- 1 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (8 opinii)
- 2 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (354 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (459 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (284 opinie)
- 5 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (11 opinii)
- 6 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza
Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.
Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:
- Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
- Mosty Katowice - 8,118 mln zł.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.
Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
- ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
- ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.
Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-26 14:41
Teraz wszystko drożeje moi drodzy I kochani
I będzie jeszcze gorzej, zacznijcie zza biurka ogarniać rzeczywistość i realne ceny.
- 20 8
-
2021-01-26 14:42
Zamiast tramwaju napowietrzna kolejke gorska. (2)
Teren jest gorzysty a jak juz szalec to z przytupem. Bogate miasto stac na podobna ekstrawagancje jesli wyrzuca ogromne pieniadze na rydwany i zdjecia dwoch dobrze bawiacych sie panow , wyznajacych sobie milosc.
- 42 4
-
2021-01-26 16:58
Kolejka gorska to by byla tam mega atrakcja.Serio.
Nie rozumiem dlaczego nie wykorzystac potencjalu terenu? Od Oliwy-przez Niedzwiednik-Morene -Szubieniczna gore -Akademie-do Placu 3 Maja-a nawet do samego dworca PKP.
- 8 1
-
2021-01-26 22:25
Nie prowokuj bo jeszcze podchwycą - inni idioci, we Wrocławiu, w płaskim Wrocławiu zbudowali kolejkę gondolową
...że niby to rozwiązanie komunikacyjne.
- 3 0
-
2021-01-26 14:42
Propozycja, (1)
Niech urzędnicy z DRMG sami zrobią projekt za milion. Będą "oszczędności". Na razie tylko dzielą naszą kasę. Zobaczymy co potrafią. Niech pokażą?
- 29 6
-
2021-01-26 14:54
moze lepiej nie
projekt zrobic sie da, papier wszystko przyjmie.
Gorzej z wykonaniem...- 10 1
-
2021-01-26 14:42
Tramwaj z Wrzeszcza w Morene, to ma sens? Przecież na Wrzeszczu jest pętla autobusowa (7)
skąd odchodzą autobusy w każdym kierunku Gdańska, w Morene, w Chełm, w Zaspe itp
- 42 22
-
2021-01-26 14:56
we Wrzeszczu bo (2)
na to się mówi jak idziesz posiedzeć NA kiblu...
- 27 1
-
2021-01-26 15:08
(1)
ja tam mówię np. "Jestem w kiblu", "Idę na kibel", "Jadę na Wrzeszcz/na Morenę/na Główny".
- 2 19
-
2021-01-26 15:32
Bo jesteś poszkodowany edukacyjnie
- 24 2
-
2021-01-26 14:57
(1)
"na Wrzeszczu"..? Wsiądź w autobus w godzinach szczytu i jedź ze wspomnianej pętli na Morenę to zrozumiesz, że sens jest bo autobusem będziesz się wlókł koło godziny (a mówimy tu o trasie mającej niecałe 5km).
- 15 4
-
2021-01-26 15:27
Zawsze możesz jechać rowerem albo iść pieszo.
- 2 9
-
2021-01-26 16:00
"Na Wrzeszczu".
Na Olsztynie. Na Ostródzie. Na Elblągu.
- 18 2
-
2021-01-27 09:21
Porada dla słoików
We Wrzeszczu, do Wrzeszcza, do Oliwy...Ale: na Chełm, na Morenę, na Przymorze itd. Gdańsk jest trudny nazewniczo:) najlepiej wykuć to na pamięć :) , miejscowi mają lepiej bo w tym nazewnictwie wyrastają...
- 1 0
-
2021-01-26 14:45
Z ujesciska przez Ak tylko tory polozyc
Ale byloby za tanio
- 31 0
-
2021-01-26 14:51
SKM na południe (1)
realnie polepszy czas dojazdu do Wrzeszcza. A ta linija tramwajowa to poroniony pomysł forsowany przez gdańskich urzędników za nasze podatki :(
- 51 10
-
2021-01-26 15:10
A przy okazji podzieli dzielnice na mniejsze ośrodki. Inne miasta świetnie radzą sobie i rozwijają linie tramwajowe. W Gdańsku nie da się i trzeba wszystko zastąpić SKM
- 3 7
-
2021-01-26 14:56
(3)
Z tym przebiegiem trasy przez Wileńską to komuś coś się pomyliło. Jeżeli to ma być porządnie zrobiona trasa, to tylko pierwotnym wariantem równolegle do Piekarniczej i Bulońskiej pod estakadą na Rakoczego. Tramwaj nie musiałby na żadnym skrzyżowaniu tracić sporo czasu i nie blokowałby autobusów, a poza tym skomunikowałby osiedla w rejonie Piekarniczej, gdzie mieszka bardzo dużo osób.
- 58 4
-
2021-01-26 21:49
Racja!
Na co lub kogo czeka rezerwa drogowa równoległa do Piekarniczej pod estakadą Rakoczego? Przecież Piekarnicza jest zakorkowana a w planach następne bloki a Al. Adamowicza jeszcze zwiększyła ruch w okolicy
- 4 1
-
2021-01-26 22:29
no to masz cala filozifie urzedu miasta wobec mieszkancow-totalna olewka!
Ludzie od lat wypowiadaja sie na roznych forach,przeciw powyzszemu projektowi trasy.Uzywaja jak najbardziej logicznych,sensownych argumentow-ze strony logistycznej,ekonomicznej itd.I co? I nico!! Totalna zlewka.UM po latch ,jakby gdyby nic nadal bajdurzy o tej absurdalnej trasie via Jaskowa Dolina-Wilenska i Boh. Getta.Po prostu pozoracja konsultacji spolecznych i niewiarygodna wrecz buta urzedu nieudacznikow.Przypuszczam,ze juz jakies deweloperskie plany bylyby pokrzyzowane ,gdyby puscili trase wedlug jakiejkolwiek sensownej koncepcji.Rece opadaja.
- 6 0
-
2021-01-26 23:26
A dla mnie mającego za przystanek startowy Warneńską to bardzo dobra opcja, która otworzy szybki dostęp do Wrzeszcza. Jak widać, to czy jest to dobre/złe rozwiązanie zależy od tego, co komu bardziej pasuje.
- 1 3
-
2021-01-26 14:57
kto i jaki ma interes
w tak glupim przedsiewzieciu?!
- 33 6
-
2021-01-26 15:01
Ta linia tramwajowa powinna być wybudowana przy akademii medycznej..
- 28 9
-
2021-01-26 15:03
Jeśli wybudują SKM na Południe linia straci sens (2)
Mieszkający na Południu pojadą SKM. Tym samym ta linia nie będzie miała sensu. Chyba że miasto odrzuci pomysł kolei na południe
- 32 9
-
2021-01-26 15:41
na co liczę
- 3 5
-
2021-10-08 13:13
chyba PKMkę na około chciałeś powiedzieć :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.