- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (50 opinii)
- 2 Promenada po remoncie hitem sezonu (92 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (90 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (103 opinie)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (195 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Dzieci nie pojadą za darmo po całym Trójmieście
Za kilka tygodni dzieci i młodzież z Sopotu będą mogły podróżować bezpłatnie kilkoma liniami autobusowymi na terenie Gdańska. To efekt uchwały przyjętej na ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska. Być może podobne rozwiązanie zostanie również wprowadzone w Gdyni. Wciąż jednak będzie brakowało bezpłatnych przejazdów uczniów na wszystkich liniach w całym Trójmieście.
Nadal problematyczna pozostaje kwestia przekraczania granic miast w ramach Trójmiasta. Brak pełnego porozumienia międzygminnego sprawia, że obowiązują różne zasady taryfowe.
Młodzi mieszkańcy Gdyni mogą jeździć autobusami i trolejbusami wyłącznie w granicach Gdyni. Wyjątkami są linie 105 (do przystanku Kosakowo-Cmentarz) oraz 194 na całej długości trasy.
Ponadto Gdańsk, w ramach porozumienia międzygminnego na realizację przewozów, nie wymaga od gdyńskich uczniów biletów na liniach 171 i nocnej N1. Co ciekawe, zdaniem gdyńskich urzędników, uczeń zameldowany w Gdyni na odcinkach tych linii poza granicami administracyjnymi Gdyni, powinien posiadać skasowany odpowiedni bilet.
Gdańsk: bez ograniczeń do innych miast
W zdecydowanie lepszej sytuacji są uczniowie z Gdańska, którzy mogą swobodnie podróżować wszystkimi liniami Zarządu Transportu Miejskiego, nawet poza granice administracyjne miasta.
- Gdańscy uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych w wieku od 7 do 24 lat, posiadający Kartę Mieszkańca, mogą bezpłatnie podróżować wszystkimi liniami organizowanymi przez ZTM, w tym również w Sopocie oraz 171 i N1 na terenie Gdyni - mówi Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Sopot: tylko w granicach kurortu i wkrótce do Gdańska
W najmniej korzystnym położeniu są uczniowie z Sopotu, którzy obecnie z opłat zwolnieni są tylko w granicach tego najmniejszego miasta Trójmiasta. Wkrótce jednak będą mogli bez biletów dotrzeć do Gdańska. Prawo do bezpłatnych przejazdów będzie im przysługiwać na całej długości linii: 117, 122, 143 i nocnej N1.
W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła stosowną uchwałę, która na to pozwoli. Wejdzie ona w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, czyli przypuszczalnie jeszcze przed początkiem roku szkolnego.
- Z wnioskiem o zwolnienie z opłat za przejazd dzieci i młodzieży zam. w Sopocie na tych liniach w granicach Gdańska wystąpił prezydent Sopotu, a koszty tych zwolnień będą finansowane przez Sopot. Jeżeli inne gminy [Żukowo, Kolbudy, Pruszcz Gdański, do których docierają gdańskie autobusy - dop. red.] zwrócą się do nas z wnioskiem o zwolnienie z opłat na liniach międzygminnych, to skierujemy do Rady Miasta analogiczne projekty uchwał - dodaje Bittner.
Czytaj też: Radni przyjęli nowe ceny taksówek w Gdańsku
Być może wkrótce porozumienie Sopotu z Gdynią
Niewykluczone, że w przyszłości uczniowie z Sopotu będą mogli podróżować na wybranych liniach bez opłat również w Gdyni.
- Rozmowy z Sopotem na ten temat trwają. Żadne decyzje jednak jeszcze nie zapadły - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
Przypomnijmy, że bezpłatne przejazdy nie obowiązują w pociągach SKM oraz PolRegio.
Opinie (331) 5 zablokowanych
-
2018-07-01 08:41
Darmowa komunikacja dla dzieci (6)
Znikną miejsca siedzące gdyż młodzi nie są nauczeni stać w środkach komunikacji ani ustępowania miejsca starszym. Za to rozwinie się turystyka wagarowa gdzie młodzi za darmo będą zwiedzać Trójmiasto w godzinach nauki
- 28 8
-
2018-07-01 10:53
(2)
Jak byłam wysoko w ciąży to o dziwo miejsca ustępowała mi właśnie młodzież i mężczyźni.a stare baby to potrafią jeszcze skomentować że młoda i sie nie ruszy
- 11 5
-
2018-07-01 22:13
Napiszę jeszcze lepiej: (1)
mnie jako ojcu z dzieckiem w chuście ustępowało pół autobusu, ciężarnej żonie jednostki...
