• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"

neo
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (320)
81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów. 81 proc. ankietowanych po zmianach uważa, że gdyński urząd jest przyjazny dla klientów.

Zmiany, które miały miejsce w czasie pandemii COVID-19, częściowo zostały w gdyńskim magistracie. Niektórzy złorzeczą, bo trzeba się umówić, inni się cieszą, bo nie traci się czasu w kolejkach.



Wolisz przychodzić do urzędu na umówioną godzinę czy kiedykolwiek?

Przypomnijmy: w czasach pandemii COVID-19 wprowadzono wiele obostrzeń. Dotyczyły także urzędów. Jednym z nich była konieczność umówienia się na konkretną godzinę. Wszystko po to, by ludzie nie tłoczyli się w kolejkach i nie zarażali.

Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w urzędzie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem, a zmianą - na lepsze - organizacji pracy Urzędu Miasta.

- To chyba coś nie wyszło, bo ostatnio przyszedłem i musiałem czekać pół godziny aż zostanę obsłużony. To ma być zmiana na lepsze? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Piotr.


Podkreślmy, że można przyjść do UM bez wcześniejszej rezerwacji terminu.

- Jeśli jednak będą w tym czasie inne umówione osoby, to one mają pierwszeństwo. W takim przypadku trzeba będzie poczekać. Szczególnie jeśli chodzi o dowody osobiste czy rejestracje pojazdów, gdzie mieszkańcy są umawiani tak, że praktycznie cały czas ktoś jest przy okienku. W innych sprawach, dotyczących np. gruntów, urzędnik często musi przygotować odpowiednie dokumenty, co również zajmuje niepotrzebnie czas mieszkańca, bo gdy osoba przychodzi umówiona, dokumenty te są już gotowe i czas, który trzeba spędzić w urzędzie, jest o wiele krótszy. Dlatego zachęcamy, by się umawiać na konkretną godzinę, wówczas mamy pewność, że zostaniemy obsłużeni sprawnie i w czasie, który zaplanowaliśmy na wizytę w urzędzie - podkreśla Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Mamy zwrotne sygnały od mieszkańców, że taki system ma dużo więcej plusów niż minusów. Co ciekawe, mówią tak nawet ci, którzy wcześniej byli przeciwni takim rozwiązaniom - dodaje.
Mieszkańcy doceniają to, że mogą przyjść na konkretną godzinę i załatwić swoją sprawę. Nie muszą przeznaczać na to pół dnia, bo nie czekają w kolejce, co bez wątpienia jest bardziej komfortowe.

- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreśla Agata Grzegorczyk.
Warto też dodać, że większość spraw w gdyńskim magistracie można załatwić w ogóle nie wychodząc z domu - wystarczy dostęp do internetu czy choćby telefonu. Cyfrowy Urząd oferuje bardzo wygodne i oszczędzające czas mieszkańców możliwości - w ten sposób można załatwić ponad 150 rodzajów spraw. Część spraw, jak odbiory dokumentów, nie wymagają wcześniejszego umówienia - czas obsługi przy okienku jest bardzo krótki, więc nie ma ryzyka, że mieszkaniec będzie musiał stać w długiej kolejce.

neo

Miejsca

Opinie (320) ponad 10 zablokowanych

  • rok 1988

    Mój dom murem podzielony
    Podzielone murem schody
    Po lewej stronie łazienka
    Po prawej stronie kuchenka
    Moj dom murem podzielony
    Podzielone murem schody
    Po lewej stronie łazienka
    A po prawej ...

    • 14 0

  • Flagi

    A mnie zastanawia jak długo jeszcze na gdyńskim urzędzie będzie wisiała ukraińska flaga? Ciekawe czy Ukraińcy wiedziałoby polskie flagi na swoich urzędach. Zaczyna mnie ta przymusowa miłość wkurzać.

    • 51 2

  • Urzędnik nasz pan

    Przecież osoby, które nie posługują się internetem mogą sobie posiedzieć pół dnia i poczekać, az łaskawie jakiś umówiony nie przyjdzie. Jeszcze to umawianie wszystkiego przez neta i wszędzie zostawianie śladów swojej obecności Was zgubi.

    • 32 0

  • Ankieta to chyba wśród urzędników przeprowadzona

    • 30 0

  • Za dużo urzędników i do tego siedzą jak w twierdzy

    Kiedyś jeden z lepszych urzędów teraz jeden z najgorszych, coraz więcej placówek UM rozrzuconych po mieście i dla kogo, bo nie dla mieszkańców Przyzwyczaili się, że kasę biorę za "obsługę" obywateli, którzy ciągle jak petenci na dworze feudała.

    • 35 0

  • Osoby umawiane co 30 min (14)

    Sprawa załatwiona w 10 i urzędnik ma 20 minut laby. A tak obsłużyłby już kolejną osobę.
    Ale co tam, kilka osób dziennie znacznie przyjemniej obsługiwać niż kilkukrotnie więcej.

    • 478 38

    • Urzednik ma 30 min... a lekarz 10 na pacjenta :-)

      • 34 3

    • Trzeba to lewactwo usunąć z Gdyni, poczynając od Szczura. Kiedyś mieliśmy taka piękną, użyteczną, powszechnie popieraną instytuc (7)

      Nazywała się ona "banicja". Myślę że trzeba do tego wrócić, bo ja sobie nie życzę żeby te szkodniki z Samorządbości, które zniszczyły nam nasze niegdyś piękne i bogate miasto, sprowadzając je do statusu Wałbrzycha północy. Szczurek i jego banda - won z Gdyni!

      • 38 8

      • Czekaj, osobisty doradca świętego Lecha Kaczyńskiego to "lewactwo"? (6)

        Miesza Wam się przekaz :D

        • 4 21

        • Raczej się nie miesza (5)

          Walka z globalnym ociepleniem, uspokajanie ruchu samochodowego, likwidacja miejsc parkingowych i wspieranie marszów wściekłych macic chyba mają niewiele wspólnego z PiSem i prawactwem.

          • 20 1

          • Gdzie niby Szczurek uspokoił ruch samochodowy? (4)

            Po Gdyni jeździ się jak po Podkarpaciu...

            • 5 9

            • A tu już zahaczamy o skuteczność działań, która rzeczywiście jest niewielka (3)

              Po uspokojeniu ruchu na Świętojańskiej zrobił się jeszcze większy korek niż przedtem. Na Starowiejskiej trafienie na jadącego pod prąd kierowcę zdarza się ostatnio na porządku dziennym. Takich przykładów jeszcze jest kilka, ale to nie zmienia faktu, że uspokajanie ruchu i tzw. oddawanie przestrzeni pieszym to konik obecnej władzy.

              • 10 0

              • Stoi się na ul.3 Maja w dzikim korku

                Jakie to ekologiczne...

                • 9 0

              • Bo zamiast zamknąć ulicę, jak z powodzeniem robi się Gdańsku (1)

                Gdynia ulega terrorowi najbardziej roszczeniowej grupy na drogach.

                • 1 5

              • Czy Ty widzisz te pustostany, czy jesteś impregnowany na wiedzę? Jest wielu dobrych optometrystów.

                Te pustostany i kilka lumpexów to dzieło systemu, pandemii i aktywistów gmerających w ruchu drogowym. Będą ulice, pan Łukasz P. na czele peletonu i reszta emigrantów z polskich miasteczek zaludnionych po wojnie mieszkańcami zza Buga. I oczywiście żadnych sklepów. I ta niemiła ekipa przyklejona silikonem do krzeseł.

                • 3 0

    • Jest więcej czasu na zamówienie pizzy

      Takie rozwiązanie to wspieranie lokalnej gastronomii. To wszystko dla dobra mieszkanców.

      • 15 0

    • później dziwią się, że pracuje 1200 urzędników

      jeżeli pracują przez 30 procent czasu więc potrzeb więcej urzedników

      • 25 1

    • czytajcie ze zrozumieniem (1)

      przecież jest napisane, że można przyjść poza kolejką, ale pierwszeństwo mają osoby umówione

      • 2 15

      • Dowody nie obsłużą bez rezerwacji.

        • 5 0

    • Święta racja !!!

      Urzęd, asy raptem dbają o RODO, banda.

      Wymiana dowodu osobistego, dziennie 14 osób, banda darmozjadów.

      Mam nadzieję że kres rządów Szczura i jego ekipy kończy się.

      Śmiecie na śmietnik.

      • 6 0

  • A kto chodzi do UM? po co? ile razy można wymieniać dowód? co miesiąc rejestruje się samochód?

    • 5 9

  • Ha ha uzasadniają nieróbstwo

    • 23 1

  • Szkoda tylko że nie ma szans się umowić bo wszystkie terminy są wiecznie zajęte, nie idzie auta zarejestrować od miesiąca (1)

    • 20 0

    • Sprawa jest prosta jak włos Mongoła.

      Rejestrujesz się w piątki między 7.00 a 7.02

      • 2 1

  • (2)

    Z jednej strony rozumiem logikę tego rozwiązania, bo na pewno to większy komfort zarówno dla urzędników, jak i dla petentów, że obecnie nie trzeba tłoczyć się w holu, ściskając w ręce numerek, który wyświetli się przy okienku za kilka godzin. Niemniej dostępność terminów jest bardzo słaba - pula na kolejny tydzień uruchamiana jest w piątek o 7 rano, więc jak łatwo się domyślić, choćby popołudniu tego samego dnia spora część jest już zarezerwowana. Tym bardziej, że jeśli ktoś chce umówić wizytę w celu rejestracji samochodu, to UM na Świętojańskiej oferuje 1 termin na godzinę - jak to rozumieć? Że rejestracja pojazdu zajmuje pełne 60 minut i zajmuje się tym tylko jeden urzędnik w całym budynku, skoro nie można umówić np. 2 czy 3 terminów na tę samą porę dnia? Co ciekawe, punkt UM w Rivierze oferuje terminy co pół godziny - jest tam więcej urzędników niż w głównej siedzibie? W Rivierze można załatwić dwa razy więcej w tym samym czasie? Sam pomysł redukcji kolejek, tłoku i hałasu jest jak najbardziej słuszny, ale UM zdecydowanie powinien popracować nad zwiększeniem dostępności dla mieszkańców.

    • 31 0

    • (1)

      W budynku głównym też jest co pół godziny. Oprócz części terminów w kalendarzu ogólnie dostępnym są jeszcze terminu na Kartę Mieszkańca.

      • 0 0

      • W porządku, ale to nie tłumaczy, dlaczego możliwa jest tylko jedna wizyta na daną godzinę. Jeśli ktoś odwiedzał urząd przed pandemią, to zapewne pamięta, że zazwyczaj dla danej kategorii spraw dostępnych było jednocześnie więcej okienek niż jedno, ponieważ kilkoro urzędników obsługiwało petentów w tym samym czasie. Samo założenie systemu, w którym mieszkaniec umawia się na konkretny termin, nie jest złe, ale wykonanie mocno kuleje. Jeśli liczebność obsady w UM pozwala na to, aby daną sprawą w tym samym czasie zajmował się więcej niż jeden urzędnik - a chyba można założyć, że tak jest - to na konkretną godzinę powinno być dostępnych tyle terminów, ilu jest urzędników oddelegowanych do obsługi petentów w danym referacie. I wtedy nie byłoby się o co czepiać. A tak to wychodzi, że w mieście, w którym zameldowanych jest niespełna ćwierć miliona ludzi (a mieszka zapewne więcej), w głównej siedzibie UM można zarejestrować 16 pojazdów dziennie.

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane