Fakty i opinie

Droga w tunelu może odciążyć centrum Gdańska

Krótkie nagranie z powstającego tunelu pod Targiem Siennym i Rakowym.

Kierowcy obawiający się korków po otwarciu przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej powinni pamiętać o podziemnej ulicy Nowe Podwale Grodzkie, która pobiegnie pod Forum Gdańsk i pozwoli uniknąć stania na światłach w kilku miejscach.



Czy będziesz korzystać z podziemnego Nowego Podwala Grodzkiego?

tak, za każdym razem 33%
tak, w niektórych sytuacjach 40%
nie, jest mi nie po drodze 27%
zakończona Łącznie głosów: 1580
Kilka dni temu informowaliśmy, że zapadła decyzja o budowie naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną i Forum Gdańsk przez ul. Okopowązobacz na mapie Gdańska.

Informacja wywołała burzę w komentarzach pod artykułem. Choć było wiele głosów o tym, że budowa przejść naziemnych to powrót do normalności po latach wpychania pieszych pod ziemię, to dominowały głosy, że to fatalne rozwiązanie dla zmotoryzowanych. Zdaniem wielu naszych czytelników, nowe przejście zakorkuje główny ciąg komunikacyjny śródmieścia.

W komentarzach dominowały głosy przeciwko przejściu dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej.
W komentarzach dominowały głosy przeciwko przejściu dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej. mat. Trojmiasto.pl
Byli też i tacy, którzy popierali pomysł.

Głos poparcia dla przejścia przy Bramie Wyżynnej.
Głos poparcia dla przejścia przy Bramie Wyżynnej. mat. Trojmiasto.pl
3 tysiące czytelników wzięło udział w ankiecie na ten temat. 56 proc. z nich skrytykowało pomysł utworzenia naziemnego przejścia dla pieszych, zaś 35 proc. go poparło. 9 proc. ankietowanych nie opowiedziało się po żadnej stronie.

***

W komentarzach dało się zauważyć, że nie wszyscy wiedzą, że pod Forum Gdańsk powstanie podziemna droga, równoległa do Wałów Jagiellońskich i Okopowej, którą będzie można ominąć zarówno Hucisko, jak i miejsce, w którym powstanie przejście.

Dlatego jeszcze raz dokładnie opisujemy projekt podziemnej ulicy, która powstaje wraz z budową centrum handlowego na Targu Siennym i Rakowym.

Powstająca już, częściowo podziemna, ul. Nowe Podwale Grodzkie (na rysunku zaznaczona niebieską, przerywaną linią), pozwoli kierowcom ominąć centrum miasta - Wały Jagielońskie, Hucisko i właśnie Okopową.

Ulica zacznie się tuż za hotelem Central, na wysokości siedziby gdańskiej prokuratury. Kierowcy skręcą w prawo przed budynkiem dawnego Żaka. Najpierw pojadą równolegle do torów kolejowych, a na wysokości wiaduktu Hucisko wjadą pod ziemię.

Podziemne Nowe Podwale Grodzkie pozwoli części kierowców ominąć Hucisko i pasy dla pieszych przy Bramie Wyżynnej.
Podziemne Nowe Podwale Grodzkie pozwoli części kierowców ominąć Hucisko i pasy dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. graf. trojmiasto.pl
Podziemny tunel będzie miał ok. 350 metrów długości. Jadąc w kierunku południa, wyjedziemy nim już za Węzłem Okopowa, przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej, Okopowej i Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska, na wysokości stacji SKM Gdańsk-Śródmieście.

Ulica będzie miała jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Nie będzie w niej chodników, sygnalizacji świetlnej ani drogi dla rowerów.

Co ciekawe, na odcinku bezpośrednio pod Forum Gdańsk, Nowe Podwale Grodzkie będzie należało do właściciela centrum handlowego. Droga znajduje się bowiem w świetle działki, którą miasto przekazało inwestorowi. Tymczasem prawo w Polsce nie przewiduje wyodrębniania własności nieruchomości ze względu na głębokość czy wysokość nad gruntem.

Jednak władze Gdańska, jeszcze przed rozpoczęciem budowy ustaliły z inwestorem, że Nowe Podwale Grodzkie pod Forum Gdańsk będzie drogą nieodpłatną oraz publicznie ogólnodostępną. Miasto weźmie na siebie jej utrzymanie.

Dlaczego warto skorzystać z objazdu Nowym Podwalem Grodzkim
  • droga bez pieszych i rowerzystów
  • omija się światła na Hucisku i przy budynku LOT-u
  • brak skrzyżowań


Dlaczego nowa droga może się korkować
  • przekrój - jedna jezdnia po pasie w każdą stronę
  • utrudnienia wywołane przez dostawców sklepów w Forum Gdańsk


Co do tej pory zostało zbudowane?

Na placu budowy tunelu trwa wznoszenie ścian podporowych pod strop na wysokości Urzędu Miejskiego. Do tej pory wykonawcy prac udało się przykryć nową drogę w rejonie Huciska i al. Armii Krajowej. W tej drugiej części tunel ma dobre 250 m.

Tam, gdzie wykonano już stropy tunelu, zamontowano elementy wygłuszające tunel. Gotowa jest także konstrukcja zaplecza Forum Gdańsk, do którego podjeżdżać będą auta dostawcze.

Obecnie na całej długości drogi tunelowej nie ma jeszcze elementów konstrukcyjnych jezdni. Za to wykonano już przeciwpożarową instalację zraszającą. To na wypadek pożaru w podziemnym obiekcie.


Forum Gdańsk

Przypomnijmy, że od dwóch lat trwają prace przy budowie centrum handlowego Forum Gdańsk pomiędzy ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańskaal. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja obejmuje zabudowę Targu Siennego i Rakowego zobacz na mapie Gdańska. Powstaną tu budynki handlowe, biurowe i usługowe, których łączna powierzchnia wyniesie blisko 144 tys. m kw.

Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Sama 6-hektarowa miejska działka warta jest ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej.

Deweloperem Forum Gdańsk jest spółka Multi Development Poland. Natomiast wykonawcą samego centrum jest przedsiębiorstwo Warbud. Z kolei firma Doraco zajmuje się rozbudową układu drogowego i sieci w obrębie inwestycji.


Opinie (310) ponad 10 zablokowanych

  • Jak właściciel zamknie drogę? (12)

    • 53 71

    • (2)

      Budyń nakazał jeszcze raz napisać artykuł heh

      • 27 20

      • tak (1)

        łopatologicznie dla absolwentów łopatologii, łopatologu

        • 5 1

        • Nie rozumiesz jełopie heh

          • 0 0

    • TEN tunel powstał bo 3 Maja będzie ograniczona do 1 pasa (3)

      Gdzie jego wartości dodana???. Stanie w korku w tunelu ????

      A na życzenie Dewelopera Magistrat zrobi naziemnie przejście przy Bramie Wyżynnej

      • 27 26

      • akurat 3 Maja zamieni sie w drogowe monstrum. Popatrz na projekt.

        • 20 3

      • 3 Maja nie zostanie w żaden sposób zwezona

        • 17 1

      • jakie jest źródło tych rewelacji?

        • 5 2

    • wiesz od kogo dastałeś minusy? Od wynajętych klakierów z UM i Forum Xuya

      Butikarze trzymają Budynia za odbyt. To jest PPP? W imię dobrostanu gdańszczan? To jakaś istna paranoja...

      A tak przy okazji, czy tory idące dołem, pod Forum, też należą do inwestora? ;) Bo na logikę nie mogą być PKP skoro górą działka jest Forum, albo odwrotnie, Forum na tej wysokości jest własnością kolejarzy.

      • 27 17

    • Znacie "skrót" z obwodnicy do Slowackiego przez CH Matarnia ? - sytuacja będzie podobna (3)

      pisanie o odciążeniu ruchu w centrum przez tą "dróżkę" to nadużycie, za to dodatkowe światło przy dworcu na pewno zadziała negatywnie

      • 20 14

      • (2)

        swiatla pomoga tym, co wjezdzaja od sobieskiego na skrzyzowanie i nie moga go juz opuscic bo jest zmiana swiatel.
        moim zdaniem to troche jednak uporzadkuje korek

        • 1 2

        • (1)

          Od Sobieskiego ?

          • 4 0

          • chodzi o pomnik Sobieskiego,
            Jak "uporządkuje korek" ? Od strony pomnika na jednej zmianie świateł w prawo pojedzie mniej aut, bo nowe światła przy dworcu zatrzymają wcześniej sznurek samochodów podążających w stronę Błędnika i nie będzie/będzie mniej miejsca dla aut wjeżdżających od strony Starego Miasta. Wyjazd od strony Starego Miasta moim skromnym zdaniem się wydłuży. A wjeżdżanie na skrzyżowanie "na chama" bez możliwości zjechania z niego i zablokowania kierunku "zielonego" po zmianie świateł to sprawa policji - tygodniowa akcja karania mandatami pechowców, którzy "zostaną na skrzyżowaniu" szybko nauczy kierowców prawidłowego zachowania.

            • 0 0

  • Samochody pod ziemię, ludzie na powierzchni (33)

    I tak być powinno.
    Idziemy powoli w dobrą stronę.

    • 360 55

    • (2)

      Wszyscy ludzie i tak kończą pod ziemią. Z czym masz problem?

      • 23 40

      • To że skończę pod ziemią

        nie oznacza że mam się przyzwyczajać do grobu za życia. Jak chcesz to mieszkaj w ziemiance i chodź tunelami, ja wolę mieć okna i widzieć słońce.

        • 33 1

      • a samochody w piecu...

        • 9 3

    • Może i dobrze piszesz (13)

      ale zobacz, że Okopowa ma dwa pasy w każdym kierunku, a nowa droga tylko po jednym...
      tak czy inaczej będą korki.
      Najlepsze jest to, że brama przy LOT ze złotymi napisami wybudowania 1596r. a naprzeciwko betonowe bunkry... Kto to wymyślił?

      • 29 9

      • Mieli się cofnąć w czasie (9)

        i wybudować coś XVI-wiecznego???

        Co do korków - zrezygnuj jeden z drugim z auta i skorzystaj z komunikacji miejskiej i nie będzie problemu.

        • 23 20

        • Nie stać mnie na jazdę komunikacją miejską - zbyt dużo cennego czasu bym stracił. (3)

          • 28 17

          • No to trać ten cenny czas w korkach (2)

            • 25 12

            • matoł bez prawka! (1)

              matoł ! bez prawka!

              • 3 13

              • He he

                Zabawny jesteś z tą Twoją irytacją. Jak brak argumentów to zaczyna się wymyślanie. Prawo jazdy, nawet na autobus, to we współczesnych czasach żadne osiągnięcie więc chwalenie się tym splendoru Ci nie przysparza. Równie dobrze możesz się chwalić wiedzą z obsługi sztućców.

                • 10 1

        • do "ałtor" (1)

          Nie XVI - wiecznego, ale może zostawić to jako teren zielony?

          Co do korków - nie jeżdżę autem. "Pochwalę" się, że jestem honorowym krwiodawcą i jeżdżę komunikacją miejską za darmo. Ale stać w korku autobusem też mi się nie uśmiecha...

          • 9 2

          • Też jestem zwolennikiem parków w mieście

            ale akurat ten kawałek się słabo na to nadawał. Kilka sterczących budynków, pozostałości po Gildii, tory kolejowe i pełno dróg wokoło.

            • 1 1

        • (2)

          Gdyby były ludzkie warunki w komunikacji miejskiej to bym nią jeździł tramwaje w porannych gidzinach tak zapchane że wsiąść nie można, odór nieumytych pasażerów, spóżnienia .....

          • 4 1

          • takich mamy tych gdanszczan. niedomytych

            • 2 0

          • gadzinach*

            • 0 1

      • Architekci

        Ci podobno mają zabronione budować w "starym" stylu.

        i dlatego po wojnie wyburzali to co zostało ... i wybudowali te koszmarki modernistyczne.
        ... a raczej bunkry.

        Zobacz jakie budynki był na Targu Węglowym przed wojną i co odbudowali "ci fachowcy".
        To jest dramat ...

        • 13 6

      • (1)

        To połączenie forum i starówki to trochę tak jak z Wieżą Eiffla w Paryżu..., ale ja i tak wolę Bramę Wyżynną. Do forum będę się musiał długo przyzwyczajać... Do sztucznego kanału Radunie nie przyzwyczaję się nigdy. Cieki wodne Gdańska powinny być czyste i otoczone zielenią...

        • 12 1

        • ale wiesz, za kanal tez nie jest naturalny :)

          I tu wcale nie oceniam ani FG ani ingerencji w przeplye kanalu

          • 0 0

    • Gdańsk przeciwko uchodzcom (9)

      Nasz deweloper budyn mógł tylko wpaść na taki pomysl zabetonowania calego centrum i wgl całego Gdańska. Lecz wybory w następnym roku pokażą jego miejsce. Chyba że naprawdę mamy tak głupie społeczeństwo. I pewnie sloiki z warmi i mazur będą na niego głosować bo wybudowal im zarąbiste mieszkania na szadolkach hahah

      • 13 32

      • (2)

        Nieco starszy słoik, czy hitlerowiec?

        • 15 2

        • SBek

          • 2 0

        • SBek

          • 1 1

      • wybory pokaza

        ze pis is the best...../p/oslowie juz nad tym /nad zmianami w ordynacji/ciezko pracuja a w razie co zawsze wyremontowany Sad Najwyzszy bedzie je mogl uniewaznc

        • 10 2

      • Jestem z Mazur i nigdy nie głosowałem na budynia więc daruj sobie takie głupie komentarze. (4)

        Powiedziałbym, że na budynia głosują ludzie starsi.

        • 3 4

        • (2)

          Na Budynia glosują tylko Ci co nigdy poza trójmiasto nie wyjeżdżają, przez co nie porównują Gdańska z innymi miastami w Polsce i myślą, ze Budyń rozwija miasto, a on może coś tam zbudwał, ale większego syfu, bardziej dziurawych dróg nie ma nigdzie w Polsce. Nawet wsie są bardziej zadbane prze władze lokalne.

          • 8 10

          • Jesteś szczęśliwym człowiekiem. Jesteś głupi i nawet o tym nie wiesz. (1)

            Przejedź się kiedyś przez dziurawą Łódź i wiecznie remontowany Poznań. Zobaczysz jak wyglądają niezadbane miasta. Generalnie problem z Budyniem jest taki, że on nie ma z kim przegrać. Wszyscy się przyzwyczaili, że w Gdańsku wystawia się kandydatów, którym chce się pokazać miejsce w szeregu. Jeśli się objawi sensowny kandydat, to negatywny elektorat Adamowicza sprawi, że po wieeeeelu latach zmieni się w Gdańsku prezydent. Ale ten kandydat musi być naprawdę sensowny. Nie może to być Jaworski, albo inny podobny mu debil.

            • 7 0

            • problem z Budyniem jest taki, że on nie ma z kim przegrać.

              Komorowski i PO też nie miały z kim.

              Ale - jak widzę - śpi się dalej dobrze i wniosków nie wyciąga.

              • 0 0

        • A może Prusak?

          Staży Mazurzy wrócili razem z Wermachtem do siebie.

          Żart oczywiście. Pozdrawiam

          • 0 0

    • samochody to mnie nie interesują (2)

      ale tramwaje znowu będą co chwilę się zatrzymywać !!!! później jakiś głąb z urzędu stwierdzi, że to był głupi pomysł i trzeba rozpisać nowy przetarg na likwidację pasów i świateł.
      Pewnie z 1mln zł to wyjdzie.

      • 8 7

      • (1)

        Największym problemem będzie skrzyżowanie z Wałami Jagiellońskimi zaraz za dawną przychodnią kolejową.Światła wielosektorowe wymuszające zatrzymanie tramwaju na ok 3-4 minuty,żeby klienci galerii handlowej mogli swobodnie wyjechać.Spowoduje to korki sięgające Wrzeszcza.W efekcie być może kilka linii tramwajowych będzie musiało być skierowanych na 3 Maja(co akurat nie byłoby złym rozwiązaniem),albo nawet zlikwidowanych.

        • 1 1

        • zatem priorytet dla tramwaju

          I platny wjazd do Srodmiescia samochodem.

          Problem rozwiazany

          • 1 0

    • Jak tak patrzę (1)

      na ten plan to widzę tylko interesy właściciela tej nowej budowy. Nie łudźcie się, że te przejścia naziemne i ulica pod ziemią to powrót do normalności. To tylko drogi dla klientów. Miasto ma nas głęboko... Po raz kolejny prywatny interes góruje nad interesem ogółu. To co się w Gdańsku wyprawia woła o pomstę do nieba.

      • 15 2

      • wszystko jest suma prywatnych interesow...

        • 0 0

    • Ludzie zawsze trafiają pod ziemię!

      Nie zmienimy tego.

      • 0 1

  • Trzeba będzie to omijać po 3ciego maja (3)

    I tyle

    • 70 16

    • ciekawe jak sobie wyobrażają działanie tych nowych świateł przy wylocie tunelu koło dworca (1)

      • 4 1

      • Normalnie. Czerwone, czerwone razem z pomarańczowym, następnie zielone. A potem nazad.

        • 6 0

    • O to właśnie chodzi . Żebyś przejechał przez wjazd do Forum Radunia. Podjedziesz wejdziesz kupisz. Biznes is Biznes

      • 0 1

  • Nie wiem po co stawiać tego kloca (27)

    Wessie turystów z Długiej i Głównego miasta do środka. Będzie jak z Grunwaldzką we Wrzeszczu

    • 137 53

    • (1)

      Ty to wiesz, ja to wiem, ale w brg i um pracuja tacy ludzie a nie inni

      • 31 9

      • A jakich turystów to niby "zasysa" na Grunwaldzkiej???

        Jak jedziesz zwiedzać Koloseum w Rzymie to zamiast oglądać zabytek udajesz się do sklepu bo akurat jest w pobliżu??? Turyści dalej będą zwiedzać, do centrum mogą udać się potem. A ci co uprawiają turystykę zakupową to właśnie wręcz przeciwnie, po zakupach może udadzą się coś zobaczyć bo blisko a nie prosto na prom/samolot.

        • 27 4

    • To turyści przyjeżdżają do Gdańska na zakupy? (3)

      • 14 16

      • czesto też

        • 15 2

      • tak, nie wiedziałeś? Sądziłeś, że Skandynawowie czy mieszkańcy Kaliningradu (1)

        jeżdżą oglądać Sąd Ostateczny?

        • 18 2

        • Ten kto przyjeżdża na zakupy

          i tak nie zwiedza więc jego nic nie wessie.

          • 4 2

    • A co byś tam wolał? (1)

      Pewnie park żebyś mógł tam siedzieć i patrzeć jak ludzie idą tamtędy do pracy, nierobie

      • 9 19

      • No, przydałby się park

        Byłoby gdzie piwko obalić.

        • 19 2

    • (11)

      Grunwaldzka to autostrada prawie .przyjemnym miejscem na spacer i zakupy raczej nie jest i nie była . Szczególnie zima

      • 8 6

      • kiedyś była (1)

        jeszcze 20-25 lat temu można było iść od Miszewskiego do Klonowej i po drodze ubrać się, najeść, napić, kupić kwiaty i pójść do kina. Dzisiaj same banki.

        • 36 4

        • banki to nie centrum handlowe. zaplacily lepszy czynsz to sa.
          ilu z nas chodzilo po wrzeszczu grunwaldzka na gastro czy zakupy?

          • 2 7

      • komunikacja miejska (8)

        Grunwaldzka od początku była ulicą dostosowaną do ruchu samochodowego. Dobrze zaprojektowana z myślą o rozwijającym się ruchu,. Nikomu nie przeszkadzała, nie utrudniała poruszania się, pieszym też, aż do pory rozwoju ludzi o wąskim umyśle. Gdańsk obecnie nie ma dobrych projektantów od komunikacji, a rowerzyści zrobili się grupą roszczeniową.

        • 11 13

        • (6)

          rowerzyści nie są problemem, a za kilka lat ścieżki rowerowe staną się alternatywą dla ruchu samochodowego, który zapycha kolejne rejony miasta.
          Gdybym nie obawiał się, że ukradną mi rower (z parkingu, spod sklepu czy banku) już dziś więcej niż połowę spraw załatwiałbym dojeżdżając rowerem

          • 10 8

          • Krzycz Trybson! (5)

            Ta, alternatywa, szczegolnie zima to rower jest taka alternatywa dla samochodu, ze sie mozna poplakac ze smiechu czytajac takie stwierdzenia. :) W naszym klimacie to maksymalnie pol roku minus deszczowe dni (czyli realnie kwartal) rower mozna nazwac alternatywa, co wiecej, wiekszosc tego czasu w ktorym rower jest alternatywa przypada na wakacje, czyli okres uspokojonego ruchu. Rower nie byl i nie bedzie rozwiazaniem czegokolwiek.

            • 12 9

            • Kopenhaga ma bardzo podobny klimat i sądzę, że statystyki jasno pokazują, że się mylisz (4)

              • 4 8

              • Krzycz Trybson! (3)

                No to pokaż te statystyki pokazujące, że w Kopenhadze większość ludzi jeździ na rowerach. A druga sprawa, to że Kopenhaga jest 4 razy mniejsza od Trójmiasta, mocno zcentralizowana, zupełnie inne uwarunkowania komunikacyjne.

                • 6 5

              • matko (2)

                wpisz sobie w internetach. liczba rowerzystów przekroczyła w tamtym roku liczbę prowadzących auto. ale zawsze musi być jakieś
                "ALE". bo to że gdzie indziej się da, to nie oznacza jeszcze że w Polsce się da, prawda? Fakt, najpierw trzeba się pozbyć takich ludzi jak "preczdresiarstwu"

                • 1 1

              • Krzycz Trybson! (1)

                Podaj konkretne dane, a nie "wpisz sobie".

                • 1 1

              • Wrzuć mu linka

                bo kretyn nie potrafi internetu używać. Wszystko mu trzeba na tacy podać a jak nie podasz to znaczy, że nie istnieje. Na ziemi trochę takich kretynow jeszcze chodzi. Uważają na przykład, że ziemia jest płaska bo nikt im "statystyk" udowadniających jej okrągłość pod nos nie podsunął.

                • 0 0

        • km

          I nie dzieliła tej części Wrzeszcza

          • 0 0

    • juz powstal - po co piszesz

      już powstał - po co piszesz

      • 0 1

    • Tak jakby ludzie nie widzieli nigdy centrum handlowego

      • 2 0

    • to jest kloc śmierci (1)

      • 7 2

      • Będzie kloc śmieci. Dokoła.

        • 2 0

    • Niech wsysa. (1)

      Będzie trochę luźniej na Głównym Mieście. Latem z uwagi na tłok nie da się tam normalnie spacerować.

      • 3 1

      • Ja mam inne przeczucia

        Myślę, że będzie wręcz odwrotnie. Ludziska przyjadą na zakupy a że blisko na Główne Miasto to po pójdą się przespacerować, zjeść czy choćby na lody i tłok będzie jeszcze większy. Czas pokaże.

        • 5 2

    • nikomu sie nie podoba

      Ale kazdy jak glupi pobiegnie...?

      Ciekawe.

      • 0 0

  • nikt nie zapamięta tego wyjaśnienia (12)

    a właściciele dizli jęczą na każdą konieczność zatrzymania bo im się oszczędność nie udaje

    • 65 28

    • Najwięcej jęczą mieszkańcy wiosek wokół Gdańska. Nie płacą tu podatków a oczekują budowy nowych dwupasmówek, darmowych parkingów i priorytetu dla samochodów.

      • 37 7

    • Oszczędność to akurat przez ciebie przemawia żebraku (5)

      Będziesz miał kiedyś samochód to inaczej zaśpiewasz

      • 10 18

      • (4)

        właściciel diesla?

        • 7 3

        • (1)

          nie. konia.

          • 5 0

          • chyba właściciel kota

            nie ma własnego samochodu ani konta bankowego

            • 1 0

        • Wiesz ile kosztuje dobry diesel? (1)

          • 0 0

          • np: ciężarówka Jelcz?

            • 1 0

    • Trzeba być niespełna rozumu

      kupując dizla do dojeżdżania kilka kilometrów po mieście.

      • 5 2

    • Tak przy okazji (2)

      Może mi ktoś prosto wytłumaczyć, dlaczego właściciele diesla zatrzymując swój pojazd na 10-30 minut nie wyłączają silników?
      Stoi takie coś i z reguły potwornie śmierdzi. Pół godziny zatruwania okolicy.
      O co kaman?

      • 7 6

      • po miejskiej jezdzie tak nie ma, raczej po trasie. chlodzenie turbiny, by powoli wracala do temperatury po trasie

        • 0 0

      • Zapytaj ojca

        Normalni ludzie tak nie robią

        • 1 0

    • Przy okazji

      Może mi ktoś wytłumaczyc dlaczego kierowcy diesli nie wyłączają silników swoich aut zatrzymując się na 10-30 minut?
      Smrodzą w okolicy ale jaki jest tego cel?

      • 3 1

  • Kiedy nasza Gdynia otrzyma inwestycje i zacznie rownież rozwijać się??? (4)

    • 42 22

    • Aby coś otrzymać to trzeba się o to ubiegać najpierw...

      • 16 1

    • Jak bedzie przecena na biala farbe do oznakowan poziomych.....

      • 15 2

    • jak zaczniesz działać i skończysz z onanizowaniem sie w necie

      Wtedy Gdynia zacznie się rozwijać

      • 1 6

    • Nigdy za Szczurka

      Plan Szczurka to nic nie robić i zrobić z Gdyni sypialnie, a pracować w Gdańsku ...

      Długo Gdynianie będziecie to jeszcze tolerować ?

      • 8 1

  • Wystarczy wypadek... (9)

    ... W tunelu, lub nawet kolizja i na drodze o jednym pasie w każdą stronę żadna karetka czy straż pożarna nie dojedzie

    • 176 40

    • to uwazaj (1)

      jak jezdzisz albo wiecej sie modl

      • 15 19

      • Skoro to jest dwupasmówka

        po jednym pasie w każdą stronę to jak dojdzie do wypadku to ruch się zatrzyma. Karetka czy straż pożarna dojadą do miejsca zdarzenia po lewym pasie z obojętnie której strony. No chyba, że zablokują ich polscy kierowcy, którzy się wszędzie spieszą i oni oczywiście muszą się jakoś przecisnąć.

        • 8 5

    • Tak, tak sie wlasnnie stanie. Malkontent

      • 12 3

    • no tak polski kietowca zdolny jest. prosta droga bez skrzyzowan i przejsc ale wypadkow bedzie sporo

      • 20 3

    • za dużo filmu TUNEL chyba się kolega naoglądał.

      • 8 7

    • w tunelu pod Wisłą jakoś nie ma problemów

      • 3 5

    • tunel ma mieć 350 m. (1)

      Może na tak krótkim odcinku uda się powstrzymać ułańską fantazję i obędzie się bez wypadków?

      • 6 1

      • w bajki wierzysz? hehe pierwszy tydzień i ktoś przywali bo mu się ciemno nagle zrobiło

        • 7 0

    • Wystarczy,że się kurierzy nazjeżdżają i już

      • 1 0

  • O fuuu (9)

    Te wszystkie stare diesle GDA, GTC, GST tam wjadą i się zadusimy

    • 109 52

    • ...

      Ale z Ciebie mutant popromienny

      • 21 17

    • No zobacz szwagier coś mówił o silniku, DPFie a to wystarczy blachy na GD zmienić i przestanie kopcić. Dzięki Stary:)

      • 34 5

    • Nawet nie wiesz co to jest diesel

      • 7 6

    • GKA z lpg się odezwał ;-) (1)

      • 5 4

      • hybrydowa e36 ;)

        • 3 1

    • To i tak lepie,j niż spotkać na drodze ped**arza.

      • 10 5

    • Wow

      Aleś zabłysł. Pewnie GSP, prawda? Volvo?

      • 0 2

    • pojedziesz górą

      • 0 1

    • I gka na paliwie rolniczym

      • 0 0

  • Jak madrze (6)

    Jak włodarze sobie poradzili i prywatny inwestor zrobili drogę i nie będzie korków tak trzymać ale czy to na pewno będzie dobre rozwiązanie to chyba mydlenie oczu

    • 64 27

    • (5)

      Zrobił się smród wokół obleśnego betonowego kloca, więc miasto i inwestor zrobili wrzutkę do mediów "Dzięki Forum Gdańsk nie będzie korków". Tradycyjnie redaktor Naskręt łyka bezkrytycznie każdy kit (podobnie jak bajeczki PiSu, że nie wstrzymuje inwestycji drogowych no Pomorzu tylko dzieli je na etapy i przekłada na później) i powiela te PR-owe bzdury.

      • 30 7

      • Właśnie trwa kontrola Konserwatora Zabytków (ale tego nie podlegającego Adamowiczowi i Bielawskiemu). Wstrzymanie budowy Forum Gdańsk jest kwestią dni a może nawet godzin.

        • 10 8

      • (3)

        No wiesz, jest zasadnicza różnica między wstrzymaniem obwodnicy, a przesunięciem jej na lata 2050-2075
        Wstrzymana oznacza, że nigdy nie powstanie, a przesuniętą może nasze prawnuki pojadą... ;-)

        • 2 2

        • Ciekawa teoria (2)

          Jak policjant wstrzymuje ruch to też spodziewasz się już nigdy nie pojechać? Wstrzymanie oznacza jedynie przesunięcie w czasie a nie całkowite anulowanie.

          • 3 2

          • (1)

            Dostrzegasz różnicę między realnymi działaniami a rządową propagandą? Realnie prowadzone są działania zmierzające do wstrzymania inwestycji drogowych: przetargi na budowę są odwoływane a z planów budowy dróg wykreślane są inwestycje na Pomorzu. Oczywiście PiSowskie sankcje dotyczą tylko Pomorza - w innych regionach o ograniczeniu inwestycji nie ma mowy.

            • 2 1

            • realnie ta rzadzilo PO w kraju, rzadzi nadal na pomorzu
              zaczeli Ci budowac ta obwodnice metropolitalna?

              • 0 2

  • Mnie tam bez różnicy (3)

    Ważne żeby odseparować ruch pieszy od kołowego.

    • 63 19

    • Trzeba zakazać prowadzenia rowerów! (1)

      • 4 12

      • i zakaz pedałowania

        • 2 5

    • ważne, by tworzyć ulice nie tylko dla samochodów

      jezdnia może być miejscem spotkań, a nie tylko korytarzem ruchu kołowego.

      Uspokojony ruch to przyszłość przestrzeni miejskich w pobliżu centrum i węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej Trójmiasta.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.