- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (58 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (100 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (147 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (64 opinie)
Dlaczego tunele pod stacjami SKM są zalewane?
Ulice, chodniki i wiadukty to niejedyne miejsca, gdzie poranne, obfite opady deszczu spowodowały w środę utrudnienia. Zalane były też m.in. tunele SKM w Sopocie Kamiennym Potoku, Cisowej i Wzgórzu św. Maksymiliana. Dlaczego mająca co najwyżej kilka lat infrastruktura nie może poradzić sobie z większą wodą?
Środowe poranne obfite opady deszczu sprawiły sporo problemów kierowcom i pasażerom komunikacji, w tym także Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zalewane, choć po modernizacji
Nasi czytelnicy dziwią się, dlaczego dzieje się tak na stacjach, które w ostatnich latach przeszły modernizację.
- Nie rozumiem tej sytuacji. Infrastruktura została stworzona co najwyżej kilka lat temu. Tymczasem przy każdych większych opadach tunele są zalewane. Wygląda to na marnotrawienie publicznych pieniędzy - przyznaje pan Jakub.
W przypadku Kamiennego Potoku przewoźnik skupił się na poprawie wyglądu i zamontowaniu nowej windy, ale wykonano też inwestycje odwadniające.
Gruntowny remont potrzebny był na stacji SKM Cisowa. Prace - o czym informowaliśmy kilkukrotnie - przedłużały się, a modernizacja została określona prześmiewczo przez pasażerów jako najdłuższy remont w historii SKM. Został on zakończony pod koniec ubiegłego roku, po czym okazało się, że nie obejmował naprawy poszycia dachowego, które przecieka. SKM zapewniało, że szuka rozwiązania sytuacji.
SKM: Nie zawsze jesteśmy winni
Przedstawiciele SKM odpowiadają, że stan infrastruktury w każdym z miejsc był na bieżąco sprawdzany, ale wina nie zawsze leży po stronie przewoźnika.
- W Kamiennym Potoku w 2016 roku zakończyliśmy inwestycję mająca zapobiegać takim sytuacjom. W środę powodem zalania tunelu były zapchane studzienki na pobliskim parkingu marketu. Woda wlewała się do naszego tunelu. Została wypompowana, a teren postojowy zabezpieczony workami. Będziemy zwracali się do właściciela sklepu o podjęcie działań, by do podobnych sytuacji nie dochodziło w przyszłości - wyjaśnia Sławomir Pipke, dyrektor ds. infrastruktury Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Przedstawiciel SKM przyznaje, że woda w tunelu w Cisowej pojawiła się z powodu niedrożności jednej ze studzienek, która została naprawiona i przekonuje, że w innych miejscach problemów nie było.
Na Wzgórzu konieczna współpraca
Na kłopoty musieli być także przygotowani pasażerowie SKM korzystający z modernizowanej kilka lat temu stacji Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni.
Przeciekający dach i kałuża uniemożliwiała swobodne poruszanie się tunelem. Podczas opadów tunel jest tam w mniejszym lub większym stopniu zalewany regularnie.
- To druga najważniejsza stacja kolejowa w Gdyni, gdzie latem wysiada i wsiada tysiące turystów. Nie dość, że otoczenie wygląda - mówiąc oględnie - niezachęcająco, to po zejściu ze schodów mieszkańców i turystów wita widok ogromnej kałuży. Czy nikt nie zdaje sobie sprawy, że to wstyd dla miasta? - pyta pani Joanna.
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK. Woda - ich zdaniem - zalewa go cieknąc przede wszystkim z sufitu. Przyczyną może być złe odwodnienie torowiska.
- W najbliższym czasie będziemy chcieli spotkać się z zarządcą linii kolejowej, żeby rozmawiać o przyczynach i rozwiązaniu tego problemu - zapowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj też: Silne opady deszczu w Trójmieście
Miejsca
Opinie (189) 5 zablokowanych
-
2017-07-28 13:00
:)
Bo pada deszcz?
- 1 0
-
2017-07-27 06:04
(3)
Bo pada deszcz i zbierająca się woda nie ma ujścia?Ciężko było na to wpaść ale tak to chyba jest...
- 132 13
-
2017-07-27 22:27
Wystarczy zamontować pompy. Nie jest to na (1)
zupełnym pustkowiu, tak więc pompy elektryczne to banał.
- 3 1
-
2017-07-28 11:17
tylko po co?
Może nie będzie padać a pieniądze wydadzą na coś innego np wycieczki dla prezesa
- 1 0
-
2017-07-27 08:07
Dalej wyrzucajcie pety gdzie popadnie.
- 15 5
-
2017-07-28 09:39
Jak remont wykonuje kolega władzy to wiadomo, ze nie odczuwa presji dobrego wykonania... to proste.
- 2 0
-
2017-07-28 09:16
Ale woda i tak spłynie do morza
Zgodnie z prawem Komorowskiego.
- 1 0
-
2017-07-28 08:09
Jeśli o tunelach mowa to zlikwidujcie wreszcie ten przy Żabim Kruku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 1 0
-
2017-07-28 07:23
Eeech....
Spółka PKP Tulele mówi, że winna jest spółka PKP Dachy Peronów. Ci z kolei winią PKP Nawierzchnie Peronów oraz częściowo spółkę PKP Studzienki. Nie bez winy wydaje się rówież być spółka PKP Rynny i PKP Sufity.....A podróżujący PKP zbieraja całe to g...wno.
- 7 0
-
2017-07-27 06:13
podtopienia tuneli i inne .. (5)
Dawniej , nie tylko za komuny bo i znacznie wcześniej zawsze budowano odwodnienia były to np.kanały, którymi woda z opadów była odprowadzana do rzeki lub morza. W Gdańsku w rejonie dzisiejszego Urzędu Miejskiego pod torami kolejowymi jest sieć kanałów zbudowana
ponad dwieście lat temu do 1989 r. kanały te były regularnie czyszczone i sprawdzany ich stan
od kilkunastu lat nikt tego nie robi a efekt jest taki , że przy większych ulewach dziwią się urzednicy,
że ulice Nowe Ogrody, 3-maja są zalewane, nie tylko te ale i inne ulice Gdańska. Nikt dzisiaj nie mysli i nie planuje jak odprowadzać wody z opadów atmosferycznych z rejonów nowych budów
bo i po co , przecież to dodatkowe koszty itd.itp. Czy ktoś sprawdzał i obliczał czy istniejacy system
wodno kanalizacyjne w Trójmieście jest wydolny? A przecież nie tylko w Gdańsku bo i w Sopocie
i Gdyni ulice są systematycznie zalewane.- 129 5
-
2017-07-27 09:36
(1)
Taaaa, jak kostką wyłożysz podwórko, to dostaniesz do zapłaty opłatę retencyjną, ale jak pół miasta jest zabetonowane na amen, to wszystko git. A co ma większy wpływ na retencję - podwórko 100 metrów kwadrat czy cały Gdańsk mający powierzchnię setek tysięcy ha?
- 14 2
-
2017-07-28 06:28
To ile tych mieszkań Budyń ma? Tak pytam z ciekawości, nie żeby to coś miało wspólnego z działalnością deweloperów w Gdańsku.
- 2 0
-
2017-07-27 14:32
Bzdury kolego (1)
Widze kolega wszechwiedzący. Nie da się zaprojektować nowych budynków bez odprowadzenia wody opadowej. Oczywiście średnice rur dobiera się na określoną normowo ilość deszczu/m2, a norma przy bardzo dużych opadach może być przekroczona.
Gdyby projektować odwodnienie na np. maksymalny historycznie deszcz to rury zbiorcze miałyby po kilka m średnicy.
DO sieci miejskiej stale podłącza się nowe obszary, budynki itp, woda która wcześniej wsiąkała w ziemię teraz leci rynną z dachu do kanalizacji. To jest powód podtopień - sieć miejska nie nadąża za rozwojem miasta.
Ale pewnie - za komuny było lepiej i nawet trawa zieleńsza.- 2 2
-
2017-07-27 22:36
Po co robić rury. W USA mają kanały burzowe.
Łatwe do czyszczenia. Dodatkowo można by tamtędy w czasie braku opadów puścić ruch rowerowy, motocykle i skutery, karetki na sygnale i policję...
- 4 0
-
2017-07-27 08:03
Oj, no bo po co się przejmować deszczem który spada rzadko? Lepiej sobie stadion wybudować i mieć radochę.
- 22 3
-
2017-07-28 00:34
W lesie
A u mnie w lesie padało ale nic nie zalało...teraz pewnie będą grzyby. Pozdrawiam :)
- 3 0
-
2017-07-27 06:11
Bo pada deszcz (3)
I natura zostaje bezlitośnie betonowana
- 66 4
-
2017-07-28 00:26
Ok, przeczytałeś pytanie w nagłówku, i na nie odpowiedziałeś. A teraz przeczytaj cały artykuł i nie pisz głupich komentarzy.
- 0 1
-
2017-07-27 08:02
(1)
Oj, no bo deszcz spada rzadko, to po co inwestować w kanalizację deszczową? Lepiej sobie stadion wybudować i mieć radochę.
- 8 0
-
2017-07-27 22:33
W USA mają potężne betonowe kanały burzowe
i jakoś to działa. Przy duzym opadzie i tak ziemia nie nadąża z wsiąkaniem.
- 0 0
-
2017-07-27 06:05
Ponieważ.... (8)
Są poniżej wszystkich dróg i betonowych placów...woda spływa i zalewa...
Więcej betonu w miastach...mniej zielonych skwerów a na pewno będzie lepiej- 188 18
-
2017-07-27 10:30
Usuńmy wszelki beton i asfalt (2)
to wszędzie będzie błoto. Niewydarzony geniuszu.
- 7 2
-
2017-07-27 12:25
Geniusz (1)
Słyszałeś o czymś talimnjak meba...albo jumbo...parkingi można robić z plastikowych kratek i uzupełnić kamyczkami...geniuszu
- 4 2
-
2017-07-27 22:31
Nic to nie da. W zeszłym roku kumpel opowiadał
mi, że w Czaplach całe łąki i pola stały w wodzie bo woda nie wsiąkała. Potrzebne są betonowe koryta jak w USA. Tam duże miasta mają kanały burzowe. U nas jest instalacja o małym przekroju więc g.... daje.
- 2 2
-
2017-07-27 06:25
no tak, w lesie nie ma kałuż! (3)
ani stawków, tudzież jezior
- 9 21
-
2017-07-27 09:45
(1)
Ani powodzi. Widziałeś kiedyś powódź w lesie?
- 9 3
-
2017-07-27 22:06
dzisiaj widziałem koło Lezyc
- 3 1
-
2017-07-27 07:08
logika po piwie?
- 17 1
-
2017-07-27 14:45
wymaga współpracy....tu jest odpowiedź
Za utrzymanie tego tunelu odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Urzędnicy przekonują, że rozwiązanie problemu wymaga współpracy z zarządcą linii kolejowej, czyli PKP PLK
Ciężko z jednej i z drugiej strony wykazać się inicjatywą widząc jak zalewa teren i pieniądze wywalane są w błoto...co za kraj.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.