• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Molde i Hahn pod Frankfurtem polecimy od marca przyszłego roku

Michał Stąporek
26 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Taki widok będą mieć pasażerowie samolotów z Rębiechowa do Molde, które zaczną kursować na tej trasie od końca marca. Taki widok będą mieć pasażerowie samolotów z Rębiechowa do Molde, które zaczną kursować na tej trasie od końca marca.

Do Molde na zachodnim wybrzeżu Norwegii oraz na lotnisko Hahn pod Frankfurtem będzie można dolecieć z Gdańska od końca marca - otwarcie połączeń z tymi miastami ogłosiły linie Wizzair.



Lubisz podróże samolotem?

Choć pasażerowie zawsze będą głosować za połączeniami lotniczymi do atrakcyjnych turystycznie miejscowości, to właściciele linii lotniczych wiedzą swoje. Ponieważ kierują się rachunkiem ekonomicznym, a nie emocjami, kolejne połączenia otwierają do miast, które gwarantują stałe, a nie tylko sezonowe zapełnienie miejsc na pokładzie samolotów.

A takie są połączenia lotnicze do Skandynawii, a szczególnie Norwegii, która w ostatnich latach jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem pracy dla Polaków. Już dziś z Rębiechowa można dolecieć na 13 lotniska w Norwegii i Szwecji. Dlatego nie dziwi decyzja linii Wizzair, które właśnie zapowiedziały uruchomienie połączenia z Gdańska do Molde, miasta leżącego na zachodnim wybrzeżu Norwegii.

Kto skorzysta z tego połączenia? Między innymi pan Piotr z Gdyni, od kilku lat pracujący w firmie budowlanej w Molde.

- Dotąd latałem do Alesundu, z którego do Molde dojeżdżałem autobusem. Teraz wybiorę bezpośrednie połączenie. Po pierwsze będzie wygodniej, po drugie będzie taniej, bo dziś autobus do Molde kosztuje zwykle więcej, niż bilet z Gdańska do Alesundu - tłumaczy.

Połączenie będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i w piątki. Ceny biletów będą zaczynać się od 119 zł.

W marcu Wizz Air zacznie też latać na lotnisko w Hahn pod Frankfurtem nad Menem. To powrót połączenia, które przez pięć lat obsługiwały linie Ryanair. Połączenie to będzie obsługiwane od 31 marca, we wtorki i w soboty, a ceny najtańszych biletów będą się zaczynać od 79 zł.

Wizzair ogłosił także wyraźne zwiększenie częstotliwości swoich lotów z Rębiechowa do kilku lotnisk. Wszystkie zaczną obowiązywać od 29 marca. I tak do Londynu Luton będzie 19 zamiast 18 połączeń tygodniowo, do Glasgow trzy zamiast dwóch, do Stavanger pięć zamiast czterech, do Haugesundu cztery zamiast trzech, a do Kristiansand trzy zamiast dwóch.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie József Váradi, dyrektor zarządzający Wizz Air stwierdził: - Dzisiaj wykonujemy kolejny duży krok w rozwoju linii Wizz Air w Polsce. W ciągu trzech dni ogłosiliśmy decyzje o zbazowaniu trzech nowych samolotów, 13 nowych połączeniach i 1,4 miliona dodatkowych miejscach w samolotach w 2015 r.

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • Zgłupiałem (2)

    Wizzair czy wizz Air ?
    Prawda pewnie leży gdzieś po środku:)

    • 1 1

    • Nie - Łyzer po kaszebsku ...

      • 5 1

    • Wiz Zair, oto prawidlowa wersja, zapamietaj.

      • 1 0

  • Czekam (4)

    Kiedy będą loty do Alikante ?

    turysta

    • 3 4

    • A gdzie mieszka Ala Kante? (2)

      • 9 1

      • Nie wiem,ale chciał bym się tam przelecieć... (1)

        • 0 0

        • a jak cie Ala kantem pusci?

          • 1 0

    • kiedy

      znowu będzie Ryanair latał do Alicante ?

      • 0 1

  • Szkoda, że z Gdańska lata się w dużej większości w kierunkach zarobkowych. (7)

    Żeby dolecieć w bardziej urlopowe kierunku trzeba zjechać na południe Polski.

    Rozumiem aspekt ekonomiczny, że z Gdańska bliżej do Skandynawii a z Katowic na południe jednak nie podoba mi się takie traktowanie.

    • 3 4

    • Aspekt ekonomiczny nie polega na tym,że "bliżej",tylko,że popyt (1)

      Ludzie chcą tam latać!

      • 1 0

      • No oczywiście to w pierwszej kolejości.

        Wydaje mi się jednak, że odległość też ma znaczenie.

        Wydaj mi się też nieprawdopodobne, że Polska północna (którą prawie całą obsługuje lotnisko w Gdańsku) nie ciągnie na południe.

        • 0 1

    • (2)

      Ze jak? Kobieto malo ci kierunkow turystycznych? Z GDN mozesz doleciec do wazniejszych miast i sie przesiac na dowolna linie, ktora ma polazenie na poludnie. W czym problem? JAk jedziesz z Moreny do Oliwy to tez jedziesz autobusem, a pozniej przesiadasz sie na tram, wiec w czy problem? Mozliwosci mase, ale Polak lubi miec bezposrednie polaczenie lotnicze z Gdanska do Gdyni

      • 2 3

      • Ale żeś porównanie walną. (1)

        1. koszty podróży - samolotem znacznie większe niż transportem miejskim a z przesiadkami, zwłaszcza z bagażem rejestrowanym rosną do poziomu Czomolungmy,
        2. czas oczekiwania - znacznie trudniej zgrać przesiadkę z samolotu na samolot,
        3. komfort w czekaniu - kiedy trzeba nocować na lotnisku,
        4. stres - czy nie będzie opóźnienia w pierwszym locie, czy zdąży się przesiąść.

        Nie oczekuję, że z Gdańska dolecę do każdego lotniska na świecie. uważam, że powinno być więcej połączeń z południem Europy.

        • 1 3

        • widac, ze nie latasz. Co chcialas przesiadac sie z samolotu do sam. systemem door to door? No chyba logiczne, ze koszty sa wyzsze nic transport miejski. Chyba logiczne, ze podroz trwa wiecej. Jak sie stresujesz czy zdarzysz...coz, pesymistka z ciebie. Albo chcesz wiecej kierunkow i wyluzujesz, albo siedz w domu i sprawdz aktualne promocje na wizza czy inne linie. Po co ci wiecej polaczen na poludnie, skoro boisz sie, stresujesz, niewygodnie ci, kasy nie masz, czasu nie masz?

          • 0 3

    • Powoli zmienia się na lepsze (1)

      Prawda jest taka, że leżymy na północy, więc mamy więcej północy. Na południu marudzą, że mają mało Skandynawii, a Gdańsk ma dużo. To też ma swoje plusy, bo łatwiej o turystów z Norwegii czy Szwecji niż z Włoch, Grecji czy Hiszpanii. Do tego ci pierwsi mają kasę.

      Ale i tak widać zmiany na lepsze - jest Malta i to całoroczna.

      • 4 0

      • to nawet nie to. Po prostu w liniach siedza ludzie, ktorzy to kalkuluja. Jesli kiedunek/destynaca nie beda rentowne, to nikt takiego polaczenia nie uruchomi. Bo co? bo ktos na forum rzucil potrzebe na ALC? bez przesady. Kierunki pracownicze sa, kilka najpopularniejszych turystycznych tez. Linie uwazaja pasazerow za samodzielnych i inteligentnych i uwazaja, ze zawsze mozna sie przesiac. I maja racje, bo w czym problem wykupic podroz w 2 etapach? Nie moga dla wygody kilku osob uruchomic tego przyslowiowego ALicante. Ile razy do roku tam polecisz? Raz na 5 lat? i bedziesz oczekiwac bezposredniego polaczenia do Palermo czy na MAdere?

        • 0 0

  • a po co nam

    jakies Hahny czy inne Moldy, wprowadźcie Panowie w końcu jakieś racjonalne połączenia na południe Europy ... gdzie sie podziały loty do Alicante z Gdańska, ten kierunek świetnie prosperował przez kilka sezonów ... :(

    • 1 2

  • loty z Trójmiasta (1)

    a co z przywróceniem lotów do Alicante w okresie letnim?

    • 2 2

    • gdyby bylo rentowne, to by przywrocili. Skoro nie rpzynosilo kasy, to nie ma.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane