• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • zastanawiające... jak oddaje się do użytku budowle, budynek gdzie będą użytkować ludzie (1)

    musisz spełnić tysiące przepisów BHP, zachować normy itd
    a tu w tunelu teren jak po bombardowaniu, zamknięty i ludzie muszą są zmuszani do jego korzystania

    • 7 0

    • I co, ze maja uzytkowac ludzie? Trzeba sievtak nad nimi spuszczac i litowac? Beznadziejna rasa i gatunek...

      • 0 1

  • A to przez te dinozaury z Kopacz? Ona własnie napisała nową historie świata powinni ją do Nobla zgłosic za te odkrycie. (6)

    Podobno mówiła ze ziemia jest płaska ,bo Kopernik był z pisu i okłamał cały świat :)
    "Wiadomo, że od jednego rzucenia tym kamieniem na pewno dinozaur nie padł. Ale jeśli przez miesiąc, dwa miesiące rzucali tymi kamieniami, to go na tyle osłabili, że mogli go pokonać - mówiła Ewa Kopacz w TVN"

    • 17 3

    • żałosne pisuarowanie (1)

      powiedz lepiej jak tam z samopoczuciem prezesa

      • 3 6

      • w przciwienstwie do ciebie leming niemam prezesa ,i zadna partia pisowska czy inna za mnie nie mysli

        ale śmieszyły mnie przekleństwa kaczorka "Ja cię nie moge" w przeciwieństwie do języka z jak menelstwa z rynsztoka na taśmach polityków PO!

        • 6 2

    • nie, oczywiście, ty nie jesteś od Prezesa, ty jesteś taka, po prostu musisz zaistnieć nieważne jak. A teraz nam opowiedz jacy jesteśmy durni, że nie rozumiemy zamknięcia przejścia z winą Kopacz. No dawaj - Nobel dla ciebie czeka

      • 0 6

    • Prosze sie nie śmiac bo ona to wszystko wyczytała z ksiązki dla wnuczka.Tylko zapomniała podac tytułu czy zrobic jej zdjecia (2)

      Ale podobno juz wtedy przyszli członkowie PO żyli czyli te 60 mln lat wcześniej :) i tak sie zorganizowali ze przez 2 miesiące non stop 24 godziny na dobę rzucali kamieniami w tyranozaura ,a on stał i się nie rusza czekał az go zabiją :) I ta kobieta była ministrem zdrowia a potem rządziła Państwem :) a teraz chce nas reprezentować w Brukseli :)

      • 5 0

      • Musi dziwne substanche zazywac ;)

        • 4 1

      • Padlam.

        • 1 0

  • A potek PKP mowi ze ludzie nie korzystaja.

    • 3 0

  • Czyli wysiadajac na przystanku Dworzech PKP nie dostaniemy sie na dworzec?

    • 11 1

  • przecież tunele są krytykowane to chyba dobrze że jest zamknięty? (4)

    Jest teoria że tunele tylko rozwalają miasto tworząc niepotrzebne bariery i należy robić przejścia naziemne. Oczekuje więc aby było zrobione normalne przejście naziemne przez tory kolejowe. Dla niepełnosprawnego tunel pod Podwalem i tunel pod torem kolejowym wygląda identycznie. Tym samym nie bądźmy hipokrytami mówiąc że ułatwiamy przejście jeśli stawiamy kolejne bariery.

    • 8 3

    • Bardzo dobrze, zaden pieszy nie bedzie spychany pod ziemie. (3)

      • 1 1

      • Nigdy mi to nie przeszkadzało. (2)

        Tunel to idealne rozwiązanie na sytego wilka i całą owcę. Minuta lub dwie w nim to żadna trauma. A jeśli tak, to należy zbadać się u specjalisty od fobii. A wiesz czym leczy się fobie? Właśnie kontaktem z tym co przeraża.

        • 5 1

        • a to dobrze, jak kierowcy postoja sobie minuke czy dwie na swiatlach (1)

          to nie zrobi im roznicy, szczegolnie jak i tak siedza sobie wygodnie

          • 0 4

          • Robi jak diabli. Jeśli to jest zbędne i ma się świadomość. Spróbuj, przekonasz się.

            To równie przyjemne jak być obsługiwanym w sklepie ze strajkiem włoskim. Szczególnie, że tak wiele dopłacamy do państwa.

            • 3 0

  • Patrz pan , koło LOT tez był tunel zamknięty na czas remontu i ludziska jakoś przeżyli. Jak im się to udało?

    • 4 6

  • Zamknijcie całkowicie ten dworzec, a pasażerów kierujcie na dworzec w Oruni lub we Wrzeszczu :) rozwiązanie to poprawi estetykę ....... Nie wierzę w to co czytam. Gdańsk to jednak miasto trzeciego świata.

    • 9 4

  • Tyle miesięcy te kilkadziesiąt metrów?

    • 6 0

  • szalet miejski nie tunel (1)

    a może zadbali by żeby nocą częściej w tunelu chodziły patrole bo po nocy w tunelu śmierdzi bardziej niż w szalecie miejskim i stoją kałuże moczu

    • 8 2

    • A może tak toi-toi na mieście postawić

      To nie będzie szcz*nia gdzie popadnie

      • 1 0

  • A czy wiecie że do czasów Gierka tego tunelu wcale nie było? Był tylko ten z dworca. Później kawałek pod Podwalem. I ludzie sobie jakoś radzili. Teraz dopiero się obudzili. Przyzwyczajenie druga natura.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane