- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (341 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (188 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (118 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (804 opinie)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Droga w tunelu może odciążyć centrum Gdańska
Krótkie nagranie z powstającego tunelu pod Targiem Siennym i Rakowym.
Kierowcy obawiający się korków po otwarciu przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej powinni pamiętać o podziemnej ulicy Nowe Podwale Grodzkie, która pobiegnie pod Forum Gdańsk i pozwoli uniknąć stania na światłach w kilku miejscach.
Informacja wywołała burzę w komentarzach pod artykułem. Choć było wiele głosów o tym, że budowa przejść naziemnych to powrót do normalności po latach wpychania pieszych pod ziemię, to dominowały głosy, że to fatalne rozwiązanie dla zmotoryzowanych. Zdaniem wielu naszych czytelników, nowe przejście zakorkuje główny ciąg komunikacyjny śródmieścia.
Byli też i tacy, którzy popierali pomysł.
3 tysiące czytelników wzięło udział w ankiecie na ten temat. 56 proc. z nich skrytykowało pomysł utworzenia naziemnego przejścia dla pieszych, zaś 35 proc. go poparło. 9 proc. ankietowanych nie opowiedziało się po żadnej stronie.
W komentarzach dało się zauważyć, że nie wszyscy wiedzą, że pod Forum Gdańsk powstanie podziemna droga, równoległa do Wałów Jagiellońskich i Okopowej, którą będzie można ominąć zarówno Hucisko, jak i miejsce, w którym powstanie przejście.
Dlatego jeszcze raz dokładnie opisujemy projekt podziemnej ulicy, która powstaje wraz z budową centrum handlowego na Targu Siennym i Rakowym.
Powstająca już, częściowo podziemna, ul. Nowe Podwale Grodzkie (na rysunku zaznaczona niebieską, przerywaną linią), pozwoli kierowcom ominąć centrum miasta - Wały Jagielońskie, Hucisko i właśnie Okopową.
Ulica zacznie się tuż za hotelem Central, na wysokości siedziby gdańskiej prokuratury. Kierowcy skręcą w prawo przed budynkiem dawnego Żaka. Najpierw pojadą równolegle do torów kolejowych, a na wysokości wiaduktu Hucisko wjadą pod ziemię.
Podziemny tunel będzie miał ok. 350 metrów długości. Jadąc w kierunku południa, wyjedziemy nim już za Węzłem Okopowa, przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej, Okopowej i Traktu św. Wojciecha , na wysokości stacji SKM Gdańsk-Śródmieście.
Ulica będzie miała jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Nie będzie w niej chodników, sygnalizacji świetlnej ani drogi dla rowerów.
Co ciekawe, na odcinku bezpośrednio pod Forum Gdańsk, Nowe Podwale Grodzkie będzie należało do właściciela centrum handlowego. Droga znajduje się bowiem w świetle działki, którą miasto przekazało inwestorowi. Tymczasem prawo w Polsce nie przewiduje wyodrębniania własności nieruchomości ze względu na głębokość czy wysokość nad gruntem.
Jednak władze Gdańska, jeszcze przed rozpoczęciem budowy ustaliły z inwestorem, że Nowe Podwale Grodzkie pod Forum Gdańsk będzie drogą nieodpłatną oraz publicznie ogólnodostępną. Miasto weźmie na siebie jej utrzymanie.
- droga bez pieszych i rowerzystów
- omija się światła na Hucisku i przy budynku LOT-u
- brak skrzyżowań
Dlaczego nowa droga może się korkować
- przekrój - jedna jezdnia po pasie w każdą stronę
- utrudnienia wywołane przez dostawców sklepów w Forum Gdańsk
Co do tej pory zostało zbudowane?
Na placu budowy tunelu trwa wznoszenie ścian podporowych pod strop na wysokości Urzędu Miejskiego. Do tej pory wykonawcy prac udało się przykryć nową drogę w rejonie Huciska i al. Armii Krajowej. W tej drugiej części tunel ma dobre 250 m.
Tam, gdzie wykonano już stropy tunelu, zamontowano elementy wygłuszające tunel. Gotowa jest także konstrukcja zaplecza Forum Gdańsk, do którego podjeżdżać będą auta dostawcze.
Obecnie na całej długości drogi tunelowej nie ma jeszcze elementów konstrukcyjnych jezdni. Za to wykonano już przeciwpożarową instalację zraszającą. To na wypadek pożaru w podziemnym obiekcie.
Przypomnijmy, że od dwóch lat trwają prace przy budowie centrum handlowego Forum Gdańsk pomiędzy ul. Okopową , 3 Maja , Hucisko i al. Armii Krajowej . Inwestycja obejmuje zabudowę Targu Siennego i Rakowego . Powstaną tu budynki handlowe, biurowe i usługowe, których łączna powierzchnia wyniesie blisko 144 tys. m kw.
Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Sama 6-hektarowa miejska działka warta jest ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej.
Deweloperem Forum Gdańsk jest spółka Multi Development Poland. Natomiast wykonawcą samego centrum jest przedsiębiorstwo Warbud. Z kolei firma Doraco zajmuje się rozbudową układu drogowego i sieci w obrębie inwestycji.
Opinie (310) ponad 10 zablokowanych
-
2017-09-28 12:09
To jest tunel dla dostawców,
jakos trzeba do tych sklepow towar przywiezc.
- 8 1
-
2017-09-28 12:08
To jest tunel dla dostawców, jakos trzeba do tych sklepow towar przywiezc.
:)
- 10 1
-
2017-09-28 11:24
Szybka jazda tunelem żeby na wyjeździe utknąć na światłach przed hotelem Central (1)
rozumiem że lobby hotelowe musi mieć przejście i koniec.
- 10 3
-
2017-09-28 11:42
Mowa
o przejściu koło LOTu a nie koło dworca...
- 1 1
-
2017-09-28 11:41
Nie rozumiem trochę ludzi...
Jest źle, krytykują... po krytyce pojawia się reakcja zarządzających a ludzie wówczas że to mydlenie oczu...
- 1 6
-
2017-09-28 11:23
to może linia tramwajową na Łąkową? (1)
- 5 1
-
2017-09-28 11:32
Czemu nie?:)
- 2 0
-
2017-09-28 11:27
Istniejący Park będzie odskocznią i dobrą kompozycją dla Forum. Można dosadzić tam ładnych drzew!!!!
- 2 0
-
2017-09-28 11:27
Istniejący Park będzie odskocznią i dobrą kompozycją dla Forum. Można dosadzić tam ładnych drzew!!!!
- 3 0
-
2017-09-28 11:24
Już nie wiecie co wymyślić aby przekonać opiekę publiczną do inwestycji którą powinien zająć się prokurator.
- 6 2
-
2017-09-28 11:18
brawo trojmiasto pl
Budowa forum budynium jest chyba pierwszą inwestycją prywatnego dewelopera tak bardzo propagowaną przez portal trojmiasto. Zdecydowana większość artykułów w ogóle nie potępia wielkiego i obrzydliwego kloca forum, nie wspomina o "niszczonej tkance miejskiej" tak bardzo opisywanej przy wielu innych inwestycjach, a głosy krytyki wobec forum spotykają się z artykułami "wyjaśniającymi", "opisującymi" i "uspokajającymi". Propaganda godna dawnych czasów.
- 13 3
-
2017-09-28 11:16
Aktualne warunki jazdy Orunia DLN - Oliwa
Pamiętajcie, że na wlocie do centrum Gdańsk od południa niedawno ubyło jedno przejście dla pieszych na poziomie jezdni na wysokości Toruńskiej. Więc nowe przejście przy Locie do prawie 1:1. Poza tym przepustowość trasy z Oruni dolnej do Oliwy wg mnie jest ok. Gdy jade o 7:00 w stronę Oliwy nawet zwężka dna remontowanym Trakcie nie jest problemem, dalej też bez problemów do samej Oliwy. Powrót o godz. 15:30 także ok, korek przy Dworcu PKP omijam 3 maja. Rano i po południu jadę po 20-25 min. Więc nie wiem dlaczego taki lament i strach przed tymi przejściami. Po otwarciu torów na Łostowice przez wiadukt nad skm Śródmieście rozluźni się kolejka do Huciska przy dworcu, pamiętajcie.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.