• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Proste rozwiazanie - mandaty za blokowanie pasa ruchu (2)

    kierowcy tych samochodow inteligencja nie grzesza...

    • 41 11

    • Kropka

      A interesuje się ktoś dlaczego te auta blokują pas? Nie, macie to gdzieś i w zasadzie nikt nie szuka rozwiązania problemu, za to myślicie że mandat go rozwiąże.

      • 0 0

    • Odezwał się geniusz logiki...

      Rozumiem, że jak ty stoisz w korku, to też się autopodp....sz na policję, że blokujesz ruch? Jak kierowca może blokować ruch, skoro nie może jechać, bo przed nim ktoś stoi? Ten przed nim powie to samo, i tak do samego wjazdu do portu.

      • 3 4

  • Towary ze statków wywozić koleją (5)

    Towary z portu wywozić koleją, a nie samochodami.

    • 118 6

    • Kolejo

      Jak chcesz wywieźć to koleją do każdego składu węgla? Nie w każdej wiosce są perony dla ludzi żeby jeździli pociągami a co dopiero tory do każdego składu węgla, nawozu czy chemikaliów.

      • 0 0

    • Taki z Ciebie Gdańszczanin , że nie wiesz że kolej nie ma tylu składów kolejowych, lokomotyw i przede wszystkim linii kolejowych ? Tyle co mogą to puszczają koleją. Gdyby policjanci , którzy przyjeżdżają czasem na rondo wyszli z niego i się zainteresowali że zawodowi kierowcy blokują wjazdy / wyjazdy innym członkom ruchu duża część zatoru była by przejezdna. Od strony Sucharskiego czy Ku Ujściu nie da się wjechać do tunelu ponieważ ciężarówki z zawodowymi kierowcami blokują . Nikt przed nich nie chce wjechać, tylko ominąć i pojechać w swoim kierunku

      • 2 2

    • TIRy powinny grzecznie czekać na kilku placach wokół miasta

      i być wpuszczane do portu tylko od 22 do 5 - od czego jest Policja i Gmina?

      • 3 3

    • Geniusz.... A myślisz, że pociągi nie jeżdżą? (1)

      Powinno się jakoś dać zaplanować godziny wjazdu do portu, żeby tiry nie stały godzinami w korkach, tylko przyjeżdżały na konkretną godzinę.

      • 8 18

      • tiry powinny jeździć tylko nocą

        • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy awizacja na określoną godzinę (6)

    Patrolowanie czy ciężarówki nie łamią ograniczenia dotyczącego tonażu. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem byłoby zagospodarowanie na te potrzeby dodatkowego parkingu buforowego gdzieś przed miastem. Skoro są potrzeby to warto powiększyć teren portu zamiast budować kolejne osiedla. A samą drogę trzeba czyścić, ale skoro policja tego nie pilnuje to robi się bałagan. Samo przywożenie węgla ze śląska, aby wzbogacić nim węgiel zamówiony przez rząd z różnych stron świata i potem wożenie go ponownie po kraju pozostawię bez komentarza.

    • 83 8

    • Miasto nie jest właścicielem portu (2)

      Na jakiej podstawie Miasto ma przekazać gruntu dla portu. Port powinien po prostu część gruntów wydzierżawić także pod parking i tyle. Nie wszystko to muszą być tylko magazyny logistyczne. Ponadto przeładunek w porcie węgla i zboża organizowane są przez spółki Państwowe i one mogą wreszcie się zająć tym także. A policja powinna wlepić wszystkim kierowcą mandat stojącym w kolejce to zaraz by porozmawiali z firmami zlecającymi czemu nie ma awizacji na konkretną porę.

      • 11 0

      • widać że masz słabe pojęcie o logistyce (1)

        jeże przypływa kontenerowiec zdjęcie jednego kontenera to około 3-6 min, potem wiadomo na samochód i w trasę - ile jest kontenerów na statku? Podobnie z węglem jest wyładowany na plac podjeżdża ciężarówka 3-4 wsypy ładowarką i auto pełne ( możesz się zdziwić że nie sypią tego ludzie łopatami) , więc przyjmując dla uproszczenia załadunek 10 min potem odjeżdżasz na plac zabezpieczenie ładunku 10 min i wypis dokumentów 15 - 25, samochód pod załadunek +/- co 30 min , ładowanie odbywa się w kilku miejscach więc 2 - 3 auta jednocześnie , teraz policz sobie co ile musi być awizowane auto teraz wyjdzie ilość aut na godzinę i przepustowość trasy przy braku placu dla oczekujących. A taki port pracuje w trybie przyszło i wyszło jednocześnie więc spiętrzenia aut to norma, Problem że nikt wcześniej nie pomyślał o rozbudowie placów i parkingów w okolicy... Podobnie jest z Gdynią

        • 0 1

        • A kolej???

          Proszę wskazać popaprańca, który spowodował odejście od transportu kolejowego.
          Skończyć z rozjeżdżaniem naszych dróg !

          • 0 0

    • uwaga podaję rozwiązanie (1)

      Rower

      • 2 5

      • Węgla mamy na 200 lat na Sląsku.

        • 0 0

    • nie da sie

      Drogi obsypane węglem, auta brudne, tylko czekać aż kamienie z pod kół będą uderzały w szyby aut, bo ulicę są w stanie w jakim są. Ale nic się nie da. Bezradność

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    tak samo w Gdyni na ulicy Polskiej. Ciężarówki parkują na jednym pasie ruchu. I nikt nie robi z tym porządku.

    • 49 5

    • Zaorali kolej, to zboże idzie ciężarówkami...

      • 0 0

    • uwaga podaję rozwiązanie dla Gdyni (2)

      Również Rower

      • 2 4

      • A ile węgla przewiezie się rowerem? (1)

        • 3 1

        • Ze Sląska ?

          • 0 0

    • pewnie jak w Gdańsku, nie da się. jakby nie można było kół aut wymyć przed wyjazdem w trasę. Drogi w błocie.

      • 2 0

    • Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek wystarczy

      Pchają się lewym pasem do końca po czym stają w miejscu nie mogąc skręcić do portu. Zakaz wyprzedzania wymyśliłby jazdę tirów po prawym pasie a lewy zapewniłby dość przepustowości dla reszty ruchu. Jeśli to nie pomoże, to jeszcze można na szybko wydzielić na tych nowych placach parking powierzchniowy dla tirów oczekujących na obsługę w porcie.

      • 8 0

  • Każdy kto pracuje w porcie widzi gdzie jest problem. (3)

    Tym problemem jest waga samochodowa. Do niej są ustawione kolejki z dwóch stron. Do załadunku i załadowani. Maszyny ładujące odpoczywają bo załadunek trwa chwilę, a biurokracja dwa albo i trzy razy dłużej. Druga waga bardzo zminimalizowała by problem.

    • 3 0

    • Portu nie stać na druga wagę?

      a tak się chwalą sukcesem. Tylko myślenie nie nadąża w rodzinnym biznesie ?

      • 0 0

    • ITD ma wagę. Poproście ich o pomoc.

      • 4 0

    • W white house

      Tam jest problem.

      • 2 0

  • mało to tam jest terenów przemysłowych?

    budujcie pace dla samochodów. A nie parkowanie na drodze dojazdowej.

    • 0 0

  • (2)

    XXI w. aby przy portach nie można było wybudować parkingów dla tirów masakra

    • 3 0

    • Magazyny i place w porcie też nie są z gumy.A Gdańsk jako miasto musi dbać o wszystkie zakłady pracy,a nie tylko o jednego szkodnika.

      • 0 0

    • Nie ma miejsca,wszędzie składowiska węgla

      • 0 0

  • Był lament w tvn, że nie będzie węgla a jest go tyle, że port nie jest w stanie przeładować. (23)

    • 51 61

    • Ratusz (7)

      Tak jak w magistracie propaganda nie PR. Zajmuja sie malo istotnymi sprawami a nie problemami mieszkancow.

      • 12 14

      • Ważne, że nasz kochany rząd woli się zajmować Ukrainą i Ukraińcami, zamiast Polską i Polakami. (6)

        • 16 7

        • No właśnie tego nie mogę zrozumieć (5)

          Ostatnio wpadli aby oddać UA nasze leopardy... Czy na naszej wschodniej granicy jest jeszcze jakaś obrona?

          • 8 6

          • Mamy mobilne ołtarze po 3mln zł sztuka. (2)

            • 6 3

            • Kropidła bojowe (1)

              i kapelanów na etatach.

              • 3 2

              • na Ukrainę można ich wysłać

                • 0 0

          • Jest modlitwa i kapelani.

            Czy to mało.

            • 5 3

          • Polska armia przez "polski" rząd została rozbrojona w ponad połowie. Poza tym, i co z tego że Stanów ten "polski"

            rząd blisko rok temu nie namówił na danie (przez Niemcy i bazę Ramstein) krainieU wszystkich polskich Mig-29? To oddali większość części zamiennych do tych maszyn, co się zataja.

            • 6 2

    • Była propaganda w TVPiS, że Polska ma węgla na 100 lat. (9)

      A tu mimo miliardów złotych pompowanych w polskie kopalnie, węgiel trzeba wprowadzać zza granicy o_0

      • 54 17

      • A górnicy mają premie sute....

        • 0 0

      • 200 lat (1)

        Niestety w wielu gminach węgla wciąż nie ma.

        Moi rodzice (miasto 35 tys ludzi) na węgiel czekają od września, bo gmina jeszcze nie zorganizowała dostaw. Załatwili sobie drewno i tym palą.

        • 19 6

        • To gmina ma organizować sprzedaż węgla?

          • 3 0

      • POdziękuj uni. Niedługo tylko rowerek i jedzenie trawy. (5)

        • 19 41

        • Tak misiowy rozumku, wszyscy i wszystko wokoło winni tylko nie twoje kochane Prawo i ZPRawiedliwość. (4)

          Wyższą marżę Orlenu na paliwo też pewnie Unia na spółkę z Tuskiem i Putinem kazała nałożyć?

          • 40 13

          • A teraz najlepsze. (3)

            Gdyby zamiast wysokiej marży na paliwo był normalny VAT, to polscy przedsiębiorcy mogliby go odliczać, VAT trafiałby do Budżetu Państwa i inflacja byłaby mniejsza. Narodowi czempioni woleli jednak wyższą marzę zamiast VATu, rekordowe zyski Orlenu i wysokie dywidendy wypłacone do prywatnych kieszeni akcjonariuszy. W produkcji oligarchów PiS już dawno przegonił Rosję i Białoruś razem wzięte.

            • 39 12

            • (2)

              Czeska benzyna była tańsza niż obajtkowa.

              • 20 6

              • Obajtek podwyższył marżę Orlenu żeby nam Czesi paliwa nie wykupili. (1)

                I jednocześnie sprzedawał im paliwo taniej, żeby nie musieli przyjeżdżać do Polski po tańsze paliwo.

                • 17 6

              • Dobre. Buuuuhahaha.

                • 5 2

    • Człowieku, już prawie połowa zimy!!!

      A skoro tysiące TIRów wciąż rozwozi po całej Polsce węgiel, to znaczy że ludzie wciąż go nie mają. Pewnie niektórzy dostaną w połowie maja, ha ha!!!

      • 1 3

    • TVN (3)

      U nich jest swiat wedlug ich zyczen i nijak sie ma do rzeczywistosci. Partyjna telewizja

      • 17 30

      • TVPjongjng nadaje

        • 8 4

      • Oderwani od rzeczywistości to są w TVP dezInfo.

        "Niemcy nam zazdroszczą dobrobytu"..

        • 22 9

      • Partyjna to jest TVPiS misiu z małym rozumkiem

        • 26 11

  • Taki problem to nie problem (14)

    Jezeli naszym najwiekszym problemem jest to ze gospodarka jest w ruchu to jestem spokojny. Ida duzo lepsze czasy moi mili Panstwo :)

    • 47 120

    • Ty przespales ostatnie dwa lata ? (5)

      • 32 9

      • A dzialo sie cos ciekawego przez te 2 lata?

        • 0 0

      • Bolek wtedy sypał kolegów (1)

        • 3 10

        • Sypał TW Dżepetto a teraz jego drewniany pajac upadla Polaków

          • 7 2

      • Przespałem 13 grudnia (1)

        Ale tylko do dwunastej.

        • 26 9

        • O nawet TW Balbina zawitał na Trójmiasto pl.

          • 25 6

    • Nie wciskaj ciemnoty

      To nie gospodarka hula, tylko rząd w panice kupuje, w połowie zimy, węgiel który się ledwo pali i nie wiadomo ile kosztuje. Gdyby zajęli się tym odpowiednio wcześniej (wojna zaczęła się na początku 2022), to nie byłoby takich problemów. No, ale wtedy nasz premier miał inne priorytety - sprzedał działki od księdza i kupił sobie obligacje indeksowane inflacją (tą samą inflacją, którą według Glapińskiego miało nie być). On jest teraz ustawiony, a wy obywatele, jak się czujecie czekając na węgiel, który dostaniecie pewnie w maju..?

      • 6 1

    • Polska gospodarka kona (4)

      W ruchu jest ukraińska. Aż trudno stwierdzić kto jest w stanie wojny

      • 25 10

      • Ukraińska gospodarka wpada w przepaść wojenną.

        Budżet żyje tylko z kroplówek Zachodu. Ten kraj cofa się w rozwoju w zawrotnym tempie. Nawet nie porównuj tego co dzieje się u nas i tam. Pomijając fakt, że u nas też lecimy w dół, tylko jednak w zdecydowanie inny sposób i w inny dół, a raczej dołek.

        • 5 0

      • "W ruchu jest ukraińska"... (1)

        Tak. W ruchu " ziemia powietrze"...
        Widzę, że trollu masz na starcie kilkanaście laików. Won za Don...

        • 5 4

        • Wracaj bronić ojczyzny Szaszka, a ten jad którym plujesz na Polaków w ich własnym kraju..

          .. spożytkuj lepiej na ruskich soldatów.

          • 2 6

      • Myślę, że nie wiesz co mówisz

        Gdyby ustał eksport ukraińskiego zboża, to byś miał sąsiadów z Sahelu i koczowisko uchodźców w ogródku

        • 3 9

    • Idą gorsze czasy.. (1)

      nie żyj złudzeniami.

      • 21 7

      • Odstaw tvn i koszerna

        • 6 8

  • Na ulicy Ku Ujściu nigdy nie można doprosić się jakiejkolwiek interwencji czy to policji czy straży miejskiej. Teraz są to samochody i dosłownie zostawione po nich bagno. Nic dziwnego, że w tej okolicy urosła góra śmieci (artykuł na trójmiasto.pl). Od 2020 roku na zdjęciach podczas budowy wiaduktu już było widać, że ta hałda powstaje i nikt z tym nic nie robił. Oczywiście po fakcie wszyscy mądrzy i o środowisko chcą dbać.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane