- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (48 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (135 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (164 opinie)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (28 opinii)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (171 opinii)
- 6 PiS: Unia Europejska potrzebuje odsieczy (323 opinie)
Dlaczego tramwaje nocują poza zajezdnią?
Od kilku tygodni tramwaje nie nocują na terenie zajezdni Wrzeszcz, a przed jej bramami. Nie wynika to jednak z braku miejsca, bo po ostatniej modernizacji zwiększono pojemność zakładu, lecz... z przestarzałej infrastruktury energetycznej.
Widok tramwajów stojących na torowisku w ciągu ul. Wita Stwosza może zdziwić każdego, kto podróżuje nocą w rejonie zajezdni Wrzeszcz. Na terenie zakładu nie brakuje wolnych torów, a mimo to pojazdy, w tym niejednokrotnie najnowsze Pesy, ustawione są poza nim.
Czytaj też: Remont zajezdni dla nowych tramwajów
- Podczas ostatniej modernizacji dostosowaliśmy znajdującą się na terenie zajezdni podstację do zwiększonego poboru prądu. Problem tkwi jednak w zasilającym ją kablu, który jest u kresu swych możliwości technicznych i przy ujemnych temperaturach grozi to jego spaleniem - mówi Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Z tego powodu część tramwajów nocuje poza zajezdnią, bo torowisko w ciągu ul. Wita Stwosza zasilane jest z innej podstacji, a więc tym samym odciążona zostaje ta na terenie zakładu. Wymiana felernego kabla, który jest elementem starej infrastruktury, przewidziana jest natomiast dopiero w kolejnym etapie modernizacji zajezdni.
- To nie będzie proste, bowiem trzeba będzie rozkopać teren zajezdni, wykonać uzbrojenie itp. Chcemy zrobić to albo w drugim etapie modernizacji zajezdni albo wiosną, w ramach doraźnych prac naprawczych - tłumaczy Wojtkiewicz.
Jak przyznaje ZKM, problem z kablem nie ujawnił się w tym roku. Do podobnej sytuacji, ale na mniejszą skalę, dochodziło już podczas poprzedniej zimy.
- Problem pojawia się przy niskiej temperaturze. Przy temperaturach dodatnich pobór mocy jest już zdecydowanie niższy. Nie chcemy jednak dalej ryzykować, aby nie doszło do awarii, która nie pozwoli nam wypuścić tramwajów na trasę - wyjaśnia główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Miejsca
Opinie (100) 4 zablokowane
-
2014-02-04 09:52
trawaje (1)
a co was to obchodzi ryibie lby.......
- 3 2
-
2014-02-04 12:58
Kiedyś byłeś motorniczym teraz jesteś niczym
Gorbi weź się do roboty!
- 0 0
-
2014-02-04 10:53
do władz miasta
Wiadomo że samochód stojący w garażu 10 lat będzie w lepszym stanie niż samochód który garażuje pod chmurką. Dobre zajezdnie dla tak drogich pojazdów jak tramwaje,szynobusy czy lokomotywy jest tylko na korzyść ich właścicieli. W ten sposób właściciele zaoszczędzają wiele pieniędzy na różnego rodzaju przeglądy czy remonty spowodowane korozją napowietrzną.
- 4 0
-
2014-02-04 13:45
Ludziska
Kocham Was za komentarze:)Zawsze poprawiaja mi humor
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.