• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach

Michał Brancewicz
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach. Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach.

Dwie hale magazynowe o powierzchni prawie 61 tys. m kw. powstają przy obwodnicy w Szadółkach zobacz na mapie Gdańska. Tak duża inwestycja wymagać będzie rozbudowy dróg, ale wciąż nie wiadomo, kiedy się to stanie.



Powstanie centrum logistycznego utrudni ruch w okolicy?

O tym, że zapał inwestorów do budowy kolejnego centrum handlowego w Szadółkach słabnie, w kuluarach mówiło się już od dawna. Potwierdzeniem tego było zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży terenu między White Star Real Estate a Panattoni Europe - specjalizującą się w stawianiu magazynów, o czym informowaliśmy we wrześniu zeszłego roku.

Czytaj też: Nie będzie centrum handlowo-rozrywkowego w Szadółkach

Od pewnego czasu firma Panattoni Europe stawia tam kolejne swoje centrum logistyczne w Trójmieście. Jak czytamy na stronie firmy, Panattoni Park Gdańsk III będzie centrum dystrybucyjnym składającym się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni niemal 61 tys. m kw.

Tak potężny obiekt wymagał będzie zmian w układzie drogowym. Szczególnie, że wciąż rozbudowują się pobliskie centra handlowe przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska, a po drugiej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska powstaje nowa spalarnia odpadów. Te wszystkie inwestycje wpłyną na wzrost natężenia ruchu.

Niezbędna jest przede wszystkim rozbudowa węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Jej koszt szacuje się na ok. 188 mln zł.

Na jakim etapie jest to przedsięwzięcie?

- Projekt został wykonany, jesteśmy w trakcie uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i postanowień. To zadanie będzie realizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Szybko się to jednak nie stanie.

- Przebudowa węzła Szadółki nie jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych, ani też Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - przyznaje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. przygotowania inwestycji. - Miasto musi najpierw wywiązać się z podjętych wcześniej zobowiązań w zakresie uzyskania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej oraz wykupu wszystkich nieruchomości koniecznych do uruchomienia inwestycji. Dopiero potem będziemy mogli ubiegać się o środki.
Od dawna mówi się jednak, że do przebudowy mają dołożyć się prywatni inwestorzy, ale ci się z tym nie kwapią.

Dodatkowo Gdańsk przymierza się do rozbudowy ul. Jabłoniowej o drugą nitkę jezdni. Prace projektowe zakończą się dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Potem miasto będzie musiało znaleźć środki na realizację, więc budowa prędko nie ruszy.

Opinie (286) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Kolejne miejsca pracy w Gdańsku, a Szczurka w Gdyni dalej marazm

    • 3 3

    • To bierzcie Budynia,dopłacimy.

      • 2 2

  • przy obwodnicy stojącej od Karczemek lub Matarnii w stronę Gdyni dzień w dzień i jak codzień

    hala,staje za halą, centrum za cntrumem a obwodnica jak miała dwie tak ma dwie nitki - kosmos
    nie mówiąc o dojazdówkach , Kartuska,Słowackiego,Spacerowa Swiętokrzyska - stoją i co?ano noc

    • 6 2

  • Opinia

    Wydano PNB faktycznie lecz jest to PNB zamienne to tak do 8nformacji Pana redaktora

    • 2 1

  • Najśmieszniejszy jest ten kabel położony w poprzek drogi badający ruch czy nowa inwestycja może powstać. (1)

    Już auta na nim stoją dłużej jak przejeżdżają ale zawsze wychodzi że można zabudowywać dalej.
    Nie wiem czy ktokolwiek jak wygra wybory to zdoła po Budyniu posprzątać bo działki na lata do przodu wyprzedane.

    • 2 3

    • Proponujesz zakazać prywatnym osobom sprzedaży działek? Nie można też zakazać zabudowy

      • 1 0

  • Teraz PiS wprowadził ustawę deweloper+

    I będą budować co chcą i gdzie chcą

    • 3 1

  • Czyli krótko

    Zakorkuje się zjazd do Obwodnicy i cała Obwodnica w obydwie strony.

    • 2 2

  • Jabłoniowa total korek (2)

    Wszyscy wieszają się na przepakowanej Jabłoniowej, wycinają drzewa, dobudowują boczne "dróżki" z betonowych płyt. Komunikacyjny stan przedzawałowy. O Nowej Jabłoniowej piszą od 10-ciu lat.

    • 4 3

    • A nie od 120?

      • 1 0

    • Nie gadaj tak bo się nie znasz. W taki sposób dzielnice sie rozwijają. A jak myślisz? co było na Zaspie, Przymorzu czy Żabiance? Wiesz jakie teraz są tam ceny ? I ile osób chce tam mieszkać? Niedługo co co kupili mieszkanie na Jabłoniowej też rka będą mieli. Ceny ich mieszkań pójdą w górę i zarobią na tym. A dzielnia się rozbudowuje

      • 0 0

  • Mieszkańcy Osiedla Zielonego (3)

    Pieknie was deweloper przy sprzedaży nieruchomości wykręcił. Tramwaj pod blokami obiecywał, a tu nawet sklepu jednego nie macie. Otoczenie łąk i pól zastąpi wam hala magazynowa. Szkołę, przedszkole i tramwaj dostaną mieszkańcy Lawendowego, bo Robyg Budysiowi płaci, a Dekpol, albo za mało, albo wcale. Nawet jak poszerzą Jabloniową, to będziecie pół godziny dziecko do szkoły odwozic.

    • 7 2

    • Jak się kupuje to się sprawdza plany zagospodarowania, a jak chce się kupuje jak najtaniej i to w okolicy gdzie nie ma infrastruktury to trzeba sobie zdawać sprawę że ta niższa cena z czegoś wynika

      • 2 0

    • aż się w brzuchu mi skręca jak to czym. ble ble ble, żeby tylko coś napisać, daj już sobie spokój,

      • 0 0

    • Twoją wypowiedź nie trzeba czytać między wierszami bowiem od razu widac że jesteś zwykłym trolem

      • 0 0

  • A gdzie znacznik, że artykuł sponsorowany?

    • 1 0

  • zaczynam się czuć jak w Stanach...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane