- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (142 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (117 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Drogi tunel pod Martwą Wisłą. Najtańsza Hydrobudowa chce 885 mln zł
Najkorzystniejszą ofertę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą złożyło konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia. Z budową planuje uporać w 3 lata i chce za to 885 mln zł. To o 375 mln zł więcej niż planowało wydać miasto, ale dwukrotnie mniej niż proponował najdroższy oferent.
W środę w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto oferty przetargowe na budowę tunelu pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami od strony ul. Marynarki Polskiej i przyszłego Węzła Ku Ujściu . Ten 2,4-kilometrowy odcinek jest najbardziej skomplikowanym spośród czterech, których budowa zaplanowana jest na najbliższe trzy lata.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 90 proc. cena, a w 10 proc. termin wykonania zadania. Najbardziej atrakcyjną propozycję złożyło konsorcjum firm konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA (lider), PBG SA, Aprivia SA. Oszacowało ono budowę inwestycji drogowej na 885,6 mln zł (brutto) i ma zamiar z nią uporać się w ciągu 36 miesięcy.
Budżet miasta nie zaoszczędzi na inwestycji. Inwestor - spółka GIK - przedsięwzięcie wyceniło na kwotę ok. 510 mln zł. Najtańsza oferta jest o 375 mln zł wyższa niż planowało wydać miasto.
- Miasto będzie musiało teraz wysupłać w budżecie dodatkowe środki. Nie wyobrażam sobie budowy Trasy Słowackiego bez tunelu pod Martwą Wisłą. To najważniejszy element tej inwestycji - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.
- Mieliśmy świetny kosztorys. Szkoda, bo mogliśmy bez obaw złożyć wyższą ofertę, na ponad miliard złotych - powiedział nam po otwarciu ofert przedstawiciel [imię i nazwisko do wiad. red.] konsorcjum, które złożyło najkorzystniejszą ofertę.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Każdą z nitek tunelu samochody pojadą tylko w jednym kierunku. W każdym kanale znajdą się po dwa pasy ruchu o szerokości ok. 3,5 m. W tunelu nie będzie dodatkowego ograniczenia prędkości, jechać będzie można z prędkością 50-60 km na godzinę. W tunelu nie będzie chodników dla pieszych, ani ścieżki rowerowej.
Wykonawca będzie musiał m.in. wykonać wykop (wanny) o głębokości ok. 10 metrów i długości w sumie ok. 1,5 km po obu końcach przyszłego tunelu, również pod ul. Marynarki Polskiej. Ponadto, podczas prac nie może być utrudnień w ruchu samochodów, a to zawsze komplikuje sprawę
Teraz na rozstrzygnięcie przetargu oczekuje już tylko trzeci odcinek Trasy Słowackiego - Droga Zielona. Dwujezdniową ulica ma powstać między ul. Marynarki Polskiej a al. Hallera . Otwarcie kopert w przetargu na budowę nastąpi 9 maja.
Prace od marca tego roku trwają już na lotniskowym, 2,8-kilometrowym odcinku Trasy Słowackiego. Prowadzi je firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku. Rozpoczęła się też budowa Trasy Słowackiego o długości 3,3 km przez Wrzeszcz, która potrwa ok. 19 miesięcy. Generalnym wykonawcą tego zadania jest konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, za co dostanie ok. 159 mln zł.
Kolejny raz prezentujemy wizualizację budowy czterech odcinków Trasy Słowackiego.
1. Konsorcjum: Lider: FCC Construction S.A., Alpine Bau GmbH, Alpine BeMo Tunnelling GmbH; Cena ofertowa: 1,180 mld zł, Termin wykonania: 36 miesięcy.
2. Konsorcjum: Lider: Mostostal Warszawa S.A.; Cena ofertowa: 1,354 mld zł, Termin wykonania: 39 miesięcy.
3. Konsorcjum: STRABAG Sp. z o.o; STRABAG AG; Cena ofertowa: 1,532 mld zł, Termin wykonania: 42 miesiące.
4. Konsorcjum: Lider: HOCHTIEF POLSKA S.A., Partner: HOCHTIEF Construction AG; Cena ofertowa: 1,639 mld, Termin wykonania: 42 miesięcy.
5. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.; Cena ofertowa: 885,6 mln zł, Termin wykonania: 36 miesięcy.
Miejsca
Opinie (199) 7 zablokowanych
-
2011-04-27 18:08
trasa Słowackiego/Kościuszki (1)
Prezentacja prawie ok. Al;e gdzie Nowa Kościuszki przejdzie prze Zaspę? Nie znalazłem tego nigdzie.Może ma ktoś wyrażną mapkę tej trasy?
- 1 4
-
2011-04-27 18:14
ona będzie szła przez dzielnicę mieszkalną Zaspy
- 1 1
-
2011-04-27 16:46
A CO Z ODCINKIEM MIEDZY RZECZPOSPOLITEJ A HALLERA (2)
generalnie brakuje tej drodze jedengo fragmentu by była całością ??!?!?!?
- 7 3
-
2011-04-27 18:13
to będzie ostatni odcinek, który zostanie ruszony (albo nie) - wspomnicie moje słowa
jest coś co może uniemożliwić budowę według planu, ale nie uprzedzajmy faktów ...
wtedy zostanie kombinacja z uwzględnieniem Jana Pawła II - wcale nie taka zła ale uniemożliwiająca ruch tranzytowy dużych ciężarówek - co mnie nawet cieszy- 2 1
-
2011-04-27 17:17
będzie TELEPORTER
Nie wiedziałeś ?
- 2 0
-
2011-04-27 18:09
Tunel,tunel i tunel !!!Szybko!!!!
Marzę o tym tunelu.Mieszkam na Stogach ,pracuję na Przymorzu!!!Obecne codzienne korki,rozpacz,nie mówiąc o stanie dróg.
- 9 2
-
2011-04-27 18:04
W końcu budują, nie tylko planują, dobra wiadomość - Wszyscy na wszystkim się znają i tylko narzekają.
Polska :(
- 5 0
-
2011-04-27 13:39
nie lubię być malkontentem, ale w momencie kiedy tunel będzie zbudowany główny strumień ruchu pojazdów przeniesie się (2)
prawdopodobnie na obwodnicę południową dojazd do centrum Gdańska - właściwie Wrzeszcza z kierunku Warszawy może być atrakcyjny jedynie dla pracowników Rafinerii i mieszkańców Wrzeszcza - Przymorza w celu odpoczynku na wyspie Sobieszewskiej, ruch Tirów dotyczy prawego brzegu Motławy (jeżeli się nie mylę) więc dla kogo ten wydatek ?
Przy ograniczonych finansach miasta lepiej przerzucić je na "drugą obwodnicę" (kaszubską), albo wybudować większy ECS :) (to taki ukłon w stronę Budynia).
Argument dojazdu do stadionu upada w momencie terminu zakończenia budowy po Euro 2012.
Ale oczywiście - klamka zapadła i mozna sobie pogdybać na forach internetowych- 3 10
-
2011-04-27 13:52
A co Gdańsk obchodzi (1)
druga obwodnica kaszubska?
Gdańsk obchodzi, żeby zdjąć ruch ze Zwycięstwa i przybliżyć Przeróbkę, Stogi do dolnego tarasu na północ od portu.- 4 1
-
2011-04-27 18:03
co obchodzi Gdańsk to dobry temat do dyskusji
np.
1. czy wpuszczenie dużego ruchu samochodowego przez miasto pomiędzy dzielnice mieszkaniowe (Przymorze, Wrzeszcz) to dobry pomysł ?
2. droga, którą roboczo nazwałem "drugą obwodnicą" (warianty) jest obecnie tematem dyskusji - być może medialnej ale ta droga ma powstać i jest to gdańska sprawa- 0 3
-
2011-04-27 12:59
ciekawe czy znowu się firemki nie dogadały (5)
tak jak z wysypiskiem w Szadółkach i 2km drogi za 250 mln w Warszawie...
Po co maja konkurować w przetargach jak mogą się ze sobą dogadać i każdy skasuje marżę 2 razy większą niż przy uczciwym składaniu ofert...- 26 19
-
2011-04-27 14:41
Najciekawsze jest Alpine Bau (1)
Raz już dali d... na Autostradzie A-1 Świerkalny-Gorzyczki i do nowego przetargu podstawili córkę spółkę A swoją drogą, nie powinno się ich dopuścić do przetargu, bo weszła nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych "zakazujaca" udziału w przetargach publicznych firmom, z którymi rozwiązano umowę z ich winy. Ciekawe, czy GIK o tym wie?
- 6 2
-
2011-04-27 17:13
bla bla bla
a prawomocny wyrok? na podstawie tego dokumentu/aktu prawnego mozna wykluczyc firme czasowo zeby nie mogla przystepowac do przetargow
- 0 1
-
2011-04-27 13:59
jak coś wiesz to zgłoś do prokuratury (2)
jak coś wiesz to zgłoś do prokuratury, jeśli masz jakieś dowody na ułożenie sie oferentów a nie tu farmazony gadasz. Skandale przeczytałeś? Znasz się na technice budowy?
- 8 3
-
2011-04-27 14:03
(1)
nie muszą nic składać w Warszawie ABW i prokuratura już im się dobrała do tyłka...
nie znam się na technice budowy ale o przetargach wiem swoje- 1 4
-
2011-04-27 14:52
wiesz swoje ...
tia, niech żyją mądrości ludowe i legendy miejskie
- 3 2
-
2011-04-27 17:09
Tunel
Poczekajmy Panie Prezydencie jeszcze parę lat, na peno bedzie taniej............. Płemieł obiecywał popławe........
- 0 3
-
2011-04-27 16:41
PBG z Poznania - sprawdzona firma z gospodarnego regionu Polski !!!
Polski wykonawca ! Bardzo dobrze.
- 1 2
-
2011-04-27 13:00
brać najtańszą opcję (4)
do tego firma polska.
- 28 12
-
2011-04-27 13:11
(2)
PBG bierze wszystko.
Stadion, Słowacki, Sucharski...
nieźle się obłowi firma z pod Poznania na Gdańszczanach...- 3 4
-
2011-04-27 16:30
jeżeli dobrze wykonają swoją pracę to nie widzę w tym nic złego, że zarobią
- 6 0
-
2011-04-27 13:17
"spod" nie "z pod" i na "gdańszczanach" a nie "Gdańszczanach"
- 18 1
-
2011-04-27 15:39
Najtańsza oferta to MOST ZWODZONY NAD Martwą Wisłą. Ruch na Wiśle niewielki, budowa takiego mostu to max 20 miesięcy. Koszt
znacznie mniejszy....ale.... im droższa inwestycja, tym większa marża.
- 5 4
-
2011-04-27 16:23
Budujcie - pieniądze nie grają roli.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.