• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (320)
81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów. 81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów.

Zmiany, które miały miejsce w czasie pandemii COVID-19, częściowo zostały w gdyńskim magistracie. Niektórzy złorzeczą, bo trzeba się umówić, inni się cieszą, bo nie traci się czasu w kolejkach.



Wolisz przychodzić do urzędu na umówioną godzinę czy kiedykolwiek?

Przypomnijmy: w czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń. Dotyczyły także urzędów. Jednym z nich była konieczność umówienia się na konkretną godzinę. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali.

Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w urzędzie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem, a zmianą - na lepsze - organizacji pracy Urzędu Miasta.

- To chyba coś nie wyszło, bo ostatnio przyszedłem i musiałem czekać pół godziny aż zostanę obsłużony. To ma być zmiana na lepsze? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Piotr.


Podkreślmy, że można przyjść do UM bez wcześniejszej rezerwacji terminu.

- Jeśli jednak będą w tym czasie inne umówione osoby, to one mają pierwszeństwo. W takim przypadku trzeba będzie poczekać. Szczególnie jeśli chodzi o dowody osobiste czy rejestracje pojazdów, gdzie mieszkańcy są umawiani tak, że praktycznie cały czas ktoś jest przy okienku. W innych sprawach, dotyczących np. gruntów, urzędnik często musi przygotować odpowiednie dokumenty, co również zajmuje niepotrzebnie czas mieszkańca, bo gdy osoba przychodzi umówiona, dokumenty te są już gotowe i czas, który trzeba spędzić w urzędzie, jest o wiele krótszy. Dlatego zachęcamy, by się umawiać na konkretną godzinę, wówczas mamy pewność, że zostaniemy obsłużeni sprawnie i w czasie, który zaplanowaliśmy na wizytę w urzędzie - podkreśla Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Mamy zwrotne sygnały od mieszkańców, że taki system ma dużo więcej plusów niż minusów. Co ciekawe, mówią tak nawet ci, którzy wcześniej byli przeciwni takim rozwiązaniom - dodaje.
Mieszkańcy doceniają to, że mogą przyjść na konkretną godzinę i załatwić swoją sprawę. Nie muszą przeznaczać na to pół dnia, bo nie czekają w kolejce, co bez wątpienia jest bardziej komfortowe.

- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreśla Agata Grzegorczyk.
Warto też dodać, że większość spraw w gdyńskim magistracie można załatwić w ogóle nie wychodząc z domu - wystarczy dostęp do internetu czy choćby telefonu. Cyfrowy Urząd oferuje bardzo wygodne i oszczędzające czas mieszkańców możliwości - w ten sposób można załatwić ponad 150 rodzajów spraw. Część spraw, jak odbiory dokumentów, nie wymagają wcześniejszego umówienia - czas obsługi przy okienku jest bardzo krótki, więc nie ma ryzyka, że mieszkaniec będzie musiał stać w długiej kolejce.

neo

Miejsca

Opinie (320) ponad 10 zablokowanych

  • Idziemy do przodu ale (2)

    Się cofamy zamiast udogodnień jest coraz bardziej pod górkę w gdańskim urzędzie też taśmy ale my z tych taśm was rozliczymy przy wyborach w urzędzie skarbowym na Kołobrzeskiej pusto a pani pyta czy mam termin.Kasy polikwidowali też dla naszej wygody? Wpłatomaty oblepione paluchami a jak mają sobie z nimi poradzić osoby w podeszłym wieku? Szkoda słów na to co się wyprawia

    • 46 1

    • (1)

      Urząd skarbowy to ministerstwo finansów. Pamiętaj o tym przy wyborach

      • 2 0

      • Głosuję

        Na Konfederację może coś się zmieni na lepsze

        • 5 0

  • RODO :) (1)

    Fragment wypowiedzi pani rzecznik odnośnie RODO i dok.leżących na biurku urzędnika bardzo mnie rozbawiła :) zdaje się,że ustawa RODO weszła w życie zdecydowanie wcześniej niż zaczął się covid a wtedy urząd pracował normalnie. Osoby,które są po to aby służyć mieszkańcom robią sobie po prostu żarty bunkrując się w budynku. Żenada

    • 86 2

    • Co ta rzecznik za bzdury odpowiada.

      • 3 0

  • Gdzie ta ankieta była robiona? W UM z pracownikami??? Haha

    RODO haha głupszej wymówki nie słyszałem... Wejdzie na umówioną godzinę i zobaczcie jak ciężko pracują...okienka wolne, a panie dyskutują kto gdzie był, co kupił... dramat. w gdyni nic nie jest dla mieszkańców!!!!

    • 75 6

  • Ja

    Olka nie życzy sobie motłochu robotniczego w jej urzędzie. Tak jest w Gdańsk które nazywa się wolność..

    • 38 0

  • Życie towarzyskie jest bardzo ważne! (4)

    Tak samo jak integracja urzędnicza! Od rana wizyty u koleżanek, kawka, ciasteczko i ...jeden petent na godzinę! Premie, awanse, za załatwianie spraw rodzinnych koleżanek i kolegów! Pełna patologia urzędnicza!

    • 71 6

    • ktos tych ludzi wybierał do rządzenia (2)

      sami się nie wybrali :(

      • 4 0

      • A widzisz!

        Wystarczy wrzucić "los" do urny, a oni już ci go zgotują! Jaki masz na to wpływ, bez okręgów wyborczych jednomandatowych?

        • 3 0

      • A właśnie, ze familijnie wespół zespół

        • 4 0

    • Myslenie stereotypowe

      • 0 3

  • Tylko umowieni, bo RODO (5)

    Mhm, tak, jasne. Firmy ubezpieczeniowe dają radę, banki dają radę, notariusze dają radę, ale w urzędzie nie da się sprzątnąć biurka i tak zorganizować pracy, żeby nie było widać innych dokumentów. Pani rzecznik nie pierwszy już raz daje dowód bezczelności i buty.

    • 105 2

    • To chyba

      jest trochę złośliwe i sterowane przez urząd za to że ludzie tak na nich psioczą
      i na Prezydenta. W czasie pandemii ZUS to swobodnie ogarynał i inne instytucje bez problemu urząd ma do tej pory z tym problem.
      To co można zauważyć jest to coraz większa liczba urzędników i budynków na terenie Gdyni zajętych przez Urząd

      • 8 0

    • Bezczelnemu chamstwu od szczura nie chce się pracować, ot co!

      Wszystkich na zbity pysk!

      • 9 1

    • (2)

      A byłeś kiedyś w banku poza salą obsługi?

      • 1 4

      • Urząd jest bankiem?

        • 4 0

      • Właśnie

        A czemu w urzędzie mam być gdziekolwiek poza salą obsługi? To urzędnik nie może zejść? Kto jest dla kogo?

        • 5 0

  • Zabetonować

    Ja mam sugestię, aby ich tam zabetonować. Niech sobie tam siedzą. Miasto Gdynia i Gdynianie niczego nie stracą. A może nawet zyskają...Gdynia bez Szczurów, Łucyka...ech

    • 56 3

  • Ale płaczek. By chciał a by urzędniki byli na pstryk palcami ,a to się ta nie da. Fakt , że czasem się dodzwonić , to droga przez mękę. I to nie ważne do jakiej instytucji.

    • 6 35

  • W gdańskim U.M.

    Podobnie

    • 22 0

  • Czy nie wstyd wam pisać na zamówienie UM? (3)

    Kolejna ankieta badania zadowolenia przeprowadzona w murach urzędu. Ta sama pani rzecznik ostatnio twierdziła, że gdynianie są zadowoleni z likwidowania komunikacji miejskiej. Wasza propaganda jest na żenującym poziomie i nikt już się na nią nie łapie.

    • 88 1

    • Z coraz droższych opłat za postój samochodów i zmniejszania liczby miejsc parkingowych również mieszkańcy są zadowoleni

      Dobrze sobie takie artykuły gdzieś zapisywać. Pamiętam jak właśnie był artykuł o likwidowaniu kursów i jednocześnie wspominano, że pasażerowie są bardzo zadowoleni. Propaganda na wyższym poziomie niż w Białorusi. Tylko skąd w rankingu na miasto, gdzie ludzie najczęściej przeklinają Gdynia jest na pierwszym miejscu??? Aaaaa....no tak, zapomniałem, pewnie z tej nieopisanej radości XD

      • 6 0

    • Też uważam że te trojmiasto.pl jest opłacane

      A te artykuły są manipulowane

      • 6 0

    • a delfinki

      A jeszcze delfinki po parkingu niby ankieta wśród mieszkańców była ha ha.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane