• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa lata objazdów

PiF
2 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie stać nas na tanie inwestycje
Prawie 120 mln zł kosztować ma remont i wzmocnienie nawierzchni drogi Gdańsk - Warszawa na odcinku Gdańsk - Kiezmark. Inwestycja w 75 proc. finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, funduszu ISPA. Umowę w sprawie realizacji i nadzoru nad przebudową podpisano w gdańskim Ratuszu Głównego Miasta.

- Stan drogi na tym odcinku jest zły. Dlatego cieszę się, że może zmienić się na lepsze. Wyzwaniem jest teraz dla nas przygotowanie objazdów - stwierdził Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja finansowana z funduszu ISPA obejmuje remont odcinka Gdańsk - Jazowa. Całkowity koszt to 84,5 mln euro, czyli ponad 342 mln zł, a Unia Europejska przeznaczyła na to 62,1 mln euro.

Na podstawie podpisanego w piątek kontraktu A, między GDDKiA a hiszpańską firmą NECSO Enterecanales Cubiertas, wykonana zostanie, licząca 18,4 km, przebudowa odcinka Gdańsk - Kiezmark.

Natomiast nadzór nad inwestycją GDDKiA powierzyła brytyjskiej firmie Mott McDonald.

Inwestycja obejmuje wzmocnienie istniejącej nawierzchni do 115kN/oś, co odpowiada normom NATO dotyczących dróg, przebudowę 33 przepustów, 2 mostów i wiaduktu oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku. Nie zabraknie również elementów ochrony środowiska, gdyż zaplanowano m.in. posadzenie 14,5 tys. krzewów oraz zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych.

Z kolei prace przy moście przez Wisłę w Kiezmarku dotyczą wzmocnienia konstrukcji mostu i również dostosowania jego obciążenia do norm NATO.

- Mamy nadzieję, że w ciągu pół roku podpiszemy kontrakt na przebudowę odcinka Kiezmark - Jazowa - dodał Rogowicz.

Inwestycja, która rozpocznie się jeszcze w tym roku powinna zakończyć się za dwa lata.

Zbigniew Kudlak, zastępca dyrektora generalnego GDDKiA, podkreślił, że jest to początek realizacji rządowego programu budowy dróg, wspieranego z funduszy UE.
Głos WybrzeżaPiF

Zobacz także

Opinie (50)

  • ciaptak

    nie no sa jeszcze drogi do szczecina:)))

    • 0 0

  • Sam widzisz B... jak to jest.

    I dodatkowo u nas musi byc tak :wszystkie drogi prowadza do warszawy.

    • 0 0

  • ciaptak

    z jakiego powodu nie powsane tu droga.

    po to sa ziemie odzyskane?
    50 letnia polityka PRL traktowala ziemie odzyskane jak zlo konieczne a co teraz jest grane?

    • 0 0

  • ta droga to nie pryorytet. Wlasciwie zaden tranzyt.

    My na pomorzu jestesmy prowincja i stale jeszcze ktos napomknie vel ziemie odzyskane.
    Podejzewam , ze wlasnie z tego powodu tam nigdy autostrada nie powstanie.

    • 0 0

  • Do Berlina "Berlinką"

    Pata-taj, pata-taj, pata-taj, pata-taj.......

    • 0 0

  • ciaptak

    chyba mnie zle zrozumiales
    mysle ze jak przez 10 lat nie powstal anie jeden km autostrady to szybko ona nie mpowstanie.

    mogli bardziej zajac sie odbudowa i dobudowa tzw Berlinki anie latac trupa.
    Tam juz niemcy wszystko przygotowali wystarczy tylko dobudowac drugi pas i autostrada jak sie patrzy i z gdanska do berlina 3 h a nie 6 h.

    • 0 0

  • B...ty jestes nie lada optymista!

    Jezeli przez 10 lat nic nie zrobiono to msz nsdzieje , ze przyszlosc zmiany przyniesie?
    pozwole sobie powatpiewac.
    Wracajac do naszej drogi:Inwestycja wcale nie wydaje sie przesadzona jezeli nawet wybuduja autostrade Gd-Lo-Waw to rownolegla trasa bedzie uzupelnieniem.
    W wielo krajach to norma utrzymywanie calej sieci .

    • 0 0

  • Witaj Ciaptaczku!!

    Przed SUPER i po SUPER!
    Pozdrawiam.

    • 0 0

  • przy okazji poproszę o prawdziwą ścieżkę rowerową, by nie skakać po wysokich krawężnikach

    • 0 0

  • Madziu na reszcie

    Po pierwsze jak tam po?
    po drugie cieszysz sie to piknie .
    Po trzecie dzieki za postrufka , bylo milo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane