- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (140 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (98 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (47 opinii)
- 4 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- Stan drogi na tym odcinku jest zły. Dlatego cieszę się, że może zmienić się na lepsze. Wyzwaniem jest teraz dla nas przygotowanie objazdów - stwierdził Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja finansowana z funduszu ISPA obejmuje remont odcinka Gdańsk - Jazowa. Całkowity koszt to 84,5 mln euro, czyli ponad 342 mln zł, a Unia Europejska przeznaczyła na to 62,1 mln euro.
Na podstawie podpisanego w piątek kontraktu A, między GDDKiA a hiszpańską firmą NECSO Enterecanales Cubiertas, wykonana zostanie, licząca 18,4 km, przebudowa odcinka Gdańsk - Kiezmark.
Natomiast nadzór nad inwestycją GDDKiA powierzyła brytyjskiej firmie Mott McDonald.
Inwestycja obejmuje wzmocnienie istniejącej nawierzchni do 115kN/oś, co odpowiada normom NATO dotyczących dróg, przebudowę 33 przepustów, 2 mostów i wiaduktu oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku. Nie zabraknie również elementów ochrony środowiska, gdyż zaplanowano m.in. posadzenie 14,5 tys. krzewów oraz zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych.
Z kolei prace przy moście przez Wisłę w Kiezmarku dotyczą wzmocnienia konstrukcji mostu i również dostosowania jego obciążenia do norm NATO.
- Mamy nadzieję, że w ciągu pół roku podpiszemy kontrakt na przebudowę odcinka Kiezmark - Jazowa - dodał Rogowicz.
Inwestycja, która rozpocznie się jeszcze w tym roku powinna zakończyć się za dwa lata.
Zbigniew Kudlak, zastępca dyrektora generalnego GDDKiA, podkreślił, że jest to początek realizacji rządowego programu budowy dróg, wspieranego z funduszy UE.
Opinie (50)
-
2002-10-02 14:37
ciaptak
nie no sa jeszcze drogi do szczecina:)))
- 0 0
-
2002-10-02 14:02
Sam widzisz B... jak to jest.
I dodatkowo u nas musi byc tak :wszystkie drogi prowadza do warszawy.
- 0 0
-
2002-10-02 12:56
ciaptak
z jakiego powodu nie powsane tu droga.
po to sa ziemie odzyskane?
50 letnia polityka PRL traktowala ziemie odzyskane jak zlo konieczne a co teraz jest grane?- 0 0
-
2002-10-02 12:54
ta droga to nie pryorytet. Wlasciwie zaden tranzyt.
My na pomorzu jestesmy prowincja i stale jeszcze ktos napomknie vel ziemie odzyskane.
Podejzewam , ze wlasnie z tego powodu tam nigdy autostrada nie powstanie.- 0 0
-
2002-10-02 12:44
Do Berlina "Berlinką"
Pata-taj, pata-taj, pata-taj, pata-taj.......
- 0 0
-
2002-10-02 12:25
ciaptak
chyba mnie zle zrozumiales
mysle ze jak przez 10 lat nie powstal anie jeden km autostrady to szybko ona nie mpowstanie.
mogli bardziej zajac sie odbudowa i dobudowa tzw Berlinki anie latac trupa.
Tam juz niemcy wszystko przygotowali wystarczy tylko dobudowac drugi pas i autostrada jak sie patrzy i z gdanska do berlina 3 h a nie 6 h.- 0 0
-
2002-10-02 12:18
B...ty jestes nie lada optymista!
Jezeli przez 10 lat nic nie zrobiono to msz nsdzieje , ze przyszlosc zmiany przyniesie?
pozwole sobie powatpiewac.
Wracajac do naszej drogi:Inwestycja wcale nie wydaje sie przesadzona jezeli nawet wybuduja autostrade Gd-Lo-Waw to rownolegla trasa bedzie uzupelnieniem.
W wielo krajach to norma utrzymywanie calej sieci .- 0 0
-
2002-10-02 12:13
Witaj Ciaptaczku!!
Przed SUPER i po SUPER!
Pozdrawiam.- 0 0
-
2002-10-02 12:13
przy okazji poproszę o prawdziwą ścieżkę rowerową, by nie skakać po wysokich krawężnikach
- 0 0
-
2002-10-02 12:06
Madziu na reszcie
Po pierwsze jak tam po?
po drugie cieszysz sie to piknie .
Po trzecie dzieki za postrufka , bylo milo.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.