• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • Zrobmy prawdziwa zrzutke...na taka linie tramwajowa. (1)

    Ale na takich zasadach,ze My mieszkancy mamy w tej inwestycji udzialy...Za to zyski ze sprzedazy biletow beda trafialy czesciowo na utrzymanie taboru a czesciowo do nas mieszkancow w kwocie proporcjonalnej do naszej wplaty w elektronicznej kryptowalucie coinach gdanskich -) miejskich-wymiennych na dowolna walute lub udzial w innych miejskich przedwsiewzieciach wycenionych rowniez w walucie gdanskiej...Na tej zasadzie zrobilo by sie zbiorke na kolejke linowa-wzgorza sa-checi sa -odwaznej decyzji naszych wladz -nie ma. Gdyby Donek byl przy wladzy moze ten projekt by przeszedl-przy pisie zaraz zarzuca separacje gdanska od reszty Polski...a w sumie dla czego by nie ? czy ludzie z chelma i dalej na polodnie nie chcieli by szybkich projektow na ktore nie czekali by latami? Takie wlozone pieniadze pracowaly by lepiej niz na kontach z zerowym oprocentowaniem a ludzie mieli by tramwaje ,pociagi i jeszcze wymierny zysk ze swojego wkladu.taki widze moj wielki gdansk.

    • 1 6

    • Masz głowę do interesów, jak ten memy z chłopakami z baraków. Sprawdź ile procent do każdego biletu dopłaca miasto z budżetu. Podpowiem - ok. 60%.

      • 4 0

  • Urzędnicy (włączając miejskich) uznali koronawirusa jako wytłumaczenie wszelkiego nieróbstwa

    W urzędach nie można doprosić się wydania decyzji niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę. Terminy ustawowe nie istnieją. Praca zdalna służy wytłumaczeniu wszelkich opóźnień czy odroczeń terminów. Więc skąd to zdziwienie że projekty są coraz droższe?

    • 18 1

  • Oby nigdy nie doszło do realizacji tego projektu.

    • 21 5

  • Tramwaj na BGW nie ma sensu (1)

    Bo mieszkańcy nie chcą. Powinno się połączyć ul Do Studzienki aż do Grunwaldzkiej

    • 16 6

    • powinien byc prowadzony Smoluchowskiego

      I polaczony z wezlem Kliniczna...

      Przy okazji, przy Klinicznej nie ma klinik...

      • 6 3

  • Apeluję. Nie róbcie tego projektu. Zrezygnować zapomnieć. Za wielu ludziom zniszczy to życie i mówię to jako mieszkaniec Piecek i Migowa.

    • 21 6

  • Polskie biura projektowe nie dość, że słabe to jeszcze bardzo drogie. Może czas na zagraniczne? (3)

    • 13 4

    • Drogie? Widać, że nie masz pojęcia o branży i kosztach.

      • 4 1

    • Kazde biuro może się zgłosić

      Nawet zagraniczne. Jakoś nie szturmują polskich przetargów

      • 3 0

    • .

      Za granica sie szanuja. mialbys podobna cene, moze troche drozej tylko w EURO

      • 1 0

  • Brak kosztorysu

    Budowy a projekt jest liczony jako procent od kosztorysu. Czyli brak danych wyjściowych do oceny wyceny projektu

    • 6 1

  • (1)

    Tramwaj wjezdzający na Wileńską ze studzienki? Wyzwanie... i to spore. Nie wspomnę o gęstej zabudowie

    • 9 3

    • .

      obejrzyj sobie zdjecia satelitarne. trasa musialaby uszczknac troche traugutta zeby ominac akademiki i park ale dalej juz jest z gorki rezerwa terenowa wzdloz dzoalek

      • 0 0

  • Fajnie, fajnie... a co z zielenią w okolicy? Poszrzenie drogi rówałoby się z wycięciem wszystkich drzew przy wileńskiej. Projekt zbędny. Są 4 autobusy jezdzace do wrzeszcza zatrzymujące się przy tramwaju. Zbędny projekt żeby puścić i tramwaj, który będzie pusty jak 12 i 10

    • 17 9

  • Kto odpowiada za taki pomysl...?

    Tak wyglada projekt na sile forsowany przez prezydentów miasta gdy nie słucha sie specjalistów i mieszkańców, a jedynie pseudo ngo'sy Dziękujemy FRAG! To jest czysta polityka Pani prezydentowo, a nie dbanie o interes mieszkańców.

    • 21 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane