• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże reklamy znikną z elewacji centrum Batory

Patryk Szczerba
5 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum. Reklamy na ścianach Batorego mają w niedługim czasie zostać zastąpione przez cztery mniej nachalne z logotypem centrum.

Do czerwca znikną wielkoformatowe reklamy z elewacji centrum handlowego Batory. To skutek przeobrażeń w obiekcie, ale i rozmów z miejskim plastykiem Jackiem Piątkiem. Czy śladem centrum pójdą też zarządcy innych budynków?



Czy wielkoformatowe reklamy szpecą Gdynię?

Stanowisko plastyka miejskiego w Gdyni zostało obsadzone w sierpniu. To miał być sygnał, że w mieście potrzeba artystycznej ręki, by uporządkować reklamowy chaos. Nowo zatrudniony urzędnik zapewniał, że zrobi wszystko, by w jak największym stopniu uwolnić miasto od reklam i szyldów..

Póki co, widocznym efektem działań stały się nowe elementy świątecznej dekoracji przy dworcu PKP w Gdyni. Udało się też zmusić właścicieli banerów na płocie okalającym dom Sióstr Urszulanek zobacz na mapie Gdyni w Orłowie do ich demontażu. Obecność reklam, które wisiały kilkanaście miesięcy, jak się okazało, była niezgodna z zapisami planu zagospodarowania terenu.

Skutek przyniosły również rozmowy z firmą Pomorze Inwestment, właścicielem Centrum Handlowego Batory. Jej przedstawiciele zobowiązali się, że niebawem wielkoformatowe reklamy mają zniknąć ze ściany od strony ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni. W zamian pojawią się cztery mniejsze - w ramkach z logotypem centrum. Całość związana jest z przeobrażeniami obiektu, o czym pisaliśmy rok temu.

- Lifting centrum jest zaplanowany na wiosnę. Konsultacje dotyczące zewnętrznej powierzchni doprowadziły nas do momentu, w którym zdecydowaliśmy się o usunięciu wielkoformatowych reklam. Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment.

Na więcej spektakularnych zmian w centrum na razie się nie zanosi, jednak, jak zapewnia plastyk, to nie oznacza kapitulacji. Orężem ma być nadal perswazja i ujednolicanie zasad już na etapie planów zagospodarowania.

- Ściśle współpracuję z innymi wydziałami, m.in. architektury i biura planowania miasta. Jestem obecny przy pracach nad planem zagospodarowania terenu, opiniując projekty, wskazując na najpilniejsze potrzeby. Bezustannie przekonuję przedsiębiorców, że warto postawić na zmiany w wyglądzie ich sklepów czy punktów handlowych - opowiada Jacek Piątek.

Okazją do rozpowszechnienia tematu wyglądu miasta jest konkurs na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Do końca stycznia wpłynęło blisko 100 propozycji. Najlepsze wybierze komisja konkursowa. Mają być promowane na specjalnie zaaranżowanej wystawie.

- Przestrzeń miejska to nie tylko wielkoformatowe reklamy, kolorystyka elewacji, meble miejskie, szyldy i witryny, które wpisują się w krajobraz miasta. Mogą przyciągnąć klientów, jak i zniechęcić. Wystawa powinna to uświadomić- zaznacza, dodając jednocześnie, że spodziewał się większego zainteresowania.

Tego być może nie ma, bo, jak przyznaje, przez kilka miesięcy pracy w Gdyni i po szeregu rozmów spotykał się z różnymi reakcjami. Niektórzy od razu zamykali drzwi, nie chcąc dyskutować, inni, choć otwarci na rozmowę, do zmian przekonać się nie chcieli. Przełamaniem lodów ma być debata będąca pokłosiem wystawy, która jest planowana na wiosnę.

- Chcemy zaprosić specjalistów od reklamy, architektów, którzy mogliby wskazać kierunki, którymi warto podążać, tworząc szyldy, banery i reklamy. W dalszej perspektywie zależy mi też na dotarciu do młodych ludzi, którzy w perspektywie kilku lat, jako przedsiębiorcy, mogą budować przestrzeń miejską - dodaje Piątek.

Czytaj też: Czy parki kulturowe ograniczą reklamy w Trójmieście?

Miejsca

Opinie (64) 4 zablokowane

  • Wreszcie!

    • 0 0

  • Nareszcie. (3)

    Mam nadzieję że będzie to początek usuwania szpecących reklam i bilbordów z Gdyni.

    • 150 1

    • (2)

      Marzy mi się Gdynia bez tych szpecących reklam, z odnowionymi wszystkimi kamienicami. Moglibyśmy być wzorem dla innych miast Polski. Takie mam marzenie :) Miłego dnia.

      • 20 2

      • Sory (1)

        Miała być łapka w gore ;)

        • 0 1

        • Zeby ciebie upewnić że zrobileś dobrze to

          dodałem także swoją łapę.

          • 0 0

  • Najwyzszy czas. W ogole jak mozna bylo

    cos takiego zainstalowac w miescie to po pierwsze. Te reklamy tylko zasyfiaja kazde miasto gdzie sie one pojawiaja. Nie tylko Gdynie.

    • 0 0

  • reklamy (1)

    proponuję panu plastykowi,żeby po zwaleniu wszystkich reklam w mieście zajął się rozmowami z przedstawicielami Państwowych Ogródków Działkowych na temat wyglądu tzw " altankami działkowymi",których wygląd również nie stanowią chluby miasta

    • 3 0

    • Tylko jak często przechodnie mają kontak z ogródkami? Przecież one są na uboczu a nie w centrach miast.

      • 0 0

  • Elewacje powinny być wolne od banerów.

    Zatwierdzany przez architekta projekt zwykle nie zawiera banerów a projektant zwraca uwagę na podział elewacji, kolorystykę i fakturę. Do reklam są witryny. W zupełności wystarczą aby na jej górnej czści zamieścić szyld a w środkowej jakieś towary czy reklamy. Jak wygląda dziś budynek na rogu Bora Komorowskiego i Obrońców Wybrzeża na Przymorzu! Czy właściciele sklepów myślą że są teraz lepiej dostrzegani jak jeden baner zakrywa drugi a nad nim wisi trzeci z dachu? To jakiś trzecioświatowy styl.

    • 0 0

  • Podatek

    • 0 0

  • ... (2)

    Bravo panie Jacku! :-)

    • 18 1

    • wiecie, jak to się skończy ????? "..Mamy nadzieję, że z punktu widzenia ekonomicznego ten ruch nie będzie dla nas porażką - wyjaśnia Aneta Składanowska z firmy Pomorze Inwestment..." - otóż po 2 miesiącach stwierdzą, że jednak okazało się porażką i banery wrócą. Toć to Polska przecie...

      • 0 0

    • Jakie szczęście, że mamy takiego Pana Jacka :) Cieszę się, że rozsądnie myślący plastyk zaangażował się w gdyńskie problemy! Oby tak dalej!

      Podoba mi się bardzo pomysł konkursu na najlepiej zaaranżowany szyld i witrynę sklepową w mieście. Super sprawa! Jeśli konkurs stanie się popularny i coraz więcej sklepów będzie brało w nim udział to wszystko pójdzie w dobrym kierunku :) Dziwię się, że niektórzy sklepikarze nie biorą udziału w konkursie - przecież to jest dla nich nieoceniona, bezpłatna reklama!!!! i do tego estetyczna!!!! :)

      • 6 1

  • Światełko w tunelu. (4)

    Wreszcie zaczyna się coś dziać! Ilość reklam w przestrzeni miejskiej jest obecnie największym problemem wszystkich miast,

    Moim best ever są wszelkiej maści ,,gumowe'' bannery latem w turystycznych miejscowościach typu; ,,Gofry'', ,,zapiekanki XXL'', ,,Kebab'' czy ,,Smażalnia Ryb Can you FILET'' .

    Przerażające że gro z nasz akceptuje tego typu estetykę i nie widzi w tym niczego złego.

    • 95 3

    • WSPÓLNIE NISZCZMY REKLAMY! (2)

      Jakiś czas temu wpadłem aby pod osłoną nocy niszczyć reklamy. Pomysł stosowany już w wielu miastach. Stworzyłem profil na FB "Czysta przestrzeń" i ideą jest aby pod osłona nocy wyposażony w ostry nożyk do tapet i inne akcesoria sporadycznie robić akcje i niszczyć reklamy, głównie typu ,,przydrożne gumowe bannery'' przyczepione do płotów i innych miejsc oraz niszczyć stojące przyczepy reklamowe. Całość akcji można dokumentować zdjęciami - przed i po usunięciu reklam. Można tez piętnować firmy które korzystają z tego typu nośników. Wspólnie można stworzyć niezłą dużą grupę która bierze sprawy w swoje ręce ( może to być naprawdę fajna rozrywka ).

      Zainteresowani? działamy?

      Proponuje zacząć od spacerowej.

      • 10 12

      • o jednym zapomniałeś

        o jednym aspekcie sprawy zapomniałeś ... ktoś zapłacił za możliwość wywieszenia reklamy a druga strona się na to zgodziła ... a dla ludzi niepracujących , słabo zarabiających lub emerytów przy niskich emeryturach 100 zł to dużo daje ...
        z drugiej strony jak Ciebie złapią to właściciel banera wytoczy sprawę i jeszcze za to zapłacisz bo się okaże że właściciel banera ma zgodę
        . pozdrawiam

        • 0 0

      • A czemu nocą?

        • 5 0

    • "Smażalnia Ryb Can you FILET" - dzięki za dawkę humoru z rana:-)

      • 13 0

  • brawo panie plastyk

    Pan Plastyk powinien zająć się ekranami ledowymi to grozi wypadkami samochodowymi oraz przypomina trzeci świat - porażka

    • 0 0

  • (6)

    Proponuję jeszcze usunięcie ekranów ledowych

    • 236 2

    • Warto też usunąć zaparkowane wszędzie graty oklejone reklamami.

      • 4 0

    • (2)

      A ja proponuje również usunięcie reklam z Trojmiasto.pl. Tzn mi to nie przeszkadza bo używam AdBlocka. Ale ktoś może go nie znać.

      • 23 3

      • a mi przeszkadza komunikat, że używam adblocka (1)

        też trzeba go usunąć

        • 25 0

        • a u mnie ten komunikat wywołuje zawsze uśmiech

          • 8 0

    • a ja proponuje usuniecie obskurnych reklam typu "plandeka" na plotach.

      • 14 0

    • LEDy to zagrozenie

      reklamy reklamami, nikt ich nie lubi, ale przed nimi się nie ucieknie, ale jasno świecące ekrany ledowe to pospolita chamówa i sa zagrożeniem dla wszystkich, gdyż po zapadnięciu zmroku migalą tak gwałtownie i jasno, ze oślepiają bardziej niz samochod z naprzeciwka jadący na długich światłach i można ( odpukać! ) spowodować wypadek. jeśli cos na drodze moze "straszyć" kierowcę to tylko pojazdy na sygnale takie jak ambulans, policyjny lub wóz strażacki, a nie cholerna reklama.

      • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane