• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowy horror na południu Gdańska

Mariusz
9 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Nasz czytelnik - pan Mariusz - sfilmował utrudnienia na ul. Niepołomickiej w Gdańsku.


Po południowych dzielnicach Gdańska jeździ się coraz gorzej. Nasz czytelnik pan Mariusz zastanawia się, dlaczego buduje się osiedla bez dobrych dróg dojazdowych. Odpowiada dyrektor Biura Rozwoju Gdańska Marek Piskorski.



Czy Gdańsk powinien inwestować w budowę dróg do peryferyjnych dzielnic?

Jestem mieszkańcem osiedla w Gdańsku Południe, gdzie w ostatnich latach pojawiło się wiele budynków mieszkalnych. Obserwuję z dnia na dzień narastający problem korków, braku dróg i złego stanu ich nawierzchni, słabej komunikacji miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że na nowe drogi potrzeba mnóstwa pieniędzy. Nie mogę jednak zrozumieć dlaczego nie robi się dalekosiężnych planów urbanistycznych i nie przygotowuje się okolicy do przyszłych inwestycji.

Weźmy taką ul. Świętokorzyską zobacz na mapie Gdańska - główną drogę prowadzącą z centrum Gdańska do obwodnicy przez południe miasta. Wąska, dziurawa, bez chodników i pobocza, wiecznie zatłoczona i zrujnowana przez wszechobecne firmy deweloperskie ulica. Można było mieć nadzieję, że kiedyś to się zmieni, ale straciłem ją zaraz po remoncie nawierzchni na odcinku ok. 200 metrów, który trwał pół roku w 2008 r. Na nową Świętokrzyską nie ma co liczyć.

Część moich sąsiadów jeździ wobec tego ul. Niepołomicką zobacz na mapie Gdańskaul. Starogardzką zobacz na mapie Gdańska do centrum. Droga ta jest chyba sprzed 50 lat. Dziury, z ograniczenia do 30 km/h, zwężenia, brak pobocza i chodników stanowią tam codzienność. Wokół są pola. Aż prosi się aby wykorzystać ten fakt i zacząć budowę arterii na miarę XXI wieku, która może pomóc rozładować Świętokrzyską. Robi się zupełnie odwrotnie, poprzez zaniechanie zaprzepaszcza się tę okazję. Co więcej, powoduje się dodatkowe utrudnienia na drodze.

Mimo braku dobrej drogi i planów przestrzennych przy ul. Niepołomickiej powstaje osiedle mieszkaniowe. Pół roku temu na tej jezdni stał częściowo dźwig budowlany otoczony pachołkami. Nikt nie zainteresuje się, że droga przez sprzęt budowlany niszczeje.

Dlaczego wznosi się budynki za wszelką cenę, często bez dróg, a nawet ich kosztem? Kto na to pozwala, gdzie plany rozwoju urbanistycznego miasta?

Odpowiedź Marka Piskorskiego, dyrektora Biura Rozwoju Gdańska.

Wbrew przekonaniu czytelnika "dalekosiężne plany urbanistyczne" dla dzielnicy Południe w Gdańsku były i są od wielu lat. Zasadnicza struktura przestrzenna dzielnicy została zaprojektowana już w latach 80-tych i uchwalona w planach ogólnych.

Plany te - jako niedemokratycznie sporządzone - po zmianie ustroju wygasły w latach 2002 i 2003. Jednak miasto, m. in. dla zachowania rezerw terenowych na ważne cele publiczne, w tym planowane drogi (które niestety muszą być w znacznym stopniu lokalizowane na gruntach prywatnych, na Południu przeważających) intensywnie sporządzało przez 20 lat miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego na podstawie nowych regulacji prawnych. (...)

Dzielnica Południe obecnie jest pokryta planami miejscowymi w niespotykanie wysokim procencie - 83 proc. (obszar do Obwodnicy Południowej). Plany te wyznaczają przebieg i parametry wszystkich ulic układu podstawowego - wyższych klas oraz publicznych ulic lokalnych i wielu ulic dojazdowych, a także linii tramwajowych i węzłów integracyjnych oraz rezerwują dla nich teren. Co ważne, od 11 lat zarówno sieć uliczna miasta, jak i parametry wszystkich ważniejszych ulic są weryfikowane przez prognozy ruchu sporządzane dla 3 czasowych "stanów wyróżnionych" (zdeterminowany, perspektywiczny i wypełnienia struktur). (...)

Odrębnym problemem jest realizacja planowanych ulic i tras komunikacji zbiorowej oraz modernizacji ulic istniejących. Ogromny rozwój motoryzacji indywidualnej w ostatnich latach w sposób ewidentny spowodował korki uliczne w godzinach szczytu w całym mieście (nie tylko na Południu), co jest zresztą zjawiskiem powszechnym na całym świecie. Tym niemniej dynamiczny rozwój budownictwa mieszkaniowego na Południu (którego tempo w obecnej sytuacji prawnej nie zależy od miasta, tylko od popytu i deweloperów) skłonił władze do intensyfikacji działań dla poprawy sytuacji transportowej w tej dzielnicy.

Zarezerwowane są w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym do roku 2013 środki na dokończenie ul. Armii Krajowej, powiązanie jej z ul. Jabłoniową i Warszawską, rozbudowę do przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu ul. Łostowickiej oraz budowę ul. Nowej Łódzkiej wraz z przedłużeniem linii tramwajowej od pętli Witosa do nowego węzła integracyjnego przy pętli Łódzka (na skraju Oruni Górnej). W realizacji jest też Obwodnica Południowa, która odciąży wiele ulic łączących Południe z resztą Gdańska od ruchu tranzytowego.

Miasto, zmierzając do optymalizacji wyboru zasad i kolejności budowy ulic układu podstawowego w kolejnym horyzoncie czasu (2014-2020) sporządziło Strategiczny program transportowy dzielnicy Południe, który będzie podstawą do zlecania już obecnie opracowań przedprojektowych i projektowych dla wybranych tras i przygotowywania warunków finansowych ich realizacji.

Dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, Marek Piskorski.
Mariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (566) ponad 20 zablokowanych

  • BUDYN ZROB SOBIE KLIP WYBORCZY NA TEJ ULICY (1)

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 47 1

    • Nie żaden budyń...

      ...tylko mumin. Budyniem jest Budnik z pupu! Nauczcie się tego raz na zawsze!

      • 0 0

  • GDAŃSK

    moja ukochana metropolia bez dróg dojazdowych

    • 1 1

  • ach te Gierkowskie plany (6)

    zrealizujcie je w koncu. trwa to juz wszak ponad 30 lay

    • 125 3

    • dokładnie

      cały gdańsk to horror

      • 1 1

    • plany z lat 80-tych - porażka

      plany są jak najbardziej ale mamy problemy z realizacją ponieważ przybywa samochodów - jasne że tak!!! więcej osiedli, więcej mieszkańców to i więcej samochodów, ale to chyba zbyt trudne jest do przewidzenia. szanowny pan Piskorski chyba odpowiadał na inne pytanie albo po prostu się głupio tłumaczył ponieważ poruszony problem dotyczył Niepołomickiej, Świętokrzyskiej, starogardzkiej a nie Warszawskiej czy Łostowickiej. a do obwodnicy południowej i tak trzeba będzie się dostać przez ogromne korki wyjeżdzając z miasta

      • 1 0

    • Nagłaśniać

      Dziwię się mediom, że nie ROZLICZAJĄ! za to co było obiecane, nie tępią za fuszerki np. nowa nawierzchnia na Kartuskiej...

      • 1 1

    • Słowackiego w Gdańsku

      tez miala byc zrobiona do 2012 i co? juz sie wodz wycofal! warto o tym pamietac przed wyborami... "rezerwacje" o ktorych mowa sa chyba tylko dla maluczkich

      • 1 0

    • moze Gierka relikwie w Gdansku powiesimy, zamiast serdelek dla głodzia??

      xxxx

      • 8 4

    • No bo za Gierka był inny ustrój. Teraz mamy dziki kapitalizm, który ludziom z mózgami wypranymi przez neoliberalne media wydaje się rajem na ziemi, a w tym raju to jest niestety tak, że panem i władcą jest deweloper. A dewelopera interesuje tylko to, by jak najdrożej sprzedać mieszkanie, dalsze życie w nim już go nie interesuje; o drogi powinno zadbać miasto/państwo. Tylko za co, skoro wg neoliberałów podatki to ZŁO (a już te dla najbogatszych to ZŁOx666).

      A tymczasem powinno być tak, że miasto sprzedając grunt deweloperowi zastrzega konieczność wybudowania przezeń (ew. w partnerstwie z miastem) drogi dojazdowej, samo miasto zaś powinno dbać przede wszystkim o komunikację miejską. No ale to przecież jest ograniczenie dla naszego bożka plemiennego, czyli Wolnego Rynku, który podobno, jako bóg mądry i miłujący, sam załatwi wszystko, od dróg po czyste powietrze.

      I nie uważam wcale, że za Gierka było lepiej. Był zamordyzm i dobrze, że ten zamordyzm upadł. Tylko nie dajcie sobie wmówić, że wszystko, co było w PRL, jest automatycznie złe.

      • 34 2

  • Niepołomicka problemem ? (2)

    Przynajmniej nie ma na niej korków.
    Za to Armii Krajowej, Świętokrzyska, Kartuska i królowa zestawienia - Łostowicka to horrory niezależnie od pory dnia powoli.

    • 31 2

    • To chyba dawno nie byłeś (1)

      Bo codziennie, jadąc do pracy, stoję właśnie w korku na Niepołomickiej. Następnie pod wieczór, jadąc na kurs jezykowy - zgadnij, co? Tak! Stoję w korku na Niepołomickiej! Auta na Świętorzyskiej poruszają się szybciej... Ale na rok-dwa wystarczyłaby zmiana ustawienia świateł - kilka sekund więcej dla wyjazdu z Niepołomickiej mogłoby częściowo rozładować korek.

      • 10 0

      • Dziś rano było wyjątkowo pięknie

        Korek aż do jeziora przy szkole, bo nie działały światła przy wyjeździe na Świętokrzyską. MASAKRA. :(

        • 1 0

  • skandal

    To skandal że na gornym tarasie powstaja nowe osiedla bez dróg dojazdowych ! Miasto powinno inwestowac w drogi a nie tylko sprzedawac grunty pod kolejne osiedla do których nie ma dojazdu i nie ma wyjazdu !!! Dobry teraz mamy okres gdyz nasz szanowny Budyn przed wyborami sklada obietnice moze wkońcu zaplanuje system dróg di dzielnic gdansk - Poludnie - mimo iz teraz Letnica najwazniejsza do drogi ktore do niej prowadza czyli malujemy trwaniki na zielono ;-))) bo komisja jedzie .... ech czas pogonić tego Budynia !!!!

    • 2 2

  • Wszystko jest pięknie. PO rządzi Gdańskiem od lat. Nic nie zmieniać.

    • 0 3

  • Tylko czekać aż stanie Myśliwska... (1)

    Kiedyś 10 bloków teraz W PLANACH osiedle na 25 budynków wielorodzinnych- ulica? ---wciąż ta sama-----jedna jedyna w coraz gorszym stanie Myśliwska no i zapchana co dzień Bulońska...

    • 6 0

    • do tego na Bulońskiej można zgubić zawieszenie taki góry i doliny...

      • 1 0

  • BRAWO BUDYŃ !!! (1)

    OSTRO DENERWUJESZ GDAŃSKICH KIEROWCÓW PRZED WYBORAMI.
    ZAMIAST SUKCESYWNIE TO WSZYSTKO NA HURA Z DROGAMI.
    A I TAK ZBIERAM FAKTURY ZA NAPRAWĘ ZAWIESZENIA SPECJALNIE DLA CIEBIE BUDYNIU. I PRZEŚLĘ CI JE NA PAMIĄTKĘ BO I TAK PEWNIE BUDYNIU CIĘ TO NIE WZRUSZY !

    • 3 4

    • Budyń ma w nosie nasze zawieszenia. Zawieszenie w jego służbowym Volvo S80 jest naprawiane za naszą kasę, więc jemu to rybka po jakich drogach jeździ. Ale już niedługo...mam nadzieję, że tym razem wyborcy zagłosują rozsądnie.

      • 4 0

  • BEZPARTYJNE FORUM SPOŁECZNE Lista nr 17

    W najbliższych wyborach 21 listopada ja zagłosuję na moich sąsiadów z doświadczeniem, jestem z południa Gdańska- z Orunii, więc liczę na ich wstawiennictwo w tej sprawie jak będą mieli fundusze z miejskiej kasy.

    http://www.bezpartyjni.webs.com/naszprogram.htm

    • 1 2

  • smieszy narzekanie (19)

    kupuje sie meiszkanie na zadupiu gdanska i marudzi na drogi, ale mieszka sie przeciez "w miescie" :)
    my kupujac nasz domek doskonale sobie zdawalismy sprawe z dojazdow ze stanu drogi, i ze stan ten moze sie dlugo nie zmienic, panu z artykulu chyba zwyczajnie podczas wyboru lokalizacji cos na oczy padlo a teraz narzeka :D
    widzialy galy co braly, teraz suva trzeba kupic i tyle bo przy ludzkich wyborach w sensie adamowicza na kolejna kadencje jeszcze dlugo swietokrzyska remontowana nei bedzie a miasto nadal bedzie was mialo poludniowcy gleboko w tylku bo teraz "rewitalizuja" letnice zeby sie zurom lepiej z wozkami zlomowymi jezdzilo

    • 5 6

    • (9)

      My też kupując mieszkanie w Gdańsku zdawaliśmy sobie sprawę, jak wyglada dojazd.

      Natomiast nie przewidzieliśmy, że dojazd wyraźnie gorszy, a miasto będzie -dzieścia lat intensywnie Słowackiego planować i nie robić nic.

      • 3 0

      • no wizualizacje wyborcze sa, budowa slowaka ma ruszac :D (8)

        macie tak jak glosujecie tyle w temacie....
        poza tym okolice slowackiego jeszcze nie sa dramatyczne, infrastruktura jest do centrum jak sie czlowiek uprze to i z buta dojdzie ;)
        kolej metropolitalna ma byc to zmniejszy ruch z gornego tarasu bo ludzie do wrzeszcza beda skmka dojezdzali, no wizje sa i to do 2015, nie jakw pszypadku poludnia do 2020...
        rodzina mieszkala na swietokrzyskim, mieszkanie sprzedali przeniesli sie do centrum, tam nie da sie zyc, bo oprocz paru fajnych metrow trzeba jeszcze miec inne rzeczy potrzebne do zycia :/

        • 1 0

        • "macie jak głosujecie" - jesteś pewien że wiesz jak głosuję? :) (7)

          poza tym obecne władze mają niskie poparcie, wybierają je głownie ci, co nie głosują

          wizje Slowackiego nie trwają "tylko" 20 lat, jak intensywne wizje Południa, tylko zaczęły się w latach 70-tych, i jak widzimy, trwają do dziś

          dlatego współczuję mieszkańcom Południa

          • 0 0

          • nie wiem jak ty glosujesz, widze natomiast jak glosuje wiekszosc.. (4)

            ten co nie glosuje rowniez wybiera w ten sposob niekoniecznie tego co by chcial ;)
            specjalnie napisalam "macie jak glosujecie" demokracja to rzady wiekszosci, skoro wiekszosc chce waszego budynia, coz :/
            lata 70 to czasy kiedy na parkingu przed 10 pietrowym blokiem staly dwa duze fiaty ;) albo moskwicze, mnie wowczas na swiecie nie bylo, jak mniemam gdyby wybudowano wtedy planowana slowackiego droga nei przedstawialaby sie tak jak w planach na dzien dzisiejszy bo wowczas nawet na obwodnicy byly miejsca do zawracania ;)
            badzmy dobrej mysli, slowackiego maja zbudowac zobaczymy jak bedzie, w okolicach srebrnikow juz pracuje ciezki sprzet, wyburzono pare budynkow przygotowania trwaja.
            w latach 70 nie bylo dla kogo tej drogi budowac ;)

            • 0 1

            • (3)

              Czasy, kiedy samochody były na talony, minęły -dzieścia lat temu, i tylko obecni planiści i biuro rozwoju mogą byc zaskoczeni niespodziewanym rozwojem motoryzacji :)

              Planiści z lat 70-tych myśleli przyszłościowo: sensownie zaplanowali Przymorze, późniejszą Morenę (szerokie drogi i miejsce na tramwaj), strategiczną (lotnisko i obwodnica) Słowackiego . Nie było wtedy ani tylu samochodów ani funduszy unijnych.

              Miałam nadzieję, Że EURO, z którego władze są tak dumne, wymusi działanie. Tak sie nie stało. Także nie poruszają mnie już kolejne wizje i przygotowania do przygotowań :)

              • 1 0

              • rozmach komunistycznego planowania owszem byl konkretny (2)

                gorzej z jakoscia wykonania, oraz ergonomia, przykladem straszy podwale - jedyne na swiecie zakorkowane wiecznie trojpoziomowe kolizyjne skrzyzowanie ;) kolejnym przykladem sa zaspianskie kladki w osi pasa - skrzyzowanie z rzeczypospolitej zdaje sie - masakra...
                mysle ze ta slowackiego zrobia od lotniska w dol do euro na bank bo inaczej bedzie wstyd ;) z reszta fundusze unijne zdaje sie zostaly na to przyznane wiec sie musza spieszyc aby kasy nie stracic, to pociesza.

                • 1 0

              • zgadza się (1)

                Zresztą wcześniej właśnie tam mieszkałam, w "centrum", tam gdzie kawa wylewa się z filiżanek bo samochód przejeżdża i na spacer nie ma gdzie wyjść - bo przecież nie na Długą;) Jak sobie to przypomnę, to już naprawdę wolę zakorkowaną cały dzień przez 7 dni w tygodniu Słowackiego :)

                Wstyd na Euro będzie na pewno, już wiadomo, ze do Euro nie zdążą, tylko po :) A kiedy konkretnie - pożyjemy, zobaczymy;)

                • 0 0

              • mnie smiesza drogowskazy na poczatku armii krajowej

                PGE ARENA :D
                zeby tamta droga dojechac do PGE areny tunel pod martwa wisla jako czesc trasy sucharskiego musialby byc ukonczony, a tego nie zrobia do euro na bank :D Ja tam nikomu zle nie zycze, staram sie tylko realnie oceniac ze kazdy swoj rozum ma i wie gdzie planuje zamieszkac i co sie z tym wiaze, to tak jak z mieszkancami gminy szemud ktorzy oprotestowywali budowe trasy leborskiej ktora przez szemud byla planowana od 50 lat - dzialke taniej kupic bylo fajnie, jak zaczely sie rozmowy o drodze przez srodek podworka to juz sie fajnie przestalo robic... cena za okreslone wybory sa ich konsekwencje taka jest ogolna konkluzja, trzeba sie z nimi liczyc

                • 0 0

          • (1)

            ... nawet pomimo tego, że to na Południu mieszka statystyczny wyborca PO: młody, wykształcony, naiwny, z dużego miasta :)

            • 1 0

            • ja nie wspolczuje ludziom

              ktorzy sami sobie wybrali taki a nie inny los a teraz jecza :/
              planujac przeprowadzke dokladnie wybieralam miejsce gdzie zamieszkam, zarowno pod katem 'fajnosci zabudowy" i ceny jak i pod katem infrastruktury, mozliwosci dojazdu karetki w razie wypadku i tak dalej...
              nie musze mieszkac w miescie, nie zal mi natomiast tych ktorzy kosztem wlasnej wygody musza ;)

              • 0 1

    • Kto powiedzał że własnie kupił tu mieszkanie? (8)

      Ale ty MĄDRY jesteś! Tyyyle rzeczy przewidzałes! Może człowiek ten mieszka od 30 lat na Południu, albo akurat żona ma do pracy blisko, albo nie ma finansów na "swój domek" zaraz przy ul. Długiej. Przeciez mogą być rózne powody mieszkania akurat w tej dzielnicy! Takie przedstawienie problemu to od tyuka strony jest. Wiem jedno: We wszystkich dzielnicach, żyją LUDZIE i żyje im sie coraz trudniej. A obecne inwestycje to kropla w morzu. Naturalnie, dobrze że jakiekolwiek są!

      • 2 0

      • nie no wystarczy ogarnac (7)

        ze domy na poludniu rosna jak grzyby po deszczu od jakichs 4-5 lat :P
        30 lat temu to byly POLA!!! ktore oral rolnik z szadolek i uprawial na nich zboze.
        o tym jakie bylo wykorzystanie poludniowych dzielnic moze swiadczyc przyklad fermy lisow na oruni gornej z ktora od lat nie moze sie uporac miasto ani deweloperzy probujacy tam stawiac coraz nowe budynki nie przejmujac sie smrodem, oczywiscie ci co kupuja, kupuja taniej a potem na smrod narzekaja :D
        Powody mieszkania a takiej a nie innej dzielnicy sa zwykle prozaiczne podstawowym jest cena nieruchomosci, stad wlasnie ludzie kupuja tanie stolec a potem maja problem :P
        mi osobiscie posrednik zaproponowal przepiekny dom blizniak w gdansku za 500 tysiecy w 2007 roku :) dzieki pol kilometra od smietniska, kto tamm mieszka nie wierze ze nie zdawal sobie sprawy z lokalizacji a teraz pewno narzeka ze smierdzi.
        polaczkowo zwyczajnie by sie chcialo jak najtanszym kosztem nie liczac sie z jakoscia kupic a potem sie jeczy :D
        chcialo sie w miescie mieszkac - coz, mi nie przeszkadzala przeprowadzka na wioske, drogi beznadziejnej mam zaledwie 500 metrow i nie narzekam, obok szkola przedszkole osrodek zdrowia, ja nei musze mieszkac w gdansku zeby sie dobrze czuc jako gdanszczanka :D za wszelka cene

        • 0 1

        • pytanie (6)

          Mnie też nie przeszkadzałaby przeprowadzka na wioskę, gdyby nie dojazdy do pracy.
          Czy pracujesz w gdańsku?

          • 0 0

          • z reszta co tu duzo pisac, jak myslisz ile dojazd do centrum gdanska gdzie zalozmy pracuja zajmuje mieszkancom poludnia? (4)

            bo zaryzykuje stwierdzenie ze jest to troche dluzej niz dojezdzam ja z mezem :D
            widze ze pokutuje wciaz myslenie jak za komuny "mieszkam tam gdzie pracuje"
            z tym ze czasy teraz takie ze dzis pracuje tu jutro tam bo lepiej placa i warto czasem te 30 kilosow dojechac :)
            ja z mojej wiochy mam 16 km do centrum wrzeszcza a w cenie mieszkania na zapyzialym poludniu (licze minimum dla rodizny 2+2 czyli cztery pokoje kuchnia lazienka WC) mam tutaj domek z ogrodem i swiety spokoj.

            • 0 1

            • (3)

              oj mało wiesz o komunie
              do pracy ludzie dojezdzali i pks-ami i pociagami

              poza tym, oprócz tego, że korkujesz "mój" Wrzeszcz :) Twój wybór jest ogółem całkiem sensowny
              jeżeli oczywiście nie wybudują Ci pod oknem drogi przelotowej lub osiedla

              • 0 0

              • drogi sa planowane (2)

                istnieje cos takiego jak plan zagospodarowania przestrzennego ktory zwykle rezerwuje dzialki pod inwestycje drogowe, okresla rodzaj zabudowy. korytarze dla wazniejszych inwestycji drogowych rowniez mozna sobie w necie odnalezc i sprawdzic czy czasem przez srodek podworka nie poleci autostrada... zasadniczo kupujac nowy dom czy mieszkanie fajnie jest myslec o przyszlosci.
                ja twojego wrzeszcza (w ogole jakie stwierdzenie) juz niedlugo korkowac nie bede jak kolej metropolitalna powstanie, i to jest wlasnie planowanie w co inwestuje sie pieniadze, bo ja za 5 gora lat bede miala lepsze skomunikowanie z centrum niz mieszkancy poludnia za 10... taki lajf.

                • 0 0

              • stwierdzenie było żartobliwe :) (1)

                W Gdańsku się tylko planuje, nie realizuje, więc powątpiewam w kolej metropolitarną za niedługo, ale życzę Ci tego.

                • 0 0

              • z ta koleja

                fundusze z unii zostaly przyznane, musza skonczyc do 2015 bo inaczej straca finansowanie 70% zdaje sie inwestycji, wierze w to ze maja noz na gardle i zrealizuja postanowienie, ta kolej jest potrzebna bo odciazy wlasnie przykladowo slowackiego - do centrum dojezdzac sie bedzie skmka.
                kolej metropolitalna swoja droga blokowal przez dluzszy czas slynny tramwaj budynia :/ teraz wizja jednak padla jest nadzieja :)

                • 0 0

          • dojazd do gdanska z mojego miejsca zamieszkania

            w godzinach szczytu zajmuje nam tyle samo co z sopotu w ktorym mieszkalismy, nie ma roznicy tak czy siak jest to okolo godziny jazdy :)

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane