• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy planują usprawnienie wjazdu do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.

Drogowcy rozważają budowę wysepki oddzielającej przystanek autobusowy przed LOT-em od prawoskrętu z ul. Wały Jagiellońskie w Targ Drzewny zobacz na mapie Gdańska. Czy to dobry pomysł?



Jak oceniasz pomysł zmian przed LOT-em?

Znajdująca się przed budynkiem LOT-u zatoka autobusowa płynnie przechodzi w prawoskręt, dzięki któremu można skręcić z Wałów Jagiellońskich na Targ Drzewny. To najpopularniejszy wśród kierowców zjazd z tej ulicy do ścisłego centrum Gdańska. W ciągu godziny przejeżdża tam kilkaset aut.

Problem w tym, że czekający na wjazd na Targ Drzewny kierowcy ustawiają się w długiej kolejce i blokują tym samym zatokę autobusową. Autobusy czekają na wjazd, pasażerowie denerwują się, że utknęli w korku kilkanaście metrów przed przystankiem.

By ukrócić to zjawisko, drogowcy chcą odseparować zatokę od prawoskrętu.

- Taką propozycję przedstawił nam Zarząd Transportu Miejskiego. Na razie w tej kwestii nie podejmujemy jeszcze decyzji, czekamy bowiem m.in. na opinię policji. Sądzimy jednak, że zmiana może usprawnić ruch w tym miejscu - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Czytaj też: Kolejny odcinek Grunwaldzkiej do przebudowy

Planowane miejsce wysepki. Planowane miejsce wysepki.
Pomysł jednak dzieli kierujących pojazdami.

- Rozdzielenie zatoki i prawoskrętu to dobre rozwiązanie. Niejednokrotnie przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu w rejon przystanku mamy problemy, bo zatoka autobusowa zastawiona jest przez kierowców jadących w prawo przy budynku PZU - skarży się nam kierowca autobusu miejskiego.
Kierowcy samochodów osobowych oceniają to inaczej.

- Brak możliwości zjechania wcześniej na prawoskręt nawet przez zatokę będzie potęgować zator. Kierowcom autobusów będzie trudno włączyć się z zatoki do ruchu, bowiem prawy pas będzie i tak niedrożny, bo kierujący małymi samochodami zastawią go - mówi pan Wojciech, który dojeżdża autem do centrum Gdańska.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • Była zielona strzałka na stałe

    Słyszałem opinie kierowców z zachodniej Europy, jak zazdrościli nam tych zielonych strzałek na stałe.

    • 4 4

  • Przeprogramowac światła aby wiecej aut mogło skrecic w prawo.

    Tak samo auta wjeżdzajace z Huciska w prawo w Wały Jagielońskie . zielona strzałka swieci sie tylko wtedy jak piesi maja zielone , natomiast kiedy piesi maja czerwone to strzałka tez gasnie a auta z boku tez stoja.

    • 3 2

  • :)

    życzę powodzenia, a już liczyłem naprawdę na jakieś wiekopomne rozwiązania a tu taki bubel

    • 7 0

  • czyli zablokują Hucisko

    Już teraz samochody skręcające na Hucisko blokują dwa pasy, bo nie mieszczą się na krótkim pasie do skrętu w lewo.
    Jeżeli analogicznie będzie ze skrętem w prawo, i też będą zablokowane dwa pasy, jezdnia będzie zablokowana w 100 procentach.

    • 3 2

  • To nic nie da (4)

    Należy .
    1. prawo-skręt zrobić na dwa pasy
    2. zablokować wyjazd z Targu Węglowego przy Katowni

    • 36 16

    • "2. zablokować wyjazd z Targu Węglowego przy Katowni" (2)

      Przecież tam niemożna jeździć

      • 6 0

      • Eee tam, na upartego, można tunelem przy Locie :) (1)

        • 4 0

        • Pod prąd

          Kontrpasem dla rowerów. Bo dla rowerzystów będzie.

          • 3 0

    • jedyny wyjazd z Targu Węglowego jest przy Teatrze Wybrzeże

      • 3 1

  • 3 x nie

    Jeszcze centrum na cmentarzu Radunia nie otwarte, a budyniowate kierowcom dobierają się do d.

    • 5 0

  • Tylko żeby nie naprawili nawierzchni

    Zapadnięte studzienki, uskoki i zapadliny, które w tym miejscu są przynajmniej kilkanaście już lat zasługują na ochronę konserwatora. To nasze dziedzictwo.

    • 8 0

  • Kiedy inwestycje dla rowerzystów? (2)

    • 5 13

    • w d*pie pajacu urzedniczy

      • 2 1

    • Propaganda musi ci wystarczyć

      • 4 0

  • frumaknki wprowadzcie adamowicz w tym jestescie super,mnoswto kraweznikow,swiatel,to jest caly gdansk lysego

    • 0 1

  • I przy okazji można by tam zrobić przejscie dla pieszych (6)

    Czas na wyjście z podziemi (dosłownie i urbanistycznie).

    • 30 38

    • dokładnie! zakazać samochodów!11 tylko konno!!! (4)

      kto to widział samochody w mieście!!?!?1

      • 18 5

      • uważaj, bo ci żyłka pęknie od przeginania (2)

        uzależnianie miasta od samochodów to droga do niezrównoważonego rozwoju nadwagi i otyłości nawet wśród dzieci masowo dowożonych do szkół samochodami rodziców.

        Całe szczęście mamy kampanię "rowerowy maj" i dzieciaki same decydują się na hulajnogi lub rowery.

        Dobrze zarządzane miasto to takie, w którym zamożni jeżdżą komunikacją miejską lub rowerami, a nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami.

        • 6 12

        • (1)

          Własnie, to otyłe dzieci w Detroit przyczyniły się do obumierania miasta.

          • 10 1

          • nikt w tym watku nie mowi o Detroit

            Natomiast koszmarna nadwaga w USA jest realnym problemem.

            Jest to problem scisle powiazany z trybem zycia - w tym z samochodami.

            • 7 2

      • Koń widział

        • 11 0

    • no i rondo, koniecznie

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane