• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa lata objazdów

PiF
2 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Prawie 120 mln zł kosztować ma remont i wzmocnienie nawierzchni drogi Gdańsk - Warszawa na odcinku Gdańsk - Kiezmark. Inwestycja w 75 proc. finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, funduszu ISPA. Umowę w sprawie realizacji i nadzoru nad przebudową podpisano w gdańskim Ratuszu Głównego Miasta.

- Stan drogi na tym odcinku jest zły. Dlatego cieszę się, że może zmienić się na lepsze. Wyzwaniem jest teraz dla nas przygotowanie objazdów - stwierdził Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja finansowana z funduszu ISPA obejmuje remont odcinka Gdańsk - Jazowa. Całkowity koszt to 84,5 mln euro, czyli ponad 342 mln zł, a Unia Europejska przeznaczyła na to 62,1 mln euro.

Na podstawie podpisanego w piątek kontraktu A, między GDDKiA a hiszpańską firmą NECSO Enterecanales Cubiertas, wykonana zostanie, licząca 18,4 km, przebudowa odcinka Gdańsk - Kiezmark.

Natomiast nadzór nad inwestycją GDDKiA powierzyła brytyjskiej firmie Mott McDonald.

Inwestycja obejmuje wzmocnienie istniejącej nawierzchni do 115kN/oś, co odpowiada normom NATO dotyczących dróg, przebudowę 33 przepustów, 2 mostów i wiaduktu oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku. Nie zabraknie również elementów ochrony środowiska, gdyż zaplanowano m.in. posadzenie 14,5 tys. krzewów oraz zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych.

Z kolei prace przy moście przez Wisłę w Kiezmarku dotyczą wzmocnienia konstrukcji mostu i również dostosowania jego obciążenia do norm NATO.

- Mamy nadzieję, że w ciągu pół roku podpiszemy kontrakt na przebudowę odcinka Kiezmark - Jazowa - dodał Rogowicz.

Inwestycja, która rozpocznie się jeszcze w tym roku powinna zakończyć się za dwa lata.

Zbigniew Kudlak, zastępca dyrektora generalnego GDDKiA, podkreślił, że jest to początek realizacji rządowego programu budowy dróg, wspieranego z funduszy UE.
Głos WybrzeżaPiF

Zobacz także

Opinie (50)

  • UWAGA

    Szanowni Państwo,
    pragnę zwrócić uwagę, że szanowan hiszpanska firma właśnie wydłużyła czas remontu mostu do 29.11.2003 tak więc zapowiada się, że od grudnia do Elbląga będzie można jeżdzić jedynie przez Tczew

    • 0 0

  • tak....

    A nie mozna by dolozyc drugiego pasa w jednym i drugim kierunku jazdy? Wymagaloby to niewielkiego poszerzenia isniejacej juz infrastruktury drogowej, a o ile ulatwiloby jazde na tym odcinku drogi, tym bardziej ze istanieja plany by 7-ka byla droga ekspresowa...

    • 0 0

  • Autostradą do Warszawy ?b

    Dobrze, że nie budują drogi szybkiego ruchu (nie daj Boże - autostrady) Gdańsk - W-wa przez Ostródę. Do W-wy docelowo powinnismy jeździć expresówką do Grudziądza, autostradą do Torunia i potem ponownie expresówką przez Płońsk do W-wy. Bo siódemka obsługuje tylko małe pipidówy (największe miasto na trasie to Ostróda) a trasę tą preferuje Warszawka bo jeździ tamtędy na Mazury. A połaczenia z Warszawą takich miast jak Toruń, Włocławek, Bydgoszcz i dalej - Szczecin leżą odłogiem. To jest dopiero skandal. Porównajcie jakość siódemki na trasie Gdańsk - Elbląg a odcinek Płońsk - Toruń. Ten drugi jest wąski i dziurawy i ZNACZNIE BARDZIEJ OBCIĄŻONY a durne pały z Warszawy biorą się za remont tej pierwszej.

    • 0 0

  • Racja Performer !!!

    Niemcy buduja i buduja. I to jak. Patrzac na to, jak szybko pozmieniali jakosc drog mozna tylko zaplakac nad polskim ich stanem. A musze dodac, ze nie tylko autostrady porobili. Oni ponaprawiali nawet (!!!) te lokalne drozki - porobili je poprostu od nowa. Pomnoz to przez cala pow dawnej DDR, a otrzymasz srednie tempo pracy na rok!
    I az milo sie patrzy i jezdzi.

    Niestety w Polsce panuje jakies dziwne prawo dziwnych ludzi. Zamiast zaczac cos dzialac gdakaja latami, kloca sie o prywaty a na samym koncu i tak wielkie G...O pozostaje.
    Moje zdanie o tym odcinku. Fajnie, ze wogole sie cos ruszy. Gdyby nie UE to bysmy sie bujali na tych dolach do konca tego wieku. Niestety nasi "zniewiesciali" chlopcy na stopniu ministerialnym dali ciala, bo my na tym oprocz drogi nic nie zyskamy. Doplacimy tylko nasza dziale i wio. A Hiszpanie dadza prace swoim ludziom, tam poplyna podatki, Anglicy tez cos uskubia. Tylko nasi pozostana z suchym pyskiem i w nstp roku wywala paru Bogu ducha winnych ludzi na bruk, bo brak pracy!!!

    Patrze, czytam i mysle, ze Polska to piekielnie bogaty kraj. Niedosc, ze bierzemy z zagranicy by nam budowali, bierzemy rowniez by nam kontrolowali tych, co buduja. Jak tak dalej pojdzie, to w przyszlosci po elektryka zadzwonimy do Francji, po mechanika do Niemiec. Bo u nas wszystko zdazy juz pasc. Tylko kto za to wszystko beknie???

    • 0 0

  • BUDUJA DOBRZE I SZYBKO!!!!

    Pamietam jak zaraz po połączeniu niemiec jechalem z Berlina na poludnie na stara niemieck0-niemiacką granicę. Niemcy zaczynali wtedy remontowac ten 200 KM odcinek autostrady. Te sama droge pokonywalem w niecale 10 misiecy póżniej i juz nie bylo zadnych objazdów autostrada byla oddana do uzytku a w Polsce wynajmuje sie jakiś latynoskich wykonawców krętaczy, których ma pilnować grupa angielskich kibiców i w dwa lata przy pewnym budrzecie wybuduja 20 KM drogi szybkiego ruchu. DO Warszawy jest 330 odliczają odcinek W-wa Płońsk 60 km któóre jest juz zrobione to bedzie nam brakować jeszcze tylko 250, i to juz za dwa lata, czyli cała droba będzie tak za jakieś 12 - 13 lat. Jakosć wykonania dróg w Polasce wszyscy znamy wiec pewne odcinki trzeba bedzie remontowac w między czasie. Ale spoo. Szkoda że nikt nie pomyslał w Gdańsku że większe natężenie ruchu jedzie 1 krajową na południe i że tak na prawde powinno sie przedłużyć obwodnice aż za Tczew. Warszawska droga jest bardzo łatwo przejezdna podczas kiedy pierwszy odcinek 1 krajowej od obwodnicy na południe to koszmar dla kierowców i mieszkańców.

    • 0 0

  • Chyba mamy za duzo ofert pracy...

    Bardzo milo jest nam na czytac o tym ze " Unia Europejska przeznaczyla 62.1 mln euro" na tak oczekiwane inwestycje. Zdziwienie jest jednak ogromne kiedy dowiadujemy sie ze to firmy z Hiszpani i z Wielkiej Brytani beda glownymi beneficjantami tych kontraktow. Czy tego nie mozna zlecic firmom z Polski ? Czy naprawde mamy az tyle ofert pracy w Polsce aby zlecac to firmom z innych krajow ???
    Polskie firmy tez sa profesjonalne !!!!!
    A dlaczego nie popiera sie lokalnych firm do takich inwestycji ??? Popierajmy lokalne firmy a wtedy wszystkim bedzie lepiej ...
    Zasady ekonomiczne chyba nie sa znane za dobrze...

    Pozdrowienia z Kanady, gdzie prawie wszyscy popieraja lokalne firmy ...

    • 0 0

  • ciesz się tym co masz

    A ja się tam cieszę, że wreszcie coś drygnnęło choćby ma kawalek drogi. To,że Unia chce nas "wycyckać" to prawda ale niech choć te 18km drogi pomoże zbudować.

    • 0 0

  • GDAŃSK

    kiedyś się rozwijał a teraz się zwija.

    • 0 0

  • PL

    juz dawno nie widzialem tu takiej trafnej wypowiedzi

    • 0 0

  • !!!WOLNE MIASTO GDAŃSK!!!

    zróbcie coś!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane