- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (91 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (303 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku . - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.
I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2021-06-14 08:13
Jak zwykle...
U nas zawsze tak jest - trzeba jakiejś tragedii , żeby zaraz pieniądze się znalazły...
- 0 0
-
2016-04-04 10:58
Prima Aprillis
Torowisko jest tam w swietnym stanie i fajnie się jeździ po nim
- 0 0
-
2016-04-01 21:10
(14)
Skoro jest tramwaj to po co dwa pasy? ?? Cała Europa jeździ komunikacją miejską.
- 80 74
-
2016-04-04 03:55
Europa
to debile.
- 0 0
-
2016-04-02 08:19
paliwo na dojazdy do pracy wychodzi (1)
podobnie do ceny biletu miesięcznego więc nie zrezygnuję.
- 9 2
-
2016-04-03 10:57
yhm, w ramach popularyzacji co roku kolejne podwyżki cen biletów
i inne "ułatwienia" typu likwidacja połączeń,
zmniejszenie częstotliwości połączeń itd. itd.,
przez ostatnie 15 lat mnie to zadziwiało- 2 0
-
2016-04-01 21:44
(3)
Faktem jest że komunikacja zbiorowa jest bardziej ryzykowna w okresie wojen z islamistami. Metro w różnych miastach na świecie już wiele razy padało ofiarą różnych zamachów.
- 11 9
-
2016-04-03 10:56
no to co?
- 0 0
-
2016-04-03 10:38
o tak, a bomby są na tyle miłe, że eksplodują tylko w autobusie czy tramwaju
i nie ranią nikogo poza nim...
- 1 0
-
2016-04-02 11:27
to nie przyjmować islamistów
- 3 3
-
2016-04-01 21:33
Europa nie śmierdzi spod pachy w zbiorkomie (2)
- 21 13
-
2016-04-03 10:55
a to faktycznie pierwsze co się zauważa
ludzie pachną na zachodzie jak cukierki,
od razu milej się podróżuje- 1 0
-
2016-04-02 11:27
w Polsce nie ma czegoś takiego, jak zbiorkom, rusku
- 0 5
-
2016-04-02 06:18
napewno ?
to może pojedź.. zobacz zanim coś napiszesz
- 4 2
-
2016-04-02 06:09
coś na potwierdzenie poproszę
Nie jeździ.
- 5 2
-
2016-04-01 21:38
W Europie komunikacja zbiorowa jest wybuchowa, a w szczególności w Brukseli. Ja tego nie chce, dlatego nie korzystam
- 23 12
-
2016-04-01 21:21
To jeździj
- 26 8
-
2016-04-03 21:30
Tak to wszystko tak wygląda. Proszę popatrzeć tylko na te przystanki tramwajowe co były oddane na Euro, już sporo płyt z nich od dwóch lat wymaga wymiany bo są już pouszczerbiane.
- 0 0
-
2016-04-03 16:33
Za darmo
Unia juz nie daje ???
- 1 1
-
2016-04-03 10:06
Tramwaj to najgorszy rodzaj transportu publicznego. (3)
Przede wszystkim bardzo droga infrastruktura w utrzymaniu, a zwłaszcza w budowie. Sam tramwaj też bardzo drogi w zakupie, a liczba przewożonych pasażerów niewiele większa od przegubowego autobusu. Tramwaj jest bardzo powolny. Wg. badań w Gdańsku, średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu 25 km/h. W razie jakiegoś zdarzenia na torach, połowa miasta sparaliżowana komunikacyjnie. Gdzie są więc korzyści z tramwajów? Czystsze powietrze? Bzdura, prąd mamy z elektrowni węglowych. Zlikwidować tramwaje, a w miejsce torów zrobić buspasy.
- 2 10
-
2016-04-03 15:57
Niestety do zaprogramowanych (czyt. zmanipulowanych) umysłów argumenty żadne nie dotrą. Daremny Twój trud ...
- 2 0
-
2016-04-03 10:43
a buspasy zastawią wieśniaki i tyle będzie z szybkości autobusu (1)
w Gdańsku prędkość średnią autobusów nabijają linie z przystankami umieszczonymi co kilometr. Tramwaj za to przewiezie 3x tyle pasażerów.
- 2 3
-
2016-04-03 15:06
A torów nie zastawią? Od czego jest policja i mandaty?
Jakim cudem tramwaj przewiezie 3x więcej ludzi niż autobus? Tramwaj Pesa wg. danych technicznych liczba miejsc (łączna) 133-229, autobus Solaris U18 najpopularniejszy przegubowy 174 miejsca. Osobiście to mnie skręca jak mam jechać tramwajem. Pojedzie kawałek i stoi parę minut, i tak cała trasa.
- 1 0
-
2016-04-01 21:20
(12)
A pokażcie mi gdzie jest choć jeden przejazd tramwajowy, na którym można przejechać bez uszkodzenia zawieszenia? ?!!
Ja się z takim nie spotkałem przynajmniej w Gdańsku. Każdy jeden przejazd jest tak nierówny ze aż strach jechać- 62 19
-
2016-04-02 17:08
a byłeś kiedyś w śródmieściu Gdańska ?? (3)
Wały Jagiellońskie, przy zieleniaku w kierunku Wrzeszcza
- 3 0
-
2016-04-02 23:31
W Gdańsku (1)
niema śródmieścia
jest starówka.- 0 4
-
2016-04-03 15:54
Tu nie ma starowki, jest Stare Miasto ...
tak dla ścisłości ;-)- 1 0
-
2016-04-03 11:06
dlatego do takich miejsc nie jeżdżę autem
omijam
- 0 1
-
2016-04-01 22:01
To po kiego jeździsz autem po torach tramwajowych? (3)
Gruchoty rozjeżdżają torowiska i potem są takie efekty jak ten opisywany
- 13 11
-
2016-04-01 22:33
jak się nie znasz to do garów !!! (2)
tramwaje niszczą bo są kur...wsko ciężkie.
a to że idioci robią remonty to już inna para gumaczy- 7 6
-
2016-04-03 11:05
co masz do "garów"?
Gordon Ramsey zarabia na tym miliony,
sam lubię też nad stekiem postać albo polędwiczki cielęce szafranić :)- 1 1
-
2016-04-02 00:10
zgadza sie tramwaje sa ciezkie a tu jeszcze z ludzmi
- 4 2
-
2016-04-03 02:25
Hucisko.....
- 1 0
-
2016-04-02 01:46
sądząc z tego co widzę na każdym skrzyżowaniu z torowiskiem
to na każdym można przejechać bez uszkodzenia zawieszenia, bo jakoś masowo te lawety nie kursują do uszkodzonych zawieszeń. Chyba tylko nieliczne orły motoryzacji mają z tym problemy :D
- 17 1
-
2016-04-01 22:58
Zapraszam na skrzyżowanie Hynka i Rzeczpospolitej.
- 4 2
-
2016-04-01 21:45
A w Gdyni?
- 8 1
-
2016-04-03 15:16
A na fontannę
w zbiorniku retencyjnym na Słowackiego to kasa jest?
- 4 0
-
2016-04-03 14:33
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
a Adamowicz chce kupic nowe tramwaje autobusy a na remont tej trasy niema kasy to po co poszedl tam koleś Adamowicza na prezesa,dyrektora ZKM-u pewnie chciał leżeć nic nie robić a pieniądze brać ta jak Energa Gdańsk prezes 150 tyś zł.miesięcznie odbiorców oszukali i jeszcze istnieją to skandal energetyka przesyłowa odbiorcza od 45 la nic nie robiono i nic nie zrobiono ale spółce typu koleś rodzina córka wnuczek i armia ludzi rodzinna tworzące agencje towarzyskie nie mająca żadnej wiedzy o energetyce w ogóle a np.konsultatami są a wiedzy nic dno itd
- 2 1
-
2016-04-01 21:02
namalowac białe pasy i wyłączyć ten kawalek z ruchu (9)
Proste i skutecznie
- 93 22
-
2016-04-01 21:24
powinno się wyeliminować (1)
te tramwaje z tego odcinka to nie będą rozjeżdżały torowiska. zrobić tam normalny przejazd dla samochodów żeby zmniejszyć korki i będzie spokój.
- 13 25
-
2016-04-03 13:29
nie ma racji, bo mowisz o likwidacji linii
Jednak warto przypomniec, ze linia ta wg planow ma isc inaczej - przy operze nie skrecac tak jak Al. Hallera, ale isc obo SKM Politechnika do torowiska tramwajowego przy Klinicznej.
Moze zamiast kolejnego remontu warto wreszcie zrealizowac ten projekt?- 2 0
-
2016-04-01 22:31
do ch....ja pana (1)
przecież tam były już reymont !!!! tylko asfalt się spier... a tory są dobre.
co wy tak chcecie wymieniać te szyny co ????- 10 9
-
2016-04-03 10:51
może to jedne z tych polskich, logicznych posunięć pozorowanych
aby uzasadnić sens istnienia urzędników
i tworzyć wrażenie, że czymś się zajmują- 0 1
-
2016-04-01 21:42
powinni zamknąć ten przejazd dla tramwajów przy operze w ogóle (4)
po co on tam skręca? i tak tylko w korku stoi wraz z samochodami. lepiej gdyby jechał bezpośrednio po jana z kolna. poza tym ta nisko zawieszona trakcja, co chwila blokują się tam tiry...możnaby coś z tym zrobić i zlikwidować tą linię
- 12 23
-
2016-04-02 09:32
Tępy czy głupi? (3)
Tramwaje jadą przez Aleję Zwycięstwa po to żeby pasażerowie do celu dojechali a ich celem niejednokrotnie jest Politechnika lub Akademia Medyczna. Ciekawe geniuszu jak ma człowiek z Zaspy tam dojechać jak tramwaje tam nie pojadą? Może tysiące ludzi dziennie ma pieszo pod torami przechodzić? Wysiądź ze swojego samochodu i przespaceruj się na świeżym powietrzu bo chyba tlen do mózgu ci słabo dochodzi.
- 17 1
-
2016-04-02 23:16
Można by (1)
tunel dla tramwai wybudować.
- 1 1
-
2016-04-03 10:51
najlepiej wiszący
teraz takie są w modzie
- 2 0
-
2016-04-02 14:35
puszkarzy nie obchodzi to, że ktoś chce szybko dojechać do celu
ważne są ich sekundy
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.