- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (133 opinie)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (79 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (232 opinie)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (269 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (166 opinii)
Dużo mniej kursów. Taksówkarze liczą straty
W czasie pandemii związanej z koronawirusem 30, 40, a nawet 70 proc. mniej kursów odbywają taksówkarze i kierowcy takich firm jak Uber czy Bolt. Pierwsza grupa zawodowa jeszcze walczy i czeka na postojach, druga powoli odpuszcza i w ogóle nie uruchamia aplikacji.
- Na początku marca jeszcze jakoś to wyglądało. Obecnie ludzie już praktycznie nigdzie nie jeżdżą, a my nie zarabiamy. Z jednej strony to dobrze, jestem dumny, z naszego społeczeństwa, że ludzie wzięli sobie tego koronawirusa na serio i ograniczyli kontakt do niezbędnego minimum. Z drugiej strony patrzę na to, by zarobić na opłaty związane z prowadzeniem działalności i zapewnić rodzinie chociażby jedzenie. Jak na razie wystarcza tylko na to pierwsze - mówi pan Leszek, taksówkarz z Gdyni.
Sprawdź najtańsze korporacje taxi
W równie złej sytuacji znajdują się kierowcy takich firm jak Uber czy Bolt, z usług których za pomocą aplikacji na smartfona korzystają głównie młode osoby. Zakaz imprez znacząco wpłynął na podróże tanimi przejazdami.
- Na początku jeszcze walczyłem i cierpliwie czekałem w samochodzie na kurs, ale kiedy byłem zmuszony zrobić jeden czy dwa przejazdy w sześć godzin - spasowałem. Imprezy się skończyły, młodzież nie zamawia już kierowców. To się po prostu nie opłaca, w tym czasie mogę zarabiać w inny sposób - żali się Adrian, kierowca Ubera.
Co ciekawe zespół badawczy z Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego w publikacji (pdf) pt. "Mobilność mieszkańców Polski w czasie epidemii koronawirusa" podaje informacje jakoby spadek przejazdów taksówkami w skali kraju wyniósł jedynie 12 proc. Z kolei Radio Gdańsk dodaje, że rekordowe pod tym względem jest Pomorze, gdzie takie podróże pozostały na w zasadzie niezmienionym poziomie.
UberEats, Glovo, Pyszne i Wolt - zbawieniem dla kierowców
W przeciwieństwie do firm przewozowych, powyższe wymienione, specjalizujące się w dostarczaniu jedzenia i zakupów do domu, nie przeżywają aż tak wielkiego kryzysu. To w nich zatrudniają się niektórzy kierowcy takich przewoźników jak Uber czy Bolt.
- Zrezygnowałem aktualnie z Bolta, bo brak przejazdów mnie wykończy. Aktualnie zatrudniłem się w Glovo i dostarczam posiłki oraz zakupy pod drzwi do klienta. To obecnie daje mi jakikolwiek zarobek - mówi Damian.
Szyby z pleksi w przedziałach pasażerskich w taksówkach
Niektóre korporacje taksówkarskie zadbały o to, by w pojazdach ich kierowców, między przednim a tylnym rzędem siedzeniem, znalazły się szyby lub kurtyny z pleksi. Taksówkarze, którzy nie otrzymali takiej pomocy, sami kupili niezbędne produkty i zamontowali je w swoich samochodach.
- Widziałem u kolegów po fachu, że korporacje zamontowały im grube folie ochronne w postaci kurtyny w samochodach. Ja sam pojechałem do sklepu budowlanego i kupiłem szybę z pleksi. Wyciąłem na wymiar i zamontowałem. Wiem, że nie jest to w 100 proc. skuteczna ochrona, ale zawsze coś. Ponadto od początku pandemii nie wpuszczam już pasażerów na przedni fotel. Tylko tylna kanapa służy do przewozu osób - mówi pan Piotr, taksówkarz z Gdańska.
Żele do dezynfekcji, spirytus wymieszany z wodą i maseczki na pokładzie taksówki
Każdy kierowca, z którym mieliśmy okazję porozmawiać miał przy sobie żele do dezynfekcji, spirytus wymieszany z wodą (do dezynfekcji), a także maseczki - nawet dla pasażerów.
- Kupiłem taki zestaw za własne pieniądze, bo dbam o to, by pasażerowie podróżujący moją taksówką mieli pewność, że jest dobrze zdezynfekowana. Po każdym kursie przecieram tapicerkę, pasy i klamki. Jeśli pasażer byłby kaszlący, mam dla niego maseczkę. Na szczęście jeszcze się taki nie przytrafił - kończy pan Piotr.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku prywatnych kierowców korzystających z aplikacji. Tutaj samochody są najczęściej wypożyczone, a średnia wieku kierowców to około 30 lat.
- Jeśli partner (pośrednik) lub osoba wypożyczająca samochód nie wyposaży pojazdu w chociażby pleksi, to kierowca na własny rachunek raczej tego nie zrobi - komentuje kierowca jednej z firm przewozowych, proszący o anonimowość.
Opinie (356) ponad 50 zablokowanych
-
2020-04-14 09:48
(1)
Bolot, uber to nie taksówki, tylko nie legalny przewóz osób
- 19 5
-
2020-04-14 17:42
Nawet nie potrafisz poprawnie napisac
- 0 0
-
2020-04-14 09:49
- taki jesteś uczciwy taksówkarz jak mówisz, ale (1)
slang znasz..?
" Złodzieje co Robią kwadraty".- 1 9
-
2020-04-14 09:57
A co zrobili ci chatę i teraz obraziłaś się na wszystkich
- 0 3
-
2020-04-14 09:49
Polecam Dajana. Maja pleksi przeciwko koranowirusowi,
maseczki, rekawiczki i płyn do dezynfekcji. Pelne bezpiecznstwo. W Uberze tego nie ma. Jest wysokie ryzyko zakażenia. Warto ?
Wanda- 9 9
-
2020-04-14 09:50
Liczą straty
Jeden norweg za 10tys za kurs i się taki taryfiarz odkuje.
- 11 6
-
2020-04-14 09:51
Wszedłem w ten artykuł
Tylko po to żeby poczytać trafne komentarze o januszach na złotówie. Nie zawiodłem się :) to nie hejt - to czysta prawda.
- 12 14
-
2020-04-14 09:52
Też jeżdżę Dajanem, od czasu jak mieli 30% rabat - tak złowili m.in mnie na wiele wiele lat. (1)
ale w godzinach szczytu praktycznie nie jeżdżą / przed zarazą/
Taksówkarze źli, handlarze źli itd , to kto wam w końcu pasuje? Ci co się wykształcili za darmo mi wyjechali?
Tu z 200 lat był okupant, i tak dziwne, że ludzie są jeszcze nie tacy źli w Polsce.- 11 6
-
2020-04-14 10:02
Jezdzimy w godzinach szczytu
Tylko mamy dużo zleceń , do tego korki... No i ma Pan trochę racji bo jeździ nas mniej bo mamy zbyt wielu "dyrektorów"którzy już o 14.00 są w domu ale to po mału się zmienia .
- 2 1
-
2020-04-14 10:01
uberki płaczcie teraz i uchaditie w ukrainu
- 16 1
-
2020-04-14 10:01
Straty taksówkarzy. (2)
Państwo taksówkarze,
kto pobiera godziwą emeryturę milicyjną,policyjną,sbecką,wojskową.
Z szeregu wystąp!- 11 6
-
2020-04-16 02:17
.
Ja nie pobieram. Do emerytury zostało mi jakieś 40 lat pracy, mam ładne auto, czyste, pachnace, segment D o podwyższonym standardzie . Mam wszystkie papiery ( inne miasto niż Gdańsk, który nie wymagał egzaminu z topografii). Takie opinie, oraz zniesienie egzaminu jest dla mnie krzywdAce. Tak samo działalność ubera i bolta w moim mieście , bez spełnienia wymogów. Postawię najprostszy wymóg , jezyk polski bez zaciągania, oraz prawdziwe prawo jazdy. Próg wysoki - dla Ukrainy poza możliwościami .
- 0 0
-
2020-04-17 02:53
i**ota.
- 0 0
-
2020-04-14 10:04
Wszyscy zli
Którzy chcą pieniądze za pracę. Każdy,niezaleznie od pozycji społecznej i ilości oleju w głowie,ktory ma zapłacić 10 zł, czuje się pracodawca. A tacy jak wiemy, robolikow nie lubią. Nie przypadkiem w Polsce zwracamy się do siebie per PAN.
- 10 3
-
2020-04-14 10:08
Czytając opinie staję się w 100% przekonany, że ... (1)
...Stanisław Lem miał rację: "nie wiedziałem, że na świecie jest tylu i**otów, póki nie zajrzałem do internetu".
Myślę, że ta teza za chwilę sama się obroni.- 15 4
-
2020-04-14 15:21
Na razie się zgadza!
O godz. 15:20 okazuje się, że na tym portalu jest ich 30%. Statystycznie się zgadza.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.