• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe 250 mln zł na Trasę Słowackiego

Maciej Naskręt
30 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Duże koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą zamroziły wiele gdańskich inwestycji, możliwe, ze tylko na chwilę. Duże koszty budowy tunelu pod Martwą Wisłą zamroziły wiele gdańskich inwestycji, możliwe, ze tylko na chwilę.

Będzie więcej pieniędzy w budżecie Gdańska na inwestycje, bo rząd zwiększył o 250 mln zł dofinansowanie do budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego.



Taką informację przywiózł do Gdańska minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak, który wziął udział w uroczystości oddania do ruchu fragmentu Trasy Sucharskiego. Przywiózł ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.

W inwestycji na budowę Trasy Słowackiego, której inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, brakowało ponad 280 mln zł, głównie za sprawą wyników przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Przypomnijmy: pod koniec kwietnia 2011 r. okazało się, że wydrążenie tunelu w ciągu Trasy Słowackiego pochłonie 885 mln zł, a nie jak się wcześniej spodziewano - nieco ponad 500 mln zł.

By zapewnić finansowanie inwestycji drogowej, radni zdecydowali o odłożeniu planowanej od 12 lat rewitalizacji Dolnego Miasta. Nowelizacja planu finansowego zakładała też wstrzymanie remontów w gdańskich szkołach, odłożenie budowy przystani wodnej w Sobieszewie, wstrzymanie budowy mieszkań komunalnych, rezygnację z wykupu działek, na których można by realizować inwestycje.

Na razie nie udało nam się ustalić, czy pieniądze pochodzące z dofinansowania Trasy Słowackiego trafią na spłatę zobowiązań budżetowych, czy zostaną zapisane na odłożone przez władze miasta inwestycje.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego - inwestor miejska spółka GIK.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin zakończenia robót: 10 grudnia 2012 r. - niezagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin zakończenia robót: 4 grudnia r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • A OPATu jak nie było tak nie ma

    brawa dla platformersów

    • 2 2

  • A propos: Wiecie co mówi Nel telefonująca do Stasia?

    "Tunel". Hahaha.

    • 2 3

  • wszystkie drogi powinna budować firma, która zrobiła spacerową

    Jak patrzy się na buble np. budimexu to czuję się oszukany.

    Nowe wielkie rondo w brzeźnie to dobry przykład.

    Wieczorem, gdy padał deszcze nie było wodac pasów, a przy takiej szerokości drogi to chyba jakieś nieporozumienie!

    Jakość jest fatalna.

    Czemu odcinek, który zrobiło MTM wykląda o 10 klas lepiej?

    • 2 1

  • oszczędności z kieszenie POdwykonawców trasy Słowackiego...

    Te oszczędności pochodzą z pieniędzy nie wypłaconym podwykonawcom na trasie Słowackiego. Brawo POpaprańcy...

    • 2 2

  • Brawo Gdańsk! (1)

    Dzięki za skuteczność i rozmach inwestycyjny. Miasto nam pięknieje. Władze samorządowe niech się nie przejmują jazgotem "dziwnych gdańszczan". To zazdrość i niemoc tych karzełków. Nam, tu w Gdańsku, partyjniactwa i pseudo-polityki nie potrzeba. Adamowicz tak trzymaj! Jestem dumna ze swojego super miasta Gdańska i jego władz, które wybrałam.

    • 3 4

    • W poniedziałek zapraszam do gabinetu po nagrodę dla pracownika miesiąca UM. Pozdrawiam Budyń

      • 1 1

  • Gdańsk ma historię, władzę i miliony wielbicieli z Kraju i świata. (1)

    Tak to wygląda. Dla przykładu :Tylko Jarmark Dominikański ściąga co roku ok. SIEDEM MILIONÓW LUDZI , więcej aniżeli całe EURO 2012 W CAŁEJ POLSCE. DUŻO WIĘCEJ.

    Gdańsk to potencjał , tu się kumuluje Polska północna , nikt tego z was nie zmieni.

    Gdynia to odprysk sprawy Gdańska z ubiegłego wieku, gdyby nie sprawy związane z Gdańskiem, Gdynia do dzisiaj byłaby wioską.

    Dzisiaj niektórym śni się konkurowanie z Gdańskiem, w efekcie mamy utracony potencjał regionu.

    Powtórzę za osławionym Urbanem, parafrazując tą kreaturę:

    " Gdańsk się wyżywi"

    ps. Wiesz ilu noblistów wydał Gdańsk? / a ilu Gdynia?/

    • 2 2

    • Ha

      Za Noblistę Lecha to My dziękujemy. Całej Solidarności należało się , a na końcu Jemu.... No i nie obrażaj Gdyni. Lepiej oddaj się lekturze szmatławca owego urabana.

      • 1 3

  • Basen qurfa basen tusk budyn kij wie who stell ~!

    Basen~ ujescisko czeka na basen !

    • 0 0

  • "Koszt całego projektu wynosi 1 420 mld zł." ?????

    O kurczę, to nieźle.
    Jeden tysiąc czterysta dwadzieścia miliardów złotych, czyli prawie półtora biliona...
    :-)

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 0 0

  • eko jazda

    eko jazda polega na łagodnym i ostrożnym wchodzeniu w zakręty zarówno w mieście jak i na trasie , powoduje to zmniejszenie kosztów eksploatacji elementów samochodu tj . opony , hamulce , zawieszenie , sprzęgło itp. polecam wszystkim

    • 0 0

  • Czy dalej termin zakończenia niezagrożony.

    Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin zakończenia robót: 4 grudnia r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

    Mamy 10 grudnia a trasa dalej jest zamknięta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane