• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych

Maciej Naskręt
17 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14. PKP Intercity zwiększy liczbę par pociągów pendolino z 12 do 14.

Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.



Ile razy w roku podróżujesz koleją po Polsce?

Wchodzący w życie za trzy tygodnie nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia zmiany, które mają zapewnić w miarę sprawne kursowanie pociągów podczas remontów. Chodzi o prace modernizacyjne na linii Tczew - Bydgoszcz, które mogą wpłynąć na wydłużenie czasów przejazdu pociągów z Gdyni do Poznania, Wrocławia, Zielonej Góry, Łodzi i Katowic.

Zacznijmy od dobrych informacji.

PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.

To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.

Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.

Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia. Nowe wagony 2 klasy poprawią komfort podróżny z Trójmiasta w stronę Szczecina i Podlasia.

Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście



Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.

Zmiany także w pociągach TLK



Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.

Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.

Są też złe informacje dla pasażerów.

Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem



Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.

Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy. Pociąg Flirt odjedzie z Trójmiasta. Będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Zmiany w pociągach TLK



Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.

Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.

Miejsca

Opinie (226) 7 zablokowanych

  • Rozewie (1)

    Jako rodowity jeleniogorzanin wolałbym aby zostawić Rozewie w spokoju, nic nie zmienić. Takie ładne połączenie, i już trzeba pchać lapyy. Mnie się podoba tak jak jest, a nie zmieniać dla własnego widzimisię. Rozewie do Jeleniej Góry, a nie na Śląsku ląduje czy gdzie. Pozdrawiam

    • 5 0

    • Będą jeździły wagony bezpośrednie do Jeleniej.

      Wyjazd z Gdańska po 22, w Jeleniej po 7. Będą przełączane we Wrocławiu. Analogicznie w relacji powrotnej. Artykuł jest nieprecyzyjny.

      • 1 0

  • Pendolino ma za drogie ceny dlatego tak malo osob nim jezdzi. (7)

    TLK pelne, az ostatnio stalismy wszyscy w korytarzu i w toaletach cala droge az do Przemysla.
    No i brakuje bezposredniego polaczenia ze Lwowem. Duzo osob tam jezdzi szczegolnie zimą.

    • 14 6

    • dlatego ja kupuje bilet wczesniej z miejscowka

      Albo w 1 klasie. Troche drożej ale wygodnie

      • 1 0

    • W Pendolina nawet internetu nie ma (4)

      • 1 4

      • (3)

        Jeżeli to prawda, to niezła komedia. Jak jechałem rok temu to neta chyba mieli na pokładzie. Cięcie kosztów? Najśmieszniejsze, że prędkość EIP ta sama co zwykły IC, albo nieznacznie szybsza.

        • 1 8

        • Smieszne to PKP. Ja latam samolotem (2)

          • 0 2

          • To zbyt wielu miast w Polsce nie odwiedzisz... (1)

            • 2 0

            • Nie ma tu zbyt wielu miast godnych odwiedzenia...

              • 1 1

    • Mylisz się.

      Pendolino jeździ dużo ludzi, wiedzą to ci, którzy regularnie z nich korzystają. Co nie zmienia faktu, że TLK powinno być więcej.

      • 3 0

  • A moze IC zlikwiduje wreszcie te obowiazkowe miejscówki?

    To ja chce decydować z kim będę siedzial w przedział pare godzin a nie przewoznik. Raz są to pijani Ukraińcy, innym razem rodzice z rozwydrzonymi bachorami, innym razem jedziemy w 8 osób i z psem w wagodnie bez klimy. No masakra. Przed powstaniem IC, w Pospiesznych pociągach PKP siedzialem sobie w wagonie dla palących i bylo ok

    • 6 8

  • Bzdura- Flirt nadal będzie w Trójmieście (2)

    IC Sukiennice,Witkacy, Hutnik, Doker...Jedynie znika z nocnego IC Karkonosze, z resztą słusznie bo w nocy przy zapalonym świetle nie jedzie się zbyt przyjemnie

    • 18 5

    • Powinni Darty Pesy puścić do Trójmiasta, (1)

      Trochę zeszpecono ich wygląd przez zdemontowanie wszystkich osłon, ale o dziwo jeździ się nimi całkiem komfortowo.

      • 1 2

      • o ile jedzie

        a nie czeka na restart napędu

        • 1 0

  • (1)

    Łapy precz od naszych prawie nowych pomorskich flirtow pisie złodzieje.

    To ma być Kara dla Gdańska za całkowitą porażkę pisu u nas?

    To jedne z najlepszych pociągów w Polsce

    • 3 6

    • Człowieku, ochłoń!

      Flirty nadal będą jeździć do Trójmiasta, wycofują je jedynie z jednego połączenia do Katowic - IC Pogoria. W zamian za to TLK Rozewie będzie jeździć przez Katowice aż do Bielska-Białej, co moim zdaniem będzie zmianą na plus. Flirty nie nadają się na nocne pociągi, nie można w nich nawet przygasić światła. Teraz podróż potrwa nieco dłużej, ale w lepszych warunkach - będą wagony przedziałowe i przede wszystkim sypialne.

      • 2 0

  • koleje polskie

    z gdyni do krynicy zdroju - kurortu - tylko 17 godzin a pieszo Polacy zasuwajcie

    • 3 0

  • Podróż do Warszawy jest dużo droższa (3)

    i dłuższa niż lot do Londynu czy Sztokholmu. Współczuję tym, którzy muszą regularnie jeździć na trasie do Warszawy. Tam majątek można stracić.

    • 14 1

    • no niekoniecznie - tanie bilety lotnicze nie dostaje się zawsze (1)

      ale masz rację co do tego, że obecnie nie ma połączeń lotniczych (tanich) do stolicy, co jest ewenementem na skalę światową

      i tu niestety szkoda, że OLT upadł

      • 4 0

      • Panie Pawłowicz! Ciąg pan linę samolotu i uruchom tanie linie do Stolicy!

        • 1 0

    • No to chyba normalne, że jest dłuższa.

      Pociąg nigdy nie będzie poruszał się z prędkością samolotu, nawet Maglev. ;) Ale fakt, Pendolino powinno być tańsze, jakieś bardziej rozbudowane promocje czy cuś...

      • 2 3

  • Ola (1)

    A kiedy Pendolino pojedzie 200 km/h?

    • 9 0

    • Do wyy. Bo z wwy do krk to juz.

      • 2 0

  • I zamiast nowoczesnymi Flirtami ludzie znowu mają jeździć wagonami z lat 90 w skrajnych warunkach TLK (3)

    Niech sami sobie nimi jeżdżą dyrektorzy, wicedyrektorzy prezesi i wiceprezesi, rzecznicy i wicerzecznicy PKP. Ostatnio często zamieniałem samochód na IC właśnie Flirty teraz nam to odbierają na pewno nie będę jeździł w takich warunkach TLK czy PR wracam do podróży samochodem!

    • 20 5

    • W artykule piszą bzdury! (1)

      Czy Trójmiasto.pl może to sprostować? Flirty nadal będą jeździć na tych pociągach co dotychczas, jedynie wypadnie pociąg IC Pogoria.

      • 2 0

      • Nawet nie wypadnie, a zostanie skrócony do Bydgoszczy (pojedzie raniutko Bydgoszcz - Gdynia i powrót wieczorem tak jak teraz jedzie ale też tylko do Bydgoszczy)

        • 1 0

    • Naskret napisal bzdury niech sie dowie jak jest i przeprosi pkp i pasaŻerów

      • 2 0

  • (1)

    Śmiem wątpić czy w nowym rozkładzie został w prowadzony pociąg poranny z Gdyni do Łodzi Kaliskiej bo takie pociągi są tylko są po południu.

    • 3 3

    • Jest poranny Stoczniowiec.

      Tyle że zatrzymuje się na stacji Łódź Widzew, a nie na Kaliskiej.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane