• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat

Maciej Korolczuk
6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r. Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r.

Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.



Czy kiedykolwiek odwołowywałeś się od otrzymanego mandatu?

Niespełna miesiąc temu pani Elżbieta doładowała kartę miejską w nowym biletomacie Mennicy Polskiej przy ul. Jagiellońskiej zobacz na mapie Gdańska. Za odnowienie 30-dniowego biletu zapłaciła gotówką, otrzymała resztę oraz potwierdzenie. Jej uwagę zwróciła wówczas jedynie niewłaściwa, bo sprzed 47 lat, data ważności biletu: 1-30 stycznia 1970 r.

Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.

- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.


Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".

- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r. Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.

- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.

Co robić w podobnej sytuacji?

- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)

- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.

Miejsca

Opinie (253) 5 zablokowanych

  • Nawet automat przypomina, że Gdańsk to PeOwska padlina.

    I przypomina o Bolkowym Grudniu 1970

    • 7 3

  • Dodałbym dodatkowe punkty:

    Złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Złożyć pozew cywilny o narażenie na dodatkowe koszty.

    • 3 0

  • Tosz to szok panie (2)

    Ja kiedyś o 6 rano dałem kierowcy 100 na karnet nie miał wydać mówię mu że muszę jechać a on mi dał 1 bilet za darmo mówi kiedyś pan mi odda czy to nie szok Panie?

    • 7 0

    • toć to sziooook.

      • 0 1

    • Oddałeś?

      • 0 0

  • To Pani wina. Widziała co się wyświetla (3)

    Bez przesady. Przecież Pani E widziała co się wyświetla i za co uiszcza opłatę . Data była widoczna 1970 więc telefon do Zarządu i po problemie. A nie kupiła i zrobiła aferę nie wiadomo o co !????

    • 4 9

    • słusznie, mogła od razu zadziałać a nie płacz dopiero gdy ją po paru tyg kanar złapał i osłupiał

      jak zobaczył daty i jej odręczne korekty
      jakaś pieniaczka ta cała pani Elżbieta

      • 1 1

    • dobrze zrobila. bo problem tkwi w g*wnianym sprzęcie

      Ona pokazała jaki szais to jest. Z czym to zkm do ludzi idzie. Z jakąs padaką bez akutalizacji zegarka.

      Debile to ZKM a glownie ci managerowie, ktorzy ten automat sprzedali.

      porąby

      • 1 0

    • Marcinie, obejrzyj zalaczony film...

      ostatni ekran - wybor formy platnosci, wprowadza w blad. myslisz, ze wszystko sie dobrze skonczy - widzisz: bilet 30-dniowy normalny, ani slowa od kiedy, do kiedy wazny. mozna dac sie nabrac. a potwierdzenie nie kazdy bierze, nie zawsze sie wydrukuje... (sorry za brak diakrytykow)

      • 1 0

  • to ze biletomat nie dział (nie jest sprawdzony) to skandal, ale czytelniczka to dziecko? (1)

    jak cokolwiek - gdziekolwiek dzieje się nie tak jak powinno, to CHYBA zwraca się do odpowiedniej firmy (w tym przypadku ZTM)

    ludzie czy wy jestescie tryglodytami?

    jak ma się problemy z firmą to sa choćby rzecznicy konsumenta

    • 5 8

    • dziwne 4 minusy od niepełnosprawnych umysłowo?

      • 0 1

  • Dziwne te nowe biletom

    • 2 1

  • (1)

    Ostatnio kupiłam bilet w biletomacie przy PKM-ce w Gdańsku Rębiechowie, kliknęłam ulgowy i wsiadłam do pojazdu. Po 5 minutach podchodzi do mnie maszynista i prosi o bilet. Pokazuję świstek, w odpowiedzi dowiaduję się, że jest to bilet tramwajowy/autobusowy i dostanę mandat, chyba że zapłacę 50 zł teraz i dostanę nowy bilet.

    • 1 2

    • bo w biletomatach na pkm masz 2 opcje bilety skm lub ztm widocznie kliknęłaś na ikonkę z tramwajem nie pociągiem i taki efekt . chyba że ktoś wcześniej dodatkowo kupował w nim bilet na autobus lub tramwaj i nie wróciło jeszcze do prawidłowego menu.

      • 0 1

  • Dziwne te nowe biletomaty

    wczoraj też doladowywalem. Zamiast przedłużyć o kolejne 30 dni od dziś, to trzeba samemu wybrać datę.

    • 3 1

  • Data powstania UNIX-a (1)

    Stąd ta data ;)

    • 2 3

    • tak debile to robia że to nie ma czasu z fal radiowych, rds'u lub internetu.

      To kretyni to robią. Wiekszośc ok 99% elektroniki/oprogramowania jest nie dorobione, projektowane przez managerow a nie przez elektroników z informatykami. Takie są tego efekty.

      Chodzi o to że glupie zkm tego nie audytuje, kodu i schematow elektornicznych. Oni kupują coś czego nie wiedzą czym to jest. Tak jak bys kupował margarynę w opakowaniu masła jako masło....

      • 0 1

  • Automat ma być sprawny

    Idąc do piekarni też nie dostajemy chleba z 1970.
    Idąc dalej kasowniki w autobusach też przy kasowaniu nie biją całej informacji na bilet a w takich przypadkach kierowca wzrusza ramionami że jak wparuje kontrola to poświadczy ale co mi to daje jak mam nie do kasowany bilet godzinny i za 5 min się muszę przesiąść do następnego pojazdu.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane