• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (320)
81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów. 81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów.

Zmiany, które miały miejsce w czasie pandemii COVID-19, częściowo zostały w gdyńskim magistracie. Niektórzy złorzeczą, bo trzeba się umówić, inni się cieszą, bo nie traci się czasu w kolejkach.



Wolisz przychodzić do urzędu na umówioną godzinę czy kiedykolwiek?

Przypomnijmy: w czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń. Dotyczyły także urzędów. Jednym z nich była konieczność umówienia się na konkretną godzinę. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali.

Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w urzędzie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem, a zmianą - na lepsze - organizacji pracy Urzędu Miasta.

- To chyba coś nie wyszło, bo ostatnio przyszedłem i musiałem czekać pół godziny aż zostanę obsłużony. To ma być zmiana na lepsze? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Piotr.


Podkreślmy, że można przyjść do UM bez wcześniejszej rezerwacji terminu.

- Jeśli jednak będą w tym czasie inne umówione osoby, to one mają pierwszeństwo. W takim przypadku trzeba będzie poczekać. Szczególnie jeśli chodzi o dowody osobiste czy rejestracje pojazdów, gdzie mieszkańcy są umawiani tak, że praktycznie cały czas ktoś jest przy okienku. W innych sprawach, dotyczących np. gruntów, urzędnik często musi przygotować odpowiednie dokumenty, co również zajmuje niepotrzebnie czas mieszkańca, bo gdy osoba przychodzi umówiona, dokumenty te są już gotowe i czas, który trzeba spędzić w urzędzie, jest o wiele krótszy. Dlatego zachęcamy, by się umawiać na konkretną godzinę, wówczas mamy pewność, że zostaniemy obsłużeni sprawnie i w czasie, który zaplanowaliśmy na wizytę w urzędzie - podkreśla Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Mamy zwrotne sygnały od mieszkańców, że taki system ma dużo więcej plusów niż minusów. Co ciekawe, mówią tak nawet ci, którzy wcześniej byli przeciwni takim rozwiązaniom - dodaje.
Mieszkańcy doceniają to, że mogą przyjść na konkretną godzinę i załatwić swoją sprawę. Nie muszą przeznaczać na to pół dnia, bo nie czekają w kolejce, co bez wątpienia jest bardziej komfortowe.

- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreśla Agata Grzegorczyk.
Warto też dodać, że większość spraw w gdyńskim magistracie można załatwić w ogóle nie wychodząc z domu - wystarczy dostęp do internetu czy choćby telefonu. Cyfrowy Urząd oferuje bardzo wygodne i oszczędzające czas mieszkańców możliwości - w ten sposób można załatwić ponad 150 rodzajów spraw. Część spraw, jak odbiory dokumentów, nie wymagają wcześniejszego umówienia - czas obsługi przy okienku jest bardzo krótki, więc nie ma ryzyka, że mieszkaniec będzie musiał stać w długiej kolejce.

neo

Miejsca

Opinie (320) ponad 10 zablokowanych

  • Nie wiem czy ludzie wiedzą że dowód osobisty można wyrobić w dowolnym urzędzie?

    Nie trzeba być zameldowanym w danej gminie. Np. moja znajoma zameldowana w Gdańsku pojechała do Pruszcza Gdańskiego i tam złożyła wniosek o dowód osobisty w 5 minut nigdzie się nie umawiając ani nie czekając godzinami. To samo chyba dotyczy rejestracji pojazdów.

    • 9 1

  • Tylko umowieni, bo RODO (5)

    Mhm, tak, jasne. Firmy ubezpieczeniowe dają radę, banki dają radę, notariusze dają radę, ale w urzędzie nie da się sprzątnąć biurka i tak zorganizować pracy, żeby nie było widać innych dokumentów. Pani rzecznik nie pierwszy już raz daje dowód bezczelności i buty.

    • 105 2

    • (2)

      A byłeś kiedyś w banku poza salą obsługi?

      • 1 4

      • Właśnie

        A czemu w urzędzie mam być gdziekolwiek poza salą obsługi? To urzędnik nie może zejść? Kto jest dla kogo?

        • 5 0

      • Urząd jest bankiem?

        • 4 0

    • Bezczelnemu chamstwu od szczura nie chce się pracować, ot co!

      Wszystkich na zbity pysk!

      • 9 1

    • To chyba

      jest trochę złośliwe i sterowane przez urząd za to że ludzie tak na nich psioczą
      i na Prezydenta. W czasie pandemii ZUS to swobodnie ogarynał i inne instytucje bez problemu urząd ma do tej pory z tym problem.
      To co można zauważyć jest to coraz większa liczba urzędników i budynków na terenie Gdyni zajętych przez Urząd

      • 8 0

  • Szkoda tylko że terminy na załatwienie niektórych spraw

    (Np prawo jazdy) są udostępniane raz w tygodniu i znikają w ciągu godziny.

    • 6 0

  • Czy nie wstyd wam pisać na zamówienie UM? (3)

    Kolejna ankieta badania zadowolenia przeprowadzona w murach urzędu. Ta sama pani rzecznik ostatnio twierdziła, że gdynianie są zadowoleni z likwidowania komunikacji miejskiej. Wasza propaganda jest na żenującym poziomie i nikt już się na nią nie łapie.

    • 88 1

    • a delfinki

      A jeszcze delfinki po parkingu niby ankieta wśród mieszkańców była ha ha.

      • 4 0

    • Też uważam że te trojmiasto.pl jest opłacane

      A te artykuły są manipulowane

      • 6 0

    • Z coraz droższych opłat za postój samochodów i zmniejszania liczby miejsc parkingowych również mieszkańcy są zadowoleni

      Dobrze sobie takie artykuły gdzieś zapisywać. Pamiętam jak właśnie był artykuł o likwidowaniu kursów i jednocześnie wspominano, że pasażerowie są bardzo zadowoleni. Propaganda na wyższym poziomie niż w Białorusi. Tylko skąd w rankingu na miasto, gdzie ludzie najczęściej przeklinają Gdynia jest na pierwszym miejscu??? Aaaaa....no tak, zapomniałem, pewnie z tej nieopisanej radości XD

      • 6 0

  • W Gdańskim UM jest jeszcze gorzej.

    Na samym wejściu stoi się w kolejkach z przybyszami ze wschodu, następnie u progu drzwi stużuje wyjątkowo wredna ochroniarka, która chyba zapomniała że jej wypłata jest z moich podatków, czy wypadałoby być trochę milszy dla chlebodawcy... Za drzwiami jest "kancelaria", czyli dwa okienka, w których zostawia się papiery, a umówienie się z konkretnym i kompetentym podkreślam kompetentym urzędnikiem graniczy z cudem

    • 7 1

  • Kto jest dla kogo?

    Bo Państwo jest dla Obywatela, a nie odwrotnie - Miasto jest dla Mieszkańców, a nie dla Turystów itp. W naszej Białorusi Plus wszystko niestety soi na głowie, a zaczyna się w urzędzie, sądzie itp., gdzie okazuje się, że petenci przeszkadzają urzędnikom w pracy...

    • 14 0

  • nie dla emerytow

    to odcina dostep do urzedu osobom starszym i niepelnosprawnym
    telefon nie dziala to totalny absurd

    • 17 0

  • Co by było... (1)

    Jak trzeba by było umawiać się w komunikacji miejskiej na przejazd

    • 14 0

    • Nie mów głośno, bo podchwycą i wprowadzą takie ułatwienie dla mieszkańców. A tak na serio - pewnie niedługo do tego dojdzie, jak w dalszym ciągu będą ciąć kursy komunikacji.

      • 4 0

  • Lepiej? Dla kogo?

    Napewno nie dla mieszkańców Gdyni. UM Gdynia i większość osób tam pracujących jest pomyłką. Robią co chcą. Od 1998 r to farsa i żenada. Miasto rozmontowano. A teraz maja pretekst aby już nikt nie nachodzi rządzącej szlachty z wielkim hetmanem na czele.

    • 18 0

  • Cały tydzień zarezerwowany? Jak umawiać?

    Umawianie na konkretną godzinę to świetny pomysł, ale znalezienie wolnego terminu czasem jest nierealne. Pełno osób rezerwuje w systemie i nie anuluje wizyty, przez co nie można zrealizować wizyty!! Wprowadźcie zwrotna kaucje za rezerwacje!!!! Po wizycie lub wczesniejszym anulowaniu zwrot!!!

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane