• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • Pępowo kartuskie omijane

    A co z pomijanym Pępowem kartuskim w kierunku lub z Kościerzyny
    Istny absurd

    • 8 1

  • Katastrofa

    Pieniądze wywalone w błoto. Jaki wpływ na rozładowanie porannego ścisku ma kolejka wyjeżdżająca z Gdyni 10.01? Wszystkie szkoły zaczynają lekcje o 8, a nawet po 7. Większość firm pracuje w godz. 8-16. Większe składy w godz. 6-8/9 - to jest najlepsze rozwiązanie. Zresztą to właśnie podnosi czytelniczka w przytoczonym w artykule liście. Ale urzędnicy jeżdżący do pracy autami wiedzą oczywiście lepiej....

    • 13 0

  • Jedna rzecz jest nielogiczna w PKM (3)

    Były hejty,że będzie wozić powietrze itd ale jak może wozić powietrze skoro linia przebiega przez lotnisko? Rozumiem,żeby nasze lotnisko było niczym Olsztyn-Mazury gdzie jest chyba z 7 połączeń na dzień ale w Gdańsku ruch lotniczy mamy praktycznie 24 na dobę i ruch pasażerski rośnie. Ile mamy kursów PKM w stosunku do liczby pasażerów odlatujących i przylatujących? Nasze lotnisko nie służy tylko mieszkańcom Gdańska ale całego Pomorza bo z Bydgoszczy,Szczecina czy Mazur nie ma tylu połączeń. I nie dawno był artykuł o coraz większej liczbie turystów w Gdańsku. Ale co tam nie ma ruchu...

    • 24 1

    • Tak, jest wazne...

      Jako robotniczy hub do Skandynawii i GB.
      To jego glowna rola. Oraz wypady Skandynawow na plaze z dodatkiem. Tego Berlin nie pobije.

      • 0 0

    • (1)

      Pomorze, Szczecin...Jakbym mieszkał w Szczecinie, to pewnie fruwałbym z Berlina. Bliżej by było i więcej połączeń

      • 2 0

      • No może ten Szczecin lekka przesada

        Miałem tylko na myśl,że lotnisko w Gdańsku jest na pewno największym w północnej Polsce. Może ze Szczecina do Berlina faktycznie bliżej tak samo z niektórych części Mazur do Warszawy. To zależy nie mniej chciałem tylko zaznaczyć ,że lotnisko w Gdańsku na pewno jest jednym z najważniejszych w Polsce.

        • 2 0

  • (1)

    Przecież Gdynia główna z wrzeszczem jest dobrze skomunikowana...są SKM i PKP. Co to ma dać?

    • 7 3

    • Pkm nie służy przemieszczaniu się wzdłuż Grunwaldzkiej i Niepodległości. Są jeszcze inne dzielnice, bliżej obwodnicy. Też chcą jakoś dojechać :)

      • 3 2

  • abc

    kampania i tyle
    Nawet nowe połączenia są z Pruszcza Gd. do trójmiasta z frekwencja do 10 osób

    • 3 1

  • Nowe połączenia w proponowanych godzinach

    Nowe połączenia w proponowanych godzinach to jakaś farsa i mydlenie ludziom oczu.

    • 13 0

  • Czekam na szumnie zapowiadaną rewitalizację odcinka z Sierakowic do Kartuz. (3)

    Tak żeby PKMką z Sierakowic można było bezpośrednio dojechać do pracy do Gdańska.
    Niby już jakieś przetarg na projekt rewitalizacji tej linii jest. Planowo pociągi mają tam jeździć do max. 100 km/h.
    Mają być po dwa przystanki w Sierakowicach, dwa w Miechucinie, po jednym w Reskowie, Garczu, Łapalicach, Prokowie i Grzybnie.

    • 18 0

    • To jeszcze poczekasz. (1)

      Tak samo jak od lat czeka Bytów. Ciągle niby coś się w tej sprawie dzieje, a pociągów nie widać.

      • 4 1

      • Za 20 lat wybudują. Jak w całym Trójmieście i na dojazdówkach z okolicznych powiatów będą tak przeogromne korki, że już tu nie będą nawet informować: "Coraz większe korki w Trójmieście i na obwodnicy ", bo to będzie oczywista oczywistość i chleb powszedni. (W sumie już jest).

        • 5 0

    • Pierwotnie ta linia przebiegała następująco:

      Pruszcz Gdański - Juszkowo - Straszyn Prędzieszyn - Goszyn - Bielkowo - Pręgowo Gdańskie - Kolbudy - Łapino Kartuskie - Niestępowo - Stara Piła - Żukowo Zachodnie - Dzierżążno - Kartuzy - Prokowo - Garcz - Reskowo - Miechucino - Mojusz - Sierakowice - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia Zakrzewo - Kętrzyno - Nawcz - Rozłazino - Lębork - Lębork Nowy Świat - Nowa Wieś Lęborska - Garczegorze - Lędziechowo - Wrzeście - Steknica - Łeba.

      Do czerwca 2000 jeździły pociągi na trasie Kartuzy - Łeba - Kartuzy.

      W czasie powodzi w Gdańsku w 2001 pociągi jeździły objazdem po tej linii.

      • 4 1

  • to powinno śmigać po całym trojmieście

    był czas na budowanie torowisk. teraz już tylko po dachach albo pod ziemią.

    • 6 0

  • Czekamy na nowe połaczenia na ujeścisku

    A kiedy zmieni się coś na chełmie i ujeścisku? Codziennie nie można wejść do tramawaju już na wysokości płockiej. Kiedy bezpośrednie autobusy z ujeściska nie podróżujące po wszystkich osiedlach? Komunikacja miejska w Trójmiescie to porażka. Jestem codziennym pasażerem dwóch środków transportu skm i tramwaju. Nie ma dnia, żeby podróż przebiegała zgodnie z planem. A za bilet płace 230 zł. Wstyd, że miasto do tej pory nie zadbało o mieszkańców południa. Wiadomo, że Gdańsk buduje się głownie na południu.

    • 5 2

  • Poranki bez zmian

    O 7:17 to ten pociąg powinien być już co najmniej na lotnisku. Na godzinę 8:00 jeździ do Gdańska najwięcej uczniów i dorosłych. Wtedy nie da się wejść do pociągu. Do kolejnych kolejek nie ma takiego tłoku. Może przed ustaleniem nowych połączeń ktoś by zrobił jakieś badania, albo się przejechał tą PKMką lub przeczytał dokładnie artykuł czytelniczki, który był na Trojmiasto.pl. Bez sensu wydane pieniądze.

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane