nośników reklamy jest wielki bilbord Województwa Pomorskiego z hasłem "Pomorskie - nasze miejsce na ziemi" i podpisem marszałka województwa Mieczysława Struka, skierowany na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Pomorską i Opacką.
Zdecydowana większość nośników z fundamentami należy do trójmiejskiej firmy Outdoor3Miasto. Reklamy na płocie to przypuszczalnie samowole, o których nie wie nawet właściciel dawnej zajezdni.
- Trzy miesiące temu złożyliśmy pismo do Pomorskiego Konserwatora Zabytków w sprawie nielegalnych reklam na budynku oraz terenie zabytkowej zajezdni tramwajów konnych w Oliwie oraz niezabezpieczenia budynków i doprowadzeniu do ich dalszej degradacji. W odpowiedzi urząd konserwatora wydał nakaz zabezpieczenia budynków oraz zdjęcia reklam i demontażu wolnostojących bilbordów. Zwróciliśmy się również do zastępcy prezydenta miasta, Macieja Lisickiego, o postawienie wachlarza zasłaniającego nielegalne reklamy - mówi Mariusz Andrzejczak, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Oliwy.
Czytaj też: Wachlarz zniechęci do nielegalnych reklam?
Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał jednak nie - jak opisuje to oliwskie stowarzyszenie - "nakaz", a jedynie "zalecenie pokontrolne" zabezpieczenia budynku w terminie do 30 czerwca przyszłego roku oraz usunięcia wszystkich reklam z terenu działki do końca tegorocznego listopada.
- Zgodnie z tamtą decyzją właściciel terenu częściowo tylko zabezpieczył budynek poprzez zamurowanie wejść i okien. Niestety, ze strony właściciela nie widać dobrej woli, a nasze wcześniejsze decyzje kwestionował pod względem formalnym - mówi Marcin Tymiński, rzecznik Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - Dopiero po niespełnieniu naszych zaleceń pokontrolnych wydamy odpowiedni nakaz, a gdy ten nie zostanie spełniony, właścicielowi grozi nałożenie kar finansowych do 50 tys. zł. Kara ta może być nakładana wielokrotnie.
Opisana przez rzecznika droga postępowania jest długa i zawiła, a do tego istnieje próba dalszego negowania wszystkich decyzji przez właściciela, stąd przestawienie Wachlarza Możliwości ze skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w rejon ul. Pomorskiej wydaje się pomysłem mogącym przyspieszyć działania właściciela dawnej zajezdni.
- Nie możemy zasłonić całego miasta wachlarzami, ale oczywiście nie wykluczamy podjęcia takich działań. Póki co, już kilka miesięcy temu zgłaszaliśmy do nadzoru budowlanego wniosek o usunięcie reklam. W efekcie właściciel przesunął nośniki reklamy znad pasa drogowego w głąb działki. Oczywiście będziemy dążyli, by wymusić na właścicielu całkowite usunięcie wszystkich nośników reklamy, a nie tylko ich przestawiania - zapowiada Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Miejsca
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2014-10-20 07:50
Jeżeli reklama jest nielegalna, to może by ją po prostu zdjąć? (1)
- 25 0
-
2014-10-20 07:56
Dokładnie.
A jeśli jest legalna to niestety nie ma o czym gadać.
- 2 0
-
2014-10-20 07:55
Ten cały wachlarz (1)
jest dużo brzydszy niż reklamy które to niby ma zasłaniać.
- 16 5
-
2014-10-20 09:10
w dodatku nie kosztował mało
- 3 0
-
2014-10-20 07:56
Te głupie władze udają ze walczą z reklamami a sami przyklejają plakaty przedwyborcze ze swoimi gębami (1)
- 29 0
-
2014-10-20 10:27
adwokat, prezes fundacji i zarazem kolega Budynia z czasów, jak to mówi sam Budyń "bibuły" może powiesić się gdzie chce i koniec
a pozwolenia na wieszanie od Mieczysława z ZDiZ tylko przypadkiem dostała wyłącznie platforma i młodzi demokraci
- 4 0
-
2014-10-20 08:00
(1)
A mi może powiedzieć dla czego tylko jedna Partia w całe miasto oplakatowała na słupach.... Straszenie to szpeci miasto.... I w ramach bojkotu nie będę głosował na osoby które w takim sposób się reklamują...
- 22 0
-
2014-10-20 09:11
Ja też.
- 3 0
-
2014-10-20 08:15
No teraz maja miejsce do popisu hipokryci którzy byli zachwyceni pomysłem zasłaniania reklam... (5)
... wachlarzem, i piali z zachwytu jaki to urzędnik skuteczny !!!
- 8 2
-
2014-10-20 10:33
Dlaczego hipokryci? (4)
Widać sposób jest skuteczny, skoro monstrualna reklama z Oliwy natychmiast zniknęła.
- 2 0
-
2014-10-20 10:56
:) raczysz zartowac ? jeden skowronek nie czyni wiosny :) (3)
dodatkowo właściciel zdarzył ją zdjąć nim rozwinął się wachlarz .Możesz wskazac mi róznice jaka zaszła między jednym monstrum , a drugim ?
- 0 0
-
2014-10-20 12:37
tak, nowe "monstrum" nie jest reklamą :) (2)
- 0 0
-
2014-10-20 12:48
aaaach no tak , to jest dzieło sztuki ha ha ha
jacy odbiorcy taki dla nich artystyczny przekaz :(
- 2 1
-
2014-10-20 22:25
owszem jest reklamą
znjomkow budynia z ASP
- 0 0
-
2014-10-20 08:30
Czy ta zajezdnia nie należy czasem do prawej i sprawiedliwej pani Mielewczyk? (4)
Coś słabo z przestrzeganiem prawa u pani senator.
- 16 4
-
2014-10-20 08:37
....a czy rozpowszechnianie bzdur nie jest oszczerstwem ? (2)
- 4 6
-
2014-10-20 09:08
bzdur nie (1)
to tylko nie zaktualizowana wiedza
- 5 2
-
2014-10-20 09:16
za niewiedzę również mozna ponieść negatywne konsekwencje:)
- 1 2
-
2014-10-20 09:46
W artykule brakuje informacji,
KTO JEST AKTUALNYM WŁAŚCICIELEM ww zajezdni. Czy to jakaś tajemnica? Takie znaki zapytania prowokują domysły i plotki (deweloper, polityk).
- 6 0
-
2014-10-20 08:42
A co z reklamą kandydatów? (2)
A może redakcja napisze coś o wszędobylskich plakatach, afiszach reklamujących wspaniałych kandydatów startujących w najbliższych wyborach? Przewiduje wielki śmietnik już niedługo. Zwrócił ktoś uwagę na banner wiszący na wiadukcie nad torami kolejowymi koło Galerii Bałtyckiej?
- 20 0
-
2014-10-20 08:47
bardzo jest ciekawe (1)
skąd niektórzy kandydaci mają kasę na tak szeroką reklame
- 11 0
-
2014-10-20 13:45
zbierają złom i butelki
- 3 1
-
2014-10-20 08:46
postawcie sprężynke
to będzie na czasie i do tego kolesie zarobią
- 6 0
-
2014-10-20 08:50
plakaty wyborcze co słup (1)
plakaty wyborcze co słup jeszcze bardziej szpecą estetykę miasta!
- 17 0
-
2014-10-20 08:52
PO wiesza swoich kandydatów na radnych w nocy.
- 4 0
-
2014-10-20 08:55
Polnord to krętacze, utworzyli konglomerat spółek żeby dochodzenie roszczeń było daremne...
Chcesz kupić mieszkanie bez okresu gwarancyjnego, bez napraw* i rękojmi - kupuj w Polnordzie
*nie dotyczy jakichś groszowych napraw typu klamka - ale gdy jest poważna sprawa np wadliwie wykonany dach wtedy szukaj wiatru w polu.- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.