• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dla kogo jest komunikacja miejska?

Paweł S.
3 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 09:41 (3 października 2007)
Czy tak trudno zrozumieć, że przystanki przesiadkowe służą sprawnemu przesiadaniu się pomiędzy różnymi środkami komunikacji? Czy tak trudno zrozumieć, że przystanki przesiadkowe służą sprawnemu przesiadaniu się pomiędzy różnymi środkami komunikacji?
Żeby odkorkować miasto, trzeba zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Bywa, że zachowanie pracowników ZKM raczej od tego odstręcza - pisze nasz czytelnik, pan Paweł.

Największym problemem komunikacji miejskiej w Trójmieście jest:

Z życia codziennego: środa, godz. 7:22, przystanek Zakopiańska, na ul. Kartuskiej w Gdańsku. Jedyne na całej ulicy miejsce nadające się na szybką przesiadkę z autobusu ZKM na tramwaj. Zresztą ten przystanek jest opisany na rozkładzie jako przesiadkowy.

Równocześnie podjeżdża spóźniony autobus linii 142 i tramwaj "dwójka". Grupka ludzi wyskakuje z autobusu i biegnie na tramwaj. Pani motornicza na 100 proc. ich widzi, podovnie jak autobus, który równocześnie z tramwajem podjechał na przystanek. Co robi? Zamyka drzwi i odjeżdża.

Jeżeli ZKM dysponuje takimi pracownikami, którzy nie są w stanie zrozumieć do czego służy przystanek przesiadkowy, to niech im wprost nakaże czekać na przesiadających się pasażerów. W tym przypadku była to kwestia 15-20 sekund!

Jesteśmy po długotrwałych i ciężkich do zniesienia remontach w centrum miasta. Ci wszyscy, którzy spodziewali się, że komunikacyjnie będzie lepiej, chyba już się zorientowali, że nic z tego nie będzie. Cały czas stoimy w korkach, tyle że zamiast na dziurawej, to na równej nawierzchni.

Urzędnicy powinni już dawno zorientować się, że usprawnienie ruchu w centrum w godzinach szczytu jest mało wykonalne. Jakie może być rozwiązanie? Należy maksymalnie zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej.

A wystarczającą zachętą jest stworzenie odpowiednich warunków do tego, aby komunikacja zbiorowa była sensowną alternatywą dla własnych czterech kółek. Niestety nic takiego w tym mieście się nie dzieje, a takie sytuacje jak opisana na początku to nie żadna osobliwość, a raczej codzienność.

Nieważne czy jadę autobusem, czy własnym autem - stoję w korku. Przy podejmowaniu prób przesiadki na tramwaj spotykamy się z taką bezmyślnością pracowników ZKM. Mamy podobno na szczęśliwym ukończeniu inwestycję pt.: tramwaj na Chełm. Na Chełmie ma zostać wybudowany duży węzeł przesiadkowy. Przy takim podejściu i życzliwości pracowników ZKM będzie to tylko przyczyną dodatkowych nerwów. Może pora już teraz im uświadomić, że nie są po to aby sobie jeździć w kółko, ale po to by przewozić pasażerów.
Paweł S.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (145) 1 zablokowana

  • (1)

    to przyjmij ema, że Twoje obserwacje, tak jak i moje obserwacje, to tylko obserwacje, a nie prawdy ogólne. Zatem proponuję zejść na ziemie i zastąpić teksty "w Bremen nie ma korków" tekstami "Ja nie widziałam". Bo akurat ja widziałem. I wygląda na to, że nie tylko ja. Co nie znaczy, że w Bremen nie ma dni bez korków. Bo pewnie są. Ale nie pozwala to na wyrażanie takich sądów, jak powyżej.

    • 0 0

    • adamsz

      Mógłbyś mi zacytować, gdzie napisałam "w Bremen nie ma korków" jak również "... o 16 jest pusto"?
      W Bremie na pewno sa korki, bo sama je widziałam. Na pewno sa też takie, ktorych nie widziałam.
      Co nie zmienia faktu, że Gdańsk w stosunku do Bremy jest koszmarnie zakorkowany, o czym własnie pisałam.

      Poza tym nasza dyskusja jest już bezprzedmiotowa. Nic nie róbmy. Dojrzewajmy!

      • 0 0

  • precz z transportem publicznym! (4)

    precz z transportem publicznym! wymyslem komuny. w usa nie ma prawie komunikacji publicznej i prosze jaki to bogaty kraj i jacy tam mieszkaja wspaniali ludzie.

    • 0 0

    • Ultraliberal (3)

      >precz z transportem publicznym! wymyslem komuny. w usa nie ma prawie komunikacji publicznej i prosze jaki to bogaty kraj i jacy tam mieszkaja wspaniali ludzie.

      Kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz. Gdyby nie metro(to chyba komunikacja publiczna?) Nowy Jork byłby kompletnie opanowany przez chaos. A autobusami jeżdżą ludzie, których nie stać na samochód(tych jest mniej niż w Polsce). Ale rozmawianie o USA czy innej Bremie jest bez sensu, bo miało być o ZKM w Gdańsku.

      • 0 0

      • B.

        metrem jezdza tylko murzyni i biedota i klasa robotnicza. bogaty szanujacy sie czlowiek uzywa wylacznie suva i jezdzi nim chocby po papierosy. jezdzac samochodem napedza wtedy gospodarke i przyczynia sie do wzrostu gopsodarczego. dlatego usa sa superbogate. Korwin zawsze o tym mowi. niech zyje KoLiber !!!

        • 0 0

      • (1)

        Ale co jeszcze można napisac o zkm w Gdańsku? z tego co wszyscy piszą, można by wydać książkę, tak samo jak na temat gdańskich dworców. O taryfie, biletach, połaczeniach itp.

        Pasażerowie też są różni, generalnie nie zazdroszczę kierowcom pracy. Za trzaskanie drzwiami przed nosem winię nie wyłącznie ale głównie niedostosowane rozkłady (do przesiadek i do korków).
        Autobus stoi w korku, odjeżdża mocno spóźniony z przystanku, pasażerów jest coraz więcej i już złych z powodu czekania na autobus i coraz większego tłoku - i tak wszystko powoli się nakręca. Tramwaje zatłoczone podobnie.

        • 0 0

        • parę dni temu w korku jakis chory chłopak prawie wchodził kierowcy na okno

          • 0 0

  • Moje pomysły

    1. Bilety strefowe a nie czasowe (to wyjątkowa głupota w wiecznie zakorkowanym mieście)

    2. Tańsze bilety!!! Komunikacja miesjka jest dużo droższa od przewozników prywatnych a to przeciez absurd ( np. trasa pruszcz gdansk zkm:2,80zł ; prywatni: 1,50-2,40)

    3. Kamery (a nie atrapy) we wszystkich środkach komunikacji (dot zkm i skm)

    4. Wyswietlacz w autobusie/tramwaju pokazuje nie tylko trase ale i następny przystanek

    • 0 0

  • Piszmy do ZTM i ZKM

    Adresatami wszystkich uwag co do komunikacji są ztm@ztm.gda.pl i zkmrzecznik@zkm.pl. Warto może tam napisać co jest nie tak w komunikacji miejskiej. Należałoby oczekiwać również zajęcia stanowiska w przedstawionej w artykule sprawie ze strony ZTM i ZKM.

    • 0 0

  • komunikacja

    Całe to gadanie jest be sensu. Nauczmy się kultury na jezdni, nie blokujmy siebie nawzajem to autobusy i tramwaje będą miały wolny przejazd przez skrzyżowania i dojadą na czas zawsze. A w kanadzie na przykład marazm komunikacyjny roawiązano tak: kupujesz bilet na pierwszym przystanku /tramwaj, autobu czy metro/ i w jedną stronę naprzykład, północ jedziesz za jedną kasę /ok. 2 CAD/ z jednego końca miasta na drugi. Przy zmianie środka lokomocji dostajesz tzw. transfer od kierowcy /inny bilet na dalszą trasę/ i wsiadasz obojętnie do jakiego środka transporu i jedziesz dalej. W porotną stronę jest tak samo. I wszystko można bardzo prosto załatwić może, nasi włodarze chcieliby się czegoś nauczyć od innych i nie stękać?.

    • 0 0

  • (3)

    problem polega na tym, ze jedyne co mozemy to tu sobie pogadac.zarówno ztm jak i zkm wie jakie problemy gnebia ludzi którzy korzystaja z miejskiej komunikacji i jakich zmian oczekują.
    i na tej wiedzy sie konczy.
    sprawa tanszych biletów, zmiana systemu stref była wieokrotnie poruszana, i co? i nic.
    bicie piany przez internautów i cisza ze strony decydentów,
    nalezałoby wiec to pytanie postawic zkm i ztm :
    DLA KOGO JEST KOMUNIKACJA MIEJSKA?

    i wpuścic prywatna konkurencję,ale miasto tego nie zrobi bo miasto czerpie kase z biletów,, wiec nie w jego interesie ani konkurencja ani obnizka cen i podwyzszenie usług.

    • 0 0

    • no tak!

      • 0 0

    • (1)

      a ty myślisz że prywatny przewożnik będzie cię nosił na rękach? jego pojazdy będą się unosiły ponad korkami? będzie głuchy na wyzwiska? nie będzie widział dewastacji jego sprzętu?
      proszę-następny pępek świata

      • 0 0

      • jeżdziłam prywatnym przewoźnikiem do Pruszcza. byłam bardzo zadowolona. miła pani która kasuje za bilety, zawsze ma drobne, bilety tańsze niz w ZKM-ie, autobus czysty, ciepły, oswietlony, kierowca NIGDY nie zamknał mi drzwi przed nosem.

        to jest prosta sprawa, tam gdzie nie ma konkurencji( w tym przypadku dla zkm-u) tam sie nikt nie stara, bo wie ze bedziesz pomstował i sie złoscił. ale jechac musisz.
        proste ?

        • 0 0

  • co mówił Adamowicz (2)

    ano.. przypominam
    Obwodnica Południowa w 2007 roku !!!z Portem Kontenerowym.. razem
    Marynarki Polskiej.. po sprzedaniu Elektrociepłowni..
    Autobusy. wymiana na nowe 2006r.
    Armii Krajowej..
    nerwy nie wytrzymują..

    • 0 0

    • r.p. (1)

      I co teraz?

      • 0 0

      • będzie kolejna pyskówka w autobusie

        • 0 0

  • Z a w s z e tak będzie,dopóki szefował bedzie SZCZYT!

    Antoś N I C nie robi od lat,podobnie jak jego koleś z"plaćformy" adam..icz!!!Wygodnie żyją z naszych pieniędzy,zrzucając zmartwienia na nas!Ważni jesteśmy TYLKO p r z e d wyborami!

    • 0 0

  • Korzystam

    z komunikacji miejskiej skm,ale też jestem oburzona rozkładem jazdy autobusów jak przyjeżdza kolejka to jest przykładowo 18:10,a autobus jest 18:11,nie wiem kto tak bezmyslnie układa rozkłady i nie idzie ludzią na ręke,żeby zgrać godziny i autobus mogły odjeżdzać 5 minut później,a tak to biegiem nie zawsze się zdąży,a następny jest za 30-40 minut,tak jest niestety w Wejherowie.

    • 0 0

  • żebytylkobronbożeżadnejdecyzji (1)

    z chamstwem kierowców mozna sobie poradzić, nawet na kilka sposobów, ale z głupotą i nieudolnoscią urzędniczych bezmózgów nie da sie nic zrobić
    cienko to widzę
    przecież żeby zharmonizować autobusy z SKM we wrzeszczu trzeba by sie wysilić, ruszyć łbem, a przecież płacą im nie za myślenie, bo od tego jest morda ta nasza

    • 0 0

    • ale po co? po co maja ruszac łbeM?
      chcesz czy nie masz brac.bo alternatywa zadna. taka komunikacje jaka jest. i mozemy im skoczyc bo od wielu lat maja nas głeboko w du...ie.
      możemy sobie pogadac, i tak przez kolejne lata, lata lata....
      nędza urzedowa.
      nie widze wyjscia, jedno jest pewne, dla mnie, mojego glosu adamowicz +c.o nie dostanie, choćby się waliło i paliło. zadnego mniejszego zła.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane