• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa lata objazdów

PiF
2 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Prawie 120 mln zł kosztować ma remont i wzmocnienie nawierzchni drogi Gdańsk - Warszawa na odcinku Gdańsk - Kiezmark. Inwestycja w 75 proc. finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, funduszu ISPA. Umowę w sprawie realizacji i nadzoru nad przebudową podpisano w gdańskim Ratuszu Głównego Miasta.

- Stan drogi na tym odcinku jest zły. Dlatego cieszę się, że może zmienić się na lepsze. Wyzwaniem jest teraz dla nas przygotowanie objazdów - stwierdził Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja finansowana z funduszu ISPA obejmuje remont odcinka Gdańsk - Jazowa. Całkowity koszt to 84,5 mln euro, czyli ponad 342 mln zł, a Unia Europejska przeznaczyła na to 62,1 mln euro.

Na podstawie podpisanego w piątek kontraktu A, między GDDKiA a hiszpańską firmą NECSO Enterecanales Cubiertas, wykonana zostanie, licząca 18,4 km, przebudowa odcinka Gdańsk - Kiezmark.

Natomiast nadzór nad inwestycją GDDKiA powierzyła brytyjskiej firmie Mott McDonald.

Inwestycja obejmuje wzmocnienie istniejącej nawierzchni do 115kN/oś, co odpowiada normom NATO dotyczących dróg, przebudowę 33 przepustów, 2 mostów i wiaduktu oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku. Nie zabraknie również elementów ochrony środowiska, gdyż zaplanowano m.in. posadzenie 14,5 tys. krzewów oraz zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych.

Z kolei prace przy moście przez Wisłę w Kiezmarku dotyczą wzmocnienia konstrukcji mostu i również dostosowania jego obciążenia do norm NATO.

- Mamy nadzieję, że w ciągu pół roku podpiszemy kontrakt na przebudowę odcinka Kiezmark - Jazowa - dodał Rogowicz.

Inwestycja, która rozpocznie się jeszcze w tym roku powinna zakończyć się za dwa lata.

Zbigniew Kudlak, zastępca dyrektora generalnego GDDKiA, podkreślił, że jest to początek realizacji rządowego programu budowy dróg, wspieranego z funduszy UE.
Głos WybrzeżaPiF

Zobacz także

Opinie (50)

  • Do Krzy$ka

    Byles o 2 min szybszy niz ja. Ciesze sie, ze sa jeszcze ludzie, ktorzy mysla za kierownica, a nie instynktownie cisna pedal gazu do oporu.

    • 0 0

  • no panowie...

    naprawdę myślicie, że ta Toyota zjedzie na pobocze jak się skończy podwójna ciągła? no nie wiem... A np. ten biały dostawczy jakoś nie ma ambicji 'wychowywania' szybszych kierowców, którzy nieprawidłowo go wyprzedzają.

    Oczywiście za takie wykroczenia Policja nie zatrzymuje.. co innego za nadmierną prędkość na długiej prostej...

    • 0 0

  • Do przedmowcy

    Racja, bo z tego maly pieniadz. Lepiej stac z "suszara" za krzakami i czychac az wpadnie zwierzyna na ruszt. To tragiczne, ze zamiast naprawde dbac o porzadek i bezpieczenstwo na drogach czaja sie po katach w imie w/w wartosci i mysla, ze to juz wszystko, co mozna zdzialac, by bylo lepiej. A prawda jest inna. Wzieliby sie raz porzadnie do roboty i zamiast patrzec na kase popatrzeliby na kulture jazdy i zaczeli cos w tym kierunku dzialac.
    Panowie Policjanci, pieniadz to nie wszystko. Nie tylko szybkosc powoduje wypadki. Tacy kamikaze, ktorzy wyprzedzaja wszedzie lub tacy "uprzejmi", ktorzy blokuja by ich nie wyprzedzic sa rownie niebezpieczni jak naduzywajacy szybkosci.
    Moze czas, by i w tym kierunku cos uczynic???

    • 0 0

  • Swieto

    Wiecie co taka wielka inwestycja ze strony Polski to zasluguje na swieto. Jestem za poprawieniem tej drogi absolutnie, jeszcze mogli by troche na obwodnice dozucic. :P

    • 0 0

  • "stwierdził Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad" ???
    powinno być :
    Generalna Dyrekcja Dziur i Pobożnych Życzeń..:)))

    • 0 0

  • A co z winietą?

    Jestem ciekaw czy jeżdżąc objazdami siódemki np do Nowego Dworu też będę zmuszony płacić za winietę?

    • 0 0

  • Ra$er

    dobrze mówisz..

    • 0 0

  • jaka polska inwestycja???

    Czy komus sie nie pomylilo? gdyby nie ta znienawidzona UE za pare lat musieli bysmy chodzic pieszo.

    • 0 0

  • unia dała (pozyczyła?) kasę ale :
    "Na podstawie podpisanego w piątek kontraktu A, między GDDKiA a hiszpańską firmą NECSO Enterecanales Cubiertas, wykonana zostanie, licząca 18,4 km, przebudowa odcinka Gdańsk - Kiezmark.
    Natomiast nadzór nad inwestycją GDDKiA powierzyła brytyjskiej firmie Mott McDonald"

    to już w kraju nie mamy firm do nadzoru??
    część kasy wróci do Uni amy bedziemy mieli drogę :))))
    ale ta cała kasa mogła zostać u nas....

    • 0 0

  • Wyjaśniam...

    Tak droga nadal będzie jedno jezdniowa, bo na dwie jezdnie nie ma pieniędzy.( to są jednak duże pieniądze)
    Kontrakt musi się skończyć za dwa lata jak przewiduje, ponieważ po tym czasie Unia nie da ani grosza.
    Szkoda tylko, że to jedna wielka inwestycja w tym roku, bo co do autostrady to nie wiem "czy coś się ruszy".

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane