• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy grodzą Trasę W-Z. Koniec z zawracaniem

Maciej Naskręt
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Zobacz nowe bariery na Trasie W-Z.


Wzdłuż Trasy W-Z na Jasieniu stanęły bariery rozdzielające oba pasy ruchu. Oprócz tego, że chronią kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie.



Czy bariery na Trasie W-Z poprawią bezpieczeństwo ruchu?

Drogowcy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku postanowili rozprawić się z kierowcami, którzy nagminnie zawracają na górnym odcinku Trasy W-Z zobacz na mapie Gdańska - między ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Stanął tam pierwszy - ok. 100-metrowy odcinek barier energochłonnych.

Oprócz tego, że chronią one kierowców przed wypadnięciem z jezdni i przejechaniem na przeciwległą nitkę, uniemożliwiają zawracanie kierowcom przecinającym pas zieleni. Kierowcy nagminnie wykonywali tam manewr, gdy tylko samochody na al. Armii Krajowej utykały w korku do ul. Łostowickiej.

Drogowcy postanowili chronić prawidłowo jadących kierowców.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy kierowcy mogą jechać Trasą W-Z na górnym odcinku z dopuszczalną prędkością nie przekraczającą 100 km/h. A zatem ryzyko wypadku jest spore.

Montowane elementy drogowe nie są nowe.

- Bariery energochłonne, które są umieszczane w ciągu al. Armii Krajowej pochodzą z odzysku z innych odcinków dróg. Gromadzimy obecnie kolejną ich partię, by uniemożliwić zawracanie na wysokości budynków Banku BPH zobacz na mapie Gdańska - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

- Wiemy, że wielu kierowców ma ułańską fantazję, dlatego jeśli pojawią się kolejne miejsca na Trasie W-Z, w których będą zawracać, również i tam dostawimy bariery - dodaje.

Rozwiązanie zaproponowane przez drogowców ma swoich przeciwników. Uważają oni, że bariery nie tylko spotęgują korki na najbliższych węzłach, bowiem kierowcy będą musieli tam zawracać potęgując ruch, ale też mogą utrudnić akcje ratowniczą służb.

Już niebawem przekonamy się, kto ma rację w tym sporze.

Miejsca

Opinie (159) 7 zablokowanych

  • Panie Natręt a jak tam objazd na Matarni? Bo jakos relacji nie widze

    • 0 0

  • Osoba układająca tą pseudoankietę przeszła sama siebie (2)

    No ale na tym portalu to raczej norma

    • 64 3

    • Jest tylu bezrobotnych socjologów (1)

      Zatrudnijcie jakiegoś do układania ankiet

      • 15 1

      • Lepiej socjoloszke

        • 4 0

  • zle

    sam jestes cwaniak baranie ..c

    • 0 0

  • Rece opadaja na niektórych kierowców (3)

    Dzisiaj jechał przede mną facet z rej.GPU ul Starowiejską w Gdyni, na światłach przy pl.Kaszubskim wjechał na przejście dla pieszych, po nim na chodnik i dalej po placu spacerowym, zaparkował pomiędzy oknami szpitala i pomnikiem Abrahama w miejscu przeznaczonym wyłącznie dla pieszych.

    • 15 2

    • pan doktur? (1)

      • 5 0

      • Piękne!

        • 1 0

    • z GA też są fajni

      Ja natomiast widzialem dziś pasma z tablica GA jak w centrum Gdanska przeleciał przez dwie ciągle i ochoczo skręcił sobie do biedronki. Fajnie?

      • 8 0

  • nie

    stawia się w pasie rozdziału tego typu barier,są nowe przepisy dotyczące systemów barier energochłonnych,dziwię się ,że takie bariery zostały zamontowane,

    • 3 0

  • A może da się poprowadzić ścieżkę rowerową w pasie między barierkami? (5)

    Pytam poważnie, gdyż od ul. Łostowickiej w górę nie ma jak dojechać rowerem, nie ryzykując życia na Kartuskiej bądź Jabłoniowej.
    A tutaj taki szeroki pas między jezdniami AK leży odłogiem.....

    • 16 4

    • chyba nie :)

      Eeee, lepiej w ciągu ul. Jabłoniowej i Warszawskiej. Raz że na ten pas trzeba by wje.... wskoczyć/wlecieć, dwa, trzeba by z niego zje... zeskoczyć, przelecieć spowrotem, trzy - troszkę sporo trzeba by się ołowiu nawdychać :D

      • 2 0

    • (3)

      Na tym bezsensownym pastwisku między jezdniami zmieściłoby się lądowisko dla boeingów. Tak właśnie idioci planują w Gdańsku drogi. Za koszenie tego pastwiska płacimy z podatków.

      • 3 6

      • (2)

        To "pastwisko" jest przewidziane pod ewentualną linię tramwajową. Wiec plan jest bardzo sensowny.

        • 9 1

        • było przewidziane

          z chwilą zbudowania linii Sikorskiego-Witosa-Havla to "pastwisko" straciło status rezerwy terenowej dla tramwaju. Pomysł został pogrzebany razem z pomysłem budowy wiaduktów nad skrzyżowaniem WZ z Łostowicką/Łódzką. A ścieżka rowerowa by się przydała "wzdłuż" AK, miejsce jeszcze jest. Na pasy rowerowe (wzorem Francuzów) czy pobocze z dopuszczonym ruchem rowerów (wzorem Amerykanów) jeszcze nie dorośliśmy (ani kierowcy, ani rowerzyści)

          • 2 1

        • A na Ukrainie na takim poletku, między barierkami widziałem pasącą się krówkę. Powaga.

          • 3 0

  • debilizm urzędniczy (3)

    może tak zamiast wywalać pieniądze na durne pomysły utrudniające rozładowanie korków, to lepiej w końcu zbudować dawno planowaną estakadę na skrzyżowaniu z Łostowicką. Nasypy podjazdowe już są, fundamenty pod filary również są. Brak woli, debilizm urzędniczy, czy sabotaż ???? Nie wiem już jak to nazwać.

    • 8 17

    • Jakie rozładowanie korków (1)

      Rozumiem, że to zawracanie właśnie korki rozładowuje????

      Człowieku to zawracanie może tylko je spotęgować, bo jest bardzo ryzykowne i grozi wypadkiem czyli zrobieniem mega korku w drugą stronę. Zawracać przez pas zieleni to sobie można na drodze w terenie zabudowanym, gdzie samochody jadą do 50km/h.

      Co do tych nasypów i powiedz mi co by to dało. Tylko tyle, że tuż za tym wałem stałby już korek do Gdańska. Bo i tak najmniej drożne jest skrzyżowanie w centrum. Teraz przynajmniej można spokojnie włączyć się na Chełmie i zjechać do Gdańska, a tak by wszyscy stali w korku.

      • 11 1

      • skrzyżowanie w centrum nie będzie bardziej drożne ani o jeden samochód na godzinę

        a jedyny pomysł na budowę obwodnicy Śródmieścia upadł wraz z budową bloków na skarpie Suchanina.

        • 3 0

    • Gdańsk tylko dla mieszkańców?

      No jest takich kilka miejsc 'sabotowanych' przez urzędników.
      Chyba nienawidzą kaszubów i ogólnie wszystkich przyjezdnych z Banina, Kartuz,Żukowa,itp.
      Na każdym kroku podkreślają tylko, że tworzą korki, zabierają nam miejsca pracy, chlapią olejem ze swoich sztruclów i w ogóle mają czarne podniebienia.

      A podatki bezczelnie płacą swoim sołtysom, a nie naszemu Bossowi :-)

      • 3 4

  • Za dla ściezki rowerowej (1)

    Ścieżka rowerowa w tym miejscu byłaby bardzo rozsadnym rozwiazaniem - mimo szczerych chęci mam spory problem z dotarciem rowerem z Chełmu w okolice lotniska. Scieżki w ciągu Potokowej są nadal w welkiej budowie, a w góre Słowackiego na wąskim odcinku chodnika jazda rozwerem jest dosyć niebezpieczna, nawet biorąc pod uwagę istniejącą barierkę. Jezeli ktoś kondycji wyczynowca nie ma, też nie skusi sie na zmianę śorodka transportu na rower, mając tylko do dyspozycji Słowackiego w góre ...Armii Krajowej dogonie połaczyłoby Gdańsk POłudnie rowerowo z okolicami lotniska, wzdłuż Budowalnych.

    • 6 4

    • jako rowerzysta bym nie chciał dymać tą trasą do lotniska, zwłaszcza z Wrzeszcza

      pas techniczny PKM wydaje się ciekawszą opcją - tylko nie wiadomo nadal, na jakim odcinku i w jakiej formie.

      • 7 1

  • Korki w tym miejscu tworzą sami kierowcy. Zamiast poruszać się w kolumnie w tym samym tempie to każdy toczy się 10km/h, a odstępy między samochodami 20-30 metrów.

    • 4 0

  • proponuje by trojmiasto sprawdzilo jaka byla liczba kolizji przed i po podniesieniu dopuszczalnej predkosci na w-z . pamietam bardzo czarne scenariusze policji, ktora byla przeciw. Wyjasnilo by sie czy martwili sie o bespieczenstwo czy miejsce do "suszenia ".

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane