• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej

Krzysztof Koprowski
25 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Średnio w ciągu doby tunel pod Martwą Wisłą pokonuje ponad 25 tys. pojazdów. Średnio w ciągu doby tunel pod Martwą Wisłą pokonuje ponad 25 tys. pojazdów.

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska znacznie zmniejszyło liczbę aut przejeżdżających przez centrum miasta, ale jednocześnie przyczyniło się do zwiększenia liczby pojazdów na Drodze Zielonej. Urzędnicy zapewniają, że wykorzystają tę okazję do poprawy ruchu pieszego, ale zmiany, poza Podwalem Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska, będą kosmetyczne.



Czy odczuwasz, że tunel usprawnił poruszanie się po mieście?

We wtorek minął równo miesiąc od uruchomienia dla kierowców przejazdu pod Martwą Wisłą. Przed i po otwarciu tunelu postanowiono dokonać pomiarów natężenia ruchu w 16 newralgicznych punktach - przede wszystkim na drogach w centrum miasta oraz na dojazdach do tunelu.

- Tunel przyniósł ogromną ulgę w Śródmieściu i na ulicach do niego prowadzących. Im bliżej centrum miasta, tym spadki w ruchu są większe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej - Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem.
Na razie tym rozwiązaniem ma być włączenie do systemu Tristar kolejnych skrzyżowań w pasie nadmorskim, a docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej.

- Mamy 50 proc. ulic z prędkościami maksymalnymi 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi i tam, gdzie mamy ulice w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, tam ruch uspokajamy. Dajemy jednak kierowcom alternatywę - budujemy ramę komunikacyjną, która pozwoli uspokoić ruch tam, gdzie jest to potrzebne - dodaje Grzelak.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Zasada ograniczania ruchu ma działać częściowo również w centrum miasta. Urzędnicy, poza wprowadzeniem w przyszłym roku zmian na Podwalu Przedmiejskim, zapowiadają także - mniej odległe w czasie - przeprogramowanie świateł z korzyścią dla pieszych.

- Spadek liczby aut daje możliwość zmian cykli w kierunku krótszego oczekiwania na światło zielone dla pieszych oraz pozwoli na wytyczenie jednoetapowego przejścia przez Hucisko zobacz na mapie Gdańska - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jednocześnie już sama myśl o wytyczeniu przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańskadworcu głównym zobacz na mapie Gdańska, gdzie po otwarciu tunelu zniknęło średnio w ciągu doby więcej aut niż na Podwalu Przedmiejskim, paraliżuje włodarzy.

- Dzisiaj tego nie rozważamy [wytyczenia przejść naziemnych - red.]. Nadal jest to główna arteria komunikacyjna Gdańska. Mówmy o zrównoważonym rozwoju. Uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów jak najbardziej "tak", ale to musi być robione z głową - przekonuje zastępca prezydenta Gdańska.
Trudno powiedzieć, ile jeszcze dróg trzeba zbudować w Gdańsku, by władze odważyły się zlikwidować przejście podziemne przy Bramie Wyżynnej. Trudno powiedzieć, ile jeszcze dróg trzeba zbudować w Gdańsku, by władze odważyły się zlikwidować przejście podziemne przy Bramie Wyżynnej.
Przypomnijmy, że na Podwalu Grodzkim i tak wkrótce powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej zobacz na mapie Gdańska i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, czyli nowej ulicy budowanej wraz z centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym.

Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym, Piesi w potrzasku przez budowę centrum handlowego

Dla kierowców planuje się wkrótce podniesienie maksymalnych prędkości na Trasie Sucharskiego i w tunelu pod Martwą Wisłą. Na Trasie Sucharskiego od węzła z Południową Obwodnicą Gdańska zobacz na mapie Gdańska aż po Węzeł Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska będzie obowiązywała maksymalna prędkość 100 km/h, zaś w samym tunelu 70 km/h.

Dodatkowo w oparciu o pozytywne efekty zmiany ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej na rondo turbinowe, także rondo na Węźle Ku Ujściu zyska podobną organizację ruchu.

Czytaj też: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h, Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się

Tunel pod Martwą Wisłą z lotu ptaka.

Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • pracownicy urzędu chyba nie poruszają się po mieście (10)

    od czasu kiedy zostały wybudowane biurowce na przymorzu na ul. Arkońskiej to popołudniu ul. Kołobrzeska staje w korku do tego na al.Grunwaldzkiej powstały kolejne biurowce i powstają kolejne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną co spowoduje ,że wydostanie się z rejonów ul. Kołobrzeskiej będzie mega wyzwaniem - chyba nikt się nad tym nie zastanawiał w urzędzie - cieszyli się ,że na koszt budujących biurowce będą wykonane skrzyżowania - jeżeli już to powinni zrobić dojazdy do tych biurowców tzw bezkolizyjne ( tunel itd.) bo miejsce jest na takie rozwiązanie ale koszty ogromne więc urząd nie naciskał - a co tam niech ludzie stoją w korkach

    • 97 12

    • Hahaha (1)

      Bezkolizyjne wjazdy do biurowców? W środku miasta? :D Dawno się tak nie uśmiałem :D Poza tym korek to nie kolejka do świateł na 5 minut stania... :D Skąd się tacy ludzie biorą?! :D

      • 7 3

      • hahhaha

        sam się ogarnij ;) bilety lotnicze są bardzo tanie zapraszam do którejkolwiek aglomeracji za zachodnią granicą.... i południową od pewnego momentu ;)

        • 0 0

    • dojście do SKM nie ma korków (6)

      • 22 4

      • (5)

        tylko z tych biurowców bardzo mało ludzi jeździ skm bo tam pracują same Janusze biznesu w krawatach, którym nie przystoi jeździć skm i kulają się swoimi firmowymi skodami

        • 32 5

        • A dla tych samochdów nie ma parkingów, co w ogóle jest skandalem. (3)

          • 11 8

          • Skandalem? (1)

            Skandalem to jest to, że w moim 40 m2 mieszkaniu nie ma miejsca na stół bilardowy. Dlaczego nikt się nie przejmuje, że nie mam gdzie postawić prywatnego przedmiotu, który bym tak bardzo chciał mieć?!

            • 29 1

            • piekne porownanie :)

              Obawiam sie, ze wiele osob moze emocjonalnie jednak nie byc gotowym na taki szok.

              • 16 0

          • A to już uwaga do pracodawców...

            • 11 2

        • Dlatego niech stoją w korkach. Będą mieli dużo czasu na zastanowienie się czy trzeba pchać się z Żabianki do Oliwy Golfem od Niemca.

          • 22 3

    • trwamwaj (trambus pas) wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego laczacy Chlopska i Polanki

      Z duzym wezlem przesiadkowym przy SKM Przymorze-Uniw.

      Dodatkowo pozwoliloby to na wygodny i szybki dojazd np. z Zaspy do OBC / Alchemii.

      • 9 0

  • Skoro podobno jest lepiej w centrum

    To może by tak wydłużyli zielone dla pieszych i rowerów np. przy bramie Oliwskiej, a właściwie to wszędzie. Teraz inaczej niż biegiem nie da się, a refleks trzeba mieć naprawdę bardzo dobry. To właśnie skracając czas dla pieszych poprawiano (świętą) przepustowość.

    • 0 1

  • (3)

    Gdyby Pan Prezydent Grzelak z komunikacji miejskiej korzystał, a na przystankach Dworzec gł lub Brama Wyżynna się przesiadał, to jego pojęcie o tym, co to znaczy "robić coś z głową" byłoby zupełnie inne.

    Grunwaldzka to też arteria, a dla biurowców w Oliwie można zrobić nowe swiatła i przejścia. No ale zwykły pieszy obywatel tego miasta to nic przy deweloperze.

    • 106 16

    • A Grzelak wie w ogóle gdzie jest dworzec Gdansk Główny?

      • 2 0

    • (1)

      Łatwiej i taniej jest zrobić światła obok tych biurowców, niż zbudować tunel.

      • 6 2

      • a pewnie. Ale przecież deweloper ważniejszy od centralnego węzła przesiadkowego, prawda?

        My to kuriozum odziedziczyliśmy po komunie; Poznań sobie takie kuriozum sam zbudował - dojście do dworca od tramwaju jest tam jakimś kompletnym absurdem.

        • 9 1

  • z tej tabelki trudno coś wywnioskować skoro łączne sumy są znacząco różne

    zlecili by komuś z Uniwerku lub PG żeby im to zinterpretował

    • 0 0

  • Lepiej zróbcie coś (10)

    z zakorkowaną niemożebnie Kołobrzeską i Czarnym Dworem, za chwilę będą potrzebne remonty rozjeżdżonych ulic i zobaczymy co wtedy się będzie działo.

    • 109 24

    • (1)

      Trochę za późno się za to zabrali, ale JP2 już jest rozkopana, i pewnie docelowo cały ruch będzie szedł właśnie przez nią i czarny dwór nie będzie zakorkowany. Wymaga to tak naprawdę tylko przerobienia lewoskrętu w aleję jana pawła II na bezkolizyjny i przede wszystkim długo zielony.

      Niestety, dalej wtedy pozostanie problem jak się z tej JP2 wydostać, bo braci lewoniewskich i tak zawsze stoi, nowa słowackiego i tak stoi, a kołobrzeska to już w ogóle przypomina parking. A potem i tak będzie się korkować gdzie indziej: )

      • 5 1

      • wszyscy chcecie jeździć samochodami zamiast komunikacją zbiorową to będziecie stali jak ćwoki

        • 1 2

    • (5)

      Pogratuluj swojej radzie dzielnicy w najbliższych wyborach

      • 8 7

      • Eh, Januszu... (1)

        Nie bądź typowym Januszem... :) Co moja Rada Dzielnicy z Witomina ma do Przymorza???

        • 14 1

        • bedzie

          z 14 kilomietrow

          • 1 0

      • Przecież można się odgrodzić parawanem :)

        ale przyznaję, kiedyś dojazd do pracy z Przymorza na Zaspę zajmował mi ok 5 min, teraz ok 20, i jak żyć ?

        • 3 1

      • Spokojnie, Panowie. Będzie dobrze. Nasi geniusze z zarządu dróg (czy jak to sie tam nazywa) będą dalej uspokajać ruch na ulicach miasta. Jak już postawią ograniczenia do 3km/h i nadal będzie za szybko, zaczną rozdawać kierowcom relanium. Szkoda że żaden gamoń przez tyle lat nie wpadł na to że skoro jest lewoskręt z czarnego dworu w Jana Pawła to przydał by się jeszcze sygnalizator dla skręcających z tego pasa.

        • 18 4

      • Janusz a co może Rada Dzielnicy?

        • 11 2

    • poczekaj do wakacji jak Warszawka ruszy na Sopot (1)

      tunel już teraz paraliżuje miasto, brakuje tylko wypadków jak na obwodnicy i żeby gdzieś dojechać zostanie tylko rower

      • 29 4

      • ja korzystam z roweru w godzinach szczytu

        bo jest najszybciej. Przynajmniej w obrebie Gdanska.

        • 5 1

  • I to źle i tamto niedobre! (22)

    Stare 20 letnie graty sprowadzane z niemiec truja ludzi, Polska smietnikiem Europy

    • 90 32

    • wspólny mianownik - samochód (17)

      samochody powinny być maksymalnie ograniczone w mieście, wszędzie płatne parkowanie, opłaty za sam wjazd do dzielnic centralnych, zakaz parkowania na chodnikach itd

      • 20 26

      • (5)

        Ulgi przy zakupie i rejestracji hybryd i elektrycznych, wysokie oplaty przy rejestracji starych np. powyzej 10 lat

        • 23 14

        • Samochod w miescie jest problemem, bo zajmuje duzo miejsca i zapycha szlaki komunikacyjne (3)

          to, ze spala paliwo jest kwestia drugorzedna.

          Po co zatem promowac w miescie hybrydy, skoro nie rozwiazuja glownego problemu - przestrzeniozernosci. Nadal samochod zajmuje co najmniej 1,5x3m, a po dojechaniu do biura stoi na parkingu nieuzywany przez co najmniej 8h.

          To jest problemem. Naprawde tego nie ogarniacie?

          • 7 6

          • szlaki komunikacyjne?? (2)

            o jakich szlakach mówisz ?? czy może masz na myśli ulice? faktycznie do czego to doszło żeby autami po szlakach komunikacyjnych jeździć i jeszcze parkować !!!! przy "szlakach"

            • 3 4

            • widziales komentarz, na ktory odpowiadalem? (1)

              Chodzi o to, ze w miescie problemy z samochodami to:
              - zajmowane miejsce (drogi, parkingi)
              - bezpieczenstwo
              - halas
              - zanieczyszczenie powietrza

              Korki, czy problemy z parkowaniem nie znikna, jesli zastapimy samochody spalinowe samochodami elektrycznymi. Chyba, ze te samochody beda duzo mniejsze.

              • 5 0

              • takie malutkie na jednego człowieczka czy jeszcze mniejsze?

                • 0 0

        • A powyżej 25 znizki

          • 6 6

      • (10)

        A może by w końcu rowerzyści zamknęli mordy i sami płacili za ścieżki rowerowe ( budowę i utrzymanie). A także obowiązkowe OC i rejestracja dla tych którzy poruszają się drogą

        • 37 9

        • rejestracja dla rowerów? niezły debil z ciebie

          • 0 0

        • widziałeś takie rozwiązania w jakimś kraju? nieźle masz poukładane w czaszce (4)

          • 2 13

          • (3)

            Oczywiście. Np u sąsiadów w Niemczech nie możesz wjechać do miasta takim samochodem.

            • 9 2

            • 5letni diesel do centrum Koloni Berlina...... nie wjedzie (2)

              • 8 2

              • Nie wprowadzaj polaku ludzi w błąd, co za różnica czy 20 czy 5 letni. Ma spełniać normy a nie ze sobie gimbaza kupi Civic honda i tuningują

                • 2 1

              • wjedzie, z zieloną Umweltplakette, no chyba, że wprowadzą błękitną

                • 2 1

        • a może kierowcy tacy jak ty by zamknęli i zaczęli płacić za budowę i utrzymanie dróg (1)

          bo żadnych podatków kierowcy nie płacą a budowa dróg kosztuje krocie.
          Nie wspominając o ich utrzymaniu i innych skutkach społecznych.

          • 5 2

          • chodzi o drogi miejskie oczywiście

            • 4 0

        • A powiedz mi prosze kolego, ile pieniedzy z podatkow nalozonych na sachody trafilo w roku 2015 do budzetu miasta Gdansk?

          Poprosze konkretna liczbe.

          Ja podam moja. 0 (slownie: zero). Podatki te trafiaja do budzetu centralnego. Za te pieniadze byla wybudowana A1 czy S7, ale juz nie utrzymuje sie z nich drog miejskich, o ktore tu chodzi.

          Zatem poprosze o konkretne liczby, jesli masz dowody na to, ze sie myle. Minus bez podania tych liczb uznaje za dyskuje ze skonczonym imbecylem.

          A jesli liczb nie ma, to parafrazujac Ciebie: "moze byc zamknal morde".

          • 5 1

        • I nie powinno się rejestrować samochodów nie spełniających norm emisji spalin.

          Te stare pasaty i golfy dawno powinny stać na złomowisku a nie wozić uradowanych Januszy ze wsi.

          • 21 11

    • (3)

      20 letnie samochód z instalacją LPG 4 razy mniej zanieczyszcza środowisko, niż te wasze nowe passaty, golfy, skody w TDI, tylko czarna chmura jak takie ze skrzyżowania ruszają... Gdybyś się uczył a nie rzucał w szkołę kamieniami, oraz nie gapił się bezmyślnie w ten błyszczący ekran co Ci kazali na niego mówić TV, to byś wiedział.

      • 21 9

      • taaak , wszyscy mają auta zasilane gazem. chyba jak sobie bąka puszczą (2)

        • 10 4

        • (1)

          Jesteśmy największym odbiorcą lpg w tej części Europy. Także sporo jest "gazowników" na naszych drogach.

          • 10 2

          • sporo to też jest diesli, a rak swoje żniwo zbiera

            • 6 1

  • I to taka radość, że nad morzem więcej aut, spalin i smrodu? (17)

    • 142 45

    • (12)

      To nie radość. To sprawiedliwość.Mieszkańcy wszystkich dzielnic maja te same prawa. Dotychczas dzielnice południowe są traktowane po macoszemu. Nie ma tam skm, pkm jedzie tam gdzie nie ma budynków a do najbliższego tramwaju trzeba dojeżdżać autobusem. Sieć ścieżek rowerowych i rozwiązania komunikacyjne wołają o pomstę do nieba. Tunel dal tym ludziom alternatywe

      • 22 45

      • a na Suchaninie nie ma niczego :) (3)

        Dzielnica w bliskim sąsiedztwie Śródmieścia.

        Nie ma tramwajów.
        Nie ma PKMki.
        Nie ma ścieżek rowerowych.
        Nie ma SKM.

        Ale za to jest spokój :)

        Założę się, że nawet część Gdańszczan nie ma pojęcia gdzie jest Suchanino. To jest właśnie magia tej dzielnicy - nikogo nic ona nie obchodzi, i jest spokojnie...

        • 16 0

        • kononowicz jest z suchanina?

          • 0 0

        • jak to nie ma niczego jak wszystko jest

          • 2 0

        • nie ma niczego, a radość wielka

          • 9 0

      • Co za debil. (4)

        Jak ty masz gorzej to inni też mają mieć i nazywasz to sprawiedliwością? Mieszkańcy Dolnego Tarasu zapłacili dużo więcej za m2 mieszkania i dlatego mają lepiej.

        • 43 18

        • zapłacili więcej, bo dali więcej zarobic deweloperowi (1)

          • 9 13

          • grunty są mega drogie.. większość wieżowców stoi na niewykupionym gruncie tylko wieczystym

            • 1 2

        • (1)

          sorry ale jest tutaj jeden debil i jesteś nim ty palancie.

          • 4 11

          • a nie bo ty

            • 3 1

      • wlasnie dlatego cena za metr na Poludniu wynosila 3-4 tys.

        a cena za metr na Dolnym Tarasie nie schodzi ponizej 5-6 tys. (a w nowym budownictwie to najczesciej okolice 8 tys. zl)

        • 7 0

      • (1)

        Sprawiedliwosc???? Sprawiedliwosc by byla gdyby sie i tu i tu POLEPSZYLO.

        Teraz jest zle w obu miejscach. Taka mentalnosc Kalego.

        • 18 3

        • nie, teraz się polepszyło w innych miejscach

          • 4 5

    • (1)

      Gdzie ty masz w Gdansku morze?

      • 3 28

      • Nad jeziorem

        • 9 1

    • Tak,

      bo spaliny i smród lecą nad morze i potem do Szwecji.
      A Gdańsk zostaje czyściutki.

      • 16 3

    • Nie dopisałeś jeszcze jednego roszczenia gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, a mianowicie pozwolić rowerzystom pod tunelem jeździć na kłezie

      • 6 6

  • Tak urzędnicy degradują miasto. (30)

    Podwyżka cen biletów, nowe drogi, coraz więcej samochodów gwarantuje jedno korki, smród i hałas.

    Współczuję ludziom którzy kupili mieszkania w pasie nadmorskim po 10-12 tys za m2. Jak im wybudują Drogę Zieloną to poczują się jak mieszkańcy okolic obwodnicy którzy kupili po 3 tys za m2. Na Jelitkowskim Dworze droga będzie przebiegała kilka metrów od okien, będzie głośno i śmierdząco.

    • 218 129

    • (14)

      To wsiadac na rower!

      • 12 13

      • Jak wsiądę na rower to mi korki pod oknem znikną? (13)

        Zobacz kto głównie tworzy korki, bo nie są to rejestracje GD.

        • 26 15

        • (2)

          i jak myślisz zbudowanie tunelu pod pachołkiem zachęci czy zniechęci ludzi z takimi rejestracjami do przyjeżdżania samochodem?

          • 15 1

          • jestem przeciwny budowie tunelu pod Pachołkiem (1)

            • 20 10

            • bo nastąpi efekt tunelowania kwantowego

              i Bozony się rozbiegną po okolicznych trawnikach
              i będą nocą zakłócać spokój

              • 3 0

        • bo to słoje są, które ciagną jak mucha do g... (9)

          w woj. warmińsko-mazurskim chyba już same staruszki zostały

          • 21 19

          • dobrze za 5 lat kupie sobie dzialke taka (2)

            mala mnie duzo nie trzeba tak z 70 hektarow i zbuduje dom

            • 2 0

            • 70 to mala, wez taka ze 140

              • 1 0

            • 70 to mala, wez taka ze 140

              • 1 0

          • (4)

            Sprzątnij g... to muchy znikną.

            • 13 5

            • zostaniesz w swoim województwie, to mniej g... do sprzątania tutaj będzie (3)

              zamiast coś u siebie budować, to uciekają jak szczury z tonącego statku

              • 13 10

              • fbfgxb (2)

                słoik to masz na szyi...każdy ma prawo mieszkać gdzie chce i budować się gdzie chce, jak ci to przeszkadza kup apartament z murem i szlabanem w polu. Ludzie przyjeżdżają by pracować dla trójmiasta a nie brać zasiłki, napędzają rynek pracy. To nie wina np. Elbląga że wcielono miasto w jakieś mazury z którymi nie ma nic wspólnego. Olsztyn od 1998 roku grabi te miasto i zabiera wszelkie pieniądze potrzebne na rozwój. Nawet sprawił że aglomeracja Olsztyńska zbudowała sobie linie tramwajową kosztem rozbudowy istniejącej ponad 100 lat elbląskiej linii tramwajowej. Do 1998 roku Elbląg miał potencjał. Dziś zżera go Olsztyn stąd ludzie uciekają do trójmiasta

                • 11 8

              • Elblag mial potencjal, dobry zart

                • 2 1

              • Ale podczas reformy Elbląg chciał do Warmii

                Jak dobrze pamiętam to Elbląg nie chciał być w pomorskim tylko w Warmii bo Gdańsk miał być konkurentem polecam lekturę z tamtego okresu . Nawet protesty były ze Gdańsk jest bee i ze chcemy do Olsztyna

                • 14 1

          • po minusach widać, że słojów w 3mieście coraz więcej

            • 3 0

    • Bajki (1)

      Mieszkania przy obwodnicy kosztują od 4 tysięcy w gore.

      • 2 0

      • I te 4 to kowale jedynie raczej. Inne osiedla więcej

        • 1 0

    • dwadzieścia razy otwierany tunel za PO (1)

      jako propaganda sukcesu...

      • 6 11

      • kiedy otwierano go pozostale 19 razy

        chyba przegapilem

        • 8 2

    • (2)

      Ciekawe ile zapłacili za te art sponsorowane, już się nie da czytać jaki ten most wspaniały...

      • 6 4

      • podane sa konkretne dane

        podwazasz ich autentycznosc?

        • 2 1

      • który most?

        • 6 1

    • dobrze wam tak - wszystkim jest ciezko

      wy nie jeździcie obwodnicą?

      • 9 6

    • Jak to ktoś kiedyś ładnie napisał: w Polsce nie rządzi PiS czy PO, tylko kierowcy:(

      Może w tym stwierdzeniu jest mała przesada, ale tylko mała. Brakuje ludzi z wizją, a rządzący kierują się chwilowymi wynikami poparcia w sondażach. Za cenę władzy są w stanie truć ludzi dotując kopalnie, cofając środki na modernizację ogrzewania, zezwalając na import starych aut, zezwalanie na nielimitowany wjazd samochodom do centrum miast.

      • 27 11

    • Ale Adamowicz mieszka w Jelitkowie (1)

      Jemu nic nie wybudują w okolicy poza prywatna ścieżka rowerowa.

      • 30 3

      • bo on mieszka w strefie Natura2000

        • 17 0

    • (2)

      Siejesz propagande

      • 19 22

      • Janusz z moreny ma radochę (1)

        • 18 9

        • Moje mieszkanie na osowej zdrożeje jak zrobią tunel :) buspasem dojadę szybko do oliwy i nie będę musiał jeździć pkm :)

          • 13 9

    • Ale za to mieszkańcy Stogow się cieszą

      Im nieruchomosci zdrożeją:) Droga Zuelona była w planach od 30 lat, wiedzieli gdzie się wprowadzają

      • 91 14

  • Zaspa i przymorze to stare dzielnice

    Generuja duzy ruch wiec niech ruch idzie przez te syfiaste dzielnice i tak nikt tam nie zaglada. A centrum turystyczne ma byc bez spalin i aut biedakow 15 letnich.

    • 0 2

  • (1)

    Jak zbuduja tunel pod Pacholkiem to dopiero Zaspa i Przymorze utonie w spalinach. W mieszkaniach beda sciany pekac.

    Teraz to jeszcze nic.
    A korki beda horrendalne.

    Mysle, ze ten przypadek beda kiedys w ksiazkach opisywac - Jak zniszczyc miasto???

    • 4 2

    • wystarczy zakaz dla TIRów na dr. Zielonej

      za 10 lat będzie 30% samochodów elektrycznych

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane