- 1 Napad na bank czy głupi żart? (78 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (71 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (632 opinie)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (310 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej
2 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.
- Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
- Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.
Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2020-12-02 14:35
Nie da sie tego zrobic farbą i MTM nie ma
- 9 2
-
2020-12-02 14:34
Wszedzie poszerzanie ulic,a oni buduka most
Z dwoma.pasami,A za 10 lat bedzie ze trzeba muslec na nowym mostem,tez z dwoma pasami ale w jedna strone,co to za patola wogole
- 5 3
-
2020-12-02 14:27
Nie gadac tylko Robic!!!
To mialo byc na wczoraj!!!
- 10 2
-
2020-12-02 14:16
a farbą
nie byłoby taniej i szybciej ??
- 58 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.