- 1 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (96 opinii)
- 2 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (166 opinii)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (175 opinii)
- 4 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (668 opinii)
- 5 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
- 6 Jak król uciekł z Gdańska rybacką łódką (46 opinii)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-17 18:53
Bzdura- Flirt nadal będzie w Trójmieście (2)
IC Sukiennice,Witkacy, Hutnik, Doker...Jedynie znika z nocnego IC Karkonosze, z resztą słusznie bo w nocy przy zapalonym świetle nie jedzie się zbyt przyjemnie
- 18 5
-
2018-11-17 22:00
Powinni Darty Pesy puścić do Trójmiasta, (1)
Trochę zeszpecono ich wygląd przez zdemontowanie wszystkich osłon, ale o dziwo jeździ się nimi całkiem komfortowo.
- 1 2
-
2018-11-18 13:07
o ile jedzie
a nie czeka na restart napędu
- 1 0
-
2018-11-17 18:56
I zamiast nowoczesnymi Flirtami ludzie znowu mają jeździć wagonami z lat 90 w skrajnych warunkach TLK (3)
Niech sami sobie nimi jeżdżą dyrektorzy, wicedyrektorzy prezesi i wiceprezesi, rzecznicy i wicerzecznicy PKP. Ostatnio często zamieniałem samochód na IC właśnie Flirty teraz nam to odbierają na pewno nie będę jeździł w takich warunkach TLK czy PR wracam do podróży samochodem!
- 20 5
-
2018-11-17 20:18
Naskret napisal bzdury niech sie dowie jak jest i przeprosi pkp i pasaŻerów
- 2 0
-
2018-11-17 23:22
W artykule piszą bzdury! (1)
Czy Trójmiasto.pl może to sprostować? Flirty nadal będą jeździć na tych pociągach co dotychczas, jedynie wypadnie pociąg IC Pogoria.
- 2 0
-
2018-11-18 10:32
Nawet nie wypadnie, a zostanie skrócony do Bydgoszczy (pojedzie raniutko Bydgoszcz - Gdynia i powrót wieczorem tak jak teraz jedzie ale też tylko do Bydgoszczy)
- 1 0
-
2018-11-17 19:05
Teraz czas na pkm- połączenia regionalne
- 5 2
-
2018-11-17 19:24
Szkoda że Flirty zabierają, powinni dać Darty z Pesy do Trójmiasta w zamian. (3)
- 4 1
-
2018-11-17 19:46
jak jesteś fanem skrzypienia i telepania (1)
polecam trampolinę wyłożoną styropianem
- 5 1
-
2018-11-17 22:03
Dart to nie jest to samo co szynobusy Pesy na PKM, to jednak inna liga.
- 2 0
-
2018-11-17 23:24
Flirtów nie zabierają!
Zostają na wszystkich dziennych pociągach jak dotychczas.
- 2 0
-
2018-11-17 20:00
A gdzie obiecane V 200 km/h na linii do W-wy (1)
W rozkładzie jazdy 2016/2017 najszybszy EIP na przebycie trasy Gdańsk - W-wa Centralna potrzebował 2 h i 40 minut, w rozkładzie 2017/2018 już 2 h i 47 minut. Natomiast w rozkładzie jazdy 2018/2019 będzie już 2 h i 52 minut. Chciałbym przypomnieć deklaracje Prezesa PLK p. Ireneusza Merchela o wprowadzeniu na linii W-wa - Gdańsk V 200 km/h już na rozkład 2015/2016, potem kolejno przesuwano na następne lata i mamy nowy rozkład jazdy 2018/2019 z szybkością zmniejszoną z uwagi na usterki w nawierzchni kolejowej które moim zdaniem będą jeszcze bardziej się rozszerzać. To samo jest na zmodernizowanej linii Kraków - Rzeszów gdzie miało być V 160 km/h a pociągi kursują z szybkością handlową około 100 km/h.
- 28 2
-
2018-11-17 20:57
Czego się Spodziewasz po takich 'przedstawicielach' wiadomej nacji-kiedy tacy powiedzą prawdę?
Chyba jak się poMYLĄ!!!
- 2 1
-
2018-11-17 20:01
(4)
Dlaczego nie ma bezpośredniego połączenia z Gdyni do Lublina.W latach 70tych były dwa połączenia bezpośrednie Gdynia - Zamość obecnie za dobrej zmiany nie ma ani jednego do Lublina!! Skandal
- 29 7
-
2018-11-17 20:18
Było, jechało 25 godzin przez Ostrołęka
- 7 0
-
2018-11-17 23:26
Linia do Lublina jest obecnie w remoncie. (2)
O problemach z Astaldi nie słyszałeś?
- 1 0
-
2018-11-18 18:56
(1)
Nie nie słyszałem o remoncie. Mam jednak pytanie .Czy ten remont trwa już kilka lat? /7-8/ bo tyle nie ma bezpośredniego połączenia!! Rozumie to wina Tuska i Wałęsy.
- 0 1
-
2018-11-19 02:34
Bezpośrednie połączenie z Lublinem było jeszcze w zeszłym roku.
Dla przypomnienia - był to TLK Kochanowski. Od roku trwa przebudowa linii, więc liczbę pociągów do Lublina ograniczono.
- 1 0
-
2018-11-17 20:18
samolot (3)
tam gdzie tylko mogę wybieram samolot. pkp niewiele tańsze, a czasem nawet wcale!
- 13 6
-
2018-11-17 23:27
A dokąd masz te samoloty? (2)
Bo tylko Lot lata regularnie po Polsce i do najtańszych nie należy...
- 4 2
-
2018-11-19 15:53
(1)
np. Ryanair lata do Wroclawia i chyba tez Krakowa. Bilety mozna dorwac za 70 zl w dwie strony, gdzie TLK przy najwiekszym rabacie to 110 zl.
- 0 0
-
2018-11-20 10:27
jest jeden problem ryanair nie lata do wrocławia i krakowa codziennie nie można też obrócić tą linia w jeden dzień
- 1 0
-
2018-11-17 20:23
kolej rumia pisz
dziadostwo dziadostwo za komuny jechałem pośpiechem a teraz nie mam jak się dostać
- 11 1
-
2018-11-17 20:24
Pracuje na PKP jako kierownik pociagu. (1)
Zarabiam grosze a musze sie ciagle uzerac z namolnymi pasazerami. Kiedy podwyzki ?
- 19 9
-
2018-11-18 15:17
Arek jeszcze jesteś konduktorem
Nie chwal sie
- 1 0
-
2018-11-17 20:51
Możecie sobie minusować, ale (1)
Bardzo lubię jeździć Flirtem, ale w dzień. Jazda Flirtem w nocy jest nieporozumieniem - oświetlenie na maxa i co najgorsze, brak wagonu z miejscami do leżenia.
Jeździłem dość często w nocy na tej trasie, ale odkąd jeździł w nocy Flirt (przez rok czasu), nie zdecydowałem się.
Dla mnie dobrze, że w nocy na tej trasie z powrotem będą wagony.- 25 1
-
2018-11-19 09:51
Ja tez bardzo lubilam jezdzic flirtem, ale w zwiazku z ta cudowna zmiana rozkladu zamiast placic za bilet na swieta 56 zl bede zmuszona zaplacic 132 zl za pendolino. Serdecznie dziekuje PKP i jest to ostatni raz kiedy korzystam z ich uslug na tym dystansie. Bardziej oplaca sie jedzic samochodem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.