- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?
Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.
To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:
- Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
- Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
- Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
- Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).
Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
Opinie (412) 9 zablokowanych
-
2017-12-04 22:34
rozgonić tą hołotę zza biurek urzędniczych
- 2 0
-
2017-12-04 11:56
Przejścia (2)
Przejścia naziemne zakorkuja tylko ulice.
- 11 7
-
2017-12-04 22:29
Haha, to nie przejście tworzy korki tylko ty w swoim aucie :)
- 1 1
-
2017-12-04 12:01
Można jeszcze bardziej?
- 1 0
-
2017-12-04 22:24
zlikwidować tunel na dworcu PKP
- 3 4
-
2017-12-04 06:38
bzdura kompletna, jest świetny tunel dzałajacy od dziesięcioleci (4)
to na siłę chcą porobić korki większe w centrum bo ktos wpadł na głupi pomysł
- 111 31
-
2017-12-04 22:11
jeszcze piesi beda dodatkowo czekać 30 min na autobus bo w korku autobus też stoi razem z samochodami, które zapewni to nowe rozwiązanie przejścia naziemnego. Straszny absurd, niby zyskają 5 min bo nie pod tunelem przejdą ale piesi za to będą dłuzej czekać na autobusy. Niech zrobią drugi tunel z drugiej strony przystanku tramwajowego dla przejścia pieszych w ten sposób więcej osób może bez problemowo przejść.
- 2 0
-
2017-12-04 07:26
swietny pomysł. (1)
jak tunel jest taki super to sobie sam nim jezdzij
- 10 14
-
2017-12-04 08:53
To stój debilu na światłach bo tylu pasów i torów debilu nie przejdziesz na jeden cykl światła stój debilu i ani myśl o przebieganiu na czerwonym
- 6 6
-
2017-12-04 08:10
Bez tunelu pod Martwą Wisłą miasto świetnie funkcjonowało całe dziesięciolecia. Po co było to budować? Co za głupi pomysł! Pomijam fakt, że przez 900 lat w mieści Gdańsku nie było samochodów i ktoś wpadł na głupi pomysł żeby je tutaj sprowadzić. No niemożliwe, jak tak można, przecież tak wszystko dobrze działało. A jeszcze wcześniej nie było ognia i ludzie jedli korzonki oraz owoce prosto z drzewa, działało to doskonale przez dziesiątki tysięcy lat i ktoś wpadł na głupi pomysł - usmażmy se mamuta. No i po co? Przecież działało dobrze.
- 12 4
-
2017-12-04 06:44
(6)
Pomysł że schowanem aut pod ziemią wydaje się sensowny.
- 53 5
-
2017-12-04 09:23
pomysł jest bardzo dobry (3)
niestety wizjonerzy naszego miasta nie wykorzystali okazji remontu Podwala Grodzkiego i nie podjęli mądrej. Taki tunel tak naprawdę mógłby się rozpoczynać od Węzła Unii Europejskiej i kończyć przy Zieleniaku. U góry mogłyby zostać tylko autobusy i tramwaje. Niestety, być może z uwagi na bardzo duże koszty, nie zrobiono tego. Mielibyśmy teraz 2 problemy mniej - przejście Brama Wyżynna i Dworzec Kolejowy.
Niestety brakuje cały czas wizji dla tego miasta. Nikt nie chce podjąć niepopularnych decyzji i np. wywalić samochody ze Śródmieścia. Niby miasto przyjazne rowerzystom, a z nowych osiedli nie dojedziesz ścieżką rowerową do centrum. Komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia...- 5 1
-
2017-12-04 10:07
(2)
Tunel pod Martwą Wisłą kosztował 800 mln - taki tunel w centrum kosztowałby porównywalnie, popatrz na budowe Trasy W-Z w Łodzi. Miała kosztować 350 mln, kosztowała 766 mln. Wolisz tunel pod Wisłą, czy pod dworcem?
- 2 0
-
2017-12-04 22:11
Porównanie bez sensu
Nikt nie kopał by takiego tunelu TBM-em, tylko metodą odkrywkową. Koszt był by nieporównywalnie mniejszy, dodatkowo pojawiła by się dodatkowa przestrzeń pod zabudowę, park itp. Poza tym sam tunel był proponowany przez kilku bardzo inteligentnych planistów w latach 70. i 80. zresztą jak wiele innych inwestycji....
- 0 0
-
2017-12-04 21:51
niekoniecznie - budowa inną metodą - odkrywkową jest dużo tańsza
- 1 1
-
2017-12-04 20:18
I ciebie w kopcącym autobusie razem z twoimi bliskimi
- 0 0
-
2017-12-04 06:55
A w Sopocie
Pod Monte Cassino jest właśnie podziemny przejazd dla samochodów
- 6 0
-
2017-12-04 12:01
(1)
O Przenajświętszy Samochodzie!!!
Widzisz, i nie grzmisz? A już udało się tych biedaków, nieudaczników, gimbów, starców, kulawców, studenciaków i wózkowe madki zagnać pod ziemię, by Tobie drogę otworzyć!!
A ci heretycy, zawistnicy, chcą Ci drogę zebrami blokować...
Na świętą Przepustowość!!- 8 8
-
2017-12-04 22:09
cicho madko!
- 1 0
-
2017-12-04 06:12
auta out! (4)
Wycofać ruch samochodowy z pod dworca! Tylko rowery tramwaje i autobusy! A najlepiej z centrum Gd.
- 32 68
-
2017-12-04 20:11
A w autobusie pasażerowie niech pedałują - przecież to też samochód. (1)
- 3 1
-
2017-12-04 22:08
piesi na rowery zamiast autobusów skoro samochodów nie ma być w głównym to również autobusów nie powinno wtedy być ...
- 0 0
-
2017-12-04 14:18
„Z pod” ahhahahahahahha
- 3 0
-
2017-12-04 06:18
myślałem że gdyńskich absurdów drogowych w stylu kontrapasy już nic nie przebije a jednak
brawo Gdańsk !
- 20 8
-
2017-12-04 09:50
.......... (2)
Wyrzucić auta z centrum miast...Miasta dla ludzi...nie dla samochodów.
- 3 5
-
2017-12-04 22:07
wyrzucić Jacków z miasta
miasto dla ludzi
- 0 0
-
2017-12-04 15:36
Ale wiesz że samochodami jeżdżą LUDZIE?
- 1 0
-
2017-12-04 22:07
wszystkie
wszystkie przejścia podziemne pkp mam nadzieję też zostaną zasypane , przecież ruch pociągów jest znacznie mniejszy niż samochodów i poddawany tu główny argument że matki z wózkami będą miały lżej sprawdzi się w tym przypadku po tysiąc kroć , zlikwiduje to ten cholerny handlowy bangladesz raz na zawsze
- 3 2
-
2017-12-04 06:04
(11)
To może wcześniej rozwiązanie korków, a nie tworzenie nowych?
- 347 106
-
2017-12-04 06:40
przejscie nie twirzy korków (5)
W tej chwili korki tworzy budowa.
I tak mają być tam światła przed bypasem- 26 36
-
2017-12-04 15:54
Przed budową w godzinach szczytu było podobnie. (1)
Może nieco mniejsze korki...
- 0 1
-
2017-12-04 22:05
bzdura albo pewien niemiec, nie pamiętam
- 0 0
-
2017-12-04 11:17
Korki tworzą samochody (1)
nie budowa, nie piesi, nie rowerzyści, tylko samochody stojące w korku go tworzą.
Nigdy nie widziałem budów stojących w korkach, a ani pieszych. A korek rowerowy widziałem tylko w Holandii. Winne są samochody.- 17 4
-
2017-12-04 16:05
Darmowa zkm
..ale dla posiadaczy dowodow rejestracyjnych w dni powszednie.
- 1 1
-
2017-12-04 07:00
ALO, ALO
Dzień dybry. Rene bedzie zadywylyny.
- 12 7
-
2017-12-04 11:14
Jedynym rozwiązaniem korków jest (1)
wyjąć d*pę z samochodu. To samochody tworzą korki a nie piesi.
- 17 9
-
2017-12-04 14:30
Proponuje wydłubać sobie gałki oczne. To wzrok generuje koszty za prąd.
- 11 7
-
2017-12-04 07:55
Przestań (2)
Jeździć samochodem, rozwiążesz problem korków, przynajmniej dla siebie.
- 30 13
-
2017-12-04 08:05
(1)
Przecież jest tunel pod Martwą Wisłą. Przejście powinno powstać dokładnie w chwili przecięcia wstęgi, gdyż wtedy właśnie rozładowano korki.
- 14 8
-
2017-12-04 10:39
Tzn. to rozładowało korki chwilowo
Co zachęciło kolejne osoby do wyprowadzki za miasto i dojeżdżanie do miasta autem.
To zawsze tak działa, zawsze działało, w tysiącach przykładów miast na świecie. Jak ktoś to rozumie, to dobrze. Większość jednak nie rozumie.- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.