• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • ja z wozkiem (2)

    Omijam przystanek dworzec. Trudna sprawa wejsc tam na peron. Ale mimo to jestem przeciw naziemnemu przejsciu. To specyficzne miejsce. Tam sa wszyscy zabiegani. Nie patrza uwaznie. Tam codzien beda wypadki z udzialem pieszych.

    • 11 11

    • a paniusia nie wie gdzie są windy?

      • 0 0

    • Ty jestes przedewszystkim inwalidą umysłowym !!Na całym swiecie są takie rozwiazanie od kilkudziesieciu lat

      i sprawdzają sie doskonale.

      • 3 3

  • Chore to

    • 3 3

  • (2)

    Dla tych co myślą o tunelu pod huciskiem płynie kanał Raduni i to jest napewno teren podmokły mega koszty i tyle

    • 8 5

    • Pod Martwą Wisłą się udało.

      • 2 1

    • No co Ty, głupiomądry był pewien, że tam tylko czarnoziem i zbłąkane krety, a tunelu mu urzędnicy nie budują "po złości". ;)

      • 0 0

  • (2)

    Najlepiej by było ten odcinek całkowicie wyłączyć z ruchu, wpuścić pieszych i niech ganiają. Będzie tylko jeden problem z tramwajami, przecież jeżdżą. Co kilkanaście minut jakiemuś pieszemu coś utną.

    • 17 6

    • Rynek w Katowicach, ul. Wolności w Chorzowie... wiesz, deptaki z tramwajem i ani jednego płotka czy barierki. Z drugiej strony - przejście wzdłuż Świdnickiej przez Kazimierza Wielkiego (dwupasmówka z tramwajem) w samym centrum Wrocławia - i jakoś całe miasto nie stoi, nie giną setki pieszych, ludzie żyją i jest wybór jak przejść. I co, źle?

      • 2 3

    • Pojedź sobie do Katowic, a potem mędrkuj.

      • 1 3

  • idiotyzm wprowadzany na siłę! (1)

    W Gdańsku jest nadal tylko jeden główny ciąg komunikacyjny w Śródmieściu. Okopowa- Wały Jagiellońskie- Podwale Grodzkie- A. Zwycięstwa-Grunwaldzka.
    Komunikacja miejska: tramwaje i autobusy już teraz jest niewydolna i źle zaprojektowana. Każdy, kto ma wątpliwa przyjemność korzystania z tej komunikacji to potwierdzi.
    Ludzie ratują się korzystając z własnych samochodów, bo do pracy dojechać trzeba ( i wrócić).
    No to teraz mamy plany jak jeszcze bardziej spowolnić komunikację miejską, bo liczne przejścia naziemne wydłużą czas przejazdu!!! ( ale przecież to nieważne, decydenci z komunikacji miejskiej nie korzystają). Już teraz korki w Śródmieściu są, będą gigantyczne ( ale to też decydentów nie obchodzi).
    Dla kogo te projekty? Dla turystów? To naprawdę niewielka liczba wobec liczby mieszkańców.

    Dobrze, że niedługo wybory. Może należy wymienić radnych i władze miasta na ludzi, którym DOBRO MIESZKAŃCÓW będzie ważniejsze niż FRAG, deweloperzy, właściciele Forum Radunia itp.!

    • 6 4

    • Do wyborów zagospodarują każdy centymetr Gdańska bo liczy się kasa a miasto mają w du...e

      Nowy Prezydent może zostać przez układ zaszczuty.

      • 0 0

  • (1)

    Won urzedasy bezmozgowe!!!

    • 145 66

    • Najpierw niech poprawią synchronizację

      świateł przy UW i wylocie na Trakt z Zaroślaka. Potem kolejne światła będą przy dworcu - na wysokości nowego hotelu. Tam będzie jeden wielki czop. Ale podziękuję obecnej ekipie w wyborach. Wygrają inni to ZDIZ też się wyczyści...

      • 4 4

  • Przejscia podziemne zagracone nielegalnymi handlarzami , zwiekszenie zagrozenia dla pieszych

    wydłuzenie czasow jazdy autobusow komunikacji miejskiej , . FRAG ma silne plecy we władzach Gdanska , to ich pomysły . maja nawet swoich dziennikarzy na Trójmiescie aby urabiac publike. FRAG ma awersje do przejsc podziemnych , najchetniej by je wszystkie zasypał a szerokie ulice zweził do jednego pasma . ( ul.Kartuska , niedługo Podwale Pod) to nic ze tam sa korki w godzinach szczytu. Wszyscy poszkodowani w przyszłosci na tych nowych przejsciach naziemnych ktore powstana w zamian za bezpieczne tunele powinni o odszkodowania zwracac sie do pomysłodawców ukrywajacych sie za inicjałami .

    • 7 3

  • Gdańsk już zablokowany a oni prą dalej. (2)

    Gdańsk ma jedną Grunwaldzką przez Trójmiasto która ma różne nazwy w różnych miejscach a która staje się jednym przejściem dla pieszych.Czy rządzący miastem nie widzą,że miasto jest już jednym wielkim korkiem.Część czerwonej drogi tylko Gdynia wybudowała.Brać przykład z Berlina,zanim się zablokował co przewidzieli że nastąpi wybudowano autostrady na słupach w mieście.Na torami SKM można coś wybudować.

    • 4 10

    • (1)

      spadaj na obwodnice

      • 4 4

      • Obwodnica też zablokowana.

        • 2 1

  • To po co wybudowali tunel przy SKM Śródmieście dla urzędników (1)

    Nie rozumiem tej koncepcji działania

    • 7 1

    • a jak chcesz inacej tam zrobic dojscie do peronów. pomysl trochę zanim coś palniesz

      • 1 0

  • Czy tylko ja musiałem wyguglować co to jest te "kiss&ride"...?

    Zaraz zwykły parking każą sobie nazywać "pay&stay" :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane