• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dyskusyjne światła na przejściu w Oliwie. ZDiZ ich nie usunie

Maciej Naskręt
12 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją. Przejście dla pieszych ze zbędną - według mieszkańców - sygnalizacją.

Ul. Liczmańskiego w Oliwie ma 2,5 metra szerokości i brukowaną nawierzchnię. Ruchu tam praktycznie nie ma, a nieliczne samochody jadą w ślimaczym tempie. Ale jest sygnalizacja świetlna dla pieszych. Inżynierowie ruchu z gdańskiego ZDiZ przekonują, że światła to konieczność i ich nie usuną.



Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego. Bardziej niecierpliwi piesi za nic mają sygnalizację na ul. Liczmańskiego.
Mieszkańcy Oliwy narzekają na światła przed przejściem dla pieszych na ul. Liczmańskiego - tuż przy skrzyżowaniu z ul. Polanki zobacz na mapie Gdańska. Ich zdaniem sygnalizacja to absurd drogowy i powinna zniknąć.

- Jezdnia, na której jest przejście dla pieszych, ma szerokość zaledwie 2,5 metra, a samochodów jeździ tam niewiele. Funkcjonują tam dodatkowo niepotrzebnie sygnalizatory. Skoro urzędnicy ułatwiają poruszanie pieszym po Targu Węglowym, powinni zajrzeć też do Oliwy i usunąć niepotrzebną sygnalizację - mówi pan Henryk, mieszkaniec Oliwy.

O sprawę sygnalizacji postanowiliśmy zapytać drogowców z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Drogowcy sąjednak odmiennego zdania, niż mieszkańcy.

Czy drogowcy powinni usunąć sygnalizację?

- W momencie nadawania zielonego sygnału dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Obrońców Westerplatte i jadących prosto do ul. Liczmańskiego będzie występowała kolizja z pieszymi przekraczającymi jezdnie na wspomnianej ulicy - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Ponadto urzędnicy przypominają, że zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozporządzeniu ministra infrastruktury dotyczącym "szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich mieszczenia na drogach", stosując sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu, należy objąć nią wszystkie grupy strumieni ruchu.

- Nie dopuszcza się pozostawienia jakiegokolwiek wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji - podkreśla Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (159) 3 zablokowane

  • W Gdańsku bezsensownych świateł jest niestety całe mnóstwo

    Częściowo kompletnie bez sensu postawionych, częściowo bzdurnie funkcjonujących. Niestety będzie to miało taki sam drastyczny efekt jak stawianie swego czasu bezsensownych ograniczeń prędkości - ludzie po prostu przestaną na nie zwracać uwagę.

    • 6 1

  • A w domu wszyscy zdrowi ?

    Pytanie do p. Henryka "inicjatora" wielkiego problemu małych ludzi w wielkiej Oliwie: Czy nie ciekawszym problemem jest wypadająca kostka brukowa, zaśmiecanie lasu, nocne libacje, handel narkotykami niż chęć stworzenia niebezpieczeństwa dla ludzi przechodzących bez świateł na skrzyżowaniu ze światłami ?

    • 4 4

  • Światła

    Pan Wawrzonek mówi; "
    - Nie dopuszcza się pozostawienia jakiegokolwiek wlotu, pasa lub strumienia ruchu w obszarze skrzyżowania bez sygnalizacji - podkreśla Wawrzonek." Jednak , strumień ruchu pieszych - na skrzyżowaniu Władysława IV / Strajku Dokerów pozostawiony bez sygnalizacji. A przedszkole tuż obok!

    • 7 0

  • przechodzimy na czerwonym (4)

    jak wszędzie. co prawda ostatnio dostałem mandat, ale słabo się rozglądałem, czy jedzie policja i jak ją zauważyłem, to też to olałem w sumie;)

    tak czy siak: zawsze na czerwonym, jak nie jadą samochody. stop absurdom typu stanie na światłach np. w środku nocy, albo w takich miejscach, jak w/w ulica. to niedorzeczne i niespotykane w innych krajach.

    • 12 6

    • niedorzeczny to jest twój brak myślenia (3)

      jak kierowca przejedzie na pomarańczowym (o czerwonym nawet nie mówię) to świnia, cham i prostak, tak? a piesi niech chodzą jak chcą, tak? czerwone to czerwone - samochód, rower, pieszy.

      • 4 7

      • nie (1)

        bo kierowca prowadzący, samochód, który waży tonę, jedzie kilkadziesiąt kilometrów na godzinę, popełniając nawet drobny błąd może zabić człowieka

        pomijając wszystko prawie zawsze prędkość dozwolona jest przekraczana, ludzie gadają przez telefony podczas jazdy i nie uważają na drodze. to jest nagminne i nikt temu nie zaprzeczy.

        więc to porównanie jest z d..y wyssane

        • 4 1

        • sam jesteś z d..y wyssany

          • 0 2

      • kierowca odpowiada na zasadzie ryzyka,

        a pieszy na zasadzie winy. Co za niesprawiedliwość!

        • 1 0

  • a na takim Hallera (slynny odcinek) stawiaja lampeczki, garby, maluja idiotyczne wysepki ale swiatel (na przycisk) nie postawia

    gdzie tu logika?!

    • 11 1

  • Czy ludzie się jeszcze nie nauczyli, że szanowni urzędnicy zawsze wiedzą lepiej? A po kilku latach pod osłoną nocy zlikwidują te światła i powiedzą, że nic o tym nie wiedzą.

    • 4 1

  • Wawrzonek i wszystko jasne :D Ten człowiek ma za nic opinie innych, ZDiZ wogóle nie reaguje na zgłoszenia, ponad miesiąc czekamy na ustawienie lustra na przystanku Pochulanka w kierunku Huciska, jestem motorniczym i jedyne co potrafią to przyjąć zgłoszenie, nic poza tym.

    • 5 3

  • Włączyć tam Tristar, wszyscy postoją w korkach i będzie jeszcze lepiej.

    • 6 0

  • "Mieszkańcy Oliwy narzekają na światła przed przejściem dla pieszych na ul. Liczmańskiego"

    a i tak chodzą na czerwonym.
    poza tym mieszkańcy oliwy zawsze narzekają ;)

    • 5 1

  • Pisanie o małym ruchu i slimaczym tempie samochdów to bzdura (2)

    Czy Pan redaktor Naskręt był tam sprawdzić, jak to wygląda w rzeczywistości???

    • 4 2

    • Mały jest, ale nie na polanki!

      • 0 0

    • ruch tam jest i toi spory, sporo aut tam, skręca, skraca drogę

      szczególnie między 14.30- 18.00

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane