• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby

ms
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach. Poranny kurs z Kartuz do Gdyni oraz trzy pary połączeń między Gdynią i Wrzeszczem mają ulżyć pasażerom PKM, którzy skarżą się na tłok w przepełnionych składach.

Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.



Jak oceniasz funkcjonowanie pociągów na trasie PKM?

Pasażerowie korzystający z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zgłaszali ostatnio, że niektóre pociągi są bardzo przepełnione. Pisała o tym choćby nasza czytelniczka w ostatni weekend, w artykule pt. Trudny los pasażera PKM.

- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.

Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby



Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.

- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.

Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku



Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
ms

Opinie (278) ponad 10 zablokowanych

  • lotnisko

    ...może też w końcu zostaną uruchomione dodatkowe połączenia z lotniskiem..(poranne i wieczorne)? Kto lata ten wie - niestety.

    • 8 0

  • a rower da się rano wcisnąć do PKM-ki (1)

    PKM-ka co 20 min:
    - mniejsze korki
    - mniejsze zanieczyszczenie
    - zadowoleni mieszkańcy

    • 2 3

    • lepiej jak by zrobili porządną trase rowerową wzdłuż pkm.

      okazałoby się zapewne że szybciej i wygodniej rowerem.

      • 2 2

  • PKM

    To wielkie pkm miało ułatwić dojazd z Gdyni na lotnisko,dużo samolotów odlatuje o 6 rano a pierwszy pociąg o 5 a jeszcze trzeba się odprawic.Byl dobry autobus o 4 z Gdyni i nie woził powietrza

    • 2 1

  • a co z relacją kościerzyna -gdynia !!

    po co pociągi z wrzeszcza do gdyni po lini pkm i odwrotnie ? z gdyni głównej jedzie do wrzeszcza tradycyjną linią skm !! !!
    tutaj brakuje połączeń porannych i popołudniowych między gdynia główna - kościerzyna , gdynia główna - kartuzy !! np wyjazd z kościerzyny bezpośrednio do gdyni przez osowę o 6:10 !! i tak samo powrót z gdyni do kościerzyny 16 :15 bezpośrednio do kościerzyny przez osowę !! kto kończy pracę o 15 by zdążyć na pociąg 15 45 a potem aż następny 16 48 przez gdańsk wrzesz jadąc czasem prawie 2h do kościerzyny, gdzie logika i pokazanie klientom aby zrezygnowali z samochodów i przesiedli się na transport zrównoważony gdzie brak logicznych tras i połączeń

    • 7 2

  • brak na rozkładzie

    Dlaczego nie widać tych połączeń na rozkładzie obowiązującym od 20.10 2019?

    • 4 0

  • A kiedy PKM na Oksywie?

    • 3 2

  • W czym problem? Proponuje jeździć pierwszym kursem.

    Cicho, pusto i sympatycznie.

    • 1 2

  • 96954 Kościerzyna -> Gdynia przez Wrzeszcz (7:45) to jest challenge (3)

    Dodatkowe składy poza godzinami największego ruchu niewiele zmienią. Wyrzucone (podatników) pieniądze. Powinni dołożyć wagonów do tych przepełnionych, np pociąg 96954 dojeżdżający z Kościerzyny do Gdyni przez Gdańsk Wrzeszcz (przyjazd 7:45) "zapycha się już" za Rębiechowem, pasażerowie wsiadający w Kiełpinku i Jasieniu są pakowani jak "śledzie" to zajmuje czas w rezultacie pociąg łapie spore opóźnienie. SKM "nieweluje" sobie to opóźnienie w Gd-Wrzeszczu bo jest tam zmiana kierunku składu w kierunku Gdyni i mają na to sporo czasu. Więc w statystykach jest OK. A pasażerowie spóźniają się do pracy/szkoły nie mówiąc o warunkach podróży z czasów komuny.
    Jeśli nie mają większych składów to niech przekierują większe Newag'i z Polregio zamiast Pesy.

    • 8 0

    • (2)

      Dokładnie o tym pisałam do Trójmiasto. Jak widać na nic się to zdało, bo zarząd oczywiście wie lepiej. Szkoda było czasu mojego i redaktora.

      • 4 0

      • (1)

        Dokładnie, jakiś pic na wodę. W ogóle nie rozumiem po co te dodatkowe pociągi, mają powietrze wozić? Są potrzebne w godzinach szczytu a nie o 19...

        • 2 0

        • wicemarszałek chciał zaplusować

          przed wyborami...

          • 0 0

  • SKMek też przydałoby się więcej,

    zwłaszcza rano. Zapakowane na maksa i spóźnione - to ich cecha.

    • 3 0

  • Parodia! :D (1)

    Pytam się dla kogo te kursy w takich godzinach? Poza tym trasa dubluje się z SKM i Pol-Regio. Te pociągi są potrzebne na nowo powstałej linii PKM, żeby mieszkańcy sąsiadujących dzielnic mogli z nich korzystać.

    • 7 0

    • Dokładnie. Między Gdynią a Wrzeszczem kursują SKMki. Składy są potrzebne z Kościerzyny do Gdyni. W godzinach 6.00 - 8.00 oraz 16.00 -19.00. Kasę wydadzą, nic się nie zmieni. Za tydzień stwierdzą, ze te pociągi nie były potrzebne, nikt z nich nie korzysta, problem z przepełnieniem wydumany. Wiwat skm!!!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane