• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • rozgonić tą hołotę zza biurek urzędniczych

    • 2 0

  • Przejścia (2)

    Przejścia naziemne zakorkuja tylko ulice.

    • 11 7

    • Haha, to nie przejście tworzy korki tylko ty w swoim aucie :)

      • 1 1

    • Można jeszcze bardziej?

      • 1 0

  • zlikwidować tunel na dworcu PKP

    • 3 4

  • bzdura kompletna, jest świetny tunel dzałajacy od dziesięcioleci (4)

    to na siłę chcą porobić korki większe w centrum bo ktos wpadł na głupi pomysł

    • 111 31

    • jeszcze piesi beda dodatkowo czekać 30 min na autobus bo w korku autobus też stoi razem z samochodami, które zapewni to nowe rozwiązanie przejścia naziemnego. Straszny absurd, niby zyskają 5 min bo nie pod tunelem przejdą ale piesi za to będą dłuzej czekać na autobusy. Niech zrobią drugi tunel z drugiej strony przystanku tramwajowego dla przejścia pieszych w ten sposób więcej osób może bez problemowo przejść.

      • 2 0

    • swietny pomysł. (1)

      jak tunel jest taki super to sobie sam nim jezdzij

      • 10 14

      • To stój debilu na światłach bo tylu pasów i torów debilu nie przejdziesz na jeden cykl światła stój debilu i ani myśl o przebieganiu na czerwonym

        • 6 6

    • Bez tunelu pod Martwą Wisłą miasto świetnie funkcjonowało całe dziesięciolecia. Po co było to budować? Co za głupi pomysł! Pomijam fakt, że przez 900 lat w mieści Gdańsku nie było samochodów i ktoś wpadł na głupi pomysł żeby je tutaj sprowadzić. No niemożliwe, jak tak można, przecież tak wszystko dobrze działało. A jeszcze wcześniej nie było ognia i ludzie jedli korzonki oraz owoce prosto z drzewa, działało to doskonale przez dziesiątki tysięcy lat i ktoś wpadł na głupi pomysł - usmażmy se mamuta. No i po co? Przecież działało dobrze.

      • 12 4

  • (6)

    Pomysł że schowanem aut pod ziemią wydaje się sensowny.

    • 53 5

    • pomysł jest bardzo dobry (3)

      niestety wizjonerzy naszego miasta nie wykorzystali okazji remontu Podwala Grodzkiego i nie podjęli mądrej. Taki tunel tak naprawdę mógłby się rozpoczynać od Węzła Unii Europejskiej i kończyć przy Zieleniaku. U góry mogłyby zostać tylko autobusy i tramwaje. Niestety, być może z uwagi na bardzo duże koszty, nie zrobiono tego. Mielibyśmy teraz 2 problemy mniej - przejście Brama Wyżynna i Dworzec Kolejowy.
      Niestety brakuje cały czas wizji dla tego miasta. Nikt nie chce podjąć niepopularnych decyzji i np. wywalić samochody ze Śródmieścia. Niby miasto przyjazne rowerzystom, a z nowych osiedli nie dojedziesz ścieżką rowerową do centrum. Komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia...

      • 5 1

      • (2)

        Tunel pod Martwą Wisłą kosztował 800 mln - taki tunel w centrum kosztowałby porównywalnie, popatrz na budowe Trasy W-Z w Łodzi. Miała kosztować 350 mln, kosztowała 766 mln. Wolisz tunel pod Wisłą, czy pod dworcem?

        • 2 0

        • Porównanie bez sensu

          Nikt nie kopał by takiego tunelu TBM-em, tylko metodą odkrywkową. Koszt był by nieporównywalnie mniejszy, dodatkowo pojawiła by się dodatkowa przestrzeń pod zabudowę, park itp. Poza tym sam tunel był proponowany przez kilku bardzo inteligentnych planistów w latach 70. i 80. zresztą jak wiele innych inwestycji....

          • 0 0

        • niekoniecznie - budowa inną metodą - odkrywkową jest dużo tańsza

          • 1 1

    • I ciebie w kopcącym autobusie razem z twoimi bliskimi

      • 0 0

    • A w Sopocie

      Pod Monte Cassino jest właśnie podziemny przejazd dla samochodów

      • 6 0

  • (1)

    O Przenajświętszy Samochodzie!!!
    Widzisz, i nie grzmisz? A już udało się tych biedaków, nieudaczników, gimbów, starców, kulawców, studenciaków i wózkowe madki zagnać pod ziemię, by Tobie drogę otworzyć!!
    A ci heretycy, zawistnicy, chcą Ci drogę zebrami blokować...
    Na świętą Przepustowość!!

    • 8 8

    • cicho madko!

      • 1 0

  • auta out! (4)

    Wycofać ruch samochodowy z pod dworca! Tylko rowery tramwaje i autobusy! A najlepiej z centrum Gd.

    • 32 68

    • A w autobusie pasażerowie niech pedałują - przecież to też samochód. (1)

      • 3 1

      • piesi na rowery zamiast autobusów skoro samochodów nie ma być w głównym to również autobusów nie powinno wtedy być ...

        • 0 0

    • „Z pod” ahhahahahahahha

      • 3 0

    • myślałem że gdyńskich absurdów drogowych w stylu kontrapasy już nic nie przebije a jednak

      brawo Gdańsk !

      • 20 8

  • .......... (2)

    Wyrzucić auta z centrum miast...Miasta dla ludzi...nie dla samochodów.

    • 3 5

    • wyrzucić Jacków z miasta

      miasto dla ludzi

      • 0 0

    • Ale wiesz że samochodami jeżdżą LUDZIE?

      • 1 0

  • wszystkie

    wszystkie przejścia podziemne pkp mam nadzieję też zostaną zasypane , przecież ruch pociągów jest znacznie mniejszy niż samochodów i poddawany tu główny argument że matki z wózkami będą miały lżej sprawdzi się w tym przypadku po tysiąc kroć , zlikwiduje to ten cholerny handlowy bangladesz raz na zawsze

    • 3 2

  • (11)

    To może wcześniej rozwiązanie korków, a nie tworzenie nowych?

    • 347 106

    • przejscie nie twirzy korków (5)

      W tej chwili korki tworzy budowa.
      I tak mają być tam światła przed bypasem

      • 26 36

      • Przed budową w godzinach szczytu było podobnie. (1)

        Może nieco mniejsze korki...

        • 0 1

        • bzdura albo pewien niemiec, nie pamiętam

          • 0 0

      • Korki tworzą samochody (1)

        nie budowa, nie piesi, nie rowerzyści, tylko samochody stojące w korku go tworzą.
        Nigdy nie widziałem budów stojących w korkach, a ani pieszych. A korek rowerowy widziałem tylko w Holandii. Winne są samochody.

        • 17 4

        • Darmowa zkm

          ..ale dla posiadaczy dowodow rejestracyjnych w dni powszednie.

          • 1 1

      • ALO, ALO

        Dzień dybry. Rene bedzie zadywylyny.

        • 12 7

    • Jedynym rozwiązaniem korków jest (1)

      wyjąć d*pę z samochodu. To samochody tworzą korki a nie piesi.

      • 17 9

      • Proponuje wydłubać sobie gałki oczne. To wzrok generuje koszty za prąd.

        • 11 7

    • Przestań (2)

      Jeździć samochodem, rozwiążesz problem korków, przynajmniej dla siebie.

      • 30 13

      • (1)

        Przecież jest tunel pod Martwą Wisłą. Przejście powinno powstać dokładnie w chwili przecięcia wstęgi, gdyż wtedy właśnie rozładowano korki.

        • 14 8

        • Tzn. to rozładowało korki chwilowo

          Co zachęciło kolejne osoby do wyprowadzki za miasto i dojeżdżanie do miasta autem.
          To zawsze tak działa, zawsze działało, w tysiącach przykładów miast na świecie. Jak ktoś to rozumie, to dobrze. Większość jednak nie rozumie.

          • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane