• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa nowe przegubowe trolejbusy na baterie za blisko 9 mln zł

bra
16 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (80)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Gdynia posiada już flotę trolejbusów Solarisa, ale w ciągu roku zyska kolejne dwa pojazdy tego producenta. Gdynia posiada już flotę trolejbusów Solarisa, ale w ciągu roku zyska kolejne dwa pojazdy tego producenta.

Za rok w Gdyni pojawią się dwa nowe trolejbusy przegubowe o długości ok. 18 m. zasilane bateriami, by mogły jeździć tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. Jedyną ofertę złożyła firma Solaris na kwotę ponad 8,8 mln zł, która mieści się w budżecie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.



Jechałe(a)ś kiedyś trolejbusem?

Pierwotnie PKT chciało zamówić sześć krótkich trolejbusów o długości między 11,5 m a 13,5 m. Ostatecznie jednak plany zostały zweryfikowane, m.in. przez wysokie ceny energii i przewoźnik złożył zamówienie na dwa pojazdy, ale o długości 17,5-18,5 m.

Do przetargu stanął jeden producent - spółka Solaris Bus & Coach, która zaoferowała cenę 8 856 000 zł. Budżet PKT wynosił 8 979 000 zł, więc oferta mieści się w budżecie przewoźnika.

Trolejbusy mają zostać dostarczone do końca przyszłego roku.

Niskopodłogowe pojazdy muszą mieć cztery pary dwuskrzydłowych drzwi, poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzację, ogrzewanie, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Trolejbusy będą czerpały zasilanie z sieci trakcyjnej, ale zostaną też wyposażone w baterie litowo-tytanowe, dzięki czemu będą w stanie pokonać także części trasy, które są pozbawione trakcji.
bra

Opinie (80) 1 zablokowana

  • (1)

    Czy ty kleksiarzu odróżniasz baterię od akumulatoea?

    • 3 1

    • Posiada baterie akumulatorow, pasuje?

      • 0 0

  • Ale propagandy dzis z Gdyni leci

    Wszystko będzie:)

    • 11 1

  • To szroty.

    Obłazi z nich farba, kamery monitoringu zalane wodą, ramy po 3 latach do spawania.

    • 5 1

  • wiadomość alleluja

    .... ZA rok !! To jest najlepsze. .. W tych czasach pisać tak na wyrost .... I co z tego.... I tak trolejbusy nie zmieniaja powietrza na czystrze. a zielone tablice rejestracyjne to tylko marketing.. prąd dociera po spaleniu węgla .. co drugi dzień jestem na pirsie przy kapitanacie portu i szlag mnie trafia gdy widzę nowa stene line gdy kopci dymem nie wiadomego rodzaju zapachu i inne statki także... to jest porażka !! smród jakby frytki się smarzyly z parafina... i zadne elektryk nie pomogą w gdyni... tamtą ilość spalin z kominów zabija cała ideę zielonych tablic. zapraszam o 21.00 h. stena estelle ..

    • 4 1

  • Dobrze że kupią chociaż 2 nowe

    Te przegubowe są wygodne, wiadomo Solaris najczęściej wygrywa jako producent ale cena jednego pojazdu to 4 428000 - sporo jeszcze ile w nich jest elektroniki, wliczaja całe wyposażenie itd

    • 25 3

  • Mateusz

    a nie taniej byłoby wbudować nowe linie zasilające dla trajtków?

    • 4 2

  • kwota oferty

    1% poniżej kwoty przeznaczonej. daje to do myślenia

    • 6 1

  • 4,5 milona sztuka?:)

    Zaraz zaraz...to można za to kupić 8 Bentleów czy jak to sie pisze i wozić urzędników z UM?:) W sam raz pod choinkę inwestycja:)

    • 6 1

  • A kto te trolejbusy będzie prowadził?

    Bo za taką wypłatę, to za rok zostaną tylko emeryci. A po za tym, od nowego roku miasto znów tnie kursy, ok15% na teasachbtrolejbusowych, więc po co nowe wozy? Komunikacja umiera, Gdynia też....

    • 16 1

  • W Gdyni plebs będzie podróżował po bizantyjsku

    Brakuje jeszcze złotych klamek i rozkładanych i podgrzewanych siedzeń no i barku na napoje

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane