• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwaj oskarżeni ws. manewru "Danuty" pod kładką na Ołowiankę

Piotr Weltrowski
19 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Nagranie niebezpiecznego manewru pod kładką na Ołowiankę pochodzi z lipca 2017 roku.

Dwie osoby - kierujący statkiem oraz operator kładki - odpowiedzą za sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy wodnej. To wynik śledztwa w sprawie zdarzenia, do którego doszło w lipcu 2017 roku, kiedy to pasażerska "Danuta" przepłynęła pod opuszczaną właśnie kładką na Ołowiankę.



Do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski "Danuta". Na pokładzie - poza załogą - znajdowało się 139 pasażerów.

Według ustaleń prokuratury statek znacznie przekroczył dozwoloną prędkość, do tego płynął pomimo opuszczania kładki, a kierujący nim szyper zbyt późno podjął manewr hamowania, wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Błędy popełnić miał też operator kładki, który pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

- W toku postępowania uzyskano opinię biegłego z zakresu żeglugi. Z jej treści wynika, że zarówno kierownik statku pasażerskiego, jak i operator kładki umyślnie naruszyli zasady bezpieczeństwa w ruchu wodnym - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokurator przedstawił obu mężczyznom zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym, zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób. Grozi za to kara od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

Obaj oskarżeni nie przyznają się do popełnienia przestępstwa. Sprawę rozstrzygnie sąd, do którego właśnie wysłano akt oskarżenia.

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • Nie rozumiem. Każdy robił swoje. Nie może być wina jednocześnie obu. (11)

    • 31 99

    • może być wina obu , to jak ze stłuczkami samochodowymi (5)

      zwykle wina obu

      • 9 3

      • No nie Zwykle (2)

        • 4 3

        • Właśnie zwykle jest błąd po obi stronach.

          Bo jeśli jedna strona jest bezbłędna, to zazwyczaj wystarczy, by ustrzec się przednglupota kogoś innego.

          • 0 0

        • jak nie, popatrz na oceny, każdy się z tym zgadza

          wina obu, to normalne, jak najbardziej może być wina obu, zawsze kiedy dzieje się coś złego to wina obu stron

          • 0 5

      • (1)

        Tyle, że tutaj jest to bez sensu, winien może być albo kapitan statku, który źle wpłynął, albo operator kładki, który w złym momencie ją opuścił, nie może być mowy o winie obu, ale nadzwyczajna kasta jak zwykle swoje...

        • 0 7

        • szyper NIE powinien wpływać pod kładkę w ruchu. Jego wina, że wykonał taki manewr. Operator kładki miał obowiązek zareagować na niebezpieczeństwo. Jego wina, że NIE zatrzymał opuszczania. To nie jest tak jak na ulicy, że gdy widisz i**otę pędzącego na swoim czerwonym, śmiało wjeżdżasz mu pod maskę, bo masz zielone i z jego oc wymienisz sobie pordzewiały bok.
          Jak na morzu jeden kapitan zrobi coś głupiego i statek zaczyna tonąć, to nieudzielenie pomocy też jest przewinieniem i dwaj kapitanowie mogą odpowiadać przed sądem, choć zajście spowodował tylko jeden, a drugi nie zrobił nic.

          • 11 0

    • xd (1)

      • 0 0

      • lol

        • 0 0

    • (1)

      może być dwóch- tak samo na drodze. Na przykład jak komuś się wciskasz przed maske a kierowca nie hamuje tylko leci w Ciebie z pełną premedytacją. Kladkowy widział co się dzieje i mogl zatrzymać gilotyne.

      • 14 1

      • Kazali pewnie vstopniowo hamować

        To jak z awaryjnymi pompami co się utopiły w studni, którą zalewa gnojowica, jak zasadnicze pompy staną. Ot zamysły inżynierskie Polski pisolski

        • 3 2

    • może , to jest miara policyjnych sukcesów - jedno zdarzenie - dwa akty oskarżenia.
      w tym przypadku wykrywalność przestępstw 200%
      podobnie jak złodziej , który raz coś ukradnie, a przy okazji zniszczy kilku różnym osobom , dostanie kilka różnych zarzutów.
      potem zmiesza się to z innymi rożnymi sprawami i wychodzi że wykrywalność przestępstw na poziomie 80%

      • 12 18

  • Ten dureń od kładki powinien beknąć

    Dlaczego nie zatrzymał?

    • 1 0

  • dwa lata

    smiechu warte

    • 0 0

  • ale się sprężyli

    dwa lata i już akt oskarżenia , no no - szybcy

    • 0 0

  • Obaj narazili życie pasażerów (1)

    Operator mostu wyjątkowy mózgowiec, nie przerwać manewru w takiej sytuacji???

    • 1 1

    • w gebie kazdy mocny a ciekawe co ty bys zrobil jak bys byl na jego miejscu

      • 0 0

  • co za kretyni. Jeden i drugi (2)

    Jednego I drugiego wsadzic na rok do jednej celi. niech tam sie kloca dalej I obarczaja odpowiedzialnoscia za zaistniala sytuacje. Moze nawet sami sobie wymierza sprawiedliwosc.

    • 62 11

    • Rysiu a pomyślałeś o tym, że

      spędzając tyle czasu ze sobą, mogliby okazywać sobie "dogłębną" przyjaźń? xD

      • 0 0

    • tak jest jak się dwóch baranów spotka

      ten wymusi, tamten nie odpuści i dzwon, a niewinni cierpią. zakuć w dyby tych gamoni i wystawić przy fontannie neptuna na ośmiech publiczny

      • 10 1

  • Przecież wszyscy jeżdżą na żółtym (1)

    Żółte to sygnał do przyspieszenia. Właściwie ostatnio często jeżdżą na wczesnym czerwonym. Ostatnio nawet widziałem szypra, który środkowym pasem ominął kolejkę stojących na czerwonym frajerów i pojechał w lewo. Skoro jest to obowiązująca zasada, to co się dziwić kierowcy statku?

    • 2 1

    • Toś mądrze powiedział .

      • 0 0

  • (1)

    Dwa koguciki... Dobrze, że nikt z pasażerów nie ucierpiał przez ten nadmiar testosteronu...

    • 7 4

    • Ty mówisz o jakimś nadmiarze ja bym powiedział o braku.....

      • 0 0

  • 2 lata potrzebuja zeby bylo oskarzenie???? Zart (2)

    • 26 4

    • To nie żart to Ziobro .

      • 3 0

    • Bardzo dlugo czeka się na opinie bieglych

      • 2 3

  • Bardzo potrzebna ta kładka peruckiego (1)

    Jak 5 koło do wozu

    • 3 3

    • A co powiesz o tym 5 kole jak złapiesz gumę w nocy gdzieś na trasie. Tak więc to 5 koło jest Tobie dziś niepotrzebne ale jutro kto wie. Są jednak ludzie którym to 5 koło potrzebne , wystarczuy popatrzeć ilu korzysta z kładki.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane