- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (229 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (144 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (87 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej
Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.
- Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
- Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.
Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2020-12-03 20:41
te wasze plany
zostawcie tak jak jest a za jakis czas kola samochodow same zrobia tunel
- 0 0
-
2020-12-04 22:26
Wiadukt
Czytajac niektore opinie nic nie rozumiem. Budowa wiaduktu w malym stopniu rozwiaze korki w tej czesci miasta. Newralgiczene jest skrzyzowanie ul. Hutnicza i Pucka. I zadne tunele i widukty nie rozwiaza tego skrzyzowania.
- 0 1
-
2020-12-11 12:16
wygląda że decydują interesy finansowe decydentów i i ich "szwagrów" czy innych pociotków
rozumiem że gospodarczo budowa tunelu z Chylońskiej na Pucką to spory koszt w porównaniu z efektem (częściowe przyblokowanie ul Chylońskiej) ale dlaczego nie ma niewielkiej w sumie kasy na choćby kładkę nad torami na przejeździe z ul Chylońskiej na Pucką, dziś dla pieszych to horror - albo długie czekanie (np w deszczu) albo rosyjska ruletka z efektem końcowym mandat (a była już i śmierć) - tymczasem koszt takiej kładki to 200-300 tys zł
- 0 0
-
2021-02-27 13:40
Tak miało byc
Kiedy budowano obwodnicę plany były odnogi aż do Słupska (!). Teraz buduje się taką obwodnice nieporównywalnie większym kosztem bo pozwolono na jej drodze budować domy i firmy, teraz trzeba je ominąć lub wykupić. Wylot obwodnicy miał być w stronę Szczecina i Gdyni a sama obwodnica szła wiaduktem nad Morską i Hutniczą (tam były zaplanowane zjazdy/wjazdy na Hutnicza w strone Rumii i Gdyni i obwodnica kończyła się przed portem. No ale pobudowano Tesco, Autosalon i ASO, pawilony i domy... Bo stare było niedobre?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.