- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (347 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Dwa nowe przegubowe trolejbusy na baterie za blisko 9 mln zł
Za rok w Gdyni pojawią się dwa nowe trolejbusy przegubowe o długości ok. 18 m. zasilane bateriami, by mogły jeździć tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. Jedyną ofertę złożyła firma Solaris na kwotę ponad 8,8 mln zł, która mieści się w budżecie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Do przetargu stanął jeden producent - spółka Solaris Bus & Coach, która zaoferowała cenę 8 856 000 zł. Budżet PKT wynosił 8 979 000 zł, więc oferta mieści się w budżecie przewoźnika.
Trolejbusy mają zostać dostarczone do końca przyszłego roku.
Niskopodłogowe pojazdy muszą mieć cztery pary dwuskrzydłowych drzwi, poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzację, ogrzewanie, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Trolejbusy będą czerpały zasilanie z sieci trakcyjnej, ale zostaną też wyposażone w baterie litowo-tytanowe, dzięki czemu będą w stanie pokonać także części trasy, które są pozbawione trakcji.
Opinie (80) 1 zablokowana
-
2022-11-16 15:02
(7)
Trolejbus to powinien mieć szelki.A nie jakieś bateryje. To jakby auto elektryczne,drogie i lansowane przez UE było na ropę...
- 8 15
-
2022-11-16 15:08
Nie znasz się jesteś staroświedzki.
To ja jestem mondry
- 1 1
-
2022-11-16 15:09
Szelki ograniczają zasięg, robią z autobusu tramwaj (1)
na baterii można jechać gdziekolwiek
- 2 1
-
2022-11-17 15:54
tak tylko za każdy kilometr takiej jazdy zapłacisz 2x drożej.
raz/ na cenie zakupu ... dwa/ na stratach energii ładowania i rozładowania
to nie smarkfon - tu 5-8% strat czyni kolosalną różnicę w kosztach- 0 0
-
2022-11-16 15:25
Przecież będzie miał szelki
Czytaj ze zrozumieniem albo wróć do podstawówki
- 6 0
-
2022-11-16 15:49
Ciekawe czy kiedyś uda się tobie zrozumieć to co czytasz
Ahahahaha ty wiesz kto.
- 2 0
-
2022-11-16 16:47
(1)
Wszystko zależy od zamówienia. Przykładowo identyczne Solarisy Trollino, które jeżdżą po Słowackiej Żylinie nie mają żadnych baterii.
- 1 1
-
2022-11-16 17:35
Gdzie Słowackiej Żylinie do naszej Gdyni.
- 0 0
-
2022-11-16 15:04
Szkoda, że nie ma wzmianki o tym, że miało być ich 6. Ale zabrakło pieniędzy (5)
Więc średnia wieku taboru w przyszłym roku może być gorsza niż w tym.
- 29 28
-
2022-11-16 15:08
Przecież jest.
- 11 0
-
2022-11-16 15:34
Ale przeczytać całość , to bardzo ciężko dla dukających. Tam jest wszystko napisane.
- 11 0
-
2022-11-16 17:37
I co z tego?
Jak wszystkie wyglądają super i też jeżdżą.
- 10 0
-
2022-11-17 10:52
Rowerkiem to nie łaska
- 0 0
-
2022-11-17 15:58
rząd zapożycza+ i okrada+ Polaków
po czym jak to "komuszy-janosik" pół ci oddaje ... ale resztę sam zjada+
Upadkiem państwa, MEGAinflacją i Gigantycznymi długami do spłat - tak się kończy poPiSowy Socjalizm+
"dobra zmiana"- 0 0
-
2022-11-16 15:08
2 wystarczą na obsługę przewozów po cięciach w rozkładach zkm (1)
- 22 2
-
2022-11-16 15:15
z czego 1 zapasowy
- 11 1
-
2022-11-16 15:09
Na restauracyje jest, a na szelki nie (2)
- 2 4
-
2022-11-16 15:12
Przeciesz SKM jest
- 1 2
-
2022-11-16 15:26
Przecież będzie miał szelki, czytaj ze zrozumieniem Sven vel technik xd
Akumulatory będą dodatkowo- 4 0
-
2022-11-16 15:10
A te elektryczne zabawki to po co były?. (16)
To po co było kupować ,,cudowne elektryczne autobusy i budować pod nie szybkie ladowarki skoro Gdynia od prawie 70 lat trolejbusami stoi i mamy gotową infrastrukturę pod trolejbusy nowej generacji z dużymi bateriami trakcyjnymi?. Wymyślanie koła na nowo byle wydać unijne pieniądze i pokazać w statystykach, że coś się robi xD.
- 139 11
-
2022-11-16 15:31
Od 1943 to jest 81 lat. (2)
- 7 2
-
2022-11-16 22:20
Liczysz dwa lata do przodu? (1)
- 2 0
-
2022-11-17 00:56
Ale nie dziesięc do tyłu!
- 0 0
-
2022-11-16 16:23
dotacja akurat była na elektryczne autobusy, ale zabawane bo Gdynia w tym roku zrezygnowała z dużej dotacji na trajtki, bo niby prąd drogi.
- 15 2
-
2022-11-16 16:30
(4)
Była wysoka dotacja coś w stylu 80 proc.
Też byś się skusił- 9 2
-
2022-11-16 21:45
Pozostałe 20% trzeba pozyskać z kredytu. Właśnie w ten sposób zadłuża się gminy. Niepotrzebne zakupy i niepotrzebne długi. (1)
- 4 4
-
2022-11-17 07:47
tak, i autobusy też niepotrzebne, prawda?
- 1 0
-
2022-11-17 07:30
(1)
Jakby dotacja byla 100% to bym sie skusil. Przy 80% nadal musze wylozyc 20% na cos co jest mi zupelnie niepotrzebne. Jakbym jeszcze mogl to sprzedac za 80% wartosci to przynajmniej bym zarobil, ale to niemozliwe. Tak wiec, nie, nie skusilbym sie.
- 2 3
-
2022-11-17 07:49
myślisz, że ten autobus kupili dla ciebie?
- 2 0
-
2022-11-16 17:35
Autobusy to niby w Gdyni nie jeżdżą?
Przestań trollować Elektryczne autobusy to nie zabawki, zaczną sukcesywnie wypierać autobusy zasilane dieslem. Trolejbusy to drugi środek transportu. To tak jakbyś napisał żeby Gdańsk zastapił autobusy tramwajami.
- 7 14
-
2022-11-16 17:39
Dotacja była 80% , czego nie rozumiesz?
Korzysta się jak Unia daje.
- 4 4
-
2022-11-16 18:19
Przynajmniej
Gdynia potrafi wykorzystywać środki ue w przeciwieństwie do zarządu polski
- 3 7
-
2022-11-16 19:55
(1)
Twierdzisz ze Gdynia trolejbusami stoi? Ty chyba w innej Gdyni mieszkasz bo od czasu jak ja tu mieszkam to trolejbusy przestały jeździć choćby na Oksywie zatem coś w tych kalkulacjach nie wyszło.
- 3 4
-
2022-11-17 00:59
Widać jak znasz mapę transportu miejskiego... To, że w wielu miejscach brak obecnie sieci trakcyjnej
nie oznacza braku tam trolejbusów. Sieć powodowałaby problemy dla ,,gabarytów,, z portu.
- 2 2
-
2022-11-17 09:03
Czytanie jest trudne
Jak to jest nie czytać artykułu pod którym się wypowiadasz? Jak byk jest napisane, że one są do obsługiwania tras gdzie nie ma trolejbusowej sieci trakcyjnej.
- 3 0
-
2022-11-17 13:38
To pytanie kieruj do niejakiego pana Lecha Żurka, prezesa PKA Gdynia
Ów pan, zaniepokojony okrawaniem gdyńskich księstewek autobusowych (PKM - czyli swojego byłego miejsca pracy i PKA czyli obecnego) na rzecz trolejbusów zaczął po prostu intensywnie chodzić wokół tematu i dziś jest jedną z najważniejszych postaci grupy, której dewizą jest "Ani kilometra sieci trolejbusowej w Gdyni więcej! Stąd i nowy podział linii autobusowych (za straconą 170 przejęli m.in. wszystkie dziś obsługiwane elektrykami, oddając za to PKM m.in. 173; zresztą wygląda na to że właśnie utrolejbusowienie przebiegającej pod bramą PKA linii 170 uznał za najbardziej bolesny strzał z liścia w twarz). Szczerze mówiąc chciałbym żeby któregoś pięknego dnia polecieli jego sojusznicy (dzięki którym "niedasie" pociagnąć sieci i postawić podstacji trakcyjnych po drugiej stronie Estakady Kwiatkowskiego), a jako ostateczny cios utrolejbusowiono 194 :D
- 1 0
-
2022-11-16 15:13
Ponad 4 banki za wóz?
Mają rozmach s**y
- 22 3
-
2022-11-16 15:22
Halo, gdzie logika tego miasta?! (1)
Dwa trolejbusy za niespełna 10 milionów? Autobus elektryczny na full opcji i to przegubowy z fabryki kosztuje 2 miliony, za te trolejbusy byśmy mieli ich prawie 5 sztuk, gdzie tu myślenie?
- 14 23
-
2022-11-16 15:30
Dwie banki to teraz diesel kosztuje. A alektryk w przegubie 4
- 4 0
-
2022-11-16 15:24
Od kiedy jeden przegubowce kosztuje ponad 4 mln?
Zamiast przeznaczyć kasę na utrzymanie rozkładu i nowe kursy to nie... kolejne zabawki, które nie będą miały na czym jeździć bo w końcu wytną całkowicie komunikacje xd
- 19 3
-
2022-11-16 15:28
Cztery pary drzwi, czyli osiem drzwi. (2)
Jedna para, to są dwie sztuki.
- 3 6
-
2022-11-16 23:40
No i czego nie rozumiesz!
- 0 0
-
2022-11-17 07:33
Cztery pary spodni to ile jest spodni, panie matematyku?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.