• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy

Maciej Korolczuk
1 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Jezdnia wzdłuż torów jest spękana, co powoduje poluzowanie torów, wzrost hałasu i spadek prędkości tramwajów.
  • Za 2-3 lata torowisko na ul. Hallera może przypominać most Siennicki sprzed modernizacji.
  • Ostatni remont torowisko na Hallera przechodziło 13 lat temu.

Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.



Jak oceniasz stan torowisk tramwajowych w Gdańsku?

Ostatni remont torowiska w ciągu Hallera wraz z przebudową węzła miał miejsce już 13 lat temu (w 2003 r.). Od tamtej pory odcinek między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką jest remontowany tylko w razie pilnej potrzeby.

I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.

  • Urzędnicy inwestują w kosmetyczne remonty tylko wtedy, gdy muszą. - Każda wydana złotówka w tej chwili nie ma sensu, potrzebna jest przebudowa - twierdzą.
  • Gołym okiem widać, że torowisko wymaga remontu. Na to jednak nie ma środków.
  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.

  • Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku jest mocno wyeksploatowane. Na jego remont na razie nie ma jednak środków.
  • Modernizacja torowiska jest na liście GPKM etap IV, ale na dalszych pozycjach. Na remont trzeba będzie więc jeszcze poczekać.
  •  Torowisko na ul. Hallera w Gdańsku

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • Jak zwykle...

    U nas zawsze tak jest - trzeba jakiejś tragedii , żeby zaraz pieniądze się znalazły...

    • 0 0

  • Prima Aprillis

    Torowisko jest tam w swietnym stanie i fajnie się jeździ po nim

    • 0 0

  • (14)

    Skoro jest tramwaj to po co dwa pasy? ?? Cała Europa jeździ komunikacją miejską.

    • 80 74

    • Europa

      to debile.

      • 0 0

    • paliwo na dojazdy do pracy wychodzi (1)

      podobnie do ceny biletu miesięcznego więc nie zrezygnuję.

      • 9 2

      • yhm, w ramach popularyzacji co roku kolejne podwyżki cen biletów

        i inne "ułatwienia" typu likwidacja połączeń,
        zmniejszenie częstotliwości połączeń itd. itd.,
        przez ostatnie 15 lat mnie to zadziwiało

        • 2 0

    • (3)

      Faktem jest że komunikacja zbiorowa jest bardziej ryzykowna w okresie wojen z islamistami. Metro w różnych miastach na świecie już wiele razy padało ofiarą różnych zamachów.

      • 11 9

      • no to co?

        • 0 0

      • o tak, a bomby są na tyle miłe, że eksplodują tylko w autobusie czy tramwaju

        i nie ranią nikogo poza nim...

        • 1 0

      • to nie przyjmować islamistów

        • 3 3

    • Europa nie śmierdzi spod pachy w zbiorkomie (2)

      • 21 13

      • a to faktycznie pierwsze co się zauważa

        ludzie pachną na zachodzie jak cukierki,
        od razu milej się podróżuje

        • 1 0

      • w Polsce nie ma czegoś takiego, jak zbiorkom, rusku

        • 0 5

    • napewno ?

      to może pojedź.. zobacz zanim coś napiszesz

      • 4 2

    • coś na potwierdzenie poproszę

      Nie jeździ.

      • 5 2

    • W Europie komunikacja zbiorowa jest wybuchowa, a w szczególności w Brukseli. Ja tego nie chce, dlatego nie korzystam

      • 23 12

    • To jeździj

      • 26 8

  • Tak to wszystko tak wygląda. Proszę popatrzeć tylko na te przystanki tramwajowe co były oddane na Euro, już sporo płyt z nich od dwóch lat wymaga wymiany bo są już pouszczerbiane.

    • 0 0

  • Za darmo

    Unia juz nie daje ???

    • 1 1

  • Tramwaj to najgorszy rodzaj transportu publicznego. (3)

    Przede wszystkim bardzo droga infrastruktura w utrzymaniu, a zwłaszcza w budowie. Sam tramwaj też bardzo drogi w zakupie, a liczba przewożonych pasażerów niewiele większa od przegubowego autobusu. Tramwaj jest bardzo powolny. Wg. badań w Gdańsku, średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu 25 km/h. W razie jakiegoś zdarzenia na torach, połowa miasta sparaliżowana komunikacyjnie. Gdzie są więc korzyści z tramwajów? Czystsze powietrze? Bzdura, prąd mamy z elektrowni węglowych. Zlikwidować tramwaje, a w miejsce torów zrobić buspasy.

    • 2 10

    • Niestety do zaprogramowanych (czyt. zmanipulowanych) umysłów argumenty żadne nie dotrą. Daremny Twój trud ...

      • 2 0

    • a buspasy zastawią wieśniaki i tyle będzie z szybkości autobusu (1)

      w Gdańsku prędkość średnią autobusów nabijają linie z przystankami umieszczonymi co kilometr. Tramwaj za to przewiezie 3x tyle pasażerów.

      • 2 3

      • A torów nie zastawią? Od czego jest policja i mandaty?

        Jakim cudem tramwaj przewiezie 3x więcej ludzi niż autobus? Tramwaj Pesa wg. danych technicznych liczba miejsc (łączna) 133-229, autobus Solaris U18 najpopularniejszy przegubowy 174 miejsca. Osobiście to mnie skręca jak mam jechać tramwajem. Pojedzie kawałek i stoi parę minut, i tak cała trasa.

        • 1 0

  • (12)

    A pokażcie mi gdzie jest choć jeden przejazd tramwajowy, na którym można przejechać bez uszkodzenia zawieszenia? ?!!
    Ja się z takim nie spotkałem przynajmniej w Gdańsku. Każdy jeden przejazd jest tak nierówny ze aż strach jechać

    • 62 19

    • a byłeś kiedyś w śródmieściu Gdańska ?? (3)

      Wały Jagiellońskie, przy zieleniaku w kierunku Wrzeszcza

      • 3 0

      • W Gdańsku (1)

        niema śródmieścia
        jest starówka.

        • 0 4

        • Tu nie ma starowki, jest Stare Miasto ...
          tak dla ścisłości ;-)

          • 1 0

      • dlatego do takich miejsc nie jeżdżę autem

        omijam

        • 0 1

    • To po kiego jeździsz autem po torach tramwajowych? (3)

      Gruchoty rozjeżdżają torowiska i potem są takie efekty jak ten opisywany

      • 13 11

      • jak się nie znasz to do garów !!! (2)

        tramwaje niszczą bo są kur...wsko ciężkie.
        a to że idioci robią remonty to już inna para gumaczy

        • 7 6

        • co masz do "garów"?

          Gordon Ramsey zarabia na tym miliony,
          sam lubię też nad stekiem postać albo polędwiczki cielęce szafranić :)

          • 1 1

        • zgadza sie tramwaje sa ciezkie a tu jeszcze z ludzmi

          • 4 2

    • Hucisko.....

      • 1 0

    • sądząc z tego co widzę na każdym skrzyżowaniu z torowiskiem

      to na każdym można przejechać bez uszkodzenia zawieszenia, bo jakoś masowo te lawety nie kursują do uszkodzonych zawieszeń. Chyba tylko nieliczne orły motoryzacji mają z tym problemy :D

      • 17 1

    • Zapraszam na skrzyżowanie Hynka i Rzeczpospolitej.

      • 4 2

    • A w Gdyni?

      • 8 1

  • A na fontannę

    w zbiorniku retencyjnym na Słowackiego to kasa jest?

    • 4 0

  • Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy

    a Adamowicz chce kupic nowe tramwaje autobusy a na remont tej trasy niema kasy to po co poszedl tam koleś Adamowicza na prezesa,dyrektora ZKM-u pewnie chciał leżeć nic nie robić a pieniądze brać ta jak Energa Gdańsk prezes 150 tyś zł.miesięcznie odbiorców oszukali i jeszcze istnieją to skandal energetyka przesyłowa odbiorcza od 45 la nic nie robiono i nic nie zrobiono ale spółce typu koleś rodzina córka wnuczek i armia ludzi rodzinna tworzące agencje towarzyskie nie mająca żadnej wiedzy o energetyce w ogóle a np.konsultatami są a wiedzy nic dno itd

    • 2 1

  • namalowac białe pasy i wyłączyć ten kawalek z ruchu (9)

    Proste i skutecznie

    • 93 22

    • powinno się wyeliminować (1)

      te tramwaje z tego odcinka to nie będą rozjeżdżały torowiska. zrobić tam normalny przejazd dla samochodów żeby zmniejszyć korki i będzie spokój.

      • 13 25

      • nie ma racji, bo mowisz o likwidacji linii

        Jednak warto przypomniec, ze linia ta wg planow ma isc inaczej - przy operze nie skrecac tak jak Al. Hallera, ale isc obo SKM Politechnika do torowiska tramwajowego przy Klinicznej.

        Moze zamiast kolejnego remontu warto wreszcie zrealizowac ten projekt?

        • 2 0

    • do ch....ja pana (1)

      przecież tam były już reymont !!!! tylko asfalt się spier... a tory są dobre.
      co wy tak chcecie wymieniać te szyny co ????

      • 10 9

      • może to jedne z tych polskich, logicznych posunięć pozorowanych

        aby uzasadnić sens istnienia urzędników
        i tworzyć wrażenie, że czymś się zajmują

        • 0 1

    • powinni zamknąć ten przejazd dla tramwajów przy operze w ogóle (4)

      po co on tam skręca? i tak tylko w korku stoi wraz z samochodami. lepiej gdyby jechał bezpośrednio po jana z kolna. poza tym ta nisko zawieszona trakcja, co chwila blokują się tam tiry...możnaby coś z tym zrobić i zlikwidować tą linię

      • 12 23

      • Tępy czy głupi? (3)

        Tramwaje jadą przez Aleję Zwycięstwa po to żeby pasażerowie do celu dojechali a ich celem niejednokrotnie jest Politechnika lub Akademia Medyczna. Ciekawe geniuszu jak ma człowiek z Zaspy tam dojechać jak tramwaje tam nie pojadą? Może tysiące ludzi dziennie ma pieszo pod torami przechodzić? Wysiądź ze swojego samochodu i przespaceruj się na świeżym powietrzu bo chyba tlen do mózgu ci słabo dochodzi.

        • 17 1

        • Można by (1)

          tunel dla tramwai wybudować.

          • 1 1

          • najlepiej wiszący

            teraz takie są w modzie

            • 2 0

        • puszkarzy nie obchodzi to, że ktoś chce szybko dojechać do celu

          ważne są ich sekundy

          • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane