• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na dzierżawę Deepwater w Porcie Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
7 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha. A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował na Twitterze, że w przetargu na dzierżawę tzw. Deepwater, czyli 27 hektarów w głębokowodnej części portu, oferty złożyły dwie firmy. Są to CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze i  DCT Gdańsk. Teraz komisja weryfikuje dokumenty.



Przypomnijmy, że Port Gdańsk pod koniec października ub. roku ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.

Teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

CM Partners A/S jest spółką należącą do Copenhagen Merchants Holding A/S, który zajmuje się logistyką, transportem i jest także operatorem kilku terminali masowych, m.in. w Porcie Gdańsk (Gdański Terminal Masowy) oraz w Szczecinie. Drugi z oferentów to terminal kontenerowy DCT, który działa w sąsiedztwie terenu do wydzierżawienia.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


Co ciekawe, jeszcze kilka dni temu wiceminister infrastruktury ogłosił, że w Gdańsku państwowa spółka o nazwie Agroport SA utworzy terminal przeznaczony produktom rolnym, a większość komentatorów uznała, że ma on powstać właśnie na działce przy Pirsie Rudowym.

- Zapadła decyzja, że w Gdańsku powstanie specjalistyczny port, tak zwany Agroport, który będzie służył rolnictwu do przeładunku towarów żywnościowych i nawozów. W przyszłym roku planujemy rozpocząć prace, tak aby docelowo mieć dwa agroporty dedykowane Ministerstwu Rolnictwa - powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski i dodał, że resort "chce tym przedsięwzięciem zainteresować też port w Świnoujściu".
Wiceminister wyjaśnił, że z tych portów eksportowane byłyby owoce, warzywa i mięso, a do Polski sprowadzane byłyby nawozy. Inwestorem ma być spółka powołana przez ministra rolnictwa o nazwie Agroport SA i zainwestuje w sumie po 500 mln zł w każdej z tych dwóch lokalizacji z budżetu państwa.

Władze Portu Gdańsk nie chciały komentować wypowiedzi ministra i odesłały nas do Ministerstwa Infrastruktury. Czekamy na odpowiedź, gdzie dokładnie i kiedy powstanie Agroport, o którym mówił Grzegorz Witkowski.

Miejsca

Opinie (15) 1 zablokowana

  • Jak Deepwaters to dwie oferts nie ofert. (1)

    • 10 12

    • przychodzi student filologii klasycznej do baru:
      - poproszę Martinusa
      - chyba Martini? - pyta barman
      - no dobra, mogą być dwa

      • 5 1

  • Agroport ? Raczej powołanie spółki której prezes będzie kolejnej łąki pilnował. Może Horała bo ma juz wprawę ?

    • 58 7

  • a gdzie Europort? (1)

    zamieciono pod dywan i zniknął

    • 28 2

    • Europort Swept Under the Carpet?

      • 0 0

  • Bzdura

    Przecież wiadomo już, że ten teren wydzierżawił Władek z krakowca

    • 5 0

  • oj tam oj tam

    jakby co to jest kolejna działka do zagospodarowania o kokretnie ponad 8 ha całkiem niedaleko , jak są chęci na te lokalizację , to mozliowści też są ,

    • 8 1

  • Witkowski ta kaleka harcerzyk niech nic nie dotyka lepiej

    • 8 1

  • No to agroport kontenerowy będzie

    • 6 1

  • Hmmm coś tu nie gra. Startuje DCT (30 % udziały państwa), ktory jest typowym terminalem kontenerowym, a jednocześnie Skarb Państwa zapowiada powstanie tam agroportu troche to nie do końca jasne

    • 17 2

  • Fortyfikacje (1)

    Jaki jest plan na budynki baterii nadbrzeżnej znajdujące się na tych działkach?

    • 9 1

    • Zburzyć

      • 5 0

  • Silosy dla Agroportu, teren dla DCT

    Nabrzeżem się podzielą

    • 7 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane