• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach

Michał Brancewicz
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach. Centrum logistyczne jakie powstanie w Szadółkach.

Dwie hale magazynowe o powierzchni prawie 61 tys. m kw. powstają przy obwodnicy w Szadółkach zobacz na mapie Gdańska. Tak duża inwestycja wymagać będzie rozbudowy dróg, ale wciąż nie wiadomo, kiedy się to stanie.



Powstanie centrum logistycznego utrudni ruch w okolicy?

O tym, że zapał inwestorów do budowy kolejnego centrum handlowego w Szadółkach słabnie, w kuluarach mówiło się już od dawna. Potwierdzeniem tego było zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży terenu między White Star Real Estate a Panattoni Europe - specjalizującą się w stawianiu magazynów, o czym informowaliśmy we wrześniu zeszłego roku.

Czytaj też: Nie będzie centrum handlowo-rozrywkowego w Szadółkach

Od pewnego czasu firma Panattoni Europe stawia tam kolejne swoje centrum logistyczne w Trójmieście. Jak czytamy na stronie firmy, Panattoni Park Gdańsk III będzie centrum dystrybucyjnym składającym się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni niemal 61 tys. m kw.

Tak potężny obiekt wymagał będzie zmian w układzie drogowym. Szczególnie, że wciąż rozbudowują się pobliskie centra handlowe przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska, a po drugiej stronie obwodnicy zobacz na mapie Gdańska powstaje nowa spalarnia odpadów. Te wszystkie inwestycje wpłyną na wzrost natężenia ruchu.

Niezbędna jest przede wszystkim rozbudowa węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Jej koszt szacuje się na ok. 188 mln zł.

Na jakim etapie jest to przedsięwzięcie?

- Projekt został wykonany, jesteśmy w trakcie uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i postanowień. To zadanie będzie realizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Szybko się to jednak nie stanie.

- Przebudowa węzła Szadółki nie jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych, ani też Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - przyznaje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. przygotowania inwestycji. - Miasto musi najpierw wywiązać się z podjętych wcześniej zobowiązań w zakresie uzyskania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej oraz wykupu wszystkich nieruchomości koniecznych do uruchomienia inwestycji. Dopiero potem będziemy mogli ubiegać się o środki.
Od dawna mówi się jednak, że do przebudowy mają dołożyć się prywatni inwestorzy, ale ci się z tym nie kwapią.

Dodatkowo Gdańsk przymierza się do rozbudowy ul. Jabłoniowej o drugą nitkę jezdni. Prace projektowe zakończą się dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Potem miasto będzie musiało znaleźć środki na realizację, więc budowa prędko nie ruszy.

Opinie (286) ponad 20 zablokowanych

  • Zarobki 2100zl netto?

    • 4 2

  • Marnotrwastwo pieniędzy społeczeństwa w celu zwiększenia konsumpcjonizmu

    Nawet jeśli deweloper rozbuduje układ drogowy to i tak każdy z nas zapłaci za późniejsze jego utrzymanie, spali w korkach więcej paliwa, rozjeździ sprzęgła i zatruje więcej powietrza => droższa służba zdrowia.

    A wystarczyłoby nie kupować szaleńczo najnowszej kolekcji, nie zmieniać TV z 48 na 55 cali, kupić trwalszy telefon i jeździć mniej samochodem - mniejsze zużycie części => większa trwałość.

    Także i tak zapłacimy wszyscy,

    • 9 7

  • Haha (1)

    No tetaz to już padłam :( tam przenosi się jeszcze GAIT średnio 50 autobusów wjeżdża i wyjeżdża na godzinę jak nie więcej. Brawooo najpierw inwestycje a potem dopiero myślenie o infrastrukturze, aż strach pomyśleć kto wydaje takie decyzje....

    • 12 2

    • Wiadomo kto tylko nie wiadomo za ........

      • 1 2

  • Co to za firma,skąd te nazwy,do kogo się zwrócili żeby kupić grunty,czy był przetarg na ten teren,kto zbuduje drogi i za czyje,czy znowu za nasze.

    • 9 3

  • Ja naprawdę uciekam z tego miasta nie da się żyć

    • 8 3

  • woda opadowa

    a w jaki sposób deszczowka będzie odprowadzane z tak olbrzymiej powierzchni ? pewnie bezpośrednio na dolny taras srodmiescia

    • 10 1

  • To samo buduja na Elblaskiej. A dojazdu brak

    • 8 3

  • Kto był w Tychach ręką w gore

    6:00 14:00 22:00 do tych magazynów będzie dojeżdżać kilkaset lub tysiące ludzi. Będzie ciekawie. Takie magazyny powinny powstawać np w Zarnowcu

    • 5 2

  • (3)

    dlaczego w Gdansku wydawane sa decyzje na budowe tak wielkich inwestycjii bez infrastruktury sasiadujacej, dojazdy, parkingi komunikacja ? planujac budowe domku na wsi bylem zobligowany do wskazania planowanego wjazu i wyjazdu z posesji, wykonanie przepustu pod przejazdemz drogi gruntowej na asfaltowa, wytyczenie pasa drogowego o szerokosci 2 aut i pasa technicznego o szerokosci 4 m, uzyskanie pozwolenia na wlaczenie sie w droge gminna a dopiero wtedy dostalem pozwolenie na budowe domu,

    • 13 4

    • Budyń (1)

      Dlatego, że rządzi budyń i budynio-podobni. Jak dostaje się mieszkania po preferencyjnych cenach to jakoś tak...wyraża się zgodę na wszystko. Zobacz biurowce na Przymorzu. Totalna porażka. Bez pomyślunku. Po prostu wybudowali maksymalnie co się da. Dojazdy, parkingi...no cóż ludzie niech się martwią. A dla budynia jak będzie chciał odwiedzić to zawsze jakieś miejsce się znajdzie.

      • 2 1

      • Bo prowizja tańsza od infrastruktury.

        • 0 0

    • Bo pis wprowadzil lex deweloper

      • 1 0

  • powinno być nie słabnie

    O tym, że zapał inwestorów do budowy kolejnego centrum handlowego w Szadółkach słabnie, w kuluarach mówiło się już od dawna.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Duze-centrum-logistyczne-powstanie-w-Szadolkach-n126719.html#tri

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane