• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • wiem skąd brac pieniążki . NA zapleczu Schuberta są działki po 500m każda ok 30szt (9)

    każda warta z 500-600.000 zł co daje ? i juz mamy pieniążki. Wystarczy tanią drogę do nich za kilkaset tysiecy zrobić.

    Po wiecej rad zapraszam do ludzi z rozumiem, nie stanowiskiem

    • 11 2

    • Spokojnie, spokojnie, spokojnie

      my już te dzialeczky dogadaly kilka lat temu. Liczymy na uczciwość p. Dulczessy i że dotrzyma tamtych ustaleń.

      • 8 0

    • gdzie ty na szuberta widziales? (5)

      • 0 1

      • Pewnie chodzi o rezerwę terenową pod pierwotny przebieg Nowej Politechnicznej w ciągu potoku Królewskiego (4)

        Faktycznie jest dość spory pas nieużytku między domami na Schuberta a ulicą Morenową i jej przyległymi.
        Tyle że... Nie chciałbym mieszkać w tym miejscu. To dno doliny. W 2001 jak była mega ulewa w Gdańsku (wylana Radunia na Oruni itd), woda w tej dolince podeszła niebezpiecznie blisko domów na Schuberta. Aż mnie zamurowało jak to widziałem, a różnica poziomów od mojego domu to kilka metrów.

        • 3 0

        • a kogo to obchodzi? (3)

          Na peeno nie dewelopera. A takie lokum w zielonej dolinie, Krolewska zwana, bedzie mialo wziecie. Juz widze t banery...
          A ze to grzaskie i niestabilne grunty, to bedzie klopot "szczesliwcow" nabitych w butelke.
          Pozbycie sie odpowiedzialnosci to pierwsze prawo "liberalizmu"...

          • 1 0

          • Z mojego punktu widzenia jako mieszkańca Schuberta, wolę tą deweloperkę niż tramwaj 50 metrów od domu. (2)

            Ale... Obiektywnie to powinien być tramwaj. Znam doskonale teren pod rezerwę dla pierwotnego przebiegu linii tramwajowej i tak powinna ona przebiegać. Koło GPNT, pod wiaduktem Rakoczego, i w górę do Myśliwskiej by przy kościele włączyć się w Adamowicza.
            Jak usłyszałem o tym że ma być tramwaj w tunelu pod Wileńską to nie mogłem powstrzymać śmiechu. Jak ktoś nie zna okolic to niech się tam przejdzie. Niżej zbiornik retencyjny, domy jeden przy drugim na drodze która ma pochylenie jedno z większych w Gdańsku, a oni planują tunel... Miś, normalnie miś naszych czasów. Niedźwiedź normalnie.

            • 0 0

            • chyle czola przed tak obiektywna opinia (1)

              Zareczam, ze "dogeszczenie" bedzie znacznie bardziej uciazliwe niz ciag komunikacyjny. Nawet z tramwajem. Przedsmak tego jest w okolicach Piekarniczej i Mysliwskiej. Okna w okna i jedna ulica do drenowania ruchu.
              A jak trudny dla budownictwa jest to teren, przekonala sie Politechnika, dlugie lata walczac z osiadaniem budynku ETI oraz mieszkancy Fiszera, gdy palowano fundamenty pod nowy blok.
              Ciagniecie linii tramwajowej 50m wyzej niz dawne plany i brak miejsca na mitygacje nachylen to proszenie sie o problemy i koszty.

              • 2 0

              • Poczekamy, zobaczymy

                Na razie to jakaś dziwna ciuciubabka z mieszkańcami.

                • 1 0

    • A niby skąd to info że teren pójdzie pod deweloperkę? (1)

      To nadal rezerwa terenowa, trzeba by zmienić plan zagospodarowania.

      • 0 0

      • a jaki to

        problem...?!
        Po to sie robi te akrobacje aby wykazac brak zasadnosci utrzymana rezerwy. Raz sie zarobi na budowie, dwa na gruncie. A ze tramwaj gorski i drogi?! Kogo to obchodzi?!
        Zarobiony za niego nie zaplaci, tylko miasto bedzie mialo koszty utrzymania.

        • 1 0

  • miejsca parkingowe?! (4)

    A co z miejscami parkingowymi wzdłuż Bohaterów Getta Warszawskiego? Gdzie mieszkańcy w tej sytuacji będą mieli parkować

    • 11 9

    • (1)

      W przedpokoju trzymaj swoje auto. Dlaczego miasto ma komuś finansować miejsce pod prywatne rzeczy? Samochód to przedmiot jak każdy inny i rolą właściciela jest znalezienie dla niego miejsca.

      • 5 5

      • do przedpokoju to będzie tramwaj zajeżdżał. O parkowaniu samochodu tu chyba mowy nie ma

        • 2 0

    • na prywatnym swoim terenie

      • 3 3

    • Od strony podwórka !!!!!

      • 0 0

  • Jak zawsze do realizacji skierowany został najbardziej bezsensowny wariant, czyli przez ulicę

    Boh. Getta. Czyli włączenie w ciąg al. Grunwaldzkiej ma być realizowane w najciaśniejszym miejscu uniemożliwiając wykonie jednoczesnych skrętów w kierunku Oliwy I Śródmieścia.

    • 13 4

  • Przeciwnicy tej trasy mówią, że są ceny adekwatne. Ja bym podniósł ceny biletów na istniejących trasach. Tak adekwatnie 10 zł. za bilecik!

    • 1 4

  • Śmiech na sali

    Długa lista rzeczy do zrobienia od zera bądź przebudowy, a miasto przeznaczyło tylko 1,6mln? Trzeba było dołożyć chociaż te 340 tysięcy,które poszło na dwie huśtawki i leżak na placu zabaw dla doroslych....

    • 14 3

  • (1)

    Zróbcie za pół darmo i naprawiajcie co pół roku, bo sie będzie sypać.

    • 4 2

    • I tak bedzie sie sypac

      • 3 0

  • Polacy (2)

    Marudy , marudy i tak jeszcze kilka razy. A ja chcę tramwaj przy moim bloku . Niech robią

    • 1 8

    • jeszcze dzbanku wyprowadz sie pod kopalnie bedziesz miał wiecej hałasu i smrodu .

      • 3 1

    • Co za cymbał. Niestety niektórzy ludzie to takie d**ile że szkoda gadać. Do mieszkania niech ci najlepiej ten tramwaj wjedzie....

      • 2 1

  • 55% chce by zapłacono więcej haha.Ale co sie dziwic miasto lemingów jak podwyżki wprowadzają i podatki to klaszczą :)

    To oznacza podwyżki cen biletów ale leming najpierw musiał by miec mózg by to wiedzieć :)
    Wiec kto głosuje urrzedasy i wazeliniarze.

    • 5 0

  • wzięli się za pokręcone plany pokręconej trasy (1)

    a od Piekarniczej Myśliwską do Kartuskiej na odcinku od Hausbrandta i na Pagórkowej brak chodnika dla pieszych a ruch dwustronny. Tak trudno wpaść na pomysł żeby ruch był jednokierunkowy Pagórkową i Myśliwską dla bezpieczeństwa ludzi !

    • 8 0

    • myślenie nie kosztuje

      alternatywne drogi Pagórkowa z Myśliwską pozwalają na ruch jednokierunkowy. Skoro nie ma miejsca na drodze i pieniędzy na chodnik to na znak ruchu jednokierunkowego dużo nie kosztuje. Pod płaszczykiem znaku drogi zamieszkania Myśliwska z równoległą Pagórkową robi za tranzyt

      • 1 0

  • One podjadą pod taką górę? (1)

    Dawny tramwaj by nie dał rady, a te oprócz mocy, to kółka nie będą się ślizgać na szynach?

    • 12 0

    • Ma być tunel na ul. Wileńskiej

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane