- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (185 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (95 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (669 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (358 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Dwie oferty na wiadukt przy ul. Puckiej
Są dwie oferty na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Po wyłonieniu wykonawcy prace projektowe mają ruszyć w 2021 r. W połowie 2023 r. wiadukt powinien być gotowy.
- Strabag Sp. z o.o. - 78 970 302,08 zł brutto,
- Mostostal Kraków SA - 98 281 787,50 zł brutto.
Termin realizacji prac w obu ofertach to drugi kwartał 2023 r. Obaj wykonawcy udzielili też pięć lat gwarancji i rękojmi na to zadanie, więc wybór wydaje się oczywisty, bo oferta Strabagu jest nie tylko o prawie 20 mln zł tańsza, ale też mieści się w kosztorysie.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum dwóch metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
- To kolejna ważna inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo i zwiększająca przepustowość dróg w północnych dzielnicach Gdyni. Zrealizujemy ją na bazie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Gminą Miasta Gdyni oraz spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która pokryje koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego, a miasto sfinansuje budowę pozostałej infrastruktury, w tym elementów drogowych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (152) 3 zablokowane
-
2020-12-02 14:47
Własze tego miasta tylko czekają na innych inicjatywy
Aby na koniec się podłączyć i odtrąbić sukces. Szczurek, gdzie byłeś jak ciebie nie było? Odbierałeś kolejną nagrode.
- 8 1
-
2020-12-02 14:51
Panie Szczurek nie szybciej i skuteczniej było by podnieść słuchawkę i zadzwonić do PKP a nie czekać na ruch z ich strony
Dla PKP tunel nie jest potrzebny oni mają swoją magistralę kolejową która działa i tyle a tunel potrzebny jest dla miasta i jego mieszkańców więc incjatywa ze strony PKP może być żadna i co wtedy panie prezydencie ,znowu będziemy czekać nastepne 30 lat?
- 18 1
-
2020-12-02 14:52
pucka chylonska to rozwiaze problem korkow (1)
tylko
- 11 1
-
2020-12-02 15:53
Nauka pisowni, też rozwiązuje dużo problemów.
- 0 2
-
2020-12-02 14:58
(2)
absurdalna inwestycja - po co intensyfikować ruch na osiedlowych uliczkach?!
dlaczego miasto w to brnie?
przeciez nie będzie z tego żadnej korzyści
czemu nie ma woli by zbudować tunel/wiadukt na osi Północna/Południowa i połączyć Hutniczą bezpośrednio z Obwodową i Morską?!- 7 2
-
2020-12-02 15:55
Mówi Tobie coś nazwa: Droga Czerwona? (1)
Chcesz ją dublować?
- 0 1
-
2020-12-02 22:26
tak mówi mi to namalowana kreska na mapie którą miasto od lat blokuje
- 1 0
-
2020-12-02 15:03
Żart
To chyba jakiś dobry żart, na palcach obu rąk mogę policzyć ile razy stałam na tym przejeździe w ciągu 20lat.
Wiadukt niezbędny jest między hutniczą a chylońska!!!!!!!!!!!!!! Tam wszystko stoi popołudniami.
Nie wiem kto pisał artykuł, albo kto udzielał do niego informacji ale to wydaje się być wyjątkowo kiepskim żartem.- 8 3
-
2020-12-02 15:16
(1)
Przecież tam przejedzą pociąg i odrazu otwarte są rogatki
- 8 0
-
2020-12-02 16:39
What?
- 0 2
-
2020-12-02 15:17
Przejazd od ul. Chylońskiej i linii 202 czy na ul. Piaskowej ?!
Uczęszczam codziennie przez oba przejazdy pracuje na Hutniczej to masakra!
Zdarza się ze szlabany są zamknięte stale przez 40 czy 50 minut!!!
Rozumiem ,że odbywa się duży ruch pociągów ale wielokrotnie widziałem ,że odpowiedzialny za to człowiek mógł spokojnie otworzyć szlabany na kilka minut.
Ludzie tam przechodzą pieszo pod szlabanami !
Gdyby szlabany były częściej otwierane to wiadukty i tunele były by nie potrzebne.
A tak auta stoją przed szlabanem .....- 7 1
-
2020-12-02 15:18
Czy Pucka prowadzi do Pucka? (5)
- 3 3
-
2020-12-02 15:57
Tak. A jak masz ochotę, to nawet do Braniewa.
- 4 0
-
2020-12-02 16:24
a Słowackiego na Słowację?
- 5 0
-
2020-12-02 16:27
a Kartuska do Kartuz? (1)
- 1 0
-
2020-12-02 21:01
Z Gdańska tak !!
- 2 0
-
2020-12-03 14:16
Morska prowadzi do Rumi.
- 0 0
-
2020-12-02 15:19
Nie dla wiaduktu na puckiej!!!
strajt!!!
chcemy wiadukt hutnicza-chylonska.
ZALOZ KTOŚ strajt NA FACEBOOKU- 4 5
-
2020-12-02 15:24
20 lat się o tym mówi, a oni nawet jeszcze projektu nie mają??????? (1)
co robiło miasta latami?
- 14 1
-
2020-12-02 21:03
Nie wiesz ?
Lotnisko miasto "zdobyło"
za jedyne 100 baniek
Nie popłacili wykonawcom
a teraz oddali za 8,5 mln
i co ? i tak się robi ynteresy- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.