- 4 0
-
2018-07-02 05:33
Ja niestety musiałam nauczyć się odrobiny egoizmu ,,ja też płacę za bilet,,
- 2 0
-
2018-07-01 09:19
(1)
Hmm .. dzieciaki są bardziej kulturalni niż nie jedna starsza osoba !! Nie raz byłam świadkiem jak "starsza osoba " kula w rękę i biegła za autobusem w 100% sprawna A w autobusie to umierała .. Ale żeby przepuscila matka z dzieckiem na ręku czy ciężarna to po co .. ;// bo przecież ja jestem stara .. I mi się należy! Żenada
- 10 6
-
2018-07-01 10:35
dokładnie to samo miałem napisać, obrazek z wczoraj starsza kobieta biegła do autobusy z siatkami i dała rade a po wejsciu oczywiscie tekst do innej kobiety w wieku około 30 lat - moze ustapi Pani miejsca starszej?? Az sie zagotowałem bo 3 rzedy dalej były wolne miejsca ale widocznie na to sił już zabrakło. Inna sprawą jest to iz starsze osoby maja wyznaczone miejsca które im "przysługują" a siadają na miejscach dla matki z dzieckiem... chca szacunku niech naucza sie szanowac innych
- 7 2
-
2018-07-01 09:44
Fakt, bachory są coraz bardziej rozpuszczone. Mamusia stoi, ale bachor musi siedzieć. Potem rośnie egoista, który myśli, że będzie wiecznie młody.
- 13 4
-
2018-07-01 23:47
na linie nocne ?????????????????????????
paranoja
- 7 0
-
2018-06-30 19:03
(8)
Dla mnie sytuacja jest prosta. W Gdansku jeżdżą za darmo dzieci z Gdańska i z gmin które zapłacą za swoje dzieci. Jak nie zapłacą to nie będą jeździć.
To dobre rozwiązanie bo to jeden że sposobów walki z suburbanizacją- 24 12
-
2018-06-30 19:29
(4)
Bez sensu czemu chcesz dzielić i tym razem dzieci
- 3 10
-
2018-06-30 21:11
(3)
Dlaczego gdańszczanie mają płacić za przejazdy dzieci z Gdyni na terenie Gdańska? Jak Szczurek za nie zapłaci będą miały "za darmo"
- 9 1
-
2018-07-01 22:21
Dlaczego Żukowo ma płacić za przejazdy dzieciaków z Gdańska?
Bo jak na razie, sprawy w ten sposób poszły.
- 0 1
-
2018-06-30 21:18
(1)
Bezsensowny tok myślenia. Idąc takim tokiem dlaczego ktoś ma płacić w podatkach na darmowa komunikacje dla dzieci nie mając dzieci
- 3 4
-
2018-07-01 02:15
Gdynia to inna gmina niż Gdańsk
Mieszkańcy Gdyni płacą podatki w Gdyni, a mieszkańcy Gdańska w Gdańsku. To byłoby niesprawiedliwe gdyby Gdynia nie płaciła za "darmowe" przejazdy swoich mieszkańców w innym mieście, a zrzucała obowiązek płacenia za nich na mieszkańców Gdańska.
To czy "darmowe" przejazdy dla dzieci są w ogóle zasadne to zupełnie inna sprawa. Moim zdaniem tak bo wpływa na zmniejszenie ruchu na drogach. Mniejszy ruch to mniejsze koszty budowy i utrzymania infrastruktury- 4 1
-
2018-06-30 21:19
(2)
A czemu płacić ma ktoś na darmowa komunikacje dla dzieci jak nie ma dzieci
- 6 2
-
2018-07-01 02:16
By stać w mniejszych korkach (1)
- 5 1
-
2018-07-01 08:09
Bravo za odpowiedź
Bravo. Może zrozumieją Ci wszyscy malkontenci, ze sumasumarum to się nam oplaci.
- 2 1
-
2018-06-30 20:19
BDB że dzieci będą jeździć bezpłatnie. (4)
Najlepsza decyzja jaka zapadła w tym roku, albo i lepiej.
Adamowicz masz Plus.- 11 25
-
2018-07-01 22:18
Jeździć?
Stać będą na przystankach. Jak ma być inaczej, skoro nie ma komu siadać za kółkiem?
- 0 0
-
2018-06-30 20:32
bdb (2)
widać od razu kto to pisał. Patola jest tak leniwa, że nawet w klawiaturę klepać się nie chce. Brakuje mi tylko jeszcze mojego ulubionego "pieniążki"
- 7 4
-
2018-07-01 00:29
idź do okulisty
poprawić wzrok
- 2 1
-
2018-06-30 21:20
To oszczednosc. Mniej samochodów na ulicach to realne oszczędności
- 1 6
-
2018-06-30 21:38
czy nie lepiej żeby wszyscy płacili malo za bilety (3)
niz zwalniac coraz to nowe grupy z kosztów przejazdu. Teraz już chyba połowa nie bedzie płacić .
- 37 2
-
2018-06-30 22:01
(1)
Za rozdawnictwo władzy może nam przyjść zapłacić w podwyżce cen biletów. :(
- 13 0
-
2018-07-01 22:16
I wycięciu połowy kursów
Wierzycie, że kiedykolwiek wrócą szkolne rozkłady na 154, przywrócone zostaną linie 129, 161 albo szykowana pod nóż 188?
- 4 0
-
2018-06-30 23:05
Nie lepiej.
- 1 3
-
2018-06-30 21:28
Skandal (5)
Totalna porazka! Dzieci ktore mieszkają na terenie innej gminy niz szkola do ktorej uczeszczaja tez powinny miec darmowe przejezdy!!!
- 11 26
-
2018-06-30 21:46
(3)
Powinny mieć darmowe przejazdy tam, gdzie rodzice odprowadzają podatek. Z jakiej racji np w Gdańsku, gdy płacą go np w Kościerzynie?
- 11 1
-
2018-07-01 22:15
A z jakiej racji gdańskie bajtle wjeżdżają od dziś za free do Sopotu?
- 0 0
-
2018-06-30 23:01
(1)
Bo to jest jedna wspólna Polska?
Bo subwencja oświatowa idzie za nimi do tej gminy?- 4 6
-
2018-07-01 11:36
Gdańsk to nie Polska, stąd te trudności asymilacyjne.
- 0 1
-
2018-06-30 22:09
Taaa... I darmowe chipsy, coca colę i bilet do kina.
- 9 2
-
2018-07-01 15:09
Polska dzielnicowa znowu (1)
To nie jest dobra wiadomość dla polaków, społeczeństwa i obywateli. Tak nie buduje się społeczeństwa, tak nie buduje się wspólnoty. Tak tworzy się podziały na lepszych i gorszych. Tak buduje się egoizm, ksenofobię, nacjonalizm i rasizm a napewno nie samorządność. Każde miasto-państwo w Polsce buduje swoją społeczność, która wyklucza z niej innych, obcych. Czym jest gorsze dziecko z Sopotu, Gdyni, nie daj boże ze wsi bliskiej czy dalekiej od wyróżnionego mieszkańca Gdańska, Gdyni, ---- (wpisz dowolne polskie miasto) od innych. Czym się wyróżniają wybrańcy od odmieńców, którzy zostali napiętnowani przez lokalnych kacyków i ich akolitów tak żądnych zdobycia władzy, że za nieswoje pieniądze zafundują potencjalnym wyborcom "darmochę" tylko dla "swoich". Ja taką pseudo-samorządność skreślam. Nie sądziłem, ze kiedykolwiek poprę PiS, ale w pełni popieram pomysły ubezwłasnowolnienia takich samorządów na rzecz centralizacji zarządzania miastami, gminami itp. Jeżeli centralizacja "samorządności" odbierze przywileje nielicznym a obdarzy nimi wszystkich polaków z nominowanego przedziału jednakowo w całej Polsce, we wszystkich miastach i gminach to należy to przeprowadzić stosownymi aktami prawnymi jak najszybciej. To pozbawi lokalnych kacyków uznaniowości i atomizowania społeczeństwa. Nie przypuszczałem, że Adamowicz (wymieniając lokalnie) i wielu innych lokalnych kacyków będzie się chwytać takich sposobów dzielących ludzi aby utrzymać się przy korycie. Wstyd, obyście przegrali i odeszli w niesławie.
- 9 1
-
2018-07-01 22:11
w pełni popieram pomysły ubezwłasnowolnienia takich samorządów na rzecz centralizacji zarządzania miastami, gminami itp.
Durnowaty jesteś. Właśnie PiS uwalił ustawę metropolitalną. I co , kakao? To dobry PiS zapewnił nam kontynuowanie tego burd.elu prze Adamowicza i Szczurka
- 0 1
-
2018-07-01 11:53
NIC za darmo (1)
Jeżeli młodzież, dzieci, a to znaczna część dojeżdżających do szkól na zajęcia itp, może jeżdzić bez biletu to znaczy, że ktoś za to będzie musiał zapłacić, prawdopodobnie ceny biletów jednorazowych i miesięcznych wzrosną.
- 22 1
-
2018-07-01 22:10
Albo - z drugiej strony kija - ograniczy się koszty
ZTM już planuje kasacje kolejnych linii i kursów. We wrześniu będziecie sobie mogli za darmo popatrzeć, jak się nie mieścicie do piątego tramwaju.
- 2 0
-
2018-07-01 19:38
Emeryci (1)
A dlaczego emeryci od 60 roku życia nie mają darmowych przejazdów,starsi ludzie już się nie liczą?
- 10 1
-
2018-07-01 22:06
Starsi mają swoją kasę
Swoje mieszkania nabyte za bezcen i swoje życie bez lęku przed bezrobociem i brakiem możliwości spłaty kredytu. Jak im mało, niech sobie dorobią.
- 1 6
-
2018-07-01 21:29
Trzeba było płacic za bilety było cicho jak dostała hołota bezpłatne przejazdy to kolejne roszczenia.Dasz palec to pociagną
całą rękę !!Teraz będą ciągle domagać się więcej!
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.