• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy wyjazd z Ujeściska wciąż za drogi

Krzysztof Koprowski
7 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Dwie oferty wpłynęły w powtórzonym postępowaniu przetargowym na budowę brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej do ul. Lawendowe WzgórzeMapka. Najtańsza oferta, na kwotę ok. 6,5 mln zł, przekracza o ponad 1,6 mln zł budżet przeznaczony na ten cel. Na realizację drogi przewidziano 43 tygodnie, czyli około 10 miesięcy.



Jaka decyzja powinna zostać podjęta w zakresie ul. Piotrkowskiej?

Budowa dodatkowego wyjazdu z osiedli na Ujeścisku w stronę ul. Lawendowe Wzgórze i dalej al. Adamowicza jest jedną z najpilniejszych inwestycji w tej części Gdańska.

To nie tylko alternatywna droga dla kierowców, ale także wygodne dotarcie do nowej szkoły, przedszkola czy pętli tramwajowo-autobusowej.

Realizacja brakującego fragmentu ulicy jest także ważna z punktu widzenia miejskich spółek GTBS i TBS Motława, które potrzebują dojazdu do kolejnych budynków swojego osiedla w rejonie ul. Piotrkowskiej oraz Wieżyckiej.

Czytaj też:

Rozpoczyna się budowa łącznika Łucznicza - Niepołomicka



Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska.

Dwie oferty powyżej zaplanowanego budżetu na inwestycję



W drugim postępowaniu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły oferty od dwóch przedsiębiorstw budowlanych:
  • Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - 6 545 164,17 zł,
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - 9 224 317,66 zł.

Obie firmy zadeklarowały jednocześnie przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata.

Złożone oferty ponownie przekroczyły budżet zarezerwowany przez urzędników na ten cel w wysokości 4 876 660,80 zł. Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Nie wiadomo jeszcze, czy miasto dołoży brakującą kwotę, czy rozpisze trzecie postępowanie.

  • Nawierzchnia z płyt ul. Piotrkowskiej zostanie wymieniona na asfaltową.
  • Zakończenie ul. Piotrkowskiej od strony ul. Lawendowe Wzgórze.
  • Istniejący ok. 120-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej od ul. Lawendowe Wzgórze. Zbudowany zostanie tutaj chodnik oraz oświetlenie.
  • Wjazd w ok. 120-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej od ul. Lawendowe Wzgórze.

Najtańsza oferta korzystniejsza niż w pierwszym przetargu



Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na realizację ul. Piotrkowskiej przy identycznym budżecie wpłynęła tylko jedna oferta - MTM z Gdyni na kwotę 7 798 380,37 zł.

Obecne postępowanie zakłada realizację w terminie 43 tygodni od momentu podpisania umowy (w pierwszym postępowaniu - 50 tygodni).

Inwestycja będzie realizowana w formule "zaprojektuj i zbuduj" dla głównego odcinka. Przewiduje się też ułożenie płyt betonowych na drodze dojazdowej do nowych budynków GTBS, na południe od ul. Piotrkowskiej - w śladzie północnego odcinka ul. Wieżyckiej (GTBS współfinansuje realizację nowego układu drogowego w wysokości 876 660,80 zł).

Czytaj też:

Przygotowania do połączenia ul. Turzycowej na Południu Gdańska



Chodniki, oświetlenia oraz nowa trasa linii autobusowej 118



Na głównym odcinku, czyli pomiędzy ul. Piotrkowską a ul. Lawendowe Wzgórze, nawierzchnia jezdni będzie z masy bitumicznej (asfaltu). Przewidziano też wykonanie obustronnych chodników, oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej. W podobnym standardzie przebudowany zostanie istniejący końcowy odcinek z płyt na wysokości budynków TBS.

Zarząd Transportu Miejskiego po zakończeniu prac budowlanych zamierza przedłużyć linię 118 (Wały Piastowskie - Jeleniogórska) do pętli tramwajowo-autobusowej Ujeścisko. Na nowym odcinku ul. Piotrkowskiej wstępnie zaplanowano utworzenie dwóch par przystanków autobusowych.

Czytaj też:

Autobusem wzdłuż obwodnicy. Nowa trasa linii 120 na lotnisko



Miejsca

Opinie (107) 4 zablokowane

  • A może droga z płyt? (1)

    Może zamiast robić przetargi na drogę asfaltową z, oświetleniem, kanalizacją itp, zrobić drogę z płyt za 1/10 tej ceny, z małym chodniczkiem? Dziury i tak się pojawią, a dla kierowców i pieszych liczy się przejezdność, niekoniecznie jakość. Smoluchowskiego do dziś jest z płyt jumbo, poza jakimkolwiek chodnikiem nic tam nie brakuje do szczęścia

    • 0 12

    • Przejedź się na Kampinoską

      I zobacz jak tam wygląda droga z połamanych płyt z prętami na wierzchu.

      • 5 0

  • Drugi przetarg za drogi? Chyba drugi przetarg wciąg, żel wyliczony

    Ktoś chyba zapomniał o inflacji :)

    Kolejny sukces DRMG, gratulacja!

    • 11 0

  • Przecież Gdańsk taki bogaty

    A tu 5mln na Gdańsk.pl, tam 300 tys na dwa samochodziki, tu ok 70% podwyżka dla serdeczności, to co to jest ta brakującą kwota :)

    • 16 1

  • Tu brakuje pieniędzy na potrzebne drogi a w centrum wyrzuca się miliony złotych na nikomu niepotrzebne naziemne przejścia.

    • 17 2

  • Znowu

    Znowu chore pomysły i nieudane inwestycje. Nawet nie chce mi się tego komentować. Udziubdziana linia tramwajowa i do tego jeszcze to.... Na Przemyskiej już i tak ledwo da się przejść czy przejechać. Gdzie metro ja się pytam? Co robią władze w kwestii komunikacji? Bo jak na razie to ja nie widzę żadnego planowania przestrzennego. Tylko patodeweloperkę.

    • 8 1

  • (nie)zbędne wydatki miasta (3)

    147.600 zł = r yd wa n
    103.000 zł = plaża na ul. Jałmużniczej
    575.000 zł = zlot influencerek
    Znajdzie się tego więcej i kwota przekroczy to 1,6 mln potrzebnych na drogę.

    • 22 0

    • (2)

      Zapomniałeś o warsztatach z darcia ryja.

      • 4 0

      • Powinno chyba odpowiedec za to ona?

        • 0 0

      • 30.000 zł = warsztaty z darcia ryja
        2.400.000 zł = burstynowe szachy
        1.500.000 zł = "karykatura" wiat przystankowych
        ?.???.??? zł = udział Gdańska w Grupie Granica - urząd nie podał kosztów.

        • 1 0

  • Warto dołożyć kasę

    Miasto powinno dołożyć brakującą kwotę. Wydatek się "opłaci". W ramach tej inwestycji rozwiązuje się problem : 1/ dodatkowego wyjazdu z Ujeściska. Tym bardziej , iż nie powstanie droga Nowa Warszawska w ciągu budowanej linii tramwajowej jak wcześniej zakładano. Tamten rejon bardzo często i gęsto jest zakorkowany . Co wpływa też na punktualność autobusów : 115, 120, 156, 174. 2/ można będzie wydłużyć połączenie linii autobusowej nr 118 do pętli autobusowo-tramwajowej Ujeścisko. Czyli dokładamy kolejną alternatywę podróży komunikacją miejską. 3/ w rejonie skrzyżowania Piotrkowskiej i Lawendowe Wzgórze postawić dodatkowy przystanek - ułatwienie dla dzieci i rodziców z osiedla Ujeściska w dotarciu do pobliskiej SP 6 i przedszkola - najkrótszą drogą z pominięciem wiecznie przy korkowanej Warszawskiej

    • 14 0

  • Ujescisko. Wszedzie daleko, choc niby blisko.

    • 13 2

  • Dokładać różnicę i budować

    Skoro dwie oferty pochodzące od tego samego oferenta, po niespełna roku, różnią się o 1,5 mln.

    • 5 0

  • Dziwne że wokół pętli zbudowano drogę

    Dziwi mnie ze wybudowano drogę okalającą pętlę tramwajową z której nikt nie korzysta, a nie puszczono jej na wprost do piotrkowskiej, teraz wystarczyłoby tylko dołożyć oświetlenie i chodniki. Tymczasem mamy nieużywaną drogę wokół pętli i kikut Piotrkowskiej zakończony ślepo w krzakach. Ja nie wiem gdzie projektanci mają mózgi?!

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane