• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek

Szymon Zięba
16 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów. Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Jesienią tego roku SKM planuje ogłosić przetarg na 10 nowych pociągów. Szacowana wartość tego zamówienia to ok. 320 mln zł netto. W tej chwili trwają rozmowy PKP i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego na temat długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego i jest kluczowa dla inwestycji.



Czym najczęściej podróżujesz po Trójmieście?

Nowe pociągi - według szacunków - powinny pojawić na przełomie 2022 i 2023 roku. Przypomnijmy: mają być to pojazdy wyposażone m.in. w klimatyzację czy miejsca na rowery. Będą także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Co istotne, 10 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli wycofać z eksploatacji 20 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Powodzenie tego zakupu zależy jednak w dużej mierze od podpisania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego wieloletniej umowy przewozowej. Taka umowa pozwoli ubiegać się SKM o środki na wkład własny.

Ładowarki USB w SKM. Pasażerowie są zadowoleni



- Czekamy na wyniki kontroli dokumentacji przetargowej prowadzonej przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nasi dominujący współwłaściciele, czyli PKP SA i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, prowadzą rozmowy w sprawie długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego, niezbędnego do sfinalizowania zakupu przez PKP SKM w Trójmieście 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Spółka realizuje także działania mające na celu ewentualne pozyskanie z innych źródeł środków na wkład własny. Przedstawiciel przewoźnika nie udziela na razie bardziej szczegółowych informacji na temat wspomnianych ruchów.

- Szacujemy, że pierwsze pojazdy powinny się u nas pojawić na przełomie 2022 i 2023 r. Ostatni spodziewamy się otrzymać w połowie 2023 r. - podsumowuje Tomasz Złotoś.

Obecnie PKP SKM posiada 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych



Na liniach PKM używanych jest także 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Kilkuletnie szynobusy dzierżawione są od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Rozkład jazdy SKM w Trójmieście



Przewoźnik posiada dwa czteroletnie pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Reszta to starsze pojazdy, zmodernizowane w różnym stopniu.

Średnia wieku pojazdów typu EN 57 i EN 71 to ponad 30 lat. Połowa z nich kilka lat temu została zmodernizowana. Posiadają między innymi nowy napęd, ogrzewanie nawiewowe oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (199) 5 zablokowanych

  • Kasowniki na peronach !!!

    To wstyd ,kasowniki pochowane w podziemiach , celowo ?

    • 1 0

  • (2)

    Z SKM jest trochę jak z okretami podwodnymi.
    Mają być nowe..... I tak mijają lata

    • 15 1

    • Bo nikt w Polsce nie potrafi wyprodukować U-boota ani wagonu posiadającego 4 wejścia od jednej strony. (1)

      • 2 0

      • Pomimo wszystko...

        SKM to nie metro.
        A zamknietych, odizolowanych od warunkow atmosferycznych peronow to niepredko sie doczekamy.

        • 0 0

  • Wczoraj odczułem różnice w PKM (5)

    Jechałem po 15 i były luzy. Jest jeden pociąg więcej o tej godzinie.
    Chciałbym podziękowac za zwrócenie uwagi na nasze sugestie i zwiększenie ilości kolejek. :)

    • 88 19

    • Ja tez odczulem roznice

      Kolejna zmiane i na pewno nie dobra.
      Gdy dzis dowiedzialem sie, ze bilet tandemowy moge kupic w godzinach 6-19!!!
      Bo doladowanie ZTM dziala w tych godzinach. Wczesniej zlikwidowano obsluge gdanskich kart w Gdyni.
      Swiski! Ty slusznie dales drapaka, bo taczki dla ciebie to malo!

      • 1 1

    • (3)

      Swilski walczyl o glosy i tyle. Pociagi sie wyczarowaly w ciagu tygodnia, a wczesniej to bylo wolanie na puszczy.

      • 21 4

      • Wprowadzenie pociagów (2)

        po wyborach i nie w okręgu, w którym startował miałoby mu pomóc?
        Raczej jako kociewiak bym się wkurzył, że nie na mojej linii ta poprawa.

        • 6 9

        • Kociewiaki to żelazny elektorat

          i ich rozgardiasz na liniach na Nadwiślu czy przez Bory nie rusza, bo... przywykli...
          Trzeba było dbać o "metropolię" i kolegów w PR wspomagać...
          W tym "Beckham" jest dobry... Tylko w tym...
          Teraz wypromowaliście go na senackiego emeryta, więc problem wrzeszczących o komunikację obywateli ma zgłowy. Będzie mógł zająć sie tym co lubi, czyli niczym.
          A marszałek z ręka w nocniku...
          Kto zrobi obiecany Bytów?

          • 2 1

        • Decyzja zostala podjeta przed wyborami. Ot taka magia.

          • 11 1

  • (1)

    Na zbity pyk powinni ten urząd Marszałkowi wywalić.

    • 5 0

    • Mogles to zrobic

      Rok temu.
      Teraz sami uciekaja.

      • 1 0

  • Polregio ma jeszcze starsze pojazdy ;] złom tylko w tym województwie.

    • 5 0

  • (2)

    Inny kolor kolejek ten jest straszny przypomina komune

    • 5 8

    • Człowieku. Za komuny (zdobyczne) pociągi jeździły co 6 minut! (1)

      • 7 0

      • I byly super kartonowe bileciki

        • 4 0

  • i dalej pan kierownik pociągu będzie przechodził pół wagonu żeby wyjrzeć na każdej stacji i krzyknąć "odjazd" (1)

    jak w XIX wieku. Wcześniej przyciskiem będzie musiał otworzyć drzwi. Łącznie strata koło 20 sekund na każdej stacji. Przyjrzyjcie się kiedyś tej komedii w nowych impulsach, które nie są przystosowane do tego typu cereomonii

    • 10 3

    • Myślę, że największe straty są na wolnej wymianie pasażerów. Jest za mało drzwi.

      • 1 1

  • Marszałek powinien podpisać umowę a nie robi politykę (5)

    • 52 45

    • marszałek powinien walczyć o rozsądne wydawanie naszych pieniędzy (3)

      a wlewanie ich w studnię bez dna jaką jest skm nie całkiem takie jest rozsądne, pkp powinno oddać skm marszałkowi i byłoby po problemie, przecież to jest lokalna spółka a nie ogólnopolski przewoźnik

      • 17 14

      • Studnia samorzadowa lepsza? (2)

        Jak to dziala widac po gdanskim GAiT (powinno byc GTA - gimby wiedzo), czyli outsource do bolu i nic nie dziala. Remont po czterech wypadkach i wieczne "nie da sie", wypchane biura a brak kierowcow i mechanikow. Arogancka ignorancja, paternalizm i mobbowanie. Zero odpowiedzialnosci zarzadu, bo przed kim? Przed kolegami z karuzeli?

        • 21 4

        • Lepsza niż krajowa (1)

          • 2 4

          • jak nie patrzył

            kasy nie ma i nie bedzie...

            • 3 0

    • politycy z PO KO pewnie sprywatyzwoliby SKM za symboliczną złotówke,

      może Lipsk chciałby kupic?

      • 22 11

  • Matematyka (4)

    Jak to jest, że 10 sztuk będzie w stanie obsłużyć ruch, który na chwilę obecną obslugiwany jest przez 20 składów. Kolejne cięcia

    • 18 3

    • Jj (2)

      Kolego pociąg i jeżdżą w podwójnej trakcji o długości około 130m te które mają być kupione to prawie 150m więc teraz może zrozumiesz dlaczego 10 zastąpi 20

      • 2 5

      • Częstotliwość się zmniejszy

        10 za 20

        • 1 2

      • Ale miejsc siedzących bedzie pewnie 70% co w 2 en57

        • 10 2

    • Jeżeli wskaźnik gotowości technicznej obecnego taboru

      wynosi mniej niż z 50% (tylko połowa z tych 20 nadaje się w danym momencie do jazdy) to 10 składów pociągnie (nomen omen).

      • 4 0

  • (2)

    bardzo proszę o zmianę koloru kolejki skm na bardziej wesoły bo ten to załamka

    • 9 12

    • Popieram!!!!!!!!!!!

      Zmienić te badziewne kolory na jakies normalne, jest XXI wiek!!!!!!
      Np. srebrne z niebieskim paskiem

      • 0 4

    • Modrak od początku był modrakiem.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